Nästa dag såg att det fanns att köpa 201:- billigare så jag tänkte vad bra, då skriver jag bara till pixmania o får mellanskilnaden. Det här ä svaret jag fick:
Hej,
Tack för ditt e-mail!
Ibland så är det tyvärr så att vi är lite dyrare än andra på vissa produkter även om vårt mål är att alltid ligga lägre.
Dock så erbjuder vi två års garanti medan våra konkurrenter oftast endast erbjuder ett så det är också att tänka på.
Tyvärr så har vi ingen möjlighet att sänka våra priser utan det som står på vår hemsida är det som gäller.
Hoppas att få se dig som kund hos Pixmania!!
Vänliga Hälsningar, Cécilia
PIXmania Teamet
Lite förbannad blev att det försök bara ignonera min förfråga genom att prata om prisnivå och olika garanti. Garanti räknas väl som en del av köpavtalet, och projen i fråga ä väl ändå samma vara på komplett som på pixmania, vilket ä pixmia's vilkor för att betalla mellanskilnaden? Så jag skrev ett till email till dem(citat av pixmania's första svar utelämnas, mina konto uppgifter utbytta med xxxxxxxxxx):
Vad ä det för skitsnack? Ni skryter med altid billigast garanti på er hemsida och påstår att ni betalar mellanskilnaden men när man vill få den så slingrar ni er ur?! Min order ä CCL063928514 och produkten finns att köpa 201:- billigare på http://www.komplett....=311224&cks=PRL Jag vill nu att ni står vid er ord och betallar mellanskilnaden. IBAN: SE438000084806xxxxxxxxx , BIC/SWIFT: SWEDSESS. Nu har det gått 50h sen min bestälning men när jag skrev till er igår(med samma uppgifter) var det bara 36h så det ä inget ursäkt heller.
Jag fick en mycket oseriös svar tillbaka:
Hej,
Tack för ditt e-mail!
Villkor för »alltid billigast » - garantin
Om du inom 48h efter det att du lagt en beställning på www .pixmania.com hittar en svensk sajt som säljer samma vara billigare (samma märke, samma modell, samma version eller omedelbart disponibla utgåva) splitterny och billigare (med samma tillbehör och motsvarande garanti), står PIXMANIA för mellanskillnaden. Denna garanti täcker endast följande kategorier: KAMERA, VIDEOKAMERA, TV VIDEO, IT, LJUD och gäller inte för tillbehör och förbrukningsvaror i någon som helst kategori. Priset är inklusive moms och innefattar inte specialerbjudanden i form av rabattkoder, presentkort eller annat tillfälligt specialerbjudande, såsom realisation eller lagertömmning. Denna garanti är begränsad till en vara köpt på www.pixmania.com och återbetalas endast en gång per hushåll.
Auktionssajter eller privatpersonsannonser på Internet står utanför denna garanti
Tillämpningsvillkor för »alltid billigast » - garantin
Om du inom 48h efter det att du lagt en beställning på www .pixmania.com hittar en svensk sajt som säljer samma vara billigare (i enlighet med ovannämnda villkor) kan du be om att få tillbaka mellanskillnaden.
Du behöver bara skicka oss en kopia av din faktura, en kopia på sajten där du hittade ifrågavarande produkt till ett billigare pris än på PIXMANIA, liksom dina bankuppgifter (IBAN, SWIFT, BIC) så att vi kan göra en banköverföring till ditt konto.
Vi kontrollerar dina uppgifter och betalar sedan ut mellanskillnaden till ditt konto om allting överensstämmer med ovanstående villkor.
Det är inte samma garanti eller tillbehör.
Pixmania tillbehör:strömsladd, Fjärrkontroll, 2 batterier UM-3
Komplett tilbehör: fjärrkontroll
Vänliga Hälsningar
PIXmania Teamet
Garanti kunde man i alla fall argumentera om den räknas som en del av varan el ingår den i köpavtalet. Men nu påstår Pixmania att omodifierade Panasonic produkter säljs hos dom med fler tillbehör än på en annan online butik i Sverige!
Nu undrar jag vad ä andras syn på det här, ä det falsk marknadsföring o bondfångeri eller överreagerar jag?
EDIT: här ä länken till Pixmania's garanti vilkor:
"Alla produkter kommer med tillverkarens garanti på 1 år. För kameror och videokameror erbjuder Pixmania dessutom ett extra garantiår, vilket innebär totalt 2 garantiår."
Redigerat av Greenish, 15 February 2006 - 16:23.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?