Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pixmanias "alltid billigast-garanti"

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 February 2006 - 15:47

Greenish
  • Greenish
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag beställde en PT-AE900 på pixmania's svenska sida på måndagen och såg samtidigt en flashig reklambild Vi står för mellanskillnaden

Nästa dag såg att det fanns att köpa 201:- billigare så jag tänkte vad bra, då skriver jag bara till pixmania o får mellanskilnaden. Det här ä svaret jag fick:

Hej,

Tack för ditt e-mail!

Ibland så är det tyvärr så att vi är lite dyrare än andra på vissa produkter även om vårt mål är att alltid ligga lägre.

Dock så erbjuder vi två års garanti medan våra konkurrenter oftast endast erbjuder ett så det är också att tänka på.

Tyvärr så har vi ingen möjlighet att sänka våra priser utan det som står på vår hemsida är det som gäller.

Hoppas att få se dig som kund hos Pixmania!!

Vänliga Hälsningar, Cécilia

PIXmania Teamet

Lite förbannad blev att det försök bara ignonera min förfråga genom att prata om prisnivå och olika garanti. Garanti räknas väl som en del av köpavtalet, och projen i fråga ä väl ändå samma vara på komplett som på pixmania, vilket ä pixmia's vilkor för att betalla mellanskilnaden? Så jag skrev ett till email till dem(citat av pixmania's första svar utelämnas, mina konto uppgifter utbytta med xxxxxxxxxx):

Vad ä det för skitsnack? Ni skryter med altid billigast garanti på er hemsida och påstår att ni betalar mellanskilnaden men när man vill få den så slingrar ni er ur?! Min order ä CCL063928514 och produkten finns att köpa 201:- billigare på http://www.komplett....=311224&cks=PRL Jag vill nu att ni står vid er ord och betallar mellanskilnaden. IBAN: SE438000084806xxxxxxxxx , BIC/SWIFT: SWEDSESS. Nu har det gått 50h sen min bestälning men när jag skrev till er igår(med samma uppgifter) var det bara 36h så det ä inget ursäkt heller.

Jag fick en mycket oseriös svar tillbaka:

Hej,

Tack för ditt e-mail!

Villkor för »alltid billigast » - garantin

Om du inom 48h efter det att du lagt en beställning på www .pixmania.com hittar en svensk sajt som säljer samma vara billigare (samma märke, samma modell, samma version eller omedelbart disponibla utgåva) splitterny och billigare (med samma tillbehör och motsvarande garanti), står PIXMANIA för mellanskillnaden. Denna garanti täcker endast följande kategorier: KAMERA, VIDEOKAMERA, TV VIDEO, IT, LJUD och gäller inte för tillbehör och förbrukningsvaror i någon som helst kategori. Priset är inklusive moms och innefattar inte specialerbjudanden i form av rabattkoder, presentkort eller annat tillfälligt specialerbjudande, såsom realisation eller lagertömmning. Denna garanti är begränsad till en vara köpt på www.pixmania.com och återbetalas endast en gång per hushåll.

Auktionssajter eller privatpersonsannonser på Internet står utanför denna garanti

Tillämpningsvillkor för »alltid billigast » - garantin

Om du inom 48h efter det att du lagt en beställning på www .pixmania.com hittar en svensk sajt som säljer samma vara billigare (i enlighet med ovannämnda villkor) kan du be om att få tillbaka mellanskillnaden.

Du behöver bara skicka oss en kopia av din faktura, en kopia på sajten där du hittade ifrågavarande produkt till ett billigare pris än på PIXMANIA, liksom dina bankuppgifter (IBAN, SWIFT, BIC) så att vi kan göra en banköverföring till ditt konto.
Vi kontrollerar dina uppgifter och betalar sedan ut mellanskillnaden till ditt konto om allting överensstämmer med ovanstående villkor.

Det är inte samma garanti eller tillbehör.

Pixmania tillbehör:strömsladd, Fjärrkontroll, 2 batterier UM-3

Komplett tilbehör: fjärrkontroll

Vänliga Hälsningar

PIXmania Teamet

Garanti kunde man i alla fall argumentera om den räknas som en del av varan el ingår den i köpavtalet. Men nu påstår Pixmania att omodifierade Panasonic produkter säljs hos dom med fler tillbehör än på en annan online butik i Sverige!

Nu undrar jag vad ä andras syn på det här, ä det falsk marknadsföring o bondfångeri eller överreagerar jag?

EDIT: här ä länken till Pixmania's garanti vilkor:
"Alla produkter kommer med tillverkarens garanti på 1 år. För kameror och videokameror erbjuder Pixmania dessutom ett extra garantiår, vilket innebär totalt 2 garantiår."

Redigerat av Greenish, 15 February 2006 - 16:23.

Postad 15 February 2006 - 16:01

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Typiskt butiker som gör så här dom lovar en prisgaranti som dom sedan gör allt för att smita undan i från . Har försökt att utnytja prisgaranti vid några tillfällen endast 1 gång har det gått smärtfritt & det va på onoff .

Hoppas pixmania tycker det var värt 201 kr & få dålig reklam . Detta fick mig att tappa lusten att handla från dom i allafall .

Redigerat av Unregistered421f5d40, 15 February 2006 - 16:03.

Postad 15 February 2006 - 16:32

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Pixmania har extremt många missnöjda kunder, se pricerunner.
De verkar inte veta vad kundvård är...

Postad 15 February 2006 - 20:05

Greenish
  • Greenish
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Asså nu kommer ni att tro att jag ä en mytoman men jag skrev till dem om det här och liknande trådar jag postade på Cint och SweClockers

<<<Hej,

Tack för ditt e-mail!

< o:p>

Vänliga Hälsningar

PIXmania Teamet>>>

Jag vet inte vad den/dem smilies står för, vad ä "< o:p>"? (den omvandlas automatiskt till en bild smilie, klicka på "Citera" för att se det i tecken)

I deras formular på hemsidan(dom har ingen email man kan skriva till direkt) valde jag att skicka medelandet som "Feedback", så det borde vara rätt person som fick den...

Postad 17 February 2006 - 17:40

Greenish
  • Greenish
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har fått min proje nu, o den har inga pixelfel el kraftig konvergens fel, tack o lov för det skulle nog inte gå att fixa med pixmania. Som tur ä sköter Panasonic garanti åtgärder så om den skulle gå sönder slipper jag behöva ha att göra med Pixmania.

Funderade på att ringa o försöka resonera med dem på telefon, men nu har komplett höjt priset o även om det tekniskt ska inte spela nån roll för priset var lägre under 48h efter min beställning så orkar jag bara inte lägga ned mer tid o energi på att tjafsa med dem.

Jag vill tacka för alla svar, ett tag kändes det som om det var jag som var småaktig o tjafsade i onödan, men inlägg här fick mej att må bättre!

Nu ska jag njuta av min proje o glömma allt det här :huh:

Postad 18 February 2006 - 00:23

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Har aldrig handlat där, tänker deffinitiv inte göra det i framtiden heller.

Känns som att man har 30.000 stadiga minhembio.com medlemar som tycker det samma.

Surt för "shitsmania"... kul för mig.

//Lorryquai

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.