hoppas någon har haft samma problem och kan hjälpa mig
Postad 08 March 2006 - 21:59
Postad 08 March 2006 - 22:06
hej, jag har en extern IDE hårddisk som ej kan hittas på min dator, eftersom jag har SATA i datorn kan jag ej koppla in den internt, jag har en extern hårddisklåda som är kopplad till datorn via USB, och när jag kopplade in den så sa datorn att den hittade hårddisken och sedan att den nu är klar att användas, den finns även i enhetshanteraren (där inga konflikter rapporteras) men kan ej hittas i utforskaren.
Vad har du för operativsystem?
Har du partionerat och formaterat disken?
Edit: Finns det verkligen moderkort med enbart SATA?
Redigerat av skrotis, 08 March 2006 - 22:06.
Postad 08 March 2006 - 22:06
hej, jag har en extern IDE hårddisk som ej kan hittas på min dator, eftersom jag har SATA i datorn kan jag ej koppla in den internt, jag har en extern hårddisklåda som är kopplad till datorn via USB, och när jag kopplade in den så sa datorn att den hittade hårddisken och sedan att den nu är klar att användas, den finns även i enhetshanteraren (där inga konflikter rapporteras) men kan ej hittas i utforskaren.
Du mäste formatera den i Datorhanteringen
Postad 09 March 2006 - 14:04
Menar du enhetshanteraren?
den syns där men därifrån kan man väl inte formatera den, hittar ingen sådan funktion där.
Redigerat av Novve, 09 March 2006 - 14:14.
Postad 09 March 2006 - 14:19
I datorhanteringen? var hittar jag den?
Menar du enhetshanteraren?
den syns där men därifrån kan man väl inte formatera den, hittar ingen sådan funktion där.
Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Datorhantering / Diskhantering . Nu borde du hitta det
Postad 09 March 2006 - 17:44
Nej, den syns inte där, några andra förslag?
My computer - Manage - Storage - Disk management
Jag gissar att disken försöker använda en bokstav som någon annan drive redan har.
/Niclas
Postad 10 March 2006 - 07:45
Tack för hjälpen!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
47 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?