Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson Y90 HD

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson Y90 HD (TV) 1 7.833332 (5) Inga priser

Postad 27 September 2006 - 15:36

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Jo, tänkte beställa denna TV från Netonnet.
Nån som har någe å säga om den?
Är det skit å man ska köpa någe annat eller är det ett bra mellanalternativ.

/Jonny

Postad 29 December 2006 - 17:33

AndreasJohansson
  • AndreasJohansson
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej

Jag är också intresserad av denna TV

Postad 25 January 2007 - 07:49

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Den har ett väldigt intressant pris just nu :)

Postad 25 January 2007 - 09:50

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
6995kr är billigt för en 37" :)

Ingen som har en sådan eller kollat på den?

Postad 25 January 2007 - 13:33

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Jösses, nu börjar det bli billigt :)

Postad 25 January 2007 - 16:18

Unregistered20091d8a
  • Unregistered20091d8a
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Chansa och köp!

Postad 25 January 2007 - 17:31

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Anderson är nog det sämsta skit som skådats. Jag såg deras plasma på netonnets lager i Barkarby och inte ens med SVT HD såg det bra ut. Det såg till och med riktigt uselt ut med Svt HD! Ni kan ju tänka er hur det skulle sett ut med vanlig digital-tv eller gud förbjude analog signal...

Nä, kolla på bilden innan ni köper. Tycker ni det ser bra ut - gå till en optiker.

Postad 25 January 2007 - 17:49

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
stringfellows svar låter ju inte lovande, även om det inte är samma tv och med okända förutsättningar. Beställde faktiskt en centrum q32(skräp? ingen aning) men ville egentligen ha anderssons y90hd, men i tisdags kostade denna 8995. Får leveransbekräftelsen på onsdagen och strax därefter ett nyhetsmail om att dels q32 som jag beställt är 300kr billigare nu och att y90hd endast kostar 6995. vafan gör man, jag blev skitförbannad, dels för att jag försökte pruta på y90hd och även frågade om reor eller prissänkningar, men fick bara nej på bägge frågorna.

Så frågan är, är det värt att byta ut q32 mot en y90? Är det någon skillnad mellan centrum och andersson.

Redigerat av s.m.f, 25 January 2007 - 17:52.

Postad 25 January 2007 - 20:09

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Andersson och Centrum är ju inte tillverkare utan bara påhittade märken. Att en Andersson TV är helkass behöver inte betyda att en annan är det (eller tvärs om) eftersom de kan komma från helt olika tillverkare.

Vem som helst kan surfa in på t ex Global Sources, plocka ut en snygg tv, designa en logo och maila den till tillverkaren tillsammans med en beställning på ett par containrar så har man ett eget tv-märke.

Tror säkert inte att Y90 är världens bästa TV men den behöver absolut inte vara sämre än andra no-name apparater. Jag tycker över huvud taget inte att skillnaden mellan svindyra LCD/Plasma och billiga är så himla stor som en del vill få det att verka.

Postad 25 January 2007 - 21:12

Xtian
  • Xtian
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Beställde ett ex från NetOnNet idag, återkommer med en liten recension när jag fått den :D

Postad 25 January 2007 - 22:48

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Perfekt :D

Postad 26 January 2007 - 10:26

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Beställde ett ex från NetOnNet idag, återkommer med en liten recension när jag fått den <_<

<{POST_SNAPBACK}>

väntar på vad du säger om den priset är ju väldigt bra... MIRAI 32 eller denna 37 det är frågan :lol:

Postad 26 January 2007 - 16:46

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0

Beställde ett ex från NetOnNet idag, återkommer med en liten recension när jag fått den <_<

<{POST_SNAPBACK}>

väntar på vad du säger om den priset är ju väldigt bra... MIRAI 32 eller denna 37 det är frågan :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt, är själv intresserad av en sån.
Recensera sen! B)

Postad 26 January 2007 - 17:37

A_Comstedt
  • A_Comstedt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Kan vara värt o köpa en kalibrerings dvd för ett par hundra och se vad som går att få ut av apparaten. Oavsett vars man handlar har jag svårt att tro att säljarna försöker få ut maximalt av en billigare tv i affären.
Nog vill dom att den ska se hyfsad ut men att lägga ner massa tid på en sånn tycker de nog är onödigt och det är säkert mer marginal på att sälja dyrare tv-apparater där det kan vara motiverat.... bara mina teorier...

Postad 26 January 2007 - 18:43

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns någon Y90 framme i butiken i Barkarby som man kan spana på? Och i så fall, är det kanske någon som kollat in den nånting där och har en preliminär bedömning att ge?

Postad 27 January 2007 - 15:22

dogwalk
  • dogwalk
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Var på netonnet i Malmö idag och där hade dom ett ex av TVn framme. Tycker att bilden var helt okej för det priset. Betalar man mer så får man givetvis bättre bild men jag skulle iaf kunna rekommendera den...

Postad 28 January 2007 - 11:14

fusion_400
  • fusion_400
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Ska bli intressant o se om den här tv klarar pixelmapping via HDMI i 1366x768.

Någon som vet om man kan justera backlighten på den också ?

Postad 28 January 2007 - 16:43

Unregistered0fd6ac83
  • Unregistered0fd6ac83
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
hejsan

är oxå sugen på denna tv men har många mil till närmaste butik.
tacksam för lite info om den är något att ha.

Postad 28 January 2007 - 17:20

proffen
  • proffen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej kan någon tala om för mig om det finns separat hörlursvolym på den.

Postad 28 January 2007 - 20:42

Unregisteredb228db17
  • Unregisteredb228db17
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Håller med ovanstående om att priset lockar ganska mycket. men frågan är om man inte köper grisen i säcken, när man inte får se ¨på den och anderssons måndagsexemplar ofta uppkommer. :) Jaja, som student, så tror jag att detta kan vara ngt för mig, men återkom med recensioner så vi fega konsumenter kan få en hint i vimlet! :angry:

Postad 29 January 2007 - 14:12

Unregistered7ec5899e
  • Unregistered7ec5899e
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Om ni bor nära en butik så har de 2 veckors öppet köp, vilket gör att man kan ta hem tv´n och testa, och är man inte nöjd kan man lämna tillbaka den om man har allt emballage kvar så att de kan sälja den igen. (köpte nämligen en walkie talkie i lördags och fick den informationen). Är själv intresserad av denna som sovrums-tv.

Postad 29 January 2007 - 17:30

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Är det nån som har fått hem denna tv idag? eller som har varit och kollat in den på nån lagershop?

Vore tacksam för lite mer info som nog rätt många vill ha :ph34r:

Postad 29 January 2007 - 21:18

Xtian
  • Xtian
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Min borde befinna sej nånstans mellan Borås och Uppsala (inte hänt nåt på Postens godssökning sen 14.03 >_< ), så borde väl anlända imorrn :ph34r:

Postad 29 January 2007 - 22:18

korgmakaren
  • korgmakaren
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min borde befinna sej nånstans mellan Borås och Uppsala (inte hänt nåt på Postens godssökning sen 14.03 >_< ), så borde väl anlända imorrn :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser med spänning framemot ett litet utlåtande.

Sugen att slå till men, sitter man på Gotland så är det inte så lätt att bara åka och kolla
lagershoppen hur som helst

Postad 29 January 2007 - 22:47

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Även jag har nu köpt denna tv och med lite tur så har jag den väl innan helgen.

Är en liten chansning men förhoppningsvis blir jag positivt överraskad :ph34r:

Postad 30 January 2007 - 06:18

Unregisteredb228db17
  • Unregisteredb228db17
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Var och tittade på den igår vid deras Lagershop. Självklart visar de ICE AGE så man inte har ngn aning om vad den kan prestera, men visst, det såg helt okej ut.

Skulle inte vilja påstå att det är klass med andra 37 som Panans ;) varken i design eller bildkvalité , men om man bortser från allt och vill ha en tv som ersätter den gamla CRT:n oech med en trivsam bild så är den nog ett OK val. Jag som student är lite småsugen på det hela, billigt pris och ser mycket film, nästan endast film, så vi får se. För det priset som de har nu så blir den ännu mer attraktiv.

Väntar lite fegt på era andra kommentarer efter att ni har fått hem den :D

Postad 30 January 2007 - 10:05

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Verkar vara en ok studentTV om man ser till storleken och priset. Men är det någon som fått hem den som kan berätta om man kan ändra backlighten? Det känns ganska viktigt om man skall kolla på kvällen, vilket man antagligen kommer göra ganska ofta ;)

Postad 30 January 2007 - 11:38

Plantan
  • Plantan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har också fått ögonen på Andersson y90. En 37" lcd för 7000. ;)

Ingen som kan lägga upp lite bilder, i alla dess vinklar på skönheten? Eller om någon kan länka till några befintliga? Den lilla bilden på netonnet säger inte så mycket.

Vänligen/Planta

Postad 30 January 2007 - 15:28

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Var inne och kikade på lagershoppen i Borås. Slog inte till, men nära var det. Filmen de spelade upp via dvd var väl inte optimal. Dubbad okänd film... :D
Men mycket möjligt att jag smiter in en annan dag och slår till...

Förresten, finns många kunniga här. Om jag kan välja på att koppla in DVD'n till tv'n mha komponent eller scart. Vilket skall jag välja. ;) ?

Postad 30 January 2007 - 15:31

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
ok..hur tyckte du bilden var där på lagershoppen då? ;)

Jao om jag inte är helt ute o cyklar så är väl komponent bättre än scart väl?

Postad 30 January 2007 - 15:58

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jodå! Som sagt hade jag velat se andra filmer innan jag riktigt kan uttala mig.
Men de hade en Andersson Y85 (32") och Y120(42") matade med HD material och det såg väldigt bra ut. Även fast de stod bredvid en Sony Braviamodell. Alla matade med samma bild.

Tyvärr stod Y90'an på en annan plats bredvid två andra modeller, bla en LG och alla visade olika filmer. Inte HD.

Men priset är nästan oslagbart just nu så det blir nog ett köp. ;)

Postad 30 January 2007 - 16:48

Plantan
  • Plantan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Iofs är Andersson Y100 HD bara 1000kr dyrare nu, så frågan är om inte Y100 är värd den extra bagaren.

Postad 30 January 2007 - 16:51

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
1800:- iofs om inte prisjakt visar fel pris.
Någon som kan slänga upp några bilder på 37:an

My bad! såg att dom ändrat på netonnet nu, 7990:-

Redigerat av Mangz, 30 January 2007 - 16:53.

Postad 30 January 2007 - 21:44

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Synd att Y100 inte har samma design som Y90 bara. Annars hade en Y100 nog redan stått i vardagsrummet nu.

Anledningen till att jag inte slagit till på Y90 ännu är mycket på grund av att den är en 37 tummare. Det hade varit schysst med några extra tum i samm design faktiskt.

Är det någon som vet om nya Andersson-modeller är på väg eftersom priserna börjat dala?

Postad 30 January 2007 - 21:57

L Malm
  • L Malm
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fick hem min idag.

När jag först testade att kolla på vanlig TV så var jag positivt överaskad av bilden, med tanke på att jag har en billig (och dessutom lång) antennkabel och priset för denna TV. Hade förväntat mej sämre bild med grundinställningarna. Laborerade lite med inställningarna och lyckades efter några minuter testande förbättra bilden lite mer endå.

Sedan gick jag vidare och testade att koppla in DVD:n.. då fick jag kalla kårar.. har självklart åkt på backlight-bleeding.. :P

Kändes lite som "jaja.. det var för bra för att vara sant med det där priset"

Det är inget jättestort område som är påverkat egentligen, det håller sig precis inom den svarta "kanten" runt bilden på DVD och strålar ut från nedre vänstra hörnet.

Ska ringa Netonet i morgon och se vad de säger om saken.

Känns rätt surt då som jag skrev tidigare så var bilden i övrigt över förväntan.. även utseendet på skärmen är helt ok.

Redigerat av L Malm, 31 January 2007 - 09:32.

Postad 30 January 2007 - 21:59

Plantan
  • Plantan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har du möjlighet att ta några bilder på den och lägga in? Skulle vara väldigt intressant.

Postad 31 January 2007 - 08:47

topless
  • topless
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej,

Är sugen på denna eller ev Y100. Vore tacksam för fler erfarenheter óch gärna bilder på denna tv.

Hur är bilden med Analog signal (ComHem kabeltv). Hur är det att koppla in en dator via VGA?

Hur fungerar Picture in Picture? Går det att kombinera olika källor hur som helst?

Tack på förhand!

/T

Postad 31 January 2007 - 12:42

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Fick hem min idag.

När jag först testade att kolla på vanlig TV så var jag positivt överaskad av bilden, med tanke på att jag har en billig (och dessutom lång) antennkabel och priset för denna TV. Hade förväntat mej sämre bild med grundinställningarna. Laborerade lite med inställningarna och lyckades efter några minuter testande förbättra bilden lite mer endå.

Sedan gick jag vidare och testade att koppla in DVD:n.. då fick jag kalla kårar.. har självklart åkt på backlight-bleeding..  :P

Kändes lite som "jaja.. det var för bra för att vara sant med det där priset"

Det är inget jättestort område som är påverkat egentligen, det håller sig precis inom den svarta "kanten" runt bilden på DVD och strålar ut från nedre vänstra hörnet.

Ska ringa Netonet i morgon och se vad de säger om saken.

Känns rätt surt då som jag skrev tidigare så var bilden i övrigt över förväntan.. även utseendet på skärmen är helt ok.

<{POST_SNAPBACK}>

Går det att ställa in backlighten?

Hur fungerar menyer mm, känns de logiska eller är det en massa "huller om buller" som det brukar vara på billiga märken?

Postad 31 January 2007 - 13:29

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Iofs är Andersson Y100 HD bara 1000kr dyrare nu, så frågan är om inte Y100 är värd den extra bagaren.

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå! Det blev en Y100 istället när jag såg att de sänkt den modellen.

Är supernöjd. Har kört DVD och Boxer.

Postad 31 January 2007 - 15:29

Jena_1
  • Jena_1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var i Barkarby i måndags och hämtade en. Tillsammans med en annan kund jämförde vi bilden med skärmar av andra märken, så gott det gick, eftersom de spelade upp olika filmet på alla. Vi kunde inte urskilja någon skillnad i bildkvalitet. Är mycket nöjd med den, vi sitter drygt två meter från den (trångbodda). Det enda som jag reagerar på är att svärtan bleknar när man betraktar bilden mer från sidan, men det kanske är ett fenomem som är gemensamt för alla LCD? Det finns separat volumkontroll för hörlurana, men via menyn/fjärrkontrollen. -Inlägg från en rätt okunnig.

Postad 31 January 2007 - 18:41

Unregistered7dcc7a63
  • Unregistered7dcc7a63
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, SCART är bättre än komponent.

HDMI > DVI > S-video > SCART > komponent. Komposit är djävulen.

Postad 31 January 2007 - 19:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Nu är du ute och cyklar lite här. Komponent och komposit är inte samma sak ;)

Komponent ät ett mycket bra alternativ för överföring av bild och var det bästa innan HDMI och DVI kom. Kanske är det det bässat ännu :P . Komposit ät det klart sämsta :D

Redigerat av kribban, 31 January 2007 - 19:45.

Postad 31 January 2007 - 19:59

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, SCART är bättre än komponent.

HDMI > DVI > S-video > SCART > komponent. Komposit är djävulen.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej !
SCART är givetvis sämre än komponent.

Här är listan och vi börjar med den sämsta signalen först:
Antenn
Komposit video
S-video
Scart (innehåller fullkopplad= S-video,komposit,RGB,stereoljud R/L+jord)
Komponent
DVI
HDMI

MrDTS

Postad 31 January 2007 - 20:36

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
har fått hem min y90 nu....inte packat upp den ännu men kan återkomma med lite bilder senare eventuellt.

Postad 31 January 2007 - 20:52

Plantan
  • Plantan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

har fått hem min y90 nu....inte packat upp den ännu men kan återkomma med lite bilder senare eventuellt.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle vara riktigt trevligt! Tycker folk snålar med bilder här:P

Postad 31 January 2007 - 22:20

korgmakaren
  • korgmakaren
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Låter bra, jag väntar.......

Postad 31 January 2007 - 23:06

Ekani
  • Ekani
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Med 360 via komponent så är bilden knivskarp på denna tv. kör även dvi-hdmi från datorn och tycker att det blir kanon bild. Helt klart en prisvärd tv.

//Ekani

Postad 31 January 2007 - 23:16

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Här får ni några bilder....

Ränderna vet jag inte vart dom kommer ifrån...syns inte när jag tittar.

sagan om ringen genom scart!

Helt klart nöjd med bilden.

Hade lite backlight bleeding men det har jämnat ut sig.Samt en död pixel i nedre höra hörnet som inte syns om jag inte letar.

Redigerat av Unregisteredab2e4269, 17 February 2007 - 17:30.

Postad 01 February 2007 - 08:46

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hoppas jag inte är för tjatig :)

... men ... Kan någon som fått hem tv:n (37 tummarn) berätta om det går att justera backlighten?

Eller är det någon som vet om det går att hitta manualer på nätet någonstans så man kan kolla själv? Antar att det inte går, men man kan ju alltid hoppas :)

Postad 01 February 2007 - 10:38

Jena_1
  • Jena_1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hoppas jag inte är för tjatig :)

... men ... Kan någon som fått hem tv:n (37 tummarn) berätta om det går att justera backlighten?

Eller är det någon som vet om det går att hitta manualer på nätet någonstans så man kan kolla själv? Antar att det inte går, men man kan ju alltid hoppas :)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte är du tjatig - klart man vill veta sånt! Tyvärr går det inte att justera den, men jag upplever inte någon störande genomlysning, det verkar ganska "tätt". Filmer i brevlådeformat med svart över och under är inget problem. Vi har kanske haft tur med vårt ex... Mvh. en nybörjare här

Redigerat av Jena_1, 01 February 2007 - 10:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.