Monkey Island
Hela säsongen av Tales of Monkey Island, snacka om ett must have!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
107 relaterade trådar
Postad 16 June 2010 - 14:15
Hela säsongen av Tales of Monkey Island, snacka om ett must have! Postad 16 June 2010 - 15:22 På tal om det vill jag kunna spela Tetris på min ps3a, missade att det är, den enda?, mini-titeln som inte går att köra på ps3an.. Postad 16 June 2010 - 21:42
Someone fill me in on the Monkey Island-jungle...
Vad är vad? Tales of Monkey Island Kap 1-5 som släpptes idag på PSN, hur förhåller det sig till The Secret of Monkey Island: Special Edition? Börjar bli förvirrad över vad det är jag köpt EDIT: SoMI är remaken av det första spelet och ToMI är en helt ny del i serien? Antar att dom är helt fristående om jag uppfattat det rätt? Redigerat av Unregisteredddb310e6, 16 June 2010 - 21:47. Postad 16 June 2010 - 23:10 Precis! Postad 17 June 2010 - 06:22
Monkey Island-jungle accomplished
Nästan lite synd att inte remaken kom först (remaken på 2an kommer väl i höst?) Hade gärna spelat det först för känslans skull, inte storyns. Postad 17 June 2010 - 19:45
Köpte Joe Danger då jag fick veta att Red Dead Redemption inte kommer förrän tidigast måndag-tisdag. Hoppas det är så roligt som det ser ut!
Joe Danger är riktigt roligt, men jag har varit nära på raseriutbrott ett par gånger redan, vissa hinder är ju nästan bara jobbiga. Nudda dem så kraschar man, vad är det för skit! Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 20 June 2010 - 19:08. Postad 21 June 2010 - 08:47
Jag är en sån som ofta får raseriutbrott på TV-spel, men har faktiskt inte fått det på Joe Danger, trots att jag fått spela om flera banor typ 20+ gånger. Ett tips, som jag använt mig mycket av (speciellt när det går på tid) är att hålla sig i luften så mycket som möjligt. Använd aldrig hela boosten, dutta bara till en gång, med cykeln vinklad lite uppåt. Efter nån sekund kommer boosten att fylla sig själv och du kan dutta igen Postad 21 June 2010 - 10:48
Ja, 20+ är ok, men jag körde en bana 65 gånger och fick ändå inte klart skiten pga de där hindren man måste köra under eller hoppa över nuddade i mig varje gång så jag dog.. Jag blev rent utsagt galen.. Bra tips om tidgrejen iaf, men det var en gömd stjärna, det enda jag behövde göra var att undvika de där sabla hindrena, men det gick ju inte för sig
Det hela handlade nog om otålighet, och att jag ville få klart den så jag stressade.. Klarar det nog bara jag försöker lite mer koncentrerat Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 21 June 2010 - 10:53. Postad 21 June 2010 - 13:01
Du får ha en kudde som du kan skrika i när det går dåligt Postad 21 June 2010 - 14:33
E de du som är min granne? Postad 22 June 2010 - 12:56
Haha, jag gapar dock inte direkt, kastar snarare saker runt mig. Så bor du under mig ligger du risigt till Postad 22 June 2010 - 13:10
Jag köpte Joe Danger igår och älskar det men fyfan vad jag råkade tabba mig. Jag började först med kampanjen nån timma, sen skulle jag testa sandlådan. Satt i kanske 2 timmar och knåpade på en karta... sen skulle jag gå ut och såg ingen save-knapp så jag antog att den autosavade när man quittade. Men nej, när jag testade att välja och spela min bana så var den tom, ingenting hade sparats. ######r i **** vad jag sjönk ner i soffan när jag insåg att jag spenderat all energi och detaljarbete helt i onödan i två timmar.
När jag tryckte på quit så stod det "Are you sure?" tror jag. Det borde stå "Are you sure? All unsaved data will be lost." eller liknande för detta var inte kul. Jag såg att det fanns en knapp för "Save and restart" (tror jag) men kändes lite icke-intuitivt att behöva restarta kartan för att sava, jag tog för givet att den sparade när man quittade också. Bleh. I övrigt skitroligt spel i alla fall. Förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid att bygga upp min karta igen då jag ungefär minns hur jag byggde den. Postad 23 June 2010 - 08:14
Haha, jag är på sista Event-"plakatet" nu, och ######r vad svårt. Banan jag är på nu har jag kört om 198 gånger Postad 23 June 2010 - 08:20
Whooho idag så ska förhoppningsvis Secret of Monkey Island komma till euro psn! Det ska vara bekräftat på deras facebook sida.
Postad 23 June 2010 - 11:08
Fanns då imorse när jag loggade in eller om det var igår natt
Fanns trial och fullversion för 165 spänn Postad 23 June 2010 - 11:33 Det är inte Tales of Monkey Island du tänker på? Det kom förra veckan och jag har för mig att jag betalade 165kr för det Postad 23 June 2010 - 11:46
Tror det var det han syftade på
Något annat att se fram emot? Blir väl ett köp av BC2 dlc onslaught också Postad 23 June 2010 - 13:51
är det bekräftat när monkey island 2 special edition kommer? för det är väl bara 1an som släpps på psn nu? den som funnits på xboxlive ett tag?
Postad 23 June 2010 - 17:40
Ser ut som att om två veckor får vi del 2 !
Redigerat av xdusty, 30 June 2010 - 18:57. Postad 24 June 2010 - 08:25
fan vad nice, jag tycker fortfarande 2an är det överlägset bästa i serien
Postad 30 June 2010 - 18:26
Är det någon som har testat Landit Bandit som kom förra veckan? Kul?
http://blog.eu.plays.../landit-bandit/ Postad 15 July 2010 - 21:24
DeathSpank är helt klart värt pengarna tycker jag!
Köpte det idag och spelat ett par-tre timmar än så länge. Grafiken går i tecknad stil och är snyggt gjort - snyggt även om det inte är fantastiskt. Animationerna är också helt okay och fyller sin funktion utan att vara något otroligt. Hela spelidén är lite grann Diablo med humor och mycket inspiration från andra liknande spel och World of Warcraft-questande. Välgjort tal och röstskådespelande - bra musik även om musik i alla spel kan bli enformig i längden. Som helhet är mitt intryck än så länge att det här är bättre än många fullprisspel som släpps på marknaden. Jag kommer säkert spela igenom hela så småningom om. Mitt betyg just nu känns som en 4 på en 5-gradig skala. ...kan också tipsa om att inte missa en extrabana till Trine - kostade bara 10:- om jag minns rätt! :-) Postad 16 July 2010 - 15:34
DeathSpank är ett klockrent spel för dig som gillar Hack N Slash rollspel med galen humor. Jag Köpte det igår och fastnade direkt.
Kort GT review : http://www.gametrail...athspank/701789 Postad 16 July 2010 - 19:57
Håller med ang Deathspank.
Köpte idag, fastnade totalt i liret, ska försöka lock en polare under helgen att köra lite CO-OP =P Postad 18 July 2010 - 11:35
Är det någon som har provat Final Fantasy 7? För visst finns det i PSN elelr har jag drömt nu igen.
För länge länge sedan så såg jag ett tech demo på Ps3 och då körde dom typ introt till FF7 och alla blev saliga, men hur blev det med detdär egentligen? Postad 19 July 2010 - 21:53 Som föregående talare skrev, FFVII finns på PSN (tillsammans med VIII och IX om jag minns rätt?). Remake på FFVII verkar det inte bli... än. Hoppas att de tänker om med tanke på den pågående hypen med att göra om PS2-spel till HD. Postad 29 July 2010 - 16:52
Tycker PS Store har sunkat ner sig en del sedan "plus" tillkom. Storen fylls nu mest av en massa trötta minispel & LBP-figurer. Plus-delen har inte heller bjudit på nått speciellt att hurra över. Hittills, ska väl tilläggas. 400 spänn för ett år är inget att gapa över men de får börja leverera oxå om de vill man ska hosta upp mer kosing.
Trodde plus skulle "ta över" och erbjuda mer godis men som det är nu är båda funktionerna besvikelser. Prove me wrong, Sony. Postad 29 July 2010 - 21:48
Är det någon som hunnit testa Premier Manager som släpptes i onsdags?
Jag får nostalgiska minnen från PM 97 och skulle kunna tänka mig att köpa detta, förutsatt att det har en bra interface och inte är allt för invecklat. Jag tycker managerspel har blivit en hel vetenskap att sätta sig in i på senare år. Tagit hem demot på Earthworm Jim HD, men har inte hunnit testa än. Postad 30 July 2010 - 13:50 Det blir ett givet köp för mig, hur kul som helst. Det är samma känsla som man fick av valfritt plattformsspel på SNES. Postad 30 July 2010 - 14:00 Spelat demot lite nu, tyckte det var ganska tråkigt faktiskt. Kanske behöver lite nostalgiska känslor för det här. Postad 18 August 2010 - 10:35
http://www.gamersdai...on-Network.html
Swords and Soldiers från Wiiware kommer till PSN nu i höst. Ett av det bästa spelen på Wiiware och något som alla bör testa. Postad 18 August 2010 - 20:32
Demot till NHL 11. Kärlek vid första ögonkastet
Postad 19 August 2010 - 11:00
Jag gillar Scott Pilgrim spelet, lite tråkigt att det inte går att köra 4player online bara
Postad 01 September 2010 - 07:18
22:a september kommer "Deathspank: Thongs of Virtue", helt klart ett givet köp!
Finns några trailers med gameplay på trailers på spel.feber.se Postad 01 September 2010 - 10:58 Det var riktigt schyst ,ed fysiken, men visst kändes de som att det gick lite långsammare än 10? Postad 01 September 2010 - 23:49
Någon som vet när Puzzle Quest 2 dyker upp på PSN? Ettan är ett av dom spelen jag spelat mest till PSP och iPhone så tvåan är den jag väntar på... Spelade demot på 360 men styrkorset är designad av djävulen själv så jag väntar hellre på PS3 versionen än att jag sätter mig o utsätter mig för 360-versionen.
Postad 03 September 2010 - 12:52
Megaman Universe ser ut att vara en besvikelse grafiskt sett på denna video:
http://ps3.ign.com/d...iler_90110.html Postad 04 September 2010 - 11:25
Nu verkar det som castle crashers äntligen är slppt på psn, woohoo.
Postad 15 September 2010 - 09:16
Givet köp 28/9.
http://blog.eu.plays...-coming-to-psn/
Kostar 13€, blir väl de vanliga 145kr. Ser bra ut. Lagom stort, lagom dyrt. 6h speltid är riktigt bra för ett PSN-spel med det priset! Mera sånt Redigerat av JockeJ, 15 September 2010 - 09:17. Postad 15 September 2010 - 10:37
När brukar Playstation Store uppdateras? Sitter ivrigt och väntar på PES 2011 demot som ska komma idag
Postad 15 September 2010 - 10:40 Någon gång efter 13,00 brukar det väl vara. Postad 15 September 2010 - 13:13
Dagens uppdatering!
http://blog.eu.plays...september-2010/ Härligt mycket move-prylar! High velocity bowling patchas redan idag, tjohoo! Postad 15 September 2010 - 13:19
Flight Control HD ska införskaffas direkt. Underbart på iPhone, så det är säkert lika underbart med Move.
Postad 15 September 2010 - 14:29
Bra pris också, under 50 lappen för Flight Control.... Man kan ju också köra två stycken och hjälpas åt vilket borde underlätta svårare nivåer
thesixthaxis.com review-flight-control-move Postad 15 September 2010 - 14:46
Blir en hel del att ladda ner i eftermiddag
Nästan lite jobbigt att det redan kommer ett special erbjudande på de båda Monkey Island remakerna, jag köpte ju till fullpris men har inte hunnit spela än Enslaved demot är nog ändå det som jag är mest intresserad av, tycker att det ser riktigt intressant ut på de bilder man har sett. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |