Jump to content

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fujitsu Siemens Myrica VQ40-2

451 replies to this topic
  • Please log in to reply

#401

Posted 26 June 2007 - 22:54

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
arathorn: låter bra då jag planerar att mkt snart köpa denna tv å den kommer troligtvis hamne på en vanlig gipsvägg.

Ingen som har bild på fjärren? är den bra och är vol på vänstersidan och kanal på höger eller tvärtom?

Är ni alla äver lag nöjda med tv:n? vad är minst bra. ljudet kan jag misstänkta men förrutom det?
ska kopplas till boxermottagare via scart tills jag fått ihop min htpc. Har köpt en FireDTV så nu finns det ingen återvändo =)

Frågan är om Siba säljer den fortfarande. Finns inte med på hemsidan iaf.
Kanske är bättre att köpa via nätet om den är knas med pixlar eller så. är väl 14 dagars öppetköp via distanslagen eller nått? kanske inte gäller uppackade varor? iofs har jag bra erfarenhet at returer till siba. sånt väger tungt. Annars får man be att dom packar upp och visar just mitt ex.

Dags att sova å drömma om lite mera prylar =)

#402

Posted 27 June 2007 - 07:35

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

  • 353 posts
  • 0
Posted Image

Jag är fortfarande helnöjd med min. Ljudet är förvånansvärt bra med tanke på att högtalarna är riktade bakåt men köper man en sådan här burk tycker jag det är tjänstefel att inte komplettera den med en hemmabioanläggning.

Fjärren är nog den svagaste länken, den är relativt riktningskänslig. Ok, det är nog inte fjärren i sig utan det faktum att sensorn sitter lite gömd under tv:n. Har man den väggmonterad skulle jag tro att den fungerar bättre. Men jag använder den ju bara för att slå på och av tv:n samt att byta bildkälla så det är hur som helst inget problem.

Radars ägs ju av Siba och de har den fortfarande. Jag köpte min där och det fungerade mycket bra. De var inte billigast på själva burken men räknade man med kostnaden för att få den levererad hem till dörren blev de det. Och själva leveransen gick hur bra som helst, fick hem den kvällen efter jag lade beställningen.

Men, jo, returer om du utnyttjar ångerrätten är defintivt ett problem när du köper den på nätet. Även om de skulle godkänna att du har öppnat kartongen så kostar ju returfrakten en hel del. Å andra sidan har du ju som sagt lagstadgad ångerrätt när du handlar på distans, det har du inte i en vanlig butik även om de stora kedjorna oftast har det ändå.

#403

Posted 27 June 2007 - 14:10

Unregistered08b3bcd8
  • Unregistered08b3bcd8
  • Wannabe

  • 41 posts
  • 0

Min tv hänger uppe på 2st 5mm gipsexpander med vinkel krok. Väggen består av en enkel gipsskiva och den hänger hur bra som helst. Varje krok tål 60kg så det är inga problem med vikten. Eftersom tv:n sitter så nära väggen så är det inga problem. Om jag haft tv:n på ett väggfäste hade det varit en annan sak men om man använder krokarna så är det inget problem. Tror jag hittade dom på bahaus. Fick ta expandern från en tillverkare och kroken från en annan eftersom att expandern var rätt storlek och längd på den ena men krokarna var inte bra. Titta gärna in i mitt galleri och kolla hur det blev.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej Arathorn och alla andra!
HAr följt denna tråd med spänning bra länge nu. köpte min myrica 40" i feb. Helnöjd. Allt utom hur upphängningen skall gå till. Har vanlig gipsvägg hemma.

Har försökt hitta info om krokarna några nämner här men inte hittat något som passar. Hade det varit betongvägg så skulle det ju inte vara något problem. Men gips? 20 kg?

Du skrev att krokarna tål upp till 60 kg. Det är kroken, men håller väggen?

Funderat på gipsexpander men hittar inga "L-krokar" som passar. Nåt tips/råd? vilka använde du dig av? länk?

Så här ser det ut i nuläget... med ikeas beståbänk ovanför och under tv:n Posted Image

tacksam för för all hjälp

/Alex

Edited by Unregistered08b3bcd8, 27 June 2007 - 14:16.


#404

Posted 27 June 2007 - 16:04

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
EB#1: tack för bilden. Är knapparna belysta, antar att dom inte är det utan sm kanske bara ser genomskinliga ut på bilden. Givetvis kommer tv:n att kompletteras med en kompakt dvd/ljud anläggning som gärna får vara i silver. Dom värre grejerna får vara i källaren där biorummet kommer vara.
Nån enkel och vettig multifjärr kommer det nog att bli oxå.
Skönt att så många fortfarande är nöjda med tv:n. synd att den inte finns i 42" då jag har 5m vägg till vägg men tror det duger iaf.
Ska åka förbi siba i veckan å se om dom har nån hemma och hur det är med ev retur om det är trasiga pixlar eller om det går att få just min kommande tv uppackad och testad i butiken.

Dags att försäka välja delarna till HTPC:n oxå så man kan koppla in boxersignalen vettigt till tv:n.

Ang upphängningen så få jag väl köra med nån metallplatta med fastsatta (svetsadekanske) krokar på som sedan sitter uppe med några gipsexpander skruvar. eller ha den på stativ så den iaf kommer några cm närmare soffan =)


EDIT:
Sprang på en Sony 40u2000 på dustin för 9990kr inkl väggfäste och den har även inbyggd boxer mottagare vilket gjorde den väldigt intressant. inte lika snygg som myrican men högtalarna borde har bättre ljud iaf. Läser sedan att den har en sämre panel, ingen ljudutgång till extern reciver från boxermottagaren och bara en hdmi. Vet inte hur den är att koppla till HTPC men myrican ska vara bra på det ju. Finns det vekligen ingen tv som slår myrican i samma prisklass?=) varje gång man hittar nått intressant alternativ så verkar myrican vara bättre/mera prisvärd i slutändan. Känns riktigt bra och underlättar vid valet av tv i den ENORMA djungel av apparater. =) nu gäller det bara att ringa och lägga undan en i sthlm områden. låna svärföäldrarnas bil (gratis bensin och billigare än portot) fjäska för tjejen samt hämta en och njuta =)

Edited by PiZZaMaN, 27 June 2007 - 17:07.


#405

Posted 27 June 2007 - 18:10

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

  • 353 posts
  • 0
Nej, det är den typen av knappar som skulle kunna vara belysta men det är de inte.

Tror 40 tum blir alldeles utmärkt på 5 meter. Så länge det mesta man kollar på är standardupplöst tv blir det inte bra om man sitter mycket närmare.

Jag kollade också på den Sonymaskinen. Den har exakt samma panel. I en del specar står det att den har den gamla pva panelen men det är s-pva även i det fallet. Jag tror faktiskt inte ens att de tillverkar vanliga PVA paneler i den storleken längre.

Men den föll på att den inte klarade pixelmappning (i alla fall kunde jag inte få det bekräftat) via hdmi vilket gjorde den tämligen värdelös för htpc bruk och att den bara hade en hdmi.

Ljudet från de inbyggda högtalarna tycker jag var ganska så kass på sonyn, definitvt bättre på Fujitsun trots att det är svårt att tro med tanke på hur de är monterade. Men det var inget som påverkade mitt val eftersom jag inte använder dem.

Samsungmaskinerna föll också på pixelmappningen och att de billiga modellerna bara hade en hdmi. I slutänden var det bara ett par LG modeller och Myrican som uppfyllde mina krav.

#406

Posted 28 June 2007 - 09:53

Unregistered08b3bcd8
  • Unregistered08b3bcd8
  • Wannabe

  • 41 posts
  • 0

Förstår inte riktigt problemen med att få upp tvn på väggen. Har du betongvägg är det bara att borra, plugga och skruva. Tar inte mer än 5 min om du har en skaplig slagborr.

Köpte myrican för ett par veckor sedan och är grymt nöjd. Skönt att slippa ha extra väggfäste som bara gör att tvn sticker ut mer.

Rock on!

<{POST_SNAPBACK}>


Och utan betongvägg? Bara gips hemma
:unsure:

#407

Posted 30 June 2007 - 09:58

Grimwolf
  • Grimwolf
  • Rookie

  • 3 posts
  • 0
Om jag hade gipsvägg skulle jag nog sattsa på mexplugg eller meaplugg sen finns det allplugg för både enkel- och dubbelgips som oxå funkar bra. Det bästa är nog dock om du kör med en kottler men där kan det kanske bli problem att få till det med en L-krok.

Jag jobbar på brädgård och alla de här alternativen kostar under 5kr per plugg.

Det enklaste är nog om du tar reda på om du har enkel eller dubbelgips sen åker du till en brädgård och säger till dem att ta fram plugg och krok som fungerar :D

#408

Posted 30 June 2007 - 19:50

qpong
  • qpong
  • Rookie

  • 6 posts
  • 0
Jag köpte min på Computer City idag, använder den några timmar, stänger av den och går o äter när jag sen ska sätta på den igen med knappen på kontrollen lyser lilla lampan blå men ingen bild kommer? Är bara svart. Vad gör man ska ja kila tillbaks till Computer City imorrn med tvn och be om en ny, eller ska den lagas o jag måste sitta o vänta i 3veckor? eller vad den det vara för fel, någon annan som haft samma problem?

Edit: Nu funkar den igen efter att jag dragit ut alla sladdar och låtit den vara i 1timme?

Edit: helt plötsligt slocknar/stängs av den av ibland utan att jag gjort något :S, Vad kan ha varit för fel, överhettad?

ska iallfall lämna tillbaks den idag

Edited by qpong, 01 July 2007 - 09:54.


#409

Posted 30 June 2007 - 21:15

siamsam
  • siamsam
  • Rookie

  • 7 posts
  • 0
Hejsan! Jag fick med mig en annan fjärrkontroll till min FS-2 lcd, jag fick istället med mig 46 :ans, därför skulle jag bli tacksam om någon vet var jag kan hitta förklaring till alla dess knappar som finns på den! Eller om någon kan förklara dem för mig, ser dock att det inte finns en PC knapp på denna!

Attached Files


Edited by siamsam, 30 June 2007 - 21:53.


#410

Posted 01 July 2007 - 13:06

HighDeffed
  • HighDeffed
  • Amatör

  • 66 posts
  • 0

Hejsan! Jag fick med mig en annan fjärrkontroll till min  FS-2 lcd, jag fick istället med mig 46 :ans, därför skulle jag bli tacksam om någon vet var jag kan hitta förklaring till alla dess knappar som finns på den! Eller om någon kan förklara dem för mig, ser dock att det inte finns en PC knapp på denna!

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma fjärr till min VQ40-3SU, Vad menar du med PC-knapp? Men i alla fall, funktionen med alla knappar skulle jag tro är att man kan programmera andra apparater med den.

#411

Posted 01 July 2007 - 22:31

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 posts
  • 0
Jag hade myrica 2 fast i 50". Sålde den idag. Köpte den för 33000 för 2 år sen och sålde den för 11500 idag för att köpa en full HD tv.

Myrica är inte full HD och har ingen HDMI. Den tillhör de plasma tv som kommer att försvinna om 1 år och sluta säljas. Den är billig och bra bild. Funkade skitbra och jag hade mycket nöje med den. Men den är strax under medel i bildkvalitet jämfört med dom full hd som kommit nu.

#412

Posted 02 July 2007 - 00:51

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

  • 43 posts
  • 0

Jag hade myrica 2 fast i 50". Sålde den idag. Köpte den för 33000 för 2 år sen och sålde den för 11500 idag för att köpa en full HD tv.

Myrica är inte full HD och har ingen HDMI. Den tillhör de plasma tv som kommer att försvinna om 1 år och sluta säljas. Den är billig och bra bild. Funkade skitbra och jag hade mycket nöje med den. Men den är strax under medel i bildkvalitet jämfört med dom full hd som kommit nu.

<{POST_SNAPBACK}>


Jaha... vad ska man säga om det här uttalandet?

#413

Posted 02 July 2007 - 05:23

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
Att han jämför äpplen, päron och apelsiner? Svårt att jämföra en lcd mot en äldre plasma utan HDMI eller mot en fullhd som kostar..tja det dubbla?

Iaf så tänkte jag göra slag i saken och åka in och köpa tv:n på siba här i linköping men tyvärr hade dom ingen hemma...inte äns demoexet. Den har utgått men den fanns kvar så det gick att beställa på hemsidan men dom tar 9990kr för den sen är det väl iaf några hundra kr i porto oxå. Blir billigare att åka till sthlm och köpa den för 8990 på computercity. Bara att man ringer å kollar innan så dom har några kvar och lägger undan en. Jobbigt om det skulle vara nått fel på den och man måste åka 50 mil för att byta ut den =/ Vet itne heller om dom har öppet köp eller godkänner byte om det är pixelfel på den. Någon som vet om man kan kräva butiken på bensinpengar eller porto på den om den är kaputt?

#414

Posted 02 July 2007 - 05:35

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

  • 353 posts
  • 0
Jo, enligt konsumentköplagen har du rätt att kräva ersättning från dem för returtransporten. Men du kan bara få ersättning för billigaste transportsätt och de har dessutom rätt att reparera den i stället för att byta ut den så de kommer säkert att hänvisa dig till FSC i det fallet så att de får komma och hämta upp den för rep. Och vill du utnyttja öppet köp, om de har det, så får du själv stå för returen.

#415

Posted 02 July 2007 - 05:47

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
ok. får kolla upp det med uppet köp innan jag handlar. Vill ha en med hela pixlar =)

Läste detta under omdömen på computercity: "Priset på deras site är ibland butikspris och ibland s.k. "internet-pris". Irriterande när man kommer till butiken och varan är 5% dyrare än man förstått. Dessutom måste man betala frakt för på internet-priset vilket gör varan lika dyr som i butiken. :-( "

nån som handlat där och kan säga om det var 8990kr som betalades eller kostade den mera?

Bor i Linköping och har ca 23mil till närmaste CC butik. Frakten på tv:n kostar 600kr enl hemsidan. Då kan man ju lika bra ta en roadtripp upp och köpa tv:n i butik. Blir om inte billigare iaf roligare å snabbare =)

#416

Posted 02 July 2007 - 19:33

Blomman00
  • Blomman00
  • Wannabe

  • 15 posts
  • 0

ok. får kolla upp det med uppet köp innan jag handlar. Vill ha en med hela pixlar =)

nån som handlat där och kan säga om det var 8990kr som betalades eller kostade den mera?


Betalde 8990 i västerås för några veckor sen, kollade i butiken att det inte var några pixelfel vilket det inte var ;)
Är helnöjd :P

#417

Posted 02 July 2007 - 19:46

Mr Potter_02
  • Mr Potter_02
  • Wannabe

  • 12 posts
  • 0
Dom har ju tänkt till när dom har gjort infäsningen till krokarna och satt dom på CC 60.
Det innebär att man kan skruva i reglarna som gipset är fäst vid, man kanske inte får TV:n exakt där man hade tänkt sig i sidled, men man behöver inte oroa sig för att den inte sitter i allafall.
Jag gjorde så och den sitter kanon bra på en vägg med enkelgips!

/D

#418

Posted 02 July 2007 - 21:15

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

  • 353 posts
  • 0

Dom har ju tänkt till när dom har gjort infäsningen till krokarna och satt dom på CC 60.
/D

<{POST_SNAPBACK}>


Kul, det är lite sånt där man förväntar sig av en Tysk TV. Ordning och reda ;)

Blir nästan sugen på att slänga upp min på väggen också, har reglarna på precis rätt ställe.

#419

Posted 03 July 2007 - 05:08

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
Ser man dom trasiga pixlarna vid uppstart direkt eller ska man be dom koppla in nått som visar helbild men en viss färg? tex helvit eller helsvart bakgrund.

#420

Posted 03 July 2007 - 19:11

siamsam
  • siamsam
  • Rookie

  • 7 posts
  • 0
Hejsan! Alla ni som fick no signal hittade ni någon lösning på problemet? För det börjar bli väldigt irriterande att så fort man ändrar källa så kan man inte komma tillbaka till datorn som är kopplad till hdmi 1, då står det no signal. Ytterligare ett problem är att scart 1 där jag har digitalboxen inkopplad går bara igång när jag startar tv första gången och då fungerar den bara i några minuter sen blir det no signal. Dvd:n har jag kopplad till scart 2 och med den har jag inga problem med. Så min fråga är om det finns några inställningar som jag missat eller om det finns något annat jag kan göra? Vore väldigt tacksam för hjälp!

PS: HighDeffed, tack för ditt svar :D

#421

Posted 03 July 2007 - 20:37

siamsam
  • siamsam
  • Rookie

  • 7 posts
  • 0

ok. får kolla upp det med uppet köp innan jag handlar. Vill ha en med hela pixlar =)

Läste detta under omdömen på computercity: "Priset på deras site är ibland butikspris och ibland s.k. "internet-pris". Irriterande när man kommer till butiken och varan är 5% dyrare än man förstått. Dessutom måste man betala frakt för på internet-priset vilket gör varan lika dyr som i butiken. :-( "

nån som handlat där och kan säga om det var 8990kr som betalades eller kostade den mera?

Bor i Linköping och har ca 23mil till närmaste CC butik. Frakten på tv:n kostar 600kr enl hemsidan. Då kan man ju lika bra ta en roadtripp upp och köpa tv:n i butik. Blir om inte billigare iaf roligare å snabbare =)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag köpte min tv i lördags på computer city/siba i Västerås, computer city skulle stänga sin butik helt i Västerås på söndagen, därför blev de en kombination. I fredags sa killen på cc att det var demot som kostade 8990, men jag hade varit inne där en vecka tidigare och då kostade de alla 8990, slutsatsen med detta är att den ska även kosta 8990 i butiken. På siba kostade den däremot 9900 någonting i butiken och även på internet. Jag köpte min tv för 8990 i butiken.

#422

Posted 06 July 2007 - 15:25

lasseulrich
  • lasseulrich
  • Rookie

  • 6 posts
  • 0
Hej.

Jag är oerhört nära på att köpa en Myrica VQ40-3SU men är lite oroliga för bilden jag kommer få när jag kör TV via Boxer, jag skall mesta köra dator och TV-spel på den men det kommer bli TV-kanaler ibland också.
Skulle någon som har 3SU:an kunna vara så vänlig att kommentera TV bilden man får och kanske eventuellt lägga upp någon bild så man skulle kunna få se så skulle det vara oerhört uppskattat. Jag var och tittade på denna TV:n härom dagen på Siba men de matade bara den med HD material då och då såg den ju klockren ut! :D

Tacksam för svar.

#423

Posted 13 July 2007 - 15:01

qpong
  • qpong
  • Rookie

  • 6 posts
  • 0
Hej, min Fujitsu Siemens Myrica VQ40-2 bara slocknar och stänger av sig själv lite titt som tätt i början någon minut efter man satt igång tvn och gör det en 3-5 gånger sedan funkar den felfritt hela dagen? Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Alltså helt plötsligt kan den bara slockna och så har det varit från första dagen ja köpte den. Någon annan som haft samma problem med denna? Köpte TVn för 2veckor sedan och den har varit såhär sedan första dagen

Tack på förhand

Edited by qpong, 13 July 2007 - 16:33.


#424

Posted 13 July 2007 - 17:10

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

  • 353 posts
  • 0
Låter som en taskig lödning. Är nog bara att ringa FSC för att få den reparerad.

#425

Posted 23 July 2007 - 09:58

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4,217 posts
  • 0
...eller värmeproblem (fast omvänt då, den funkar bättre när den blivit varm), men hur som helst är det nog bara att skicka in och reparera/byta.

#426

Posted 27 July 2007 - 12:18

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
ser nu att siba är billigast på tv:n. den fanns inte i butiken här i Linköping och om jag inte åker till jönköping och köper en blir det nog att beställa en från sibas hemsida 9223kr inkl porto får man väl anse är ett bra pris =) frågan är hur det blir med returer mm om den skulle ha kassa pixlar mm.


Läser oxå att den har spdif ut.
Innebär det att oavsett om jag ser på nått genom HDMI eller scart så kan jag få ut ljudet till en extern reciver?

#427

Posted 29 July 2007 - 01:21

suxeeder
  • suxeeder
  • Rookie

  • 9 posts
  • 0
Jag har lyckats få jättebra bild med min VGA kabel (som jag köpte på Clas Ohlson för 249 spänn).

BILDEN är bra, men jag lyckas inte:

1, Få ett Widescreenläge att fungera. Kör upplösning 1360x768 (60Hz) som manualen till TV'n rekomenderar. Men så fort jag sätter på en film så kopplas detta om till 640x480 och bilden dras ut över hela TV'n (inga svarta kanter upp och nedtill). Detta gör att bilden blir utdragen och konstig.

2, Jag lyckas inte heller få upp en helskärmsbild (kloning av bildskärmen) så att jag liksom kan använda TV'n som en skärm. Verkar som om det inte finns en enda upplösning som passar.

3, Pixelmappa, vad är det och hur gör jag...?

Min TV är en Myrica VQ40-2 om det kanske är till någon hjälp. Bifogar produktblad om det kan vara till någon hjälp.


Attached File  Myrica_VQ40_2.pdf   46.13KB   32 downloads

Grafikkortet är ett GeForce 7800 GS.

Jättetacksam för svar. Vore skoj att kunna använda TV'n fullt ut!

Mvh

/S

#428

Posted 29 July 2007 - 01:32

HighDeffed
  • HighDeffed
  • Amatör

  • 66 posts
  • 0

Jag har lyckats få jättebra bild med min VGA kabel (som jag köpte på Clas Ohlson för 249 spänn).

BILDEN är bra, men jag lyckas inte:

1, Få ett Widescreenläge att fungera. Kör upplösning 1360x768 (60Hz) som manualen till TV'n rekomenderar. Men så fort jag sätter på en film så kopplas detta om till 640x480 och bilden dras ut över hela TV'n (inga svarta kanter upp och nedtill). Detta gör att bilden blir utdragen och konstig.

2, Jag lyckas inte heller få upp en helskärmsbild (kloning av bildskärmen) så att jag liksom kan använda TV'n som en skärm. Verkar som om det inte finns en enda upplösning som passar.

3, Pixelmappa, vad är det och hur gör jag...?

Min TV är en Myrica VQ40-2 om det kanske är till någon hjälp. Bifogar produktblad om det kan vara till någon hjälp.


Attached File  Myrica_VQ40_2.pdf   46.13KB   32 downloads

Grafikkortet är ett GeForce 7800 GS.

Jättetacksam för svar. Vore skoj att kunna använda TV'n fullt ut!

Mvh

/S

<{POST_SNAPBACK}>

Pixelmappa görs på följande sätt, ställ in rätt upplösning på datorn, i detta fallet 1360x768, gå in i tv menyn Display->Overscan: av och Zoom: 1:1. dår har du en pixelmappad bild. för att kontrollera gå in på www.pixelmappat.nu

//HighDeffed

#429

Posted 29 July 2007 - 10:59

suxeeder
  • suxeeder
  • Rookie

  • 9 posts
  • 0
HighDeffed: Det ser inte ut som det skall när jag pixelmappar alls. Se nedan för mer info:



För att fylla på med ännu mer information.

- Jag kör VGA till VGA från datorn till TV'n.

- Nu kör jag Dual View men 1600x1200 på min Samsung 21' (med DVI) och 1360x768 på TV'n.
- Bör jag ha någon annan inställning? Clone?

- TV'n är inställd som Analog Display i bildskärmsinställningarna.


Tack på förhand.

/S

#430

Posted 15 August 2007 - 19:05

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

  • 43 posts
  • 0
Jag har försökt koppla in ett Wii via komponent, men färgerna blir helt fel. Det blir en stark ton av lila i hela bilden. Någon som har några idéer?

#431

Posted 15 August 2007 - 19:30

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 posts
  • 0
Sälj den till mig och köp en annan tv =) nejrå men den är inte så lätt att få tag på nu =/

kolla så du satt kontakterna rätt och inte förväxlat tex blå och grön på tv:n el wii:n

/Magnus

#432

Posted 15 August 2007 - 20:27

KnifeFed
  • KnifeFed
  • Wannabe

  • 43 posts
  • 0
Det är rätt kopplat enligt färgerna på kabeln/ingångarna på TV'n. Det funkade fint på min andra TV, en Samsung 26"-whatever-model och en polares Hyundai Q-whateva. Kabeln är en: http://www.digitalbo...hp?code_no=2960

Hatar Gud denna TV's komponentingång?

#433

Posted 16 August 2007 - 07:43

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

  • 174 posts
  • 0

Jag har försökt koppla in ett Wii via komponent, men färgerna blir helt fel. Det blir en stark ton av lila i hela bilden. Någon som har några idéer?

<{POST_SNAPBACK}>


Hade ett liknande problem med lila ton från min Xbox 360 kopplad via komponent. Visade sig att tv:n av någon anledning dragit upp ljusinställningen till max.

#434

Posted 17 August 2007 - 16:26

henel321
  • henel321
  • Användare

  • 198 posts
  • 0
Samma här, ljusinställningen var helskum per default. Men det fungerar kalas med komponent från så väl min xbox som min gamla DVD-spelare.

#435

Posted 23 August 2007 - 15:02

matte_85
  • matte_85
  • Wannabe

  • 26 posts
  • 0
Hej
Jag är inne i mitt första TV köp(överhuvudtaget har aldrig ägt en TV) Och funderar på den billigare av dessa 3 som tråden handlar om( 3SU). Vad är det för skillnad vad jag har läst att den har en HDMI ingång dem andra har 2? Är det enda skillnaden?
Eftersom jag ändå bara har en källa, laptop med DVI utgång. Jag fundera först på en 37" men tror inte de blir nån större skillnad mellan 37 och 40 från 4 m.
Som ni ser i mitt "galleri"(endast sketch up bilder) så börja jag med att fundera på 32" men trodde de skulle bli för litet.

Mattias

Edited by matte_85, 23 August 2007 - 15:03.


#436

Posted 23 August 2007 - 17:58

qpong
  • qpong
  • Rookie

  • 6 posts
  • 0

Hej, min Fujitsu Siemens Myrica VQ40-2 bara slocknar och stänger av sig själv lite titt som tätt i början någon minut efter man satt igång tvn och gör det en 3-5 gånger sedan funkar den felfritt hela dagen? Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Alltså helt plötsligt kan den bara slockna och så har det varit från första dagen ja köpte den. Någon annan som haft samma problem med denna? Köpte TVn för 2veckor sedan och den har varit såhär sedan första dagen

Tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>


Jag lämnade in min VQ40-2 för 5veckor sedan hos FS eftersom <B>Computer City</B> vägrade ta emot den, ringde nu till FS och dom säger att jag inte får tillbaks den förens yttligare en månad? ska det vara så här köper en ny TV efter några timmar inser jag att den är sönder och får inte en ny utan måste vänta på den i 2 ###### månader??? HANDLA INTE PÅ COMPUTER CITY FYFAN

Edited by qpong, 23 August 2007 - 18:03.


#437

Posted 23 August 2007 - 18:16

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

  • 353 posts
  • 0
Tycker du ska söka upp kommunens konsumentvägledare och få hjälp att anmäla Computer City till allmäna reklamationsnämnden. För två månader är ju som sagt helt orimligt.

#438

Posted 27 August 2007 - 08:57

robber
  • robber
  • Forumräv

  • 521 posts
  • 0
Vilken strömkabel ska jag nu ha till denna tv? Hittar ingen som säljer en som är rätt vinklad. Någon som vet vart jag köper en sån som är rätt vinklad?

Mvh

Robin

#439

Posted 12 September 2007 - 09:49

-PeZa-
  • -PeZa-
  • Wannabe

  • 13 posts
  • 0
Jag har nu insett att det är något galet med min tv :( När jag kollar på film från datorn så blinkar en grön liten "list" längst ner till vänster någon gån ca var 5e min. Någon som har sett samma sak eller som vet vad man kan göra åt den?!

#440

Posted 12 September 2007 - 10:31

Unregistered08b3bcd8
  • Unregistered08b3bcd8
  • Wannabe

  • 41 posts
  • 0

Jag har nu insett att det är något galet med min tv :( När jag kollar på film från datorn så blinkar en grön liten "list" längst ner till vänster någon gån ca var 5e min. Någon som har sett samma sak eller som vet vad man kan göra åt den?!

<{POST_SNAPBACK}>


Det kanske är ett program på datorn som "lyser" igenom... eller någon annan procedur. Det behöver ju inte vara hårdvarumässigt, att det är fel på tv:n.

#441

Posted 04 October 2007 - 12:20

Unregistered08b3bcd8
  • Unregistered08b3bcd8
  • Wannabe

  • 41 posts
  • 0
Vad trist att det inte går att få upp klockan... blir ju att man slår på text tv.
hmmm

#442

Posted 14 October 2007 - 17:49

hemfixarMicke
  • hemfixarMicke
  • Amatör

  • 55 posts
  • 0
Måste bara fråga er som hade problem med tv / xbox360? min kombination visar oxå en lila/rosa bild? vad göra för att få bort?

MVH Micke

#443

Posted 14 October 2007 - 19:11

dogday
  • dogday
  • Wannabe

  • 16 posts
  • 0
Hej! Någon som har tips på vart man får tag på en VQ-2:a? Hittar bara VQ-3 och de är inte lika snygga... Är det begagnatmarknaden som gäller eller?

#444

Posted 14 October 2007 - 20:32

hemfixarMicke
  • hemfixarMicke
  • Amatör

  • 55 posts
  • 0
dogday

Använd sökmotorn

/Micke

#445

Posted 14 October 2007 - 21:18

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1,095 posts
  • 0

Hej! Någon som har tips på vart man får tag på en VQ-2:a? Hittar bara VQ-3 och de är inte lika snygga... Är det begagnatmarknaden som gäller eller?

<{POST_SNAPBACK}>



VQ-2 har slutat tillverkas som jag fattat det. Så ja, beggat är det nog som gäller.

#446

Posted 15 October 2007 - 13:32

DMuzik
  • DMuzik
  • Användare

  • 174 posts
  • 0

Måste bara fråga er som hade problem med tv / xbox360? min kombination visar oxå en lila/rosa bild? vad göra för att få bort?

MVH Micke

<{POST_SNAPBACK}>


Jag sänkte helt enkelt ljusstyrkan, den hade av någon anledning höjts efter att jag kalibrerat skärmen.

#447

Posted 15 October 2007 - 14:27

Unregistered08b3bcd8
  • Unregistered08b3bcd8
  • Wannabe

  • 41 posts
  • 0
Än en gång...
Är det någon som vet om det finns någon service meny på myrican och i såfall hur man frå tillträde till den?

/Alex

#448

Posted 13 November 2007 - 22:36

hemfixarMicke
  • hemfixarMicke
  • Amatör

  • 55 posts
  • 0
Vill bara säga till er som ska köpa myrica 40-2, den säljs fortfarande som ny, och i den billigaste affären ligger den på 10395kr enligt prisjakt, jag gav bara 9900kr i april, det är inte på många saker man gör bättre affärer på med tiden. hehe.

#449

Posted 14 May 2009 - 21:23

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 posts
  • 0
Nu verkar det som ljuddelen har gått sönder på min mammas Myrica VQ40-2! Först försvann både bild och ljud, sedan hoppade bilden igång utan ljud. Jag har nu kollat alla menyer, fabrikåterställt, kopplat in en DVD via scart1, kollat med comhem, kollat lineout men får inget ljud hur jag än gör. Skärmen har precis passerat tvåårs strecket. Undrar om de tar felet på 3 års reklamationsrätten?
Någon mer som har detta problem?
/O

#450

Posted 09 September 2009 - 10:34

Svante Edqvist
  • Svante Edqvist
  • Rookie

  • 2 posts
  • 0
Hej, min Fujitsu Siemens Myrica VQ40-2 bara slocknar och stänger av sig själv lite titt som tätt i början någon minut efter man satt igång tvn och gör det en 3-5 gånger sedan funkar den felfritt hela dagen? Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Alltså helt plötsligt kan den bara slockna och så har det varit från första dagen ja köpte den. Någon annan som haft samma problem med denna? Köpte TVn för 2veckor sedan och den har varit såhär sedan första dagen

Tack på förhand




Jag lämnade in min VQ40-2 för 5veckor sedan hos FS eftersom <B>Computer City</B> vägrade ta emot den, ringde nu till FS och dom säger att jag inte får tillbaks den förens yttligare en månad? ska det vara så här köper en ny TV efter några timmar inser jag att den är sönder och får inte en ny utan måste vänta på den i 2 ###### månader??? HANDLA INTE PÅ COMPUTER CITY FYFAN


Sent svar med fråga: Fick du någon lösning på problemet? Har samma problem med min TV nu...
Hoppas på svar.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.