Jump to content

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-42PX700

1227 replies to this topic
  • Please log in to reply

#151

Posted 28 April 2007 - 17:21

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Robbazz
Frågan är om denna komma vara mycket bättre ..
Känns inte så .
Kanske har de lagt allt krut på 1080 P som är på väg ..

Tittade du på denna .. :)

http://prylportalen...._MKF015.dbp.asp

<{POST_SNAPBACK}>


har ju haft den hemma men den åkte tillbaka lika fort ! den e ju bara bra på gd och hur ofta tittar man på det ?
sen så var min defekt oxå men det är ju en annan femma :ph34r:
Så nu blir det en ålasma men frågan är bara vilken :ph34r:

#152

Posted 29 April 2007 - 10:02

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

  • 269 posts
  • 0
Robbazz

Det är inte konstigt det blir bra bild på en icke 720 p tv typ pan..
Frågan är hur kul det är om ett par år när inte tv lever upp till 720 p..
vill man ha en tv utan något hack får man nog titta på plasma..

#153

Posted 29 April 2007 - 18:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0
Hittade lite bilder på px700 från ett danskt forum där en kille äger denna panna !

http://www.recordere...3161&PN=1&TPN=1

Ser snygg ut iaf :( sen ser man hur dom jobbat med att minska reflektionerna oxå !
Svårt att avgöra bildkvaliten på lite sunkiga bilder :)

Edited by Unregistereda8d246d3, 29 April 2007 - 18:49.


#154

Posted 29 April 2007 - 19:12

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

  • 269 posts
  • 0
Håller med den ser bra ut :(

#155

Posted 29 April 2007 - 19:40

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Bah!
Verkar som om PS3:an har vansinniga problem med sina maskiner just nu.  :(

Kommer att vänta lite med inköp tills det blir "ordnat". Synd, för det verkar vara en mkt kompetent maskin och jag vill kunna köra BD-material kombinerat med spel. Suck...

Nåväl, får iaf hoppas på att TV:n dyker upp när den ska. Inkommer till Technistore 9 maj, sen ska den skeppas iväg direkt sa de när jag ringde.  :)

<{POST_SNAPBACK}>


dom sa inget om hur många dom skulle få in ??

#156

Posted 30 April 2007 - 09:49

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Nu har min PX-700 dykit upp, tråkig tajming att jag är helt ledig idag ;) :P
Bilder dyker upp under dagen, i mitt Galleri

#157

Posted 30 April 2007 - 10:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Nu har min PX-700 dykit upp, tråkig tajming att jag är helt ledig idag ;) :P
Bilder dyker upp under dagen, i mitt Galleri

<{POST_SNAPBACK}>


Mycket nice B)

Då vill vi höra allt om hur den e, svärta, färger, digital tv, pc, HD mm om det är möjligt ^_^ hehe
Har du sett px70? tänkte om du kunde kanske jämföra mot hur den e mot den ?

#158

Posted 30 April 2007 - 13:06

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Nu har jag lagt upp lite bilder. Ännu flera är påväg. Här är en direktlänk till det galleriet. Återkommer lite senare med lite intryck.
Kommer dock inte, till Robbazz besvikelse kunna ge intryck på varken HD eller PC eller Digital-TV.

Har ett lokat kabeltvnät i området, och det måste jag säga klarar den av över förväntan, räknade inte att det skulle se så bra ut, särskilt inte i dagsljus då jag har en heldel fönster.
Även mindre reflex-känslig tycker jag. Svårt dock att visa det med bilder.

#159

Posted 30 April 2007 - 14:16

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Nu har jag lagt upp lite bilder. Ännu flera är påväg. Här är en direktlänk till det galleriet. Återkommer lite senare med lite intryck.
Kommer dock inte, till Robbazz besvikelse kunna ge intryck på varken HD eller PC eller Digital-TV.

Har ett lokat kabeltvnät i området, och det måste jag säga klarar den av över förväntan, räknade inte att det skulle se så bra ut, särskilt inte i dagsljus då jag har en heldel fönster.
Även mindre reflex-känslig tycker jag. Svårt dock att visa det med bilder.

<{POST_SNAPBACK}>


hmm oki de va lite tråkigt, men väntar på att få se bilder på tv´n när den e igång och så.
skulle du kunna ta bilder bak på tv´n, och hur basarna e byggda bak på tv´n? det är väl det som är lite tjockare bak p åsidorna va?

#160

Posted 30 April 2007 - 16:12

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Kommer lite flera bilder under kvällen. Lite svårt att få med hur bra svärtan är på bild, när det är så ljust. Fotar lite mera när solen inte är lite skarp.

Nu har jag lagt med en bild på baksidan för anslutningarna.

#161

Posted 30 April 2007 - 16:25

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Kommer lite flera bilder under kvällen. Lite svårt att få med hur bra svärtan är på bild, när det är så ljust. Fotar lite mera när solen inte är lite skarp.

Nu har jag lagt med en bild på baksidan för anslutningarna.

<{POST_SNAPBACK}>


Oki nice !
Hur upplever du svärtan ? är den riktigt bra ? har du tillgång till dvd med hdmi/component, ser det bra ut isf?

Hur upplever du dom inbyggda högtalarna? dom ska ju tydligen vara bra på denna modell, bas mm.

Nice med bilder sen från ikväll ;) B) mycket frågor från mej hoppas det inte e jobbigt, man vill ju ha lite kött på bena innan man handlar lixom :P

Edit: märker du av någe av hackig bild vid panoreringar osv ?

Edited by Unregistereda8d246d3, 30 April 2007 - 16:26.


#162

Posted 30 April 2007 - 16:31

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 posts
  • 0

Kommer lite flera bilder under kvällen. Lite svårt att få med hur bra svärtan är på bild, när det är så ljust. Fotar lite mera när solen inte är lite skarp.

Nu har jag lagt med en bild på baksidan för anslutningarna.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du ta några bilder från menyn?. skulle vilja veta vilka mer inställningsmöjligheter den har mot px70an.

#163

Posted 30 April 2007 - 17:16

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Svärtan upplever jag som väldigt bra (Vilket jag även tyckte att PV-60/PX-70 har/hade) , trots bara testat vid fullt dagsljus i rummet.

Högtalarljudet är oxå över förväntan, bra tryck för att vara inbyggda högtalare.

#164

Posted 30 April 2007 - 17:19

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Svärtan upplever jag som väldigt bra (Vilket jag även tyckte att  PV-60/PX-70 har/hade) , trots bara testat vid fullt dagsljus i rummet.

Högtalarljudet är oxå över förväntan, bra tryck för att vara inbyggda högtalare.

<{POST_SNAPBACK}>


Nice ;) hur tycker du den står sej mot px70 ? bättre ?
skulle vara kul att få se några bilder från menyn så man kan se om det är någe skillnad från px70 oxå !

#165

Posted 30 April 2007 - 17:24

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Kommer nån bild ifrån inställningsmenyn lite senare.. nu är det Hockey på TV ;) Blir kanske nån bild i periodpausen ..

Jag måste säga att eftersom det inte skiljer så mycket i pris så tyckte jag valet var lätt imellan PX-70 och 700. Det enda som var jobbigt var den längre väntan, som nu är över.
Bildmässigt är det svårt att uttala sig utan att ha en 70:a brevid för att jämnföra. Designen, frontingångarna, 3 Scart samt bättre ljud är motiverande nog att lägga några kronor imellan.

#166

Posted 30 April 2007 - 17:28

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Kommer nån bild ifrån inställningsmenyn lite senare.. nu är det Hockey på TV ;) Blir kanske nån bild i periodpausen ..

Jag måste säga att eftersom det inte skiljer så mycket i pris så tyckte jag valet var lätt imellan PX-70 och 700. Det enda som var jobbigt var den längre väntan, som nu är över.
Bildmässigt är det svårt att uttala sig utan att ha en 70:a brevid för att jämnföra. Designen, frontingångarna, 3 Scart samt bättre ljud är motiverande nog att lägga några kronor imellan.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja px70 är inte ett alternativ för mej överhuvud taget, det är antingen en px700 eller kanske en sammy Q97 det står mellan ! tycker designen p åpx700 ser riktigt bra ut B) men den ska ju prestera oxå :P

Hockey ser bra ut ?

#167

Posted 30 April 2007 - 17:31

sigge_snok
  • sigge_snok
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Bah!
Verkar som om PS3:an har vansinniga problem med sina maskiner just nu.  ;)

Kommer att vänta lite med inköp tills det blir "ordnat". Synd, för det verkar vara en mkt kompetent maskin och jag vill kunna köra BD-material kombinerat med spel. Suck...

Nåväl, får iaf hoppas på att TV:n dyker upp när den ska. Inkommer till Technistore 9 maj, sen ska den skeppas iväg direkt sa de när jag ringde.  B)

<{POST_SNAPBACK}>


dom sa inget om hur många dom skulle få in ??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag frågade faktiskt inte, lite egoistiskt kanske :P . Men jag hoppas bara att inte datumet skjuts upp. Hatar verkligen att behöva vänta....

Då det gäller PS3 så väntar jag definitift en stund, det finns ingen anledning att köpa en konsoll som har så mkt problem. Synd... Men den som väntar på något gott, väntar på PX700:an.

#168

Posted 30 April 2007 - 18:07

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Min tv var ju beräknad till den 5 Maj och kom idag. Vore inte helt omöjligt att övriga leverantörer får in den lite snabbare än dom tror.
Nu har jag lagt upp bilder på inställningsmenyn.

#169

Posted 30 April 2007 - 18:19

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 posts
  • 0

Min tv var ju beräknad till den 5 Maj och kom idag. Vore inte helt omöjligt att övriga leverantörer får in den lite snabbare än dom tror.
Nu har jag lagt upp bilder på inställningsmenyn.

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar, hm. bara staplar alltså. Inga siffror? Tycker det ser ut som att det är samma bildinställningar som px70 eller har jag fel?.
Får nog ta och jämföra dom IRL innan jag bestämmer mig för px700 eller Pioneer 427xa.

#170

Posted 30 April 2007 - 18:41

sigge_snok
  • sigge_snok
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Min tv var ju beräknad till den 5 Maj och kom idag. Vore inte helt omöjligt att övriga leverantörer får in den lite snabbare än dom tror.
Nu har jag lagt upp bilder på inställningsmenyn.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart köpte du din TV ifrån? ;)

#171

Posted 30 April 2007 - 18:54

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Beställde direkt ifrån Panasonic till butiken där jag jobbar, så den kommer ifrån Panasonics Svenska lager.

#172

Posted 01 May 2007 - 12:07

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0
taget från avforums.com från en kille som jobbar i en butik.

Hi all, well we have finally taken delivery of 4 TH-42PX700's and to be honest I'm not dumb struck by the picture quality over the PX70. The AR coating, if it has one is near impossible to notice in real world terms compared to its cheaper brother. What I will say in its defence is that it sound lovely. On par with the PV500 which as we all know was a litle bit special in the audio department. The chassis styling is very good. They have now treated the bottom part of the case with a brushed stainless steel look which is very attractive and more like the PV500 looks.

We have run BBC HD through it as an acid test and I can see very little or no gain over the 9 series commercial panels we have on display.

Over to you guys now to live with one in a real world living room environment but our first opinions are mixed. If you want a looker and the audio quality is important to you then the PX700 is the screen for you. If not, spend the same amount or little bit more for the TH-50PX70 and gloat at the size of your new telly.

Hope this quick preview helps some of you who are sitting on the fence, I was tempted but went for the TH-50PX70 last week, typically got a faulty unit but still not put off and have a replacement on the way.


Så det verkar inte vara så stor skillnad mellan denna och en px70.

Edit: verkar som att anti-Glare funktionen inte finns hos deras px700 men den finns på våra px700 om man läser deras forum. skumt ^_^

Edited by Unregistereda8d246d3, 01 May 2007 - 13:27.


#173

Posted 01 May 2007 - 16:07

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0
anvestam: fortfarande nöjd? hur såg svärta å sånt ut igår kväll när det var mörkt hemma?
Kollat på någon dvd med hdmi ?

#174

Posted 01 May 2007 - 16:56

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Jo, väldigt nöjd med bildkvaliteten. Kollade DVD med komponent, bra färgåtergivning. Har dragit ner lite på kontrasten under inkörningsperioden, men trots det väldigt bra bild.
Går inte att få nån bra bild på bilden för att lägga ut på forumet.
Blir väl en film till ikväll ^_^

#175

Posted 01 May 2007 - 17:17

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Jo, väldigt nöjd med bildkvaliteten. Kollade DVD med komponent, bra färgåtergivning. Har dragit ner lite på kontrasten under inkörningsperioden, men trots det väldigt bra bild.
Går inte att få nån bra bild på bilden för att lägga ut på forumet.
Blir väl en film till ikväll ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


nice, bra svärta oxå ? är svart lixom svart ? sen såg hockeyn bra ut igår ? blir bilden ryckig/hackig vid snabba panoreringar, om du tänkte på det vid hockey eller film tittande ?
Har du märkt någe av tillfällig innbränning eller så ?

Edit: tänkte på en sak anvestam, om du ändrar bild läget till "film" får du mer inst möjligheter då ?

Edited by Unregistereda8d246d3, 01 May 2007 - 17:40.


#176

Posted 01 May 2007 - 17:23

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 posts
  • 0

taget från avforums.com från en kille som jobbar i en butik.

(...)What I will say in its defence is that it sound lovely. On par with the PV500 which as we all know was a litle bit special in the audio department.
(...)
If you want a looker and the audio quality is important to you then the PX700 is the screen for you.


Så det verkar inte vara så stor skillnad mellan denna och en px70.

<{POST_SNAPBACK}>

Förutom ljudet då, vilket åtminstone jag tycker är viktigt. Sen är det väl samma panel i PX70 och PX700, så bildmässigt skulle jag bli förvånad om det är några större skillnader.

#177

Posted 01 May 2007 - 17:24

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 posts
  • 0
Oops - dubbelpost.

Edited by MagnumPI, 01 May 2007 - 17:24.


#178

Posted 01 May 2007 - 17:29

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 posts
  • 0

taget från avforums.com från en kille som jobbar i en butik.

(...)What I will say in its defence is that it sound lovely. On par with the PV500 which as we all know was a litle bit special in the audio department.
(...)
If you want a looker and the audio quality is important to you then the PX700 is the screen for you.


Så det verkar inte vara så stor skillnad mellan denna och en px70.

<{POST_SNAPBACK}>

Förutom ljudet då, vilket åtminstone jag tycker är viktigt. Sen är det väl samma panel i PX70 och PX700, så bildmässigt skulle jag bli förvånad om det är några större skillnader.

<{POST_SNAPBACK}>


jo, men jag hade väntat mig lite mer kalibreringsmöjligheter i px700an. Vilket hade kunnat ge bättre bild. Bara att se på pioneer 4270 och pioneer 427.

#179

Posted 01 May 2007 - 17:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

taget från avforums.com från en kille som jobbar i en butik.

(...)What I will say in its defence is that it sound lovely. On par with the PV500 which as we all know was a litle bit special in the audio department.
(...)
If you want a looker and the audio quality is important to you then the PX700 is the screen for you.


Så det verkar inte vara så stor skillnad mellan denna och en px70.

<{POST_SNAPBACK}>

Förutom ljudet då, vilket åtminstone jag tycker är viktigt. Sen är det väl samma panel i PX70 och PX700, så bildmässigt skulle jag bli förvånad om det är några större skillnader.

<{POST_SNAPBACK}>


mmm. men det skulle ju även va lite mer inst möjligheter mot px70, men verkar inte som att det är det ! Skulle vara kul om det kom en riktigt test av denna plasma !

#180

Posted 01 May 2007 - 17:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7,926 posts
  • 0

taget från avforums.com från en kille som jobbar i en butik.

(...)What I will say in its defence is that it sound lovely. On par with the PV500 which as we all know was a litle bit special in the audio department.
(...)
If you want a looker and the audio quality is important to you then the PX700 is the screen for you.


Så det verkar inte vara så stor skillnad mellan denna och en px70.

<{POST_SNAPBACK}>

Förutom ljudet då, vilket åtminstone jag tycker är viktigt. Sen är det väl samma panel i PX70 och PX700, så bildmässigt skulle jag bli förvånad om det är några större skillnader.

<{POST_SNAPBACK}>


jo, men jag hade väntat mig lite mer kalibreringsmöjligheter i px700an. Vilket hade kunnat ge bättre bild. Bara att se på pioneer 4270 och pioneer 427.

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte SD-kort-läsaren som för mig är en avgörande skillnad då jag vill kunna titta på mina bilder med HD-kvalitet på ett enkelt sätt! Annars hade det ju fått bli en Samsung, vilket jag var inne på innan jag fick nys om PX700 ^_^

#181

Posted 01 May 2007 - 18:37

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Svärtan är riktigt bra precis som tidigare modeller, blir nog yttligare något bättre efter inkörningsperioden, då man kan öka kontrasten lite.
Hockey fungerade gott, trots dålig analog signal, med bättre grundsignal lär det bli ännu bättre.
Någon tillfällig inbränning har jag inte sett spår av.

Jag känner inte att jag saknar inställningsmöjligheter, det är bara att konstatera precis som Hemmabiotidningen har mätt upp i testar av PV45 och PV60, väldigt korrekt bild direkt ur kartong.

#182

Posted 01 May 2007 - 18:39

joffe11
  • joffe11
  • Användare

  • 202 posts
  • 0
Nån som vet om det er anti glare på px70 också?

#183

Posted 01 May 2007 - 18:41

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Svärtan är riktigt bra precis som tidigare modeller, blir nog yttligare något bättre efter inkörningsperioden, då man kan öka kontrasten lite.
Hockey fungerade gott, trots dålig analog signal, med bättre grundsignal lär det bli ännu bättre.
Någon tillfällig inbränning har jag inte sett spår av.

Jag känner inte att jag saknar inställningsmöjligheter, det är bara att konstatera precis som Hemmabiotidningen har mätt upp i testar av PV45 och PV60, väldigt korrekt bild direkt ur kartong.

<{POST_SNAPBACK}>


Okej det låter gott ^_^ men om du ändrar till film läget får man mer inst då? skulle vara intresant att veta :P
Sen upplever du ryckig/hackig bild vid snabba panoreringar ?

btw den ser riktigt snygg ut :lol: sjysst med en aluminium list nertill B)

#184

Posted 01 May 2007 - 18:45

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Om du menar att jag ska ändra visningsläge, så finns det Dynamisk, normal, bio och auto. Inget av lägena ger någon mera meny.
Jag får väl slänga på Gladiator nu för att checka panoreringar ^_^

#185

Posted 01 May 2007 - 18:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Om du menar att jag ska ändra visningsläge, så finns det Dynamisk, normal, bio och auto. Inget av lägena ger någon mera meny.
Jag får väl slänga på Gladiator nu för att checka panoreringar ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


ajust de va de jag mena ! är så van vid sammy där det heter film men menade bio läget på panna :P
Oki vore nice om du skrev en rad efter att kollat panoreringar på gladiator B)
Tackar för att du orkar svara på alla mina frågor :lol:

#186

Posted 01 May 2007 - 19:05

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
Det är lugnt, man vill ju hjälpa till med det man kan. Vet ju hur svårt det är att välja tv.

Efter kikat på kamera panoreringarna inne på Gladiatorarenan så måste jag säga att det flyter på väldigt bra, inga tendenser till hack i bilden.
Skulle även vilja ha kikat på introt till Ice Age 2, men den hittar jag inte nu, får återkomma med mera input efter det.

#187

Posted 01 May 2007 - 19:10

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Det är lugnt, man vill ju hjälpa till med det man kan. Vet ju hur svårt det är att välja tv.

Efter kikat på kamera panoreringarna inne på Gladiatorarenan så måste jag säga att det flyter på väldigt bra, inga tendenser till hack i bilden.
Skulle även vilja ha kikat på introt till Ice Age 2, men den hittar jag inte nu, får återkomma med mera input efter det.

<{POST_SNAPBACK}>


Okej det låter bra det ^_^ sen undrar jag om man ska köra 50hz eller är det 100 hz man ska köra på allt hela tiden ?

är det inte ice age 2 introt som hackar på vilken tv man en visar den på?

Sen vad tror ni, fyndbörsen eller techni store att beställa ifrån? kostar ju typ 16 på båda,
har mejlat idag och frågat hur många dom får in och om dom är från panasonic sverige !

#188

Posted 01 May 2007 - 19:13

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

  • 67 posts
  • 0
100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

#189

Posted 01 May 2007 - 19:16

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


Ok. det kanske bara är så med hd introt av ice age 2, men är inte helt hundra på det :P

hmm riktigt sugen på en px700 nu :lol: men måste bara åka upp till onoff och kolla in Q97 med movie plus av en gång till för att kunna bestämma mej B)

#190

Posted 01 May 2007 - 19:50

sigge_snok
  • sigge_snok
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket för bilderna och din recension av TV:n. Det kliar verkligen i fingrarna ska du veta och det känns samtidigt skönt att min "jakt" är över. Har du någon BD-enhet eller liknande för att köra högupplöst? Vore intressant att se hur den klarar av ex PS3-spel/BD-material.

#191

Posted 01 May 2007 - 20:13

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


Du skulle inte kunna slänga upp några bilder när tv´n är i action, typ några från gladiator med lite mörkt rum framifrån, kanske nån från tv oxå ? B)

#192

Posted 01 May 2007 - 20:21

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 posts
  • 0

100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


Du skulle inte kunna slänga upp några bilder när tv´n är i action, typ några från gladiator med lite mörkt rum framifrån, kanske nån från tv oxå ? B)

<{POST_SNAPBACK}>


Köper du denna tv Robbazz så är det bara för oss andra o vänta. För är du nöjd så är det gott nog betyg för den mest kräsne:P. Med tanke på hur många olika modeller du har haft hemma:)

#193

Posted 01 May 2007 - 20:30

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


Du skulle inte kunna slänga upp några bilder när tv´n är i action, typ några från gladiator med lite mörkt rum framifrån, kanske nån från tv oxå ? B)

<{POST_SNAPBACK}>


Köper du denna tv Robbazz så är det bara för oss andra o vänta. För är du nöjd så är det gott nog betyg för den mest kräsne:P. Med tanke på hur många olika modeller du har haft hemma:)

<{POST_SNAPBACK}>


hahaha :P men det finns ju bättre än denna endå, typ Pios G8 eller nya panna full-hd, men vet inte om jag är så värst sugen på att slänga ut 25+ för en 42 tummare -_-

Edited by Unregistereda8d246d3, 01 May 2007 - 20:34.


#194

Posted 01 May 2007 - 21:36

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 posts
  • 0
Kommer 700 bara som px eller blir det en pv också, vet inte om jag ska lita på att den inbyggda digital motagaren är bra, en del som inte gillar den i px70.

#195

Posted 02 May 2007 - 07:29

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 posts
  • 0

100Hz läget gav "stabilast" bild för mig, men det kanske skiljer sig beroende vilken bildkälla man använder.
Möjligt att det är så med Ice Age2 introt, då är det kanske inget att testa med ^_^

<{POST_SNAPBACK}>


Du skulle inte kunna slänga upp några bilder när tv´n är i action, typ några från gladiator med lite mörkt rum framifrån, kanske nån från tv oxå ? B)

<{POST_SNAPBACK}>


Köper du denna tv Robbazz så är det bara för oss andra o vänta. För är du nöjd så är det gott nog betyg för den mest kräsne:P. Med tanke på hur många olika modeller du har haft hemma:)

<{POST_SNAPBACK}>


hahaha :P men det finns ju bättre än denna endå, typ Pios G8 eller nya panna full-hd, men vet inte om jag är så värst sugen på att slänga ut 25+ för en 42 tummare -_-

<{POST_SNAPBACK}>


hehe, sitter i precis samma situation. Hade för lagt taket på runt 15-17k för en 42-tummare men inte hittat någon som jag varit helt nöjd med. Beror nog till stor del på att jag som många andra blivit frälst av Pioneers 427XA/XD bildkvalité samt inställningsmöjligheter.

#196

Posted 02 May 2007 - 11:55

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

  • 269 posts
  • 0
Robbazz

Åk kolla igen på sammy så vet vi sedan vad vi ska köpa ..
Kolla vad du tycker om Pioneer PDP-427XA också..

#197

Posted 02 May 2007 - 17:17

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2,709 posts
  • 0

Robbazz

Åk kolla igen på sammy så vet vi sedan vad vi ska köpa .. 
Kolla vad du tycker om  Pioneer PDP-427XA  också..

<{POST_SNAPBACK}>


Ska göra det, får bli senare denna vecka ! kanske på fredag.
Sen 427 pio är riktigt bra, men vette faan om den är typ 6-8000 kr bättre :ph34r:
men även den lider ju av sina issues, typ dirty screen och även surr !
Men känns som att det just nu lutar åt en px700, tycker designen på den e riktigt nice och bra ljud i tv´n är ett plus. den känns lite mer lyxig :rolleyes: MEN den ska va bra oxå ;)

#198

Posted 03 May 2007 - 09:02

claeslofgren
  • claeslofgren
  • Rookie

  • 2 posts
  • 0
Är som många på denna tråd grymt sugen på en px700 men jag var på OnOff och jämförde Q97:an PC55 och PV70 och blev lite orolig över vad jag såg. PV70 hade en väldigt "pixlig" bild och jag lyckades inte elminiera detta helt trots pillande med fjärren. De andra såg betydligt bättre ut även om jämförelsen inte var riktigt rättvis då PV70 matades med en Boxer signal och de andra med någon HD-kanal. Är mitt första köp av plasma så jag undrar:


1. Är pixlarna något man får leva med?
2. Blir det bättre efter inkörning eller är det signalen det var fel på?
3. Kan PX700 med bättre inställningsmöjligheter ge en bättre bild än PV70 som jag såg på OnOff?

Tacksam för svar.
C.

#199

Posted 03 May 2007 - 09:08

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2,750 posts
  • 0

Är som många på denna tråd grymt sugen på en px700 men jag var på OnOff och jämförde Q97:an PC55 och PV70 och blev lite orolig över vad jag såg. PV70 hade en väldigt "pixlig" bild och jag lyckades inte elminiera detta helt trots pillande med fjärren. De andra såg betydligt bättre ut även om jämförelsen inte var riktigt rättvis då PV70 matades med en Boxer signal och de andra med någon HD-kanal. Är mitt första köp av plasma så jag undrar:


1. Är pixlarna något man får leva med?
2. Blir det bättre efter inkörning eller är det signalen det var fel på?
3. Kan PX700 med bättre inställningsmöjligheter ge en bättre bild än PV70 som jag såg på OnOff?

Tacksam för svar.
C.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken Onoff var du på? Kan det vara fältöversten kanske :o

#200

Posted 03 May 2007 - 10:14

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2,520 posts
  • 0

Är som många på denna tråd grymt sugen på en px700 men jag var på OnOff och jämförde Q97:an PC55 och PV70 och blev lite orolig över vad jag såg. PV70 hade en väldigt "pixlig" bild och jag lyckades inte elminiera detta helt trots pillande med fjärren. De andra såg betydligt bättre ut även om jämförelsen inte var riktigt rättvis då PV70 matades med en Boxer signal och de andra med någon HD-kanal. Är mitt första köp av plasma så jag undrar:

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan inte jämföra en HD-kanal mot vanlig digital-tv (SD). Alla tv-apparater kommer att se dåliga ut med Boxer-signal bredvid en HD-kanal. Gå tillbaka och be dem visa samma signal på alla apparaterna.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.