Idag såg jag någon svensk film där det stod "sänds i Dolby 5.1". Men jag får bara 2 kanaler från boxen. Jag har boxen inkopplad med HDMI till min Sony 3200 surrondförstärkare.
Måste jag köra optisk kabel för ljudet FAST jag kör HDMI?
mvh Lazze
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Humax CXHD-1000C HDMI Surround?
Startad av
Unregistered41419
, Apr 06 2007 22:18
3 svar till detta ämne
Postad 06 April 2007 - 22:18
Hello,
Idag såg jag någon svensk film där det stod "sänds i Dolby 5.1". Men jag får bara 2 kanaler från boxen. Jag har boxen inkopplad med HDMI till min Sony 3200 surrondförstärkare. Måste jag köra optisk kabel för ljudet FAST jag kör HDMI? mvh Lazze Postad 06 April 2007 - 23:42
Det är korrekt upfattat, det måste du. Det avhandlas mer ingående i den rätt stora tråden som redan finns om boxen. Postad 07 April 2007 - 08:12
mmm, jag sökte inom tråden på ordet "surround" och hittade inget relevant - kanske var jag full!
Hur som helst - tack! Mvh Lazze Postad 07 April 2007 - 10:19
CXHD-1000C er sikkert ganske lik HDCI-2000S som er satellittmottager versjonen. Humax HDCI2000 dowmixer alltid Dolby Digital til digital stereo PCM. Det er sannsynligvis en bug eller et bevist valg fra Humax siden de fleste HD Ready TV'ene ikke har innebygget Dolby Digital dekoder. Andre HD bokser som f.eks. Canal Digitals HD boks sender Dolby Digital/AC3 bitstream via HDMI når DD/AC3 er slått på. Når DD/AC3 er slått av så downmixer også denne mottageren Dolby Digital til PCM via HDMI. Med Humax sin løsning blir det mulig å motta 5.1 på surround receiver og digital PCM lyd på tv samtidig. Det går ikke med Canal Digitals HD mottager. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |