Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blå pixlar på plasma

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2008 - 14:33

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej forumet

Först och främst ber jag om ursäkt ifall liknande fråga har tagits upp tidigare, har letat men inte hittat något som liknar denna.

Jag har en LG 50PC56 Plasma, Vad jag först lagt märke till är att tv'n blinkar vid ljusa scener, ex himmel osv. Den blinkar\flimmrar ungefär som om man sätter av/på tv'n jättefort. Testade dra ner på kontrasten och upplever en viss förbättring så det bara uppstår någon gång i veckan.
Nästa problem är värre, bifogar en bild tagen precis när jag satt på tv'n. Man ser blå inbrända pixlar som är fragment av vad som var det sista bilden visade på kvällen därpå, i det här fallet Guitar hero score listan :) Dessa försvinner efter ungefär 5 minuter men uppstår till och från medans man spelar xbox eller ps3. Jag har testat via både komponent och hdmi men samma problem kvarstår. Vet någon vad detta beror på ? Jag har redan felanmält och väntar på att den ska bli upphämtad, vill däremot få lite kött på benen när man har servicetekniker i telefon som tar för vana att säga till kunden att det inte är något fel på produkten. Så vad säger ni? Stort tack på förhand

Bifogad fil(er)

Postad 19 February 2008 - 15:45

dinler
  • dinler
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Det där är om jag inte tänker fel ett förekommande fel på LG-plasmor. Brukar kallas för röda pixlar / dansande pixlar. Även om dina är av annan färg så är det nog samma sorts fel. Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än detta :).

Hittade en tråd här: https://www.minhembi...howtopic=184887

Redigerat av dinler, 19 February 2008 - 15:46.

Postad 19 February 2008 - 16:21

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar :)
Andra som läser denna tråden får gärna flika in med erfarenheter eller liknande, det skadar aldrig med mer info kring ämnet.

Postad 19 February 2008 - 21:16

Smoothies
  • Smoothies
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har problem med min LG 42PC56.
Ger brusliknande fält över skärmen. Mest uppe i högra hörnet och som en bred rand mitt över.
Har en Canal Digital HD box inkopplad via HDMI.
Känns som problemet blir värre och värre :)

Detta syns inte alls då menyn från boxen visas på skärmen, däremot är TV-menyn mycket "brusig".

Ska kontakta återförsäljaren imorgon...

Postad 20 February 2008 - 19:24

Smoothies
  • Smoothies
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har varit i kontakt med LG och deras servicepartner kommer o hämtar TV:n.
Vet inte när, men återkommer med mer info...

Postad 21 February 2008 - 10:44

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Gör det gärna, Powermill har hämtat min tv sedan 3 dagar tillbaks men ingen status är uppdaterad. Jag ger det 7 arbetsdagar innan det är dags att börja gnälla. :)

Postad 21 February 2008 - 10:56

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0

Gör det gärna, Powermill har hämtat min tv sedan 3 dagar tillbaks men ingen status är uppdaterad. Jag ger det 7 arbetsdagar innan det är dags att börja gnälla. :)

Ehe, grisarna får vingar och flyr innan Powermill fixar saker, sen är det inte säker att de får bukt på problemet heller. har haft en 42 PC55 med en blå pixel kommande då och då, mit i skärmen. Bilden blev grön grå, kontrasten blev till "caca", allt detta efter 2 vck., efter köppet. INGA LG för min del, nånsin, nångång! På tal om 100htz, som skulle göra undrverk med analogt bild, det är BS, katastrof. Jag byte till en Pana px 700 som inte har 100 htz teknik och bilden är överlägsen, inget att diskutera om saken.

Postad 21 February 2008 - 13:46

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Det där felet kan inte lagas, bara att lämna tillbaks tv:n omgående.
Har haft samma fel, dom bytte styrkort, panel, strömagg, rubbet.
Så lämna tillbaks LG skräpet och köp det aldrig igen, det är mitt tips.

Postad 21 February 2008 - 14:09

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Läste en äldre tråd ang röda prickar på skärmen där problemet blev löst efter byte av panelkort eller vad det nu var, blir dock inte särskilt lugnad efter vad som skrivts här nu. Jag tänker hur som helst inte ta tillbaks den föränns felet är åtgärdat. Nån som vet hur det ligger till efter ½ års inköp, har man rätten att bli krediterad på beloppet för att köpa en annan tv av annat märke om de misslyckas med att reparera felet?

Postad 21 February 2008 - 14:41

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag fick ta till regelrätta hot för att Mediamarkt skulle ta tillbaka min LG 50PC51 efter 3 månader.
Jag hade precis samma problem (Kolla mitt galleri)
Men dom vek sig till slut och gav mig alla pengar tillbaks.

Och nu när jag har haft 3 st LG plasma, 2 50PC51 och en PT85 och alla har varit trasiga eller gått sönder inom 3 månader, så säger jag bara ALDRIG mer LG.

Håll dig lååååångt borta från det där budgetmärket, så ska du se att ditt liv blir mycket enklare.

Edit: Stavfel

Redigerat av rodman45, 21 February 2008 - 14:48.

Postad 21 February 2008 - 15:35

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag fick ta till regelrätta hot för att Mediamarkt skulle ta tillbaka min LG 50PC51 efter 3 månader.
Jag hade precis samma problem (Kolla mitt galleri)
Men dom vek sig till slut och gav mig alla pengar tillbaks.

Och nu när jag har haft 3 st LG plasma, 2 50PC51 och en PT85 och alla har varit trasiga eller gått sönder inom 3 månader, så säger jag bara ALDRIG mer LG.

Håll dig lååååångt borta från det där budgetmärket, så ska du se att ditt liv blir mycket enklare.

Edit: Stavfel

Ja det där ser ju ungefär likadant ut som det felet jag har, frågan är ju vad man då ska säga till reparatören. Jag orkar inte vänta på att ge dem deras 3 försök på att få den reparerad för att sedan få ett nytt ex med samma problem. Jag får väl "bli den jobbiga kunden" på elgiganten helt enkelt :)

Postad 21 February 2008 - 16:08

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Be dom kontakta Spacetronic om felet.
Dom kan helt enkelt inte laga det, det går inte, inte ens med att byta panel eller kort.
Så kräv att få häva köpet direkt och hänvisa gärna till mitt galleri om dom vill se det.

Postad 22 February 2008 - 09:55

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Jag fattar inte vad du vill säga till reparatören mer än det du beskrev när du ringde och felanmälde skärmen...? Det är ju bara att reparatören slår på tv:n så ser han ju felet. Inte såg skärmen ut sådär i butiken väl...? Klart du ska byta eller häva köpet!

När man reklamerar något så tror jag det underlättar om man själv tror på det man säger, dvs att du verkligen tycker att det är felt på tv:n. Då ska du ju inte stå och skämmas när du begär rättelsel, säljaren har ju lagt beslag på dina pengar och då följer det med ett visst ansvar för att varan ska fungera som tänkt. Så stå på dig nu!

Jag har hört rätt många som tycker att LG-skärmarna är sisådär. Det är ju ingen hemlighet att det är ett budgetmärke. Sen tror jag en viktig sak är att de inte har så lång erfarenhet av att utveckla/tillverka tv-apparater. När man letar tv är det lätt att bli charmad av en spec som ser imponerande ut. Men det är bildkvaliteten och den tekniska/funktionella kvaliteten som betyder nåt. Det är tv:n man ska titta på därhemma, inte specen.

Postad 22 February 2008 - 10:58

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag fattar inte vad du vill säga till reparatören mer än det du beskrev när du ringde och felanmälde skärmen...? Det är ju bara att reparatören slår på tv:n så ser han ju felet. Inte såg skärmen ut sådär i butiken väl...? Klart du ska byta eller häva köpet!

När man reklamerar något så tror jag det underlättar om man själv tror på det man säger, dvs att du verkligen tycker att det är felt på tv:n. Då ska du ju inte stå och skämmas när du begär rättelsel, säljaren har ju lagt beslag på dina pengar och då följer det med ett visst ansvar för att varan ska fungera som tänkt. Så stå på dig nu!

Jag har hört rätt många som tycker att LG-skärmarna är sisådär. Det är ju ingen hemlighet att det är ett budgetmärke. Sen tror jag en viktig sak är att de inte har så lång erfarenhet av att utveckla/tillverka tv-apparater. När man letar tv är det lätt att bli charmad av en spec som ser imponerande ut. Men det är bildkvaliteten och den tekniska/funktionella kvaliteten som betyder nåt. Det är tv:n man ska titta på därhemma, inte specen.

Kruxet är att detta är ett fel som dyker upp lite då och då, jag kan ex titta på en bluray\tv\spela en hel dag utan att det är några problem över huvudtaget för att nästa dag är den totala motsatsen med resultat som du ser på bilden. Det är därför jag är rädd att jag kommer få tv' tillbakaskickad till mig trots att den fortfarande är defekt. Man vet ju själv hur medhjälpliga reparatörer är :) SKa på något sätt försöka få pengarna tillbaka på denna och köpa en pioneer. Jag är störtnöjd med denna LG så länge den fungerar som den ska dock.

Postad 22 February 2008 - 13:24

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Kruxet är att detta är ett fel som dyker upp lite då och då, jag kan ex titta på en bluray\tv\spela en hel dag utan att det är några problem över huvudtaget för att nästa dag är den totala motsatsen med resultat som du ser på bilden. Det är därför jag är rädd att jag kommer få tv' tillbakaskickad till mig trots att den fortfarande är defekt. Man vet ju själv hur medhjälpliga reparatörer är :) SKa på något sätt försöka få pengarna tillbaka på denna och köpa en pioneer. Jag är störtnöjd med denna LG så länge den fungerar som den ska dock.

Klart du ska lämna igen den om felet är frekvent. Om du ska köpa något annat märke och inte vill lägga ut så mkt som till en Pioneer rekommenderar jag varmt Panasonic 50PX80. Den håller bra kvalitet, har bättre bild är LG och är ett bra mellanting mellan budget-LG och dyrare Pioneer.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 February 2008 - 13:27.

Postad 12 March 2008 - 21:24

Smoothies
  • Smoothies
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har fått tillbaka min TV idag.
Bilden är som när TV:n var ny och hoppas det inte blir fler problem.
Tog drygt en vecka efter att de hämtat TV:n.

Uppgraderat Panel-Timings är vad som står på servicekvittot.

Postad 28 March 2008 - 21:20

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ledsen för bumpning av tråden men något man startar ska man ju även avsluta :)
Efter ca 50 dagar på reparation och 3 felbeställda reservdelar har powermill äntligen förstått att TV'n inte går att reparera. De har nu sagt åt LG att kreditera tv till elgiganten som ska ersätta mig med en helt ny tv av samma modell. Detta gick jag däremot inte med på då jag jag läst här på forumet att det är ett produktfel på denna serie. De gav mig alternativet att skicka en ny LG 50PC56,Hitachi P50T01E eller Panasonic 50PFP5532D som de sa var likvärdig i prestanda med min nuvarande, likvärdig prestanda? Jag vill ha något som fungerar för den summa jag handlade för. Hur lyder lagen och moralen? Har jag rätt att kräva pengarna tillbaka eller i värsta fall få ett tillgodokvitto så jag kan köpa mig en något dyrare tv från en bättre tllverkare? Skulle uppskatta synpunkter !

mvh

masse

Postad 29 March 2008 - 00:33

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Vet inte redigt hur det blir i detta fallet men om en apparat lagas 3 ggr utan att det går att fixa så brukarman kunan häva köpet och få pengarna tillbaka och detta under hela garantitiden. Har dock mycket svårt att tro att de ska kunna kräva att ge dig någon av de tv-apparaterna om du inte vill ha dem. Kanske någon som vet mer kan reda klarspråk.

Men annars försök göra en deal med dem och kanske lägg på lit extra för att få den tvn du vill ha om den nu var dyrare.

Postad 29 March 2008 - 13:23

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Vet inte redigt hur det blir i detta fallet men om en apparat lagas 3 ggr utan att det går att fixa så brukarman kunan häva köpet och få pengarna tillbaka och detta under hela garantitiden. Har dock mycket svårt att tro att de ska kunna kräva att ge dig någon av de tv-apparaterna om du inte vill ha dem. Kanske någon som vet mer kan reda klarspråk.

Men annars försök göra en deal med dem och kanske lägg på lit extra för att få den tvn du vill ha om den nu var dyrare.

Med tanke på att de beställde 3 delar till tv'n och ändå inte fick rätsida på problemet, tolkar man det som 3 försök eller är det 3 utbyten mellan kund och säljare som gäller?

Postad 18 April 2008 - 21:07

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
blinkning å pixelsvärmar på plasmor är vanligt problem verkar det som i olika varianter. LG speciellt - men det är ju bara några blommor i felbuketten. Men det finns säkert bra ex oxå. Hoppas du valde en med lysrör

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.