Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dansande gröna pixlar

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2008 - 11:09

Ruuupert
  • Ruuupert
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hej,

Har en LG 50PC55. (Fick hem den då det var fel på min PC51)
Köpte en ny randomDVD med hdmi-anslutning med tillhörande randomkabel från netonnet. Nu är det så att när jag spelar upp dvd-filmer så får jag dansande gröna pixlar och som horisontella fula streck genom bilden? Detta försvinner om jag skiftar till TV-sändning och sedan tillbaka till DVD. Sedan kan det dröja ett tag, 10min eller 1h och sedan uppstår detta igen.

Kabeln är en 2meters HDMI. Har dock inte provat med vanlig scart än och inte allt för mycket tv-tittande heller. Nån som haft liknande fel och kanske kan säga om det är fel på kabeln/DVD´n/TV´n innan jag börjar koppla om? ;)

Redigerat av Ruuupert, 22 January 2008 - 11:11.

Postad 24 January 2008 - 06:44

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Du har tyvärr ett standardfel hos LG, bara att reklamera, säg att du har dansande prickar på skärmen så förstår de vad du menar.

Jag tror att min snart kommer få detta problem också. Sett några röda och gröna pixlar dansa på komponent och hdmi-ingångarna. Men det har varit omöjligt att framkalla igen.

Postad 24 January 2008 - 09:54

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Kan detta vara ett standardfel på samsung med?
Händer när jag kör från datorn med suprer -s från datorn och scart in i tvn.

Postad 24 January 2008 - 17:43

Ruuupert
  • Ruuupert
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Men det uppkommer bara vid hdmi? Är det alltså nå fel på själva hdmi anslutningen på tv´n då eller vad kan det vara? Kul att reklamera sin andra LG på 1månad... Första var en pc51 och nu pc55.

Du har tyvärr ett standardfel hos LG, bara att reklamera, säg att du har dansande prickar på skärmen så förstår de vad du menar.

Jag tror att min snart kommer få detta problem också. Sett några röda och gröna pixlar dansa på komponent och hdmi-ingångarna. Men det har varit omöjligt att framkalla igen.

Postad 24 January 2008 - 18:12

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
De flesta som har haft problem har haft det på komponentutgången. Men felet är knappast begränsat dit...

Postad 24 January 2008 - 18:28

Ruuupert
  • Ruuupert
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jahapp...Ska prova med scart och annan hdmi-kabel. Blir det inge bättre är det väl bara och skicka tillbaka.

Du säger att LG är medvetna om felet, så det ska alltså inte vara några problem och skicka tillbaka?

MVH

De flesta som har haft problem har haft det på komponentutgången. Men felet är knappast begränsat dit...

Postad 24 January 2008 - 18:33

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Jahapp...Ska prova med scart och annan hdmi-kabel. Blir det inge bättre är det väl bara och skicka tillbaka.

Du säger att LG är medvetna om felet, så det ska alltså inte vara några problem och skicka tillbaka?

MVH

Finns en tråd, röda prickar på PC1R eller något sådant...
Nej det brukar inte vara några problem...

Postad 24 January 2008 - 18:59

Ruuupert
  • Ruuupert
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Tackar för hjälpen.. Nu ska jag försöka få återförsäljaren att låta mig byta märke, börjar bli trött på allt skit nu. Fyndbörsen har skött sig bra hittils, hoppas dem är lika snälla igen och låter mig byta.

MVH

Finns en tråd, röda prickar på PC1R eller något sådant...
Nej det brukar inte vara några problem...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.