Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Guru QM10/60 *

187 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 June 2008 - 08:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det har tagits fram en lite lyxigare variant av Ino Audios klassiker piP. Det är den välkände och något kontroversielle högtalarutvecklaren Ingvar Öhman som utvecklat även denna högtalare med sikte på den amerikanska marknaden. Den tillverkas i Sverige av Guru Pro Audio. Den säljs inte i Sverige men den går att få tag på via tillverkarna om man är intresserad. Priset lär vara ca 18k + moms.

Jag tycker de verkar väldigt spännande och jag har köpt tre demoex för ett reducerat pris. De skall utgöra frontuppställningen i min hembio + musik-anläggning. Jag har inte fått dem än.

Tekniska data.

Recension i Sonic Flare.

Tråd om högtalarna på faktiskt.se

Notis i Stereophile.
Bifogad fil  Guru_QM10p_stereopile_1_.jpg   144.55K   2 Antal nerladdningar

Bilder:

Bifogad fil  Guru_1.jpg   48.35K   13 Antal nerladdningar
Bifogad fil  guru_2.jpg   122.16K   7 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Guru_3.jpg   58.49K   7 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Guru_4.jpg   21.55K   5 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Guru_5.jpg   55.77K   8 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Guru_6.jpg   60.91K   7 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Guru_7.jpg   36.14K   6 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Guru_8.jpg   34.69K   7 Antal nerladdningar

Redigerat av hassesolo, 02 June 2008 - 08:39.

Postad 02 June 2008 - 08:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Här citerar jag lite om vad utvecklaren Ingvar Öhman själv skrivit om utvecklingen av högtalarna (saxat från ett drygt år gammalt inlägg på faktiskt.se).

Angående designen:
I Ö: "Ja, att arbeta tillsammans med Gurus suveräne industridesigner Erik Espmark (son till stol nummer 16 i Svenska akademien f.ö.) är verkligen en ynnest. Han är funktionalist och arbetar alltid med stark fokus på att inte form får komma i konflikt med funktionen.

Vårt samarbete går så till att jag redovisar en halvgången eller färdig konstruktion med en grundform (eller flera möjliga) och förstås alla variabler med sina utsträckningar eller multipla optima-punkter. Sen kompletterar jag med så mycket fysiska förklaringar jag kan med avseende på varför formen i högtalarens nuvarande skede (prototypen eller skissen eller hur långt den nu är kommen när designarbetet påbörjas) ser ut som den gör.

Han föreslår sen typiskt en formgivning (elle flera alternativa*) som tillgodoser alla krav jag ställt, och skulle den inte göra det kan jag dessutom återkoppla alla eventuella problem som trots allt kan uppkomma. Således bollar vi tills han är nöjd med utseendet och jag inte ser något som är funktionsförsämrande i formen.

Jag har VETO om det skulle uppkomma en design-konflikt (läs; motsatsförhållande mellan utseende och funktion), så det blir omöjligt att en fysikaliskt ofördelaktig utformning kan komma in i någon Guru-högtalare.

*Han brukar dock redovisa alternativa designer mest som kuriosa tror jag. När alternativ är fysikaliskt likvärdiga har han i regel en bestämd uppfattning om vilken form som är den rätta, och han bestämmer då självklart enväldigt. Vi andra hos Guru, har funnit att vi antingen håller med honom på en gång, eller också inser vi hur rätt han haft efter en mindre invänjningsperiod. Efter några sådana upplevelser väljer man att alltid lita på hans omdöme. "

Angående det något höga priset:
"Njae, 1850 är mässpriset som gällde, men då går tillverkningen med en rätt rejäl förlust. De kostar signifikant mycket mera att producera än piP, och dessutom måste det här finnas utrymme för marginaler och dessutom för frakter.

Troligen kommer priset snarare att hamna i storleksordningen 2400 US$. Då går det med nöd och näppe runt med nuvarande (förvisso rätt ineffektiva) produktionsförfarande. Kan nämna sådana detaljer som att hela filtret är hård-/handvirat, att högtalarelementen maskinbearbetas före montering, att finbearbetningen av porten är omfattande, att dämpmaterialet kräver massor av handpåläggning, att kabinetten sågas, monteras, efterbehandlas och lackas på olika ställen i landet och att lackeringen är en väldigt manuell procedur som faktiskt utförs av en motivlackarinna (HD-chopprar är normalsysslan). Vidare genommäts varje högtalare ett otal gånger (både m a p delar och slutresultat, både makaniskt och akustiskt) under produktionen, för att säkerställa noggranna tolaranser och perfekt matchning.

Därtill (alltså utöver att produktionen i sig kostar avsevärt mycket mera än för piP) är Guru ett kommersiellt företag med både hyreskostnader och löner att ta hänsyn till, och de försäljs via någorlunda normala kanaler#, så utöver de ungefär dubbla produktionskostnaderna och vinstkraven så kommer säljmarginaler, paketeringar och frakter.

#Jag skriver "någorlunda normala", för de kommer inte att säljas i några vanliga butiker, utan bara i strax under tiotalet "Guru show room - by appointment" över USA och Canada."

Postad 02 June 2008 - 09:32

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Stort lycka till med Guru, hoppas de blir framgångsrika! Öhman har ju sjukt skön klädsel också :blink:

En sak jag funderat över är om det inte kommer några frontskydd till Gurus högtalare? Det är nog bra att ha vad gäller "kommersiella" högtalare. Många som har ångest över barn som pillar....Och även katter har knäckt några element.

Ino har väl inga frontskydd som option heller?

Postad 02 June 2008 - 09:53

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Ingvar har ju frontskydd framför diskanten på sina egna pi60s i källaren. Men det kanske bara är han som har experimenterat lite. :blink:

Postad 02 June 2008 - 10:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen vilja ha frontskydd då jag har en något odisciplinerad 2-åring hemma. Jag funderar på att tillfälligt spänna något tunnt ljudgenomsläppligt tyg över fronten så att de ser mindre intressanta ut i en 2-årings ögon. :blink:

Postad 02 June 2008 - 10:30

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Jag skulle verkligen vilja ha frontskydd då jag har en något odisciplinerad 2-åring hemma. Jag funderar på att tillfälligt spänna något tunnt ljudgenomsläppligt tyg över fronten så att de ser mindre intressanta ut i en 2-årings ögon. :blink:

Sätt ungen i koppel annars?

Postad 02 June 2008 - 10:38

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hassesolo, ska bli intressant och höra din recension sen. När ca tror du att du får hem dom? Har du även kolla upp ACO skivorna?

Mvh
Ljudkvalite

Postad 02 June 2008 - 11:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Hassesolo, ska bli intressant och höra din recension sen. När ca tror du att du får hem dom? Har du även kolla upp ACO skivorna?

Mvh
Ljudkvalite

Jag hoppas att jag får dem den här veckan. I och med att jag bestämde mig för att även skaffa en tredje så kanske det tar lite längre tid med tanke på att de lovade att fixa med identiska filter och så vidare för att alla tre skall matcha varandra perfekt. Två av högtalarna är matt svarta och den tredje som får bli center har något slags teflonliknande ytskikt vad jag förstår (det är en av dem som ses på mässbilderna från USA tror jag).
Jag har beställt fyra akustikplattor120 x 60 cm med 5 cm stenull + 5 cm skum från ljudbalans.se. Jag skall klä dem med något trevligt tyg och försöka få till en bra placering. :blink:

Postad 02 June 2008 - 11:34

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Det låter ( :blink: ) som du kommer få kanonljud snart då.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 02 June 2008 - 11:41

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
du ska inte ha ett par bas moduler till dom där också ?! :blink:

Postad 02 June 2008 - 11:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

du ska inte ha ett par bas moduler till dom där också ?! :blink:

Nej. Jag får inte plats med det. Jag har dessutom nyss köpt en bra subwofer som jag är nöjd med. Det kanske inte är idelaiskt att komplettera stativarna med bara en enda sub men vad jag förstår så är QM10:orna förvånandsvärt bra på bas och vill jag ha mer djupbas så lär suben klara det fint. Dessutom känner jag att det får vara nog med Hi-Fi-utgifter på ett tag.
Det är förresten en BK Electronics Monolith-DF (subwofern alltså).

Redigerat av hassesolo, 02 June 2008 - 12:14.

Postad 02 June 2008 - 17:58

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Grattis till ett troligtvis mycket bra köp! :)

Kul att IÖ har blivit mer kommersiell. Förhoppningsvis så kan han göra sig en liten slant.
Själv är jag intresserad av Pi60, så han får inte bli för populär och få leveransproblem innan jag hunnit spara ihop slantarna och beställa.

Redigerat av Gargantua, 02 June 2008 - 17:59.

Postad 02 June 2008 - 18:07

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Gargantua, pi60 kostar väl 21100 kr i monteringssats om du vill spara pengar. :)

Mvh
Ljudkvalite

Redigerat av Unregistered1412, 02 June 2008 - 18:21.

Postad 02 June 2008 - 18:17

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
De är väldigt snygga. Tyvärr är priset lite högt. Jag antar att 18 tusen betyder ett par högtalare.

Postad 02 June 2008 - 18:22

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

De är väldigt snygga. Tyvärr är priset lite högt. Jag antar att 18 tusen betyder ett par högtalare.

Ca 9000 kr om man köper dom som piP eller 4500 kr om man vill montera dom själv. :)

Mvh
Ljudkvalite

Postad 02 June 2008 - 18:37

BigDog
  • BigDog
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hade förmånen att provlyssna på Guru högtalarna då de lanserades på en mässa i New York
i maj förra året. Och blev grymt imponerade av dem, så blev även mässbesökarna.
nästan alla som kom in i rummet frågade Ingvar - Where's the subwoofers?
Ingvars sköna svar: Hittar du dem så får du anläggningen :)

Och det var inte en kommentar för att de saknade basen, utan för alla var grymt
imponerade av hela ljudbilden som dessa små rackare presterade.

En grymt intressant högtalare, skulle lätt kunna ha ett gäng sådana själv!
Kul att de också börjar få uppmärksamhet nu. Frågan är ju bara om de
någonsin kommer att säljas i Europa.

Bara att gratulera hassesolo till ett fantastiskt köp!

Postad 02 June 2008 - 19:48

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Ca 9000 kr om man köper dom som piP eller 4500 kr om man vill montera dom själv. :)

Mvh
Ljudkvalite

Jag gissar, tror och hoppas att det är piPs som är "samma" högtalare i Ino-sortimentet? Den är ju en aning dyrare.

Postad 02 June 2008 - 22:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Ca 18 + moms/paret var vad jag hörde.

Jag gissar, tror och hoppas att det är piPs som är "samma" högtalare i Ino-sortimentet? Den är ju en aning dyrare.

QM10 och piP skall vara väldigt lika varandra ljudmässigt.

Redigerat av hassesolo, 02 June 2008 - 22:23.

Postad 02 June 2008 - 23:26

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
det verkar helt sjukt att inte använda den bästa modellen och göra en kommersiell högtalare av. Men det e klart, det kanske kommer en QM10s, vad vet jag

Postad 03 June 2008 - 00:29

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Läs tråden på faktiskt. Har för mig att han nämner mer där. Med reserveration för att jag inte kommer ihåg allting till 100% så har jag för mig att QM10 ligger någonstans mellan piP och piPs vad gäller ljud, tolleranser, etc.

Och Guru som synes på bilderna har ju även en QM60(borde den väl heta) som är Guru versionen av pi60.

Postad 03 June 2008 - 03:10

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
QM60 skall dock ligga närmare pi60s än pi60, enligt Öhman själv.

Postad 07 June 2008 - 23:35

marsipulami
  • marsipulami
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

det verkar helt sjukt att inte använda den bästa modellen och göra en kommersiell högtalare av. Men det e klart, det kanske kommer en QM10s, vad vet jag

QM10 är ju inte helt jämförbar med varken piP eller piPs. De har ju en helt annan diskant och så har ju baselementet metallram precis som hos piPs. Det rör sig om en helt annan produkt men med snarlik ljudkvalitet helt enkelt. Han jag talade med på Guru sade också att kondingarna i delningsfiltret mäts för hand för att 10% tolerans inte räcker. Man kan också se det riktiga värdet skrivet med blyerts på komponenterna... Så toleransena verkar på vanligt Ino-manér sjukt bra.
Dock är 18000 plus moms i mesta laget. Hade det varit inklusive moms hade jag köpt direkt, men nu hamnar de ju över 20000 inkl. moms och det är inte jag beredd att lägga på ett par högtalare. Sjukt snygga dock.

Postad 10 June 2008 - 14:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Om några timmar kommer det hem ett par QM10 med postens hempaket. ;)
Jag ställt akustikplattor bakom de nuvarande högtalarna och jag tycker mig höra en klar förbättring redan nu. Jag kör just nu Shakira Oral Fixation tour på Blu-ray 2-kanal LPCM (2,3 Mbps) och det låter riktigt bra. Och då är det bara ett par KEF-ägg med substöd. Och det är trevligt att titta på också. :) Tjejen blir svartsjuk när jag sätter på denna skivan.
Det blir att testköra QM10:rna efter matchen ikväll.

Postad 10 June 2008 - 15:01

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Ska bli intressant och se vad du tycker sen. Min i32s växte i flera veckor, ju mer jag blev van den neutrala ljudet.

Mvh
Ljudkvalite

Redigerat av Unregistered1412, 10 June 2008 - 15:02.

Postad 10 June 2008 - 16:34

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Min i32s växte i flera veckor, ju mer jag blev van den neutrala ljudet.

Placebo :)

Postad 10 June 2008 - 16:43

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Nej, snarare så att den har inget som sticker ut som är vanligt hos andra högtalare. Så istället för bli imponerad av något som stack ut så blev man mer och mer glad över att inget stack ut. :)

Mvh
Ljudkvalite

Postad 11 June 2008 - 08:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nu står de på plats (lite provisoriskt uppställda framför absorbenter)! Centern har jag inte fått än. Nu skall här provköras. :)

Bifogad fil  6.JPG   204.7K   6 Antal nerladdningar

Postad 11 June 2008 - 08:40

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Shit, den basen är ju sjuk! :)

Postad 11 June 2008 - 09:08

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Har du några mått på basen, så att man kan få en känsla för storleken på de små qm10 ? :)

Postad 11 June 2008 - 09:19

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
spuj, Kolla högst upp i tråden så ser du Invar håller i en QM10. :)

Mvh
Ljudkvalite

Postad 11 June 2008 - 09:49

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Sen läste jag på annat ställe att du skulle dela så basen gick till subben. Tycker du även ska testa att köra bara QM10 till musik också.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 11 June 2008 - 11:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ja, det är nog bäst att köra i Pure Audio-läget för det mesta. Vill man ha mer dunka dunka så är det ju bara att byta till stereoläget där suben är med.
Lite mer bilder. De är mörkare än vad man ser på bilderna. Blixten gör dem mer ljusgrå.
De ser splitter nya ut så det var verkligen inga slitan demoex jag fick. :)
En CD på en av bilderna för bättre storleksbedömning. ;)

Bifogad fil  10.JPG   194.64K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  11.JPG   141.44K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  12.JPG   153.41K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  13.JPG   169.3K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  14.JPG   312.8K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  15.JPG   226.95K   2 Antal nerladdningar

Postad 12 June 2008 - 09:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det verkar som om jag får vänta lite på centern eftersom killarna på Guru tänker specialbygga en till mig. Först var det sagt att jag skulle få köpa ett överblivet demoex att ha som center. Även frontarna jag fick som skulle vara demoex verkar splitter nya. Jag vet inte varför de är så justa mot mig. Det är bara att tacka och ta emot. :)

Postad 12 June 2008 - 09:58

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
ja, inte tänker vi tycka synd om dig för det. :)
Mer ljudliga intryck?

Postad 12 June 2008 - 13:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
De är väldigt klara, rena och tydliga. Ibland saknar jag lite bas vilket gör att jag hittills ha växlat mellan att ha ett försiktigt stöd av subben och att köra dem själva.

Postad 12 June 2008 - 17:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
sjukt snygga dom där :D

Postad 13 June 2008 - 07:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Har du några mått på basen, så att man kan få en känsla för storleken på de små qm10 ? :D

Det är ingen liten bas. Dimensions: 420D X 604H x 540W

Postad 28 June 2008 - 22:54

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Här har man helt missat att du fått dom, några ytterligare intryck?

Postad 29 June 2008 - 13:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd. B)
De låter kanon.

Postad 29 June 2008 - 22:12

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

De är väldigt klara, rena och tydliga. Ibland saknar jag lite bas vilket gör att jag hittills ha växlat mellan att ha ett försiktigt stöd av subben och att köra dem själva.

Är det djup eller mängd du saknar? Jag tycker själv mina piP producerar klart tillfredställande mängd bas men jag kan ibland sakna liiite mer djup.

Postad 03 July 2008 - 15:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nu har jag justerat lite efter tips från Ingvar. Jag tog bort stenullen bakom skumabsorbenten och har nu bara 5 cm skumabsorbent bakomhögtalarna. Dessutom har jag fixat så att jag kan trycka bak högtalarna ända mot skummet (5 cm från väggen).
Det blev ett riktigt lyft för ljudet! Nu känns de som riktigt bra fullregisterhögtalare! Jag har testat både med lite pianostycken (Beethoven), rock och ett par bastunga stycken, bla Justify My Love med Madonna.
Högtalarna har med den nya placeringen och den tunnare absorbenten bakom inga som helst problem att leverera grymt ljud oavsett musikstil. :P

Postad 03 July 2008 - 15:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Grymt :P Det är ju en av de bästa sakerna med Guru/Ino. Att man kan prata med konstruktören och få tips exakt hur man ska göra för att få optimalt ljud. Kan inte komma på någon annan på rak arm som har sån service ;)

Har du hört om Guru kommer komma med matchande surroundare framöver hassesolo?

Postad 03 July 2008 - 20:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Grymt :) Det är ju en av de bästa sakerna med Guru/Ino. Att man kan prata med konstruktören och få tips exakt hur man ska göra för att få optimalt ljud. Kan inte komma på någon annan på rak arm som har sån service ;)

Har du hört om Guru kommer komma med matchande surroundare framöver hassesolo?

På deras hemsida såtr det så här.
Verkar lite försenat.

Postad 03 July 2008 - 20:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Måste säga det igen, dom är verkligen snygga dom där Guru QM10 :)

Postad 05 July 2008 - 17:46

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Nad-gråa högtalare :)
Jag håller med, de är sjukt snygga. Tycker de matta ser snyggare ut än de blanka, iaf på bilderna.

Postad 14 July 2008 - 22:57

linnoguru
  • linnoguru
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Skulle bara saga att jag antligen lyckats fa tag pa ett par qm10 som later... ja vad skall man saga...som man vill att det skall lata. Helt fantastiskt bra och oforstort ljud och jag tror uppriktigt sagt att jag inte kommer att vilja byta nagonsin. Kor dem med en Linn Classik Movie och kan tillagga att jag annu bara kort pa vanliga kopparsladdar och placerat dem pa pappkartonger och vet inte ens om jag kommer att orka finlira med placering osv for det later redan super. Att fa tag i dem var dock inte latt.

Postad 15 July 2008 - 07:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Skulle bara saga att jag antligen lyckats fa tag pa ett par qm10 som later... ja vad skall man saga...som man vill att det skall lata. Helt fantastiskt bra och oforstort ljud och jag tror uppriktigt sagt att jag inte kommer att vilja byta nagonsin. Kor dem med en Linn Classik Movie och kan tillagga att jag annu bara kort pa vanliga kopparsladdar och placerat dem pa pappkartonger och vet inte ens om jag kommer att orka finlira med placering osv for det later redan super. Att fa tag i dem var dock inte latt.

Grattis! Då är vi två här på forumet i alla fall. :)
I vilket land är du?

Postad 28 August 2008 - 14:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag tycker det blivit riktigt bra nu när jag har tre QM10, högtalarstativ, tyg på absorbenterna, ny TV-möbel etc.
Det låter kanon. ;)

Bifogad fil  2.JPG   145.27K   8 Antal nerladdningar

Postad 01 September 2008 - 09:14

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
Kul att följa hur du experimenterat dig fram till ett ljud som du är nöjd med.

Nu när allt är igång, hur tycker du att dom står sig mot andra högtalare i liknande prisläge?

Postad 01 September 2008 - 20:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Kul att följa hur du experimenterat dig fram till ett ljud som du är nöjd med.

Nu när allt är igång, hur tycker du att dom står sig mot andra högtalare i liknande prisläge?

Jag har för lite erfarenhet av olika högtalare för att kunna ge ett bra svar på den frågan är jag rädd...
De sägs ju låta snarlikt Ino Audio piP och piPs så då kanske du får en uppfattning. :)
Skillnaden mellan QM10 och piP är främst designen och formen. Ljudet skall enligt konstuktören Ingvar Öhman vara lika perfekt som piP (enligt hans egna "ödmjuka" beskrivning). :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.