ATI Radeon HD 4670 och 4650
159 svar till detta ämne
Postad 29 September 2008 - 20:05
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Tyckte det var konstigt att det inte snackades mer om dessa nya kort. Verkar ju perfekta för oss HTPC användare!  Låg elkonsumption, bra prestanda, bild och ljud ut via HDMI och bra pris är bara några av fördelarna som dessa kort verkar ha. Hämtat från IDG: "Vad sägs om en grafikprocessor som är strömsnål, kräver lite kylning och är betydligt mer prisvärd än andra modeller? Låt oss presentera AMD Ati Radeon HD 4670 som sopar banan med konkurrenterna."
image_b_s.jpg 152.26K
2 Antal nerladdningar"AMD has done a formidable job with the power consumption of their new card. Under idle the card is basically drawing as little power as possible with a total system power draw of 90W. When loaded the power consumption goes up but it still stays low with an average of less than 150W, again, for the whole system, not just the graphics card. This results in a best-in-class power consumption."   AMD's new HD 4670 has successfully positioned itself in the sub $100 range offering great price/performance, performance/watt and sufficient gaming power for casual gamers. The card which uses a chip that is derived from the RV770 will easily let you play all titles at resolutions up to 1280x1024. Compared to the previous generation product, the HD 3650, the performance has more than doubled, especially at higher resolutions. AMD has also included all the media PC features that we know from the HD 4800 Series like UVD2, HDMI via adapter, integrated 7.1 audio and HDCP. Together with the low fan noise of the Powercolor heatsink this makes the card an excellent candidate for a media PC which will occasionally be used for some gaming. Compared to NVIDIA's offering in this market segment, the HD 4670 can easily take on the GeForce 9400 GT and 9500 GT. För att kunna få ut 8ch LPCM genom HDMI så måste man ladda ner ATI HDMI Audio Device som finns här på Realtek's hemsida.Pros: Solid performance - similar to HD 3850 Best price/performance ratio of all AMD cards Low power draw Quiet Low temperatures idle and load HDMI+HDCP+Audio via adapter Dual slot cooler Cons: Similar priced offerings from NVIDIA are faster (9600 GSO / 9600 GT) Dual slot cooler No native HDMI output Final score: 9.3Länkar: techPowerUp - Lång recension med massor av jämförelserXbitLabs - 16 sidors recensionIDG recensionHothardware - RecensionEDIT: Bytte huvudbild då den inte var på färdig produkt. EDIT 2: Lade till ytterligare en recension.
Redigerat av Explorer45, 27 October 2008 - 19:42.
Postad 30 September 2008 - 06:28
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Någon som kan bekräfta att:
Funkar i ett Antec Fusion chassi? Borde ju inte vara några som helst problem men tänkte jag kunde fråga ändå.
Postad 30 September 2008 - 08:17
bokis
-
bokis
-
Användare
-
-
152 inlägg
Någon som har koll på vilka som kommer med Hdmi port, utan adapter alltså, är bilden på ett Sapphire kort?
Postad 30 September 2008 - 09:17
Peterson
-
Peterson
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har dålig koll på sånt här, men skulle det bli nån bättre bild än med ett 780G?
Postad 30 September 2008 - 12:32
mbee
-
mbee
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tänkte bara kommentera kortet. Fick hem mitt sapphire igår och prestanda och så är ju bra men det låter något så fruktansvärt! Med rivatuner gick det att ställa fläkthastigheten i 25-100% men på 25% låter ju jättemkt och på 100% är det fruktansvärt! Temperaturerna är inte höga heller, idlar på 34-37 grader. Funderar på någon fläktmodd för det låter för mkt. :/
Postad 30 September 2008 - 16:18
pajala73
-
pajala73
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Har de verkligen lyckats kvadda sitt low-end kort så illa? 2400PRO var ju grymt sval och fläktlös.
Kickar fläkten in även när man tittar på film?
Jag hoppas att fläkten bara är nödvändig för hårt spelande när man använder 3D-acceleratordelarna hårt, dvs att den bara kickar in när man spelar 3D-spel.
Har någon testat om den går igång även när man kollar på film?
Den lär ju vara ljudlös i idle (är den det?) med tanke på vilken otroligt låg effektförbrukning det är i idle, men frågan är om den börjar väsnas vid fillmtittande?
Apropå 780G så har den liksom 2400PRO inga funktioner för bildförbättring, smoothing etc. Det har 4670.
Postad 30 September 2008 - 17:03
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Tänkte bara kommentera kortet. Fick hem mitt sapphire igår och prestanda och så är ju bra men det låter något så fruktansvärt! Med rivatuner gick det att ställa fläkthastigheten i 25-100% men på 25% låter ju jättemkt och på 100% är det fruktansvärt! Temperaturerna är inte höga heller, idlar på 34-37 grader. Funderar på någon fläktmodd för det låter för mkt. :/
Va trist att Sapphire har gjort en sån tabbe med fläkten! Har de verkligen lyckats kvadda sitt low-end kort så illa? 2400PRO var ju grymt sval och fläktlös.
Kickar fläkten in även när man tittar på film? Jag hoppas att fläkten bara är nödvändig för hårt spelande när man använder 3D-acceleratordelarna hårt, dvs att den bara kickar in när man spelar 3D-spel.
Den lär ju vara ljudlös i idle (är den det?) med tanke på vilken otroligt låg effektförbrukning det är i idle, men frågan är om den börjar väsnas vid fillmtittande?
Apropå 780G så har den liksom 2400PRO inga funktioner för bildförbättring, smoothing etc. Det har 4670.
Därför kör man med PowerColors variant som är grymt tyst (kolla resultaten ovan). De är hämtade från recensionen från techPowerUp. Denna verkar vara perfekt för HTPC användare!
Postad 30 September 2008 - 22:21
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Någon som kan bekräfta att:
Funkar i ett Antec Fusion chassi? Borde ju inte vara några som helst problem men tänkte jag kunde fråga ändå. 
Om inte flänsen sticker upp ovanför kanten av kortet så är du hemma i en Fusion.
Postad 01 October 2008 - 08:26
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Om inte flänsen sticker upp ovanför kanten av kortet så är du hemma i en Fusion.
Det verkar inte vara några problem där vad jag kan se, eller vad tror du?: 
Postad 01 October 2008 - 15:30
mbee
-
mbee
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har de verkligen lyckats kvadda sitt low-end kort så illa? 2400PRO var ju grymt sval och fläktlös.
Kickar fläkten in även när man tittar på film? Jag hoppas att fläkten bara är nödvändig för hårt spelande när man använder 3D-acceleratordelarna hårt, dvs att den bara kickar in när man spelar 3D-spel.
Mitt korts fläkt går iaf hela tiden på lägsta fart som är 25% och låter mycket. Undrar om det när något fel eftersom jag läste i någon review att det skulle vara skapligt tyst.
Postad 01 October 2008 - 19:09
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Mitt korts fläkt går iaf hela tiden på lägsta fart som är 25% och låter mycket. Undrar om det när något fel eftersom jag läste i någon review att det skulle vara skapligt tyst.
Kan vara så.. Du har iofs referenskylare på och grafikkortet som jag har länkat till har tredjepart direkt från fabrik och den skall vara bland det tystaste aktivt kylda kortet på marknaden. Kolla gärna graferna i början av tråden.
Postad 01 October 2008 - 20:35
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Nu har Komplett äntligen fått ett bekräftat datum på PowerColors kort! De får in 42st den nionde. Inte långt kvar.
Postad 04 October 2008 - 16:00
pajala73
-
pajala73
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Det ser ju rätt trevligt ut här också... http://www.xbitlabs....70-512mb_5.htmlCitat: "The PowerColor card is nearly silent according to the noise level meter as well as to our own ears. The fan speed is constant but the cooling efficiency is high. The PCS abbreviation in the card’s name is justifiable as the GPU temperature, reported by ATI CCC and CPU-Z, is only 29-30°C in idle mode and 45-46°C under load. That’s an excellent result that makes the PowerColor PCS HD4670 suitable for quiet compact systems, particularly for HTPCs, especially as the superb electrical and thermal parameters of this card are accompanied with advanced multimedia capabilities." Notera även de trevliga siffrorna för idle-strömförbrukning och max 2D-strömförbrukning. Att den drar lite mer när man kör 3D är väl helt ok, den har ju tämligen skapliga prestanda för att vara ett lågbudgetkort, och i prestanda-per-watt är detta svårslaget (i dagsläget). mbee: Ditt kort måste vara defekt. Byt ut det på garantin. Om det visar sig att det inte är defekt så har ATI gjort ett pinsamt konstruktionsfel. Ja, ATI, eftersom Sapphire använder sig av ATI:s referenskonstruktion.
Postad 04 October 2008 - 20:18
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Det ser ju rätt trevligt ut här också... http://www.xbitlabs....70-512mb_5.html
Citat: "The PowerColor card is nearly silent according to the noise level meter as well as to our own ears. The fan speed is constant but the cooling efficiency is high. The PCS abbreviation in the card’s name is justifiable as the GPU temperature, reported by ATI CCC and CPU-Z, is only 29-30°C in idle mode and 45-46°C under load. That’s an excellent result that makes the PowerColor PCS HD4670 suitable for quiet compact systems, particularly for HTPCs, especially as the superb electrical and thermal parameters of this card are accompanied with advanced multimedia capabilities."
Notera även de trevliga siffrorna för idle-strömförbrukning och max 2D-strömförbrukning. Att den drar lite mer när man kör 3D är väl helt ok, den har ju tämligen skapliga prestanda för att vara ett lågbudgetkort, och i prestanda-per-watt är detta svårslaget (i dagsläget).
mbee: Ditt kort måste vara defekt. Byt ut det på garantin.
Om det visar sig att det inte är defekt så har ATI gjort ett pinsamt konstruktionsfel. Ja, ATI, eftersom Sapphire använder sig av ATI:s referenskonstruktion.
Härligt! Längtar tills det kommer in i lager på komplett så man kan testa det!  Tack för ytterligare en bra recension. Lägger in den i första posten.
Postad 04 October 2008 - 23:04
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Det verkar inte vara några problem där vad jag kan se, eller vad tror du?:
Det blir inga problem att få plats i Fusion. Om man kan spendera 2 öl till på att förbättra sin spelprestanda avsevärt så kan det här ju vara något att fundera på: https://www.prisjakt...kt.php?p=256383
Redigerat av dunde, 04 October 2008 - 23:07.
Postad 05 October 2008 - 14:30
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Om man kan spendera 2 öl till på att förbättra sin spelprestanda avsevärt så kan det här ju vara något att fundera på: https://www.prisjakt...kt.php?p=256383
Jo, men den drar mycket mer ström (113W istället för 90W), låter mer (23,2dB istället för 21dB) och är dessutom dyrare. Jag tycker mitt 790 GTX funkar kanon för spel och då är 4670 ändå bättre så jag tror den kommer att räcka aldeles utmärkt för mina behov och som HTPC kort.  Men tack ändå dunde!
Postad 06 October 2008 - 03:03
Fantana
-
Fantana
-
Amatör
-
-
50 inlägg
nån som vet när Radeon HD4670 kommer i passiv variant ??
Postad 06 October 2008 - 07:16
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
nån som vet när Radeon HD4670 kommer i passiv variant ??
Har läst i många recensioner att det inte kommer vara några som helst problem att köra detta kortet passivt och många spekulerar att det inte kommer ta speciellt lång tid heller innan det kommer ut. Du får bara ha lite tålamod, eller köpa Powercolor kortet om du inte orkar vänta.  Det skall vara väldigt tyst och jag orkar inte vänta så det får bli ett sådant för min del. Slänger in omdöme när jag har fått det och kört lite tester.
Postad 06 October 2008 - 08:03
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Har läst i många recensioner att det inte kommer vara några som helst problem att köra detta kortet passivt och många spekulerar att det inte kommer ta speciellt lång tid heller innan det kommer ut. Du får bara ha lite tålamod, eller köpa Powercolor kortet om du inte orkar vänta. Det skall vara väldigt tyst och jag orkar inte vänta så det får bli ett sådant för min del. Slänger in omdöme när jag har fått det och kört lite tester.
Jag köpte en HIS HD 4670 från komplett. Det har en fläkt men den är så otroligt tyst att jag inte hör något. Jag kan bara rekommendera detta kort. Datorn jobbar inte speciellt mycket vid avkodning av Live-HDTV.
Postad 06 October 2008 - 08:33
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Jag köpte en HIS HD 4670 från komplett. Det har en fläkt men den är så otroligt tyst att jag inte hör något. Jag kan bara rekommendera detta kort. Datorn jobbar inte speciellt mycket vid avkodning av Live-HDTV.
Låter kanon bra! Längtar tills jag får mitt PowerColor så jag kan börja bygga.  Kul att du blev så nöjd.
Postad 06 October 2008 - 14:35
eBlues
-
eBlues
-
Rookie
-
1 inlägg
Fråga från en med dålig koll
Funderar på att köpa men vill verkligen att ljudnivån skall vara låg och undrar därför vad som skiljer de olika modellerna. Alla verkar ju ha olika typer av fläktar monterade. Vilket är tex HIS HD 4670 som någon tyckte var tyst.
Asus Radeon EAH4670/DI 512MB
Club-3D Radeon HD4670 Dual-DVI 512MB
Gigabyte Radeon HD4670 512MB
Hightech Radeon HD4670 IceQ Turbo Dual-DVI 512MB
MSI Radeon R4670-2D512/D3 512MB
PowerColor Radeon HD4670 PCS Dual-DVI 512MB
Sapphire Radeon HD4670 Dual-DVI 512MB
(från prisjakt)
Vilket av dessa skall man välja? De har ju även lite olika pris...
Postad 06 October 2008 - 18:08
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Fråga från en med dålig koll
Funderar på att köpa men vill verkligen att ljudnivån skall vara låg och undrar därför vad som skiljer de olika modellerna. Alla verkar ju ha olika typer av fläktar monterade. Vilket är tex HIS HD 4670 som någon tyckte var tyst.
Asus Radeon EAH4670/DI 512MB Club-3D Radeon HD4670 Dual-DVI 512MB Gigabyte Radeon HD4670 512MB Hightech Radeon HD4670 IceQ Turbo Dual-DVI 512MB MSI Radeon R4670-2D512/D3 512MB PowerColor Radeon HD4670 PCS Dual-DVI 512MB Sapphire Radeon HD4670 Dual-DVI 512MB (från prisjakt)
Vilket av dessa skall man välja? De har ju även lite olika pris...
Den tystaste är PowerColor HD 4670 512MB. Den är ännu tystare än HIS kortet. Det är för övrigt detta kort jag kommer att köra med. Kolla recensionen från techPowerup i första inlägget.
Postad 06 October 2008 - 19:50
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Nu har nästan 15 PowerColor kort blivit förhandsbokade på komplett!
Postad 07 October 2008 - 06:25
qrist
-
qrist
-
Användare
-
-
111 inlägg
Tror jag avvaktar ett tag tills passiva versioner dyker upp och fler överklockningstester. Men heltklart intressanta kort.
Postad 08 October 2008 - 11:49
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Så var ett PowerColor HD 4670 beställt från komplett.  Ska bli spännande att se hur mycket/lite det låter.
Postad 08 October 2008 - 20:15
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Hmmm, jag vart lite konfundersam nu när jag har hunnit leka lite. Jag har suttit och leta på nätet länge och överallt (ja jag har läst allt på intenet  )
Jag försöker få till dxva av h.264 (Live HDTV) via directshow filter men efter att ha läst på lite vart jag osäker på om detta verkligen stöds i XP.
Är det någon som vet om det finns drivisar för att använda H/W acc. med DxVA1.0 som används av XP??
Jag använder mig av sagetv, och cyberlinks H.264/AVC codec ver 8. kryssar i dxva får ingen bild bara ljud. Använder jag CoreAVC så funkar allt felfritt.
A/W acc av MPEG-2 funkar finfint....
Postad 09 October 2008 - 13:26
davidvpt
-
davidvpt
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ett 4670 är väl närmast att jämföra med 2900 och även 3870 enligt de tester man har sett, dvs mid-end (i den övre delen av skalan). Det kan man också utgå ifrån när man tolkar ATIs namngivning där 48xx är high-end, 46xx mid-end och kommande 43xx low-end. Då är det inte omöjligt att det under belastning genererar en del värme. Min förhoppning är att min Accelero-kylare passar och om den inte drar mer ström än vad den gör borde det inte vara några problem att kyla hel passivt med Acceleron.
Postad 09 October 2008 - 16:58
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Ett 4670 är väl närmast att jämföra med 2900 och även 3870 enligt de tester man har sett, dvs mid-end (i den övre delen av skalan). Det kan man också utgå ifrån när man tolkar ATIs namngivning där 48xx är high-end, 46xx mid-end och kommande 43xx low-end. Då är det inte omöjligt att det under belastning genererar en del värme. Min förhoppning är att min Accelero-kylare passar och om den inte drar mer ström än vad den gör borde det inte vara några problem att kyla hel passivt med Acceleron.
Accelero S1 passar i alla fall vet jag.
Postad 09 October 2008 - 17:05
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Nu har komplett sålt 35st PowerColor kort. Någon här på forumet som också har köpt ett?
Postad 09 October 2008 - 17:33
nMeden
-
nMeden
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu har komplett sålt 35st PowerColor kort. Någon här på forumet som också har köpt ett? 
Ja, beställde för någon vecka sen. Står skickat, så blir väl hämtbutiken imorgon. Inte för att jag vet vad jag ska ha det till. Starcraft lär ju inte fungera bättre än på ett 6600GT, och inte vara tystare eller svalare heller. Men det känns bra. =)
Postad 09 October 2008 - 17:48
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Ja, beställde för någon vecka sen. Står skickat, så blir väl hämtbutiken imorgon. Inte för att jag vet vad jag ska ha det till. Starcraft lär ju inte fungera bättre än på ett 6600GT, och inte vara tystare eller svalare heller. Men det känns bra. =)
Starcraft nej, men moderna spel så går det ju inte att jämföra.  Hoppas också på att kunna hämta imorgon.
Postad 09 October 2008 - 18:58
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Hmmm, jag vart lite konfundersam nu när jag har hunnit leka lite. Jag har suttit och leta på nätet länge och överallt (ja jag har läst allt på intenet ) Jag försöker få till dxva av h.264 (Live HDTV) via directshow filter men efter att ha läst på lite vart jag osäker på om detta verkligen stöds i XP. Är det någon som vet om det finns drivisar för att använda H/W acc. med DxVA1.0 som används av XP?? Jag använder mig av sagetv, och cyberlinks H.264/AVC codec ver 8. kryssar i dxva får ingen bild bara ljud. Använder jag CoreAVC så funkar allt felfritt. A/W acc av MPEG-2 funkar finfint....
Behöver du drivisar för det? Du kör inte FFDShow eller något som automatiskt kör med SWacc?
Postad 09 October 2008 - 19:57
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
CoreAVC kör med S/W acc men det underlättar ju inte processorn så mycket. Jag skulle vilja ha det fungerande med H/W acc, Då kan jag köra inspelning, timeshift samtidigt som jag tittar på programmet. inte för att jag har så mycket att titta på  sitter med marksänd digital-TV men det är i alla fall irriterande. Jag vi inte byta till Vista heller, Tycker det är alldeles för segt än så länge. Jag får väl leva med det tills nya Windows7 kommer det är ingen som riktigt verkar veta om det funkar med dxva under XP när det gäller h264....
Postad 09 October 2008 - 20:21
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
CoreAVC kör med S/W acc men det underlättar ju inte processorn så mycket. Jag skulle vilja ha det fungerande med H/W acc, Då kan jag köra inspelning, timeshift samtidigt som jag tittar på programmet. inte för att jag har så mycket att titta på sitter med marksänd digital-TV men det är i alla fall irriterande. Jag vi inte byta till Vista heller, Tycker det är alldeles för segt än så länge. Jag får väl leva med det tills nya Windows7 kommer det är ingen som riktigt verkar veta om det funkar med dxva under XP när det gäller h264....
Men om du kör med CoreAVC så kan du ju inte få HWacc eller förstår jag dig fel nu?
Postad 10 October 2008 - 08:06
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Så fick man äntligen sms från komplett! Idag blir det till att bygga färdigt HTPC:n.
Postad 10 October 2008 - 14:43
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Men om du kör med CoreAVC så kan du ju inte få HWacc eller förstår jag dig fel nu? 
Ja, det gjorde du  Anledningen till att jag kör CoreAVC i dagsläget är p.g.a. att H/W acc med Cyberlink 8 inte fungerar. Jag skulle vilja köra Cyberlink med dxva men jag har inte fått rätsida på om det är möjligt att köra dxva1.0 under XP på h.264 materail....
Postad 11 October 2008 - 15:15
nMeden
-
nMeden
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu har jag fått mitt kort. Det började lite skakigt med att krascha så fort jag skulle starta något spel. Laddade ner 8.10 drivisarna och nu funkar det bättre. Som bonus fick man då med manuell fläkkontroll. Jag är van vid att mitt grafikkort inte låter (tidigare kylt med en dämpad Zalman VF700-Cu), så jag var lite besviken på att mitt nya Powercolor HD4670 distinkt hördes, speciellt vid högre belstning då fläkten skruvades upp. Lite förvånande att de gjorde det då temperaturen bara gick upp till omkring 45 grader. Jag kunde heller inte styra fläkten från Speedfan. Med de nya drivrutinerna kan jag sätta fläkten till 33% och då hörs den inte över min åldrandes processorfläkt (Zalman 7700-Cu).
Postad 12 October 2008 - 11:42
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Nu har jag fått mitt kort. Det började lite skakigt med att krascha så fort jag skulle starta något spel. Laddade ner 8.10 drivisarna och nu funkar det bättre. Som bonus fick man då med manuell fläkkontroll. Jag är van vid att mitt grafikkort inte låter (tidigare kylt med en dämpad Zalman VF700-Cu), så jag var lite besviken på att mitt nya Powercolor HD4670 distinkt hördes, speciellt vid högre belstning då fläkten skruvades upp. Lite förvånande att de gjorde det då temperaturen bara gick upp till omkring 45 grader. Jag kunde heller inte styra fläkten från Speedfan. Med de nya drivrutinerna kan jag sätta fläkten till 33% och då hörs den inte över min åldrandes processorfläkt (Zalman 7700-Cu).
Ojjdå, min hör jag inte alls från bänken.  Är kanon nöjd än så länge! Har dock inte spelat något spel än (skall testa idag). Fick man inte med de nyaste drivisarna? Jag hittar inga drivisar till HD 4670 på deras hemsida. Har du lust att posta en länk till där du hittade? EDIT: Behövde inte fixa några fler drivisar än de man fick med på skivan. Körde igång Need For Speed: Carbon och maxade det plus 4x AA, inga som helst problem där inte!
Redigerat av Explorer45, 13 October 2008 - 19:27.
Postad 13 October 2008 - 20:07
High-Vision
-
High-Vision
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har nu installerat mitt 4670 från powercolor. Tänker köra dubbelskärm med 24 " och äldre 19" tft skärmar.
äntligen skal ljag kunna köra olika program på skärmarna. har bara använt integrerad grafik tidigare.
MEN- jag får inte det att fungera- jag kör win XP HOME. Kan man kringgå detta men något program eller
inställning. återstår det bara win XP professional för att det skall fungera?
Vista ointressant för mig.
Postad 13 October 2008 - 21:18
Unregistered90377d0b
-
Unregistered90377d0b
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Följer inte DVI-HDMI adaptern med PowerColor HD 4670 512 MB kortet?? På förpackningen står det "is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter", men finns inget sånt i paketet
För inte får man ljud via DVI-HDMI kabel - eller??
Postad 13 October 2008 - 21:25
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Följer inte DVI-HDMI adaptern med PowerColor HD 4670 512 MB kortet?? På förpackningen står det "is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter", men finns inget sånt i paketet 
Tyvärr följer det inte med. Vet faktiskt inte hur det är med DVI-HDMI kablar då det normalt är kontakten som inte skickar ut ljud. Hoppas någon kunnig ser detta och kan svara säkert.
Postad 13 October 2008 - 21:31
Unregistered90377d0b
-
Unregistered90377d0b
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tyvärr följer det inte med. Vet faktiskt inte hur det är med DVI-HDMI kablar då det normalt är kontakten som inte skickar ut ljud. Hoppas någon kunnig ser detta och kan svara säkert.
Damn, då har man lurat sig själv  Blir till att lämna tillbaka den direkt imorgon. Där föll hela poängen (bild OCH ljud via en och samma kabel) om jag inte har adaptern  Snyft. Edit: Nån som vet var man hittar en DVI-HDMI adapter som passar detta kort? Edit 2: Tydligen verkar det bara vara Sapphire korten som skickar med adapter...
Redigerat av Unregistered90377d0b, 13 October 2008 - 21:35.
Postad 13 October 2008 - 22:52
nMeden
-
nMeden
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Den här borde väl tex funka? http://www.komplett....led#ProductTabsMaila dom och fråga först bara. Det är ju inte självklart att den konverterar ljud, då DVI inte skickar ljud som standard. Att hitta 8.10 drivrutinerna kanske ska vara ett test man ska klara om man ska köra beta-drivrutiner. Kan dock som sagt rekommendera lite av nyheterna, som tex manuell fläktkontroll.
Postad 14 October 2008 - 08:48
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Den här borde väl tex funka? http://www.komplett....led#ProductTabs Maila dom och fråga först bara. Det är ju inte självklart att den konverterar ljud, då DVI inte skickar ljud som standard.
Att hitta 8.10 drivrutinerna kanske ska vara ett test man ska klara om man ska köra beta-drivrutiner. Kan dock som sagt rekommendera lite av nyheterna, som tex manuell fläktkontroll.
Förstår dock inte var du hittar de nya drivisarna, hittar inga på hemsidan.
Postad 14 October 2008 - 14:24
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Förstår dock inte var du hittar de nya drivisarna, hittar inga på hemsidan. 
Jag sökte på google efter dem och hittade dem på http://www.megaupload.com/?d=DYBRA1YZ för Vista 32/64 och http://www.megaupload.com/?d=JVVGAXK9 för XP 32/64 själva hemsidan var lite klurig att ladda ifrån men den som väntar får vad den söker  DVI --> HDMI adaptern ingick i HIS-kortet också även en DVI--> VGA adapter. Senaste officiella drivarna fanns på HIS hemsida att ladda ner för deras kort i alla fall. Vet inte om dessa funkar för andra tillverkare också men det borde de göra...
Redigerat av nippe, 14 October 2008 - 14:25.
Postad 14 October 2008 - 16:52
Unregistered2b688803
-
Unregistered2b688803
-
Rookie
-
2 inlägg
Starcraft 2 kommer nog fungera bättre på den :-) Iofs kommer kanske Starcraft 2 kräva mkt snabbare=varm/oväsen grafikkort :-P Hoppas det kommer val för vilken kvalitet man vill ha på grafiken..
Redigerat av Unregistered2b688803, 14 October 2008 - 16:53.
Postad 14 October 2008 - 19:01
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Du kan skicka ljudet över DVI-kabeln.
Postad 14 October 2008 - 19:57
Unregistered90377d0b
-
Unregistered90377d0b
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Du kan skicka ljudet över DVI-kabeln.
Så jag får ut ljud och bild via en DVI-HDMI kabel till min plasma? Stämmer detta så är det ju guld. Är dock skeptisk till att det verkligen funkar.
Postad 14 October 2008 - 22:31
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Så jag får ut ljud och bild via en DVI-HDMI kabel till min plasma? Stämmer detta så är det ju guld. Är dock skeptisk till att det verkligen funkar.
Dunde brukar ha koll så go for it.
Postad 15 October 2008 - 09:49
KungWaz
-
KungWaz
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har för mig att man måste ha den speciella adaptern. Ska vara den som flätar in ljudet till HDMI. Men har aldrig testat denna teori själv i praktiken. Någon som gjort detta? eller kan göra detta? (allt som behövs är ett grafikkort som stödjer ljud via DVI samt en DVI-HDMI kabel) // Daniel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|