|
2012 - Roland Emmerich nya, Jorden undergång?!
Produkter kopplade till denna tråd
|
|
Never before has a date in history been so significant to so many cultures, so many religions, scientists, and governments. 2012 is an epic adventure about a global cataclysm that brings an end to the world and tells of the heroic struggle of the survivors. HD traileri slutet av trailern står det att man ska googla på 2012.. nyfiken som man är gjorde jag givetvis detta: Intressant läsning många filmer och serier som påstår mycket saker om detta år trailern är för övrigt lite cool åxo
|
|
|
|
|
ID4 var ok, Day after Tomorrow oxå, fast lite monotomt att köra på undergångs filmer Ser dock fram emot filmen 2012
|
|
|
|
|
Inte oväntat att det är samma som ligger bakom Day after Tomorrow. Som Audio Code 3 skriver gör han/de bara katastrof filmer. Trailern och beskrivningen om filmen säger mig ingenting faktiskt :S Jag gillade inte Day after Tomorrow och hoppas att den här filmen inte är som den men den ser onekligen ut som det
|
|
|

Beroende

Gick med: 2006-04-16
Saknar galleri, filmsamling, annonser
|
Roland Emmerich har gjort endast bra filmer förutom den senaste han gjorde. Kommer stå och köa för premiären iaf.
|
|
|
Användare

Gick med: 2005-08-27
Har 3 bilder i Galleriet
Har 653 filmer i samlingen
|
De har missförstått det hela... 2012 är inte jordens undergång, utan snarare det motsatta, jordens pånytt födelse. Annan interview.
Det här inlägget har ändrats av Kraantz Dec 4 2008, 21:18
|
|
|
|
|
Citera(Zeek @ Dec 4 2008, 10:52 )  Roland Emmerich har gjort endast bra filmer förutom den senaste han gjorde. Kommer stå och köa för premiären iaf.  Vi pratar om Roland Emmerich? Mannen som regisserat 10,000 BC, The Day After Tomorrow, The Patriot, Godzilla, Independence Day, Stargate och Universal Soldier? Wow! Jag har aldrig någonsin hållit med ett foruminlägg så lite.  – Faktiskt lite coolt när man tänker efter...
|
|
|
|
|
Äh kom igen nu  Emmerichs filmer är helt ok i sin genre. Universal Soldier var ju helskön B-rulle på sin tid.. "I'm all ears..". Och Godzilla, ID4 och Stargate är sköna stäng-av-hjärnan-och-ta-fram-popcornen, underhållning för stunden och glömda dagen efter. Patriot tycker jag också är också bra medans DaT var ett steg tillbaka, OK men inte mer. 10.000 kan jag hålla med om var inte bra, och den nya här verkar lite väl överdriven..
|
|
|
|
|
Jag uppfattade trailern som nått religöst... Flodvågen som bibeln nämner kommer tillbaks... (Blev en väldigt dålig titel där i mitt huvud "Return of the evil flood")
|
|
|
|
|
Citera(7hues @ Dec 5 2008, 07:22 )  Äh kom igen nu  Emmerichs filmer är helt ok i sin genre. Universal Soldier var ju helskön B-rulle på sin tid.. "I'm all ears..". Och Godzilla, ID4 och Stargate är sköna stäng-av-hjärnan-och-ta-fram-popcornen, underhållning för stunden och glömda dagen efter. Patriot tycker jag också är också bra medans DaT var ett steg tillbaka, OK men inte mer. 10.000 kan jag hålla med om var inte bra, och den nya här verkar lite väl överdriven.. Universal Soldier är (för mig) en skön stäng-av-hjärnan-och-ta-fram-popcornen-film, men de andra blir man ju bara förbannad av. De är så klantigt gjorda (story/scenografi/stämmning alltså – effekterna är helt ok) att jag måste ha terapisamtal och prata av mig med första bästa stackare jag träffar efter att ha sett en av de här filmerna.
|
|
|
|
|
ska vi inte nämna det orimliga i att himalaya översvämmas? Har allt vatten hamnat på ena sidana v jorden eller?
|
|
|
|
|
Citera(simulacra @ Dec 9 2008, 16:09 )  ska vi inte nämna det orimliga i att himalaya översvämmas? Har allt vatten hamnat på ena sidana v jorden eller? Mm, en 10'000 meter hög flodvåg, det är grejor det
|
|
|
|
|
Citera(Lord Prime @ Dec 10 2008, 11:18 )  Mm, en 10'000 meter hög flodvåg, det är grejor det  Det är bara att ta fram surfingbrädan!
|
|
|
|
|
Citera(kajoh @ Dec 11 2008, 08:58 )  Det är bara att ta fram surfingbrädan!  Det kanske visar sig att den är en komedi om surfare till slut
|
|
|

Beroende

Gick med: 2006-04-16
|
Citera(Tiny Turtle @ Dec 5 2008, 05:17 )  Vi pratar om Roland Emmerich? Mannen som regisserat 10,000 BC, The Day After Tomorrow, The Patriot, Godzilla, Independence Day, Stargate och Universal Soldier? Wow! Jag har aldrig någonsin hållit med ett foruminlägg så lite.  – Faktiskt lite coolt när man tänker efter... Gillar end of the world filmer. Ser alltid alla såna på bio. Sen blir det bluray köp, mmm.
|
|
|
|
|
jorden går inte under 2012! För vi alla vet att Kevin Costner kommer att bli en brevbärare i the postman, som utspelar sig år 2013!
|
|
|
|
|
haha ja den där nya trailern var ju riktigt rolig,blir nog å se denna ändå.... 10000bc var ju otroligt dålig men han kanske har bättrat sig
|
|
|
|
|
Citera(CloudRabbit @ Jun 21 2009, 20:46 )  Jag vet, överdrivet, men jädrar vad jag vill se den här filmen nu efter den nya trailern: http://www.moviezine.se/video/201932Jag har alltid varit svag för katastroffilmer, så den här lär passa mig bra.  Awesome trailer, ny film att dema hemmabion med kanske?
|
|
|

Beroende

Gick med: 2009-04-17
|
Citera(derpious @ Jun 21 2009, 22:59 )  Awesome trailer, ny film att dema hemmabion med kanske?  Jupp, fatta den här på Blu-ray.
|
|
|
Guru

Gick med: 2006-07-14
|
Det här blir nog en skön popcorn-rulle. Man får hoppas på riktigt djupa bastoner. Det var lite roligt att se ett sportplan flyga nära när hela jordskorpan rasade. Man kan inte påstå att filmskaparen kan något om fysik direkt.
|
|
|
|
|
Citera(CloudRabbit @ Jun 21 2009, 23:11 )  Jupp, fatta den här på Blu-ray.  En lathund köper den via Xbox Live
|
|
|
Forumräv

Gick med: 2004-05-16
Har 125 filmer i samlingen
|
Verkar grym. Fast trailer är en sak och sen hur filmen blir vet man aldrig, men hoppas på det bästa.
|
|
|
|
|
Tycker den verkar bara för mycket! Det är effekterna (ja, de va grymt snygga) som har fokus och själva filmen kommer i andra hand. Sen har vi sett det här förut. Påminde bland annat mycket om Deep Impact.
|
|
|
Amatör

Gick med: 2008-06-02
Har 12 filmer i samlingen
Har 1 annonser i Marknaden
|
Såg trailer 2 nyss och bilden på den var hur bra som hellst! 1080p trailer. Ska skaffa blu-ray innan den kommer:D
|
|
|
Guru

Gick med: 2006-07-14
|
Citera(kajoh @ Jun 23 2009, 08:21 )  Tycker den verkar bara för mycket! Det är effekterna (ja, de va grymt snygga) som har fokus och själva filmen kommer i andra hand. Sen har vi sett det här förut. Påminde bland annat mycket om Deep Impact. Deep Impact är mycket bättre än Armageddon som bara kör på i gamla hjulspår. Det var länge sedan jag såg en bra katastroffilm. Fast jag kommer med all sannolikhet köpa denna katastroffilm och motionera subwoofern lite.
|
|
|
|
|
Såg nyss trailern på kanal 5 och den sålde nog denna till mig. Det var någon bioreklam så den kommer väl där nu rätt snart
|
|
|
|
|
Ja denna blir nog grym,ett givet köp.
|
|
|
1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):
|
|
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|
|