Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Otroligt billiga nya Iphones - Vågar man beställa?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 mars 2009 - 15:55

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Hej!

Varit ute efter en iPhone ett tag och kom över den här annonsen på blocket;

http://www.blocket.se/vi/20570063.htm

Efter att ha mailat dem så fick man ett svar med lite info och om slutpris m.m.

Mailet:

Ang äkta Apple iphone 3g 16gb. Trelleborg 2009-03-12 Efter senaste veckans stora intresse för marknadens billigaste Iphones, har vi nu fått fram all nödvändig information för att göra våra kunder helnöjda och kunna börja sälja.
Iphones säljs helt nya, importerade från USA via vår kontakt i England. De är upplåsta från fabrik och fungerar med vilken operatör som helst. Garantin är internationell vilket innebär att vid problem kan ni vända er till vilken återförsäljare som helst och den gäller i 1 år.

Priset är 3 000:- + frakt och avgifter.
Betalningsvillkor 50% deposition, resterande Internetgirot.

Vanliga frågor: "Varför ska vi betala deposition?"
Vi säljer endast mot beställningar, ( Vi har alltså inget lager) , därför tar vi ut en deposition på 50% för att vi måste vara säkra på att kunderna verkligen vill ha sina varor och hämtar ut och betalar vid leverans.

"Hur lång garanti får vi?"
1 års internationell garanti.

"Betalningsvillkor?"
50 % deposition på 3 000:- resterande med Internetgirot.

"Hur lång är leveranstiden?" Ca 7 dagar efter erlagd deposition. (Vi har tidigare meddelat 72 timmar, men vi har insett att vi inte kan hålla det p.g.a. av enormt stor efterfrågan.) Över 300 intresseanmälningar på 3 dagar.

"Varifrån importerar ni?"
Vi importerar från USA via vår kontakt i England.

"Hur kan ni vara så billiga?"
Vi kan erbjuda våra produkter extra billigt därför att vi endast tar hem varor efter beställningar via direkt import från USA i stora kvantiteter. Vi slipper därmed dyra omkostnader som lager hyra, larm, försäkringar, etc. etc. Vi säljer först och köper sen.

"Hur fraktar ni ut varorna till era kunder?"
Utanför Sverige, DHL, Fedex. Inom Sverige, Postverket.

"Kan man komma och hämta?"
Det går bra att komma förbi och hämta upp era varor. Ni sparar i så fall också ca 225: - i porto och avgifter.

"Vad är ni för ett företag?"
Vi är ett ännu inte registrerat företag, men under uppbyggnad. Vad vi har gjort fram tills nu är en ren marknadsundersökning. Slår detta fullt ut kommer vi att registrera oss i nästa vecka. Vi kommer att syssla med direktimport av hemelektronik, i första hand är det IPhones som gäller.

"Har era IPhones svenska menyer?"
Ja, menyerna finns på de flesta europeiska språk. Likaså bruksanvisning.

"Vad blir totalpriset"?
Iphone 3 000
Frakt 235
Packning 85
Internetgirot 150
Övriga avgifter 75
Summa 3 545
Om ni fortfarande är intresserade av att bli ägare till en Iphone, så mejla oss omgående med: JA, jag vill ha en ordersedel. / NEJ, jag vill inte bli störd av er längre.

Med vänliga hälsningar
IPHONES AT HOME
***** Trelleborg
Mail: *****
+46 ***-******

Personen finns ju på den adressen, försökt att ringa men får inget svar. Någon som vågar testa?

Bor i Linköping nu men päronen hade kunnat åka till Trelleborg och hämta den för att sedan själva skicka den. Slipper man några avgifter iaf. Men vet inte riktigt om man vill riskera någon tusenlapp.

mvh Sebastian

Redigerat av Tomas_D700, 17 mars 2009 - 14:35.

Postad 12 mars 2009 - 16:10

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hmmm 300 intresseanmälningar multiplicerat med 1500 ...

Man är ju lite bränd av det som hänt på sistone vad gäller fantastiska priser på prylar med enda hake att man måste förskottsbetala ...

/oibmeh

Postad 12 mars 2009 - 16:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Lite tumregler för att inte bli blåst på pengar:

1: Låter det för bra för att vara sant är det just det: inte sant....
2: Alla som vill ha förskottsbetalning skulle inte jag handla ifån iallafall, inte seriöst....

Postad 12 mars 2009 - 16:22

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Får dåliga vibbar.

Postad 12 mars 2009 - 16:25

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Alla får precis samma vibbar, men det kanske inte är helt omjöligt.

http://www.iphoneinf....html#post27113

2700kr gav en snubbe för en helt ny på blocket, ibland så lycka man.

Postad 12 mars 2009 - 23:37

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Det här definitivt inte omöjligt men troligt? tja det får den modige berätta om.

Postad 14 mars 2009 - 17:50

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Uppdaterar med lite mer info.

Har mailat fram och tillbaka några gånger och berättat att det kommer bli svårt för en privatperson att få flera hundra personer att lägga deposition på hans/henns annons. Känns ju ytterst oseriöst.
Kom dock överrens med denna person att personligen åka till Trelleborg och köpa en telefon från deras första leverans och dem gick med på det.
Ska samtidigt lägga en deposition på nästa telefon och leverans sägs komma om 7 dagar.

Jag återkommer med mer info om hur det gick under veckan. Intryck, kvitton/garantier m.m.

EDIT: skumma radbrytningar

Redigerat av eRensson, 14 mars 2009 - 17:51.

Postad 14 mars 2009 - 17:52

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Blocketannonsen borttagen, det här luktar skumt...

Edit: Personen på iPhoneforumet har bara varit reggad i en månad så vem vet om personen på forumet inte är samma som ägaren till butiken :)

Redigerat av -Palle-, 14 mars 2009 - 17:56.

Postad 15 mars 2009 - 00:52

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Blocketannonsen borttagen, det här luktar skumt...

Edit: Personen på iPhoneforumet har bara varit reggad i en månad så vem vet om personen på forumet inte är samma som ägaren till butiken :D

Menar du mig? Hängt ett bra tag på Minhembio, reggade mig för att få svar på lite frågar om HiFi då man är nybörjare :)

Tvivlar fortfarande på den s.k "butiken". Vill helst att päronen tar med sig laptopen för att direkt vid köp ansluta och aktivera den. 3000 låter fortfarande "för" bra. Någon som vet inköpspriserna på iPhones?

Postad 15 mars 2009 - 00:58

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Menar du mig? Hängt ett bra tag på Minhembio, reggade mig för att få svar på lite frågar om HiFi då man är nybörjare :)

Tvivlar fortfarande på den s.k "butiken". Vill helst att päronen tar med sig laptopen för att direkt vid köp ansluta och aktivera den. 3000 låter fortfarande "för" bra. Någon som vet inköpspriserna på iPhones?

Nejdå, menar inte dig. Jag kanske skrev lite otydligt, jag menar personen på iPhoneforumet :D

Redigerat av -Palle-, 15 mars 2009 - 00:59.

Postad 15 mars 2009 - 09:53

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Nejdå, menar inte dig. Jag kanske skrev lite otydligt, jag menar personen på iPhoneforumet :)

Kan du länka mig till denna person? Blev ganska nyfiken och vill gärna ta reda på det.

Postad 15 mars 2009 - 13:26

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Kan du länka mig till denna person? Blev ganska nyfiken och vill gärna ta reda på det.

Tror att han syftar på "Mowgli"
http://www.iphoneinf...ers/mowgli.html

Verkar dock inte så angelägen om att sälja enheter så jag vill inte säga att han har ngn anknytning med företag eller ens har handlat där..

Postad 16 mars 2009 - 22:19

wingmax
  • wingmax
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har kolla upp lite om *****, och han finns osv.
jag ringde honom på hans hemnummer som jag fick via hitta.se.

på detta forum diskuterar man personen:
http://www.fragbite....Page=1#comments

Ha sa att telefonerna kommer från USA via UK till sverige.
Varför står det att det ingår 1st batteri?
Kan det vara kinakopior som säljs som ÄKTA
Ja riktigt skumt är det!

Han svarade lite vagt på om man kunde betala hela beloppet med Internetgirot,
men det skulle väl gå bra!

Det kan bli problem om man betalar med INTERNETGIROT och sedan skickar han inget, eller en kopia/tegelsten, då blir pengarna låsta tills köpare/säljare kommer överränns, eller att man får rätt i en rättegång.
Jobbigt läge!

Blir intressant och höra om någon har lyckats köpa en telefon av honom, hoppas att ingen blir lurad.
Kan det vara stulna telefoner som kommer att bli spärrade via IEMI numret?
Man skulle vilja att detta är sant, men jag tror tyvärr inte det!

*** Avlägsnat alla personuppgifter med hänvisning till regel 9.1 (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 17 mars 2009 - 14:45.

Postad 30 mars 2009 - 14:43

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Garanterat bluff, alltså ber ni om att bli lurade eller ? tänk efter det är nog värt att köpa från nån väletablerad affär med garanti och support ifall nåt skulle strula, och från nån fjant som luras på blocket.

Postad 03 april 2009 - 23:39

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Det kan inte ha varit den skicklige bluffaren Sydsvenskan (eller Metro) skrev om?
Han ringde på en hederlig iPhone-annons på Blocket, för 6000 tror jag, och avtalade om att köpa den.
Pengarna skulle han sätta in i ett par omgångar, skulle få hjälp av mamma och sin kompis som skulle sätta in.
Då sätter killen in annons på Blocket om iPhone till ett osannolikt lågt pris, kan ju ha varit 3000 och vill ha in hälften i förskott, och anger kontonr till den riktige säljaren. När fyra st gått på det har 6000 kommit in, och han kan skicka iväg en kompis för att hämta telefonen på neutral plats.
Lite senare hör ju 4 st köpare av sig till den riktiga säljaren och undrar var deras telefon blir av och vill ha tillbaka sina 1500kr.
Det enda killen har kvar är numret till ett oreggat kontantkort och ett vagt signalement på killen som han lämnade över telefonen till...

Postad 04 april 2009 - 00:25

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
För det första så innefattas inte iPhone 3G av någon internationell garanti, och bara av det kan man dra slutsatsen av att detta är bedrägeri så det skriker om det.

Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase?
No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was originally purchased.

Och för det andra så säljs det inga fabriksupplåsta iPhones i USA. De säljs dock utan abonnemang ($599 för 8GB och $699 för 16GB), men det skulle innebära att säljaren skulle gå minus vid varje såld enhet, dvs. om det inte skulle vara ett gäng stulna iPhones eller liknande.

Redigerat av shapic, 04 april 2009 - 00:26.

Postad 05 april 2009 - 21:30

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Menar du mig? Hängt ett bra tag på Minhembio, reggade mig för att få svar på lite frågar om HiFi då man är nybörjare :wub:

Inköpspriset är 600 dollar för 8 Gb och 700 dollar för 16 Gb

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.