Dream Theaters
Får mitt blivande rum att likna en friggebod.. Fyll gärna på med andra länkar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Sjukt påkostade hembiosar!
Startad av
Unregistered1ca7c3a4
, Apr 08 2009 20:58
92 svar till detta ämne
Postad 08 April 2009 - 20:58
Lite utöver det vanliga:
Dream Theaters Får mitt blivande rum att likna en friggebod.. Fyll gärna på med andra länkar! Postad 09 April 2009 - 09:16
Tycker allt att det finns en heldel på forumet som knäcker dom där. inget jag skulle vilja ha eller sträva efter, blir mest bordellkänsla på endel av dom byggena
Redigerat av Evil Homer, 09 April 2009 - 09:18. Postad 09 April 2009 - 09:29
Den där det står "Cine Riso" i neon har jag sett fler bilder på och detaljerna är otroligt välarbetade där. Såg hur hela bygget såg ut med schaktning, konstruktion och bygge. Skall se om jag hittar länken igen.
Postad 09 April 2009 - 18:05
Ett gäng med filmtema:
http://deputy-dog.co...me-cinemas.html HIttade inga fler bilder på dödsstjärnan nu, men har för mig den ser riktigt rolig ut utifrån, med typiska rymdskeppsdörrar som entré osv. Postad 09 April 2009 - 21:00
http://avforum.no/mi...o/show.php/akto
Den mannen hade ju lite smak, men så hade han inne ett par martin logan en sväng med. Och samma bakre högtalare som jag har med, så jo yttersta finsmakare Postad 10 April 2009 - 07:48
Enligt mig tyckte jag den första länkens installationer slog norskarna med hästlängder, dock hade dom fläskiga anläggningar i Norge de går inte att förneka.
Postad 10 April 2009 - 09:18
Hur kommer det sig att han har 2 st subwoofers? Troode att riktning på ljud inte spelade någon roll med subbar? Är det bara för att få mera? .:c:. Postad 10 April 2009 - 09:23
Två subwoofers är minimum för ett hyfsat basljud. Fyra är mycket bättre. Det handlar om att få en jämn och fin basåtergivning i rummet. Viktigt vid film. Oumbärligt vid musik.
Norrbaggarnas hembiosar var ju mer normala på ett sätt som en medelsvensson skulle kunna fixa om han kämpade på lite. De första amerikanska var ju mer miljondollarbyggen och kanske inget som så många skandinaver har råd med. Postad 10 April 2009 - 11:42
Får råna en bank om man ska kunna komma i närheten av vissa rum som visas.
Postad 10 April 2009 - 13:55
Det där var det överjävligaste jag sett! En skog med McIntoshsteg och tre centerhögtalare! Jag läste kommentarerna till artikeln, och först tänkte jag att de var avundsjuka men det ligger mycket i kritiken. Obefintlig akustikreglering borgar inte för SOTA direkt. Men mr Kipnis ska ha en eloge för att han verkligen går till botten för att tillfredsställa sina behov av...eh...nåt. Postad 10 April 2009 - 14:42
Han är ju dum i huvet, han pajar soundstage totalt, och har löjligt mycket högtalare, har man 6 miljoner dollars å lägga så kan det allt bli bra mycket bättre än en kombinerad hembio/bibliotek. Visst han har studerat med Joe Kane, men det betyder ju inte att han är som han, valet av projektor är det enda han fått rätt enligt mig, dåren har inte ens en PS3, och vill man ha en bok får man väl trampa sönder ett Mcintosh steg, riktigt synd. Annars är det grymt!
Vad tycker Ni om den helt talangbefriade dåren med för mycket pengar? skräpet Redigerat av Unregistered6332cbbb, 10 April 2009 - 14:55. Postad 10 April 2009 - 15:10
Jag håller med om att det ser förskräckligt ut. När man ser på film så vill man ju på något annat än en gigantisk hög av elektronik och högtalare. Jag föredrar när högtalare och elektronik är gömda eller diskret placerade. Jag har dessutom mycket svårt för all konstig färgad belysning som så många sätter i sina hembiosar. Postad 10 April 2009 - 16:26
![]() mitten längst ner ser du en liten ps3a, sen kan jag inte säga något om det du tycker då jag har noll koll på allt sånt där:P Postad 10 April 2009 - 16:27
Tycker inte det är särskilt snyggt att ha centern på en piedestal i mitten sådär som norrbaggarna har.
Postad 10 April 2009 - 19:54
1+ Tycker med att det är skitsnyggt Postad 10 April 2009 - 23:45
Jo, det skulle vara kul att se en film där, men skulle inte vilja ha salongen så, skulle nog gömma undan elektroniken då jag tyckte det var fult att ha den i en ring runt sig Postad 11 April 2009 - 10:56
Finns många ruggigt coola och välgjorda, dock tycker jag inte att Jeremys är någon vidare. Hade varit roligt att fått se en film där men hade aldrig velat ha det så själv. Tycker det är mycket coolare med de som bygger som tex dödsstjärnan och liknande.
Postad 11 April 2009 - 13:36
Men tanke på alla dom stegen Jeremy har i sin "bio" så vetefan om jag hade orkat kolla en hel film, fatta vilken värmeutveckling.
En svensk som antagligen har fått till rätt bra ljud är ju, http://hificonsult.s...uid=002,003,001 . Designen utav rummet lämnar dock mycket att önska, enligt mitt tycke och smak. Postad 11 April 2009 - 16:37
Det såg rätt märkligt ut det där... Postad 11 April 2009 - 16:41 Tycker det med. Hade jag hostat upp en 4-5 mille på en hembio så hade det sett lite annorlunda ut. Men, folk gör ju precis som dom vill med sina pengar Postad 11 April 2009 - 17:00 Hört talas om luftkonditionering. Amerikanarna är bra på sånt. Postad 11 April 2009 - 17:10
Dubbla centrar var det faktiskt... Postad 11 April 2009 - 21:21
Den ifrån hificonsult är så "over the top" jag tror nog att vad han har gett för EN kabel, det är nog snittet vad användaren här på minhembio har lagt på hela sin rigg
njeee, dubbla högtalare som är som en center, skall det väl ändå vara? Förlåt mig, ett par av dom fungerar som center, nu skall jag väl ändå ha fått det rätt Redigerat av Evil Homer, 11 April 2009 - 21:29. Postad 11 April 2009 - 23:14
Riktigt coolt detaljarbete. Är han svensk eller??? finns ju Ikea hyllor i bion. Postad 11 April 2009 - 23:21
Nej han är amerikan men finns ju IKEA över hela världen.
Din hembio är riktigt schyst också,måste va härligt o kolla film där. Postad 11 April 2009 - 23:44
Smakfullt och en riktigt nordisk sval känsla över hela anläggningen :-) Postad 12 April 2009 - 06:31
Postad 12 April 2009 - 06:35
Snacka om att ha misslyckats totalt i så fall. För de pengarna kunde han ha byggt en perfekt hembio från grunden. Snygg och med underbart ljud och fantastisk bild. Det där ser för djä*ligt ut och det är nog inte optimalt ljud heller. Postad 12 April 2009 - 07:08
Här finns det en massa hemma hos-reportage på påkostade hembiosar i USA.
Postad 12 April 2009 - 07:16
jaha, en helt smakbefriad idiot till...
De upphör aldrig att förvåna, nyrika amerikanare Postad 12 April 2009 - 07:25
Finns det verkligen någon som tycker det är snyggt på något sätt? tycker det ser otroligt billigt ut, eller grejen kanske va att man vill att det skall se ut som öststats bordeller Redigerat av Evil Homer, 12 April 2009 - 07:25. Postad 12 April 2009 - 08:00
tycker det låter som folk här är lite avundsjuka =D
Redigerat av Blacksight, 12 April 2009 - 08:00. Postad 12 April 2009 - 08:17
Bara jag som talat lite negativt, så antar att det va mig du menar. Hade jag velat haft bladguld och lister längs taket som är ca 30 cm breda så hade jag ju faktiskt haft det
Men det är tur att smaken är som baken, endel gillar ju sånt här och jag är inte en av dom, endel utav dom har ju fin elekronik,men nu är det ju den dåliga smaken i inredning som jag snackar om. Den enda som jag verkligen skulle kunna tänka mig utseende mässigt, det är denna. http://avforum.no/mi...o/show.php/akto Postad 12 April 2009 - 09:06
Jo det är sant, tänkte bara att det hela inte kändes direkt svenskt som det ser ut men att sen en svensk hylla dyker upp mitt i allt var lite för svenskt... Tack så mycket, jo det är riktigt gött dock problem med projektorn just nu... Postad 12 April 2009 - 09:31
Det är inte böcker som klär väggarna, det är vinylskivor. //rillo 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |