Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Squeezebox Radio

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 February 2011 - 00:05

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Mycke text och lite information :)

Uppkopplad mot mysb.com eller lokal sbs?
Hur ser wi-fi ikonen ut när det funkar respektive inte funkar, färg och antal bars?
Funkar andra kanaler, Bandit är ökänd för sin instabilitet?
Testat att ansluta den med sladd?

Postad 11 February 2011 - 11:19

chris_chaos
  • chris_chaos
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Sorry, ska hålla det kort.
mysb.com
Oftast en eller ett par pinnar, röd när den tappar kontakten.
Likadant på alla.
Nope. Inte intressant, den ska ju va trådlös...

Mvh
Christian

Postad 11 February 2011 - 11:30

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1318 inlägg
  • 0

Sorry, ska hålla det kort.
mysb.com
Likadant på alla.

Mvh
Christian

Installera inSSIDer på en bärbar burk och kolla om grannen ligger på samma kanal. WPA (WPA2) brukar funka bäst också.

Postad 11 February 2011 - 13:19

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Feltänkt. Det är en intressant test för att se i vilken ände man skall börja felsöka, kan halvera antalet möjliga orsaker att undersöka.

Postad 11 February 2011 - 14:02

chris_chaos
  • chris_chaos
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
@alfista: Jag har precis kopplat upp den via ethernet, det funkar bra än så länge. Ska köra den hela dagen och se om den tappar kontakten.
@otto: Jag ska kolla det! Har inte tänkt på att det kan vara en kanalkonflikt, tack för tipset!

Mvh

Postad 11 February 2011 - 18:45

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Mvh
Christian

Röd betyder att den inte har någon nätverkskontakt alls, så frågan blir då varför.

Möjliga orsaker:
  • Kass router
  • Konflikter i nätet, lokalt eller med grannar. Har du möjlighet så testa annan router eller ta med den till annat ställe där det finns Wi-Fi.
  • Defekt radio

Postad 12 February 2011 - 11:11

chris_chaos
  • chris_chaos
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena, jag har kört radion trådat till routern sedan igår eftermiddags, utan problem.
Så den trådade anslutningen funkar som förväntat.

@vtunabo: Jo, så långt har jag också kommit i min felsökning.
Ska kolla inSSIDer programmet idag hade jag tänkt och se om det är några konflikter på nätverket. Har dock inte sett detta fenomen innan.

Postad 12 February 2011 - 11:43

chris_chaos
  • chris_chaos
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Så, nu har jag lekt lite med inSSIDer. Tydligen så är det tre andra trådlösa nätverk som kör samma kanal som mig. Så jag bytade kanal. Kollade också mottagningen i lägenheten. I samma rum som rutern har jag ca -30 - -40 dB, i köket låg det på -60 - -70 dB! Det är ju rätt så lågt. Jag ska sätta tillbaks radion i köket och se om den kan funka med den nya kanaländringen enbart. Annars får det bli en ny router. Problemet är att jag har en router/modem kombo, och det verkar inte finnas så många sådana på marknaden plus att jag vet inte om en ny router har starkare signal än min nuvarande...

Mvh

Postad 13 February 2011 - 14:43

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Om du inte skickar ut SSID så kan det vara värt att testa också.
Att allt funkar på en windows burk betyder inte att det gör det på en liten SBR som kör Linux, finns allt för många exemplel på det

Postad 14 February 2011 - 20:03

chris_chaos
  • chris_chaos
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena, nu har jag kört boxen nästan konstant utan problem sedan i Lördags. Så länge har den inte fungerat utan avbrott innan, så det måste vara kanalbytet som gjort susen! :blush:
Tack så mycket för hjälpen!
Mvh
Christian

Postad 12 March 2011 - 14:24

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Köpte en radio till flickan (9 år) igår, funkade galant att koppla upp den men ett problem vi har är det stora antal album/artister/låtar jag har på datorn. Hur sjutton "snabbscrollar" man? Går det ens?

Postad 12 March 2011 - 21:03

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Ska du spela egen musik så måste du installera SBS (squeezeboxserver) någonstans i nätverket

Postad 13 March 2011 - 17:45

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Kanske var jag otydlig. Jag har inga problem med att spela musik, lagrad på datorn, med squeezeboxen.
Däremot tar det än evinnerlig tid att scrolla sig ner till artister som börjar på bokstaven "K" exempelvis.
Går det på något vis snabbscrolla sig fram?

Postad 13 March 2011 - 19:25

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Kanske var jag otydlig. Jag har inga problem med att spela musik, lagrad på datorn, med squeezeboxen.
Däremot tar det än evinnerlig tid att scrolla sig ner till artister som börjar på bokstaven "K" exempelvis.
Går det på något vis snabbscrolla sig fram?

Testa

http://www.hickinbot...com/lazysearch/

Postad 13 March 2011 - 19:47

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Fast "Lazysearch" används väl med fjärrkontroll? Någon sådan har jag inte. :D

Postad 13 March 2011 - 19:49

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Fast "Lazysearch" används väl med fjärrkontroll? Någon sådan har jag inte. :)

Ajdå :D

Postad 13 March 2011 - 20:02

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Har du en iPhone eller Android + trådlöst nätverk? Då finns det appar som gör att du kan använda telefonen som fjärrkontroll. Det kanske skulle kunna hjälpa dig :D

iPhone app:
http://penguinlovesm...-squeezecenter/

Android:
till exempel
https://market.andro...e=search_result

Postad 13 March 2011 - 21:23

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jodå, har iphone med iPeng installerat, funkar klockrent. Dock är det min telefon och även om dottern skulle bli mäkta glad om jag köpte henne en iPhone så är det inte aktuellt än på ett tag. :D

Postad 13 March 2011 - 21:47

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Fan vad krånglig du är :D :)

Jag är lite osäker, men funkar inte dom gamla SB-fjärrisarna till SB Radio också? Om dom gör det skulle det här eller någon liknande kanske kunna vara något - för att kunna använda Lazy Search (nu har jag slut på förslag :D)

http://cgi.ebay.com/...=item4cf5a46cb6

Postad 13 March 2011 - 21:51

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
http://forums.slimde...ght=lazy search

Peter314 wrote:
> Without a remote, what do you acutally -do- to search by artist?

Punch big button, twist it to "by artist"
see long list, twist knob to scroll down.
Punch big button to select

--
Pat Farrell
http://www.pfarrell.com/

Men så gör du väl säkert redan nu

Any recent remote from at least the SB2 onwards will work with the Radio though, so you can get either the Boom remote or the backlit one if you want, or use one from one of your other players if you have one.

Also the knob's been mentioned in this thread. This seems to be exactly the same knob from Boom in terms of size and feel, and the knob on Boom and Radio is fantastic - big, easy to use, nonslip, nice detents, etc.

Som sagt, äldre fjärrisar verkar funka

Postad 14 March 2011 - 20:00

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att fjärren till Touchen funkar också, borde finnas som tillbehör annars sälj fjärr + batteripack till radion
Annars så kanske en Harmony fjärr kan vara ett alternativ?

Alternativ till att välja musik hela tiden är att skapa spellistor

Postad 14 March 2011 - 23:14

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Fan vad krånglig du är :angry: :ph34r:

Hehe, sorry. :ph34r:
Kanske skaffar en fjärr vartefter (än har inte flickan klagat), för det verkar ju inte finnas någon annan lösning på scrollnings-problematiken.
Tycker det är konstigt bara att man inte exempelvis kan trycka på "more-knappen" när man är inne i listan med artister och kunna ha ett val att få upp alfabetet och sen välja vilken bokstav man vill scrolla bland. Men men, man kan ju inte få allt.
Ni ska ha tack för att ni tog er tid i vilket fall. :D

Redigerat av chorizo, 14 March 2011 - 23:14.

Postad 15 March 2011 - 07:51

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Hehe, sorry. :angry:
Kanske skaffar en fjärr vartefter (än har inte flickan klagat), för det verkar ju inte finnas någon annan lösning på scrollnings-problematiken.
Tycker det är konstigt bara att man inte exempelvis kan trycka på "more-knappen" när man är inne i listan med artister och kunna ha ett val att få upp alfabetet och sen välja vilken bokstav man vill scrolla bland. Men men, man kan ju inte få allt.
Ni ska ha tack för att ni tog er tid i vilket fall. :D

:ph34r:

Jag äger själv ingen Radio, men jag funderar på att köpa en till köket så dom här frågorna är alltid intressanta. Än så länge har jag bara en SB2 och en SB3

http://www.youtube.c...h?v=oGbSWkrjFQs

Postad 19 March 2011 - 20:12

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

http://forums.slimde...ght=lazy search

Men så gör du väl säkert redan nu

Som sagt, äldre fjärrisar verkar funka

Jupp, SB3 fjärren funkar utmärkt.

Postad 30 April 2011 - 23:26

Unregistered6bc2a4a7
  • Unregistered6bc2a4a7
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hur skiftar man mellan att lyssna på lokal musik från SqueezeServern och på web radio via (?) mysqueezebox.com ?

Först kan jag välja webradio och allt funkar bra. Sen när jag går in under musik och väljer att byta bibliotek till min lokala squeezeserver så kan jag spela musik från den. Men om jag sen vill tillbaka till att lyssna på webradio hur gör jag då? Jag har inte kvar webradio länkarna i menyerna och jag kan inte komma bort från mitt lokala squeezeserver bibliotek.

Postad 01 May 2011 - 23:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hur skiftar man mellan att lyssna på lokal musik från SqueezeServern och på web radio via (?) mysqueezebox.com ?

Först och främst, om du har en egen server igång finns ingen anledning att skifta till mysqueezebox för att lyssna på webradio. Dock, menyvalet ligger såvitt jag minns under Inställningar -> Avancerat -> Nätverk (Med reservation för att det kan skilja något mellan olika versioner av mjukvaror etc.)

Postad 02 May 2011 - 07:23

Unregistered6bc2a4a7
  • Unregistered6bc2a4a7
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Först och främst, om du har en egen server igång finns ingen anledning att skifta till mysqueezebox för att lyssna på webradio.

OK, vad bra! Men när jag loggar in på Squeezeservern så är det helt tomt på länkar under web radio. Vad ska man lägga in där för att få samma utbud som via mysqueezebox?

Om man sen vill köra Spotify (premium varianten) kan man göra det utan att gå via mysqueezebox.com?

Postad 02 May 2011 - 07:50

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1318 inlägg
  • 0

OK, vad bra! Men när jag loggar in på Squeezeservern så är det helt tomt på länkar under web radio. Vad ska man lägga in där för att få samma utbud som via mysqueezebox?

Om man sen vill köra Spotify (premium varianten) kan man göra det utan att gå via mysqueezebox.com?

Surfa till din server, klicka på inställningar och fliken mysqueezebox.com och lägg in din uppgifter där så tror jag det ska synkas mellan din lokala server och mysqueezebox.com.

Postad 04 May 2011 - 15:55

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Köpte mig en SB förra veckan och allt funkar strålande MEN, jag kör med Squeeze Commander på min Android men jag får inte ut ljudet på min telefon. jag kan styra min SB grymt bra men som sagt ingen ljud ur telefonen.

Nån som har tips på vad jag missat

Postad 04 May 2011 - 23:08

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Investera ytterligare 9:- på SqueezePlayer så är det löst, funkar även på 3G

Postad 15 July 2011 - 15:25

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Hej alla glada! Jag går i köptankarna för denna fina produkt, nu till det låga priset av 999 kr! Jag skall även köpa ett beg hemmabiosystem + 32" widescreen tjock tv! Jag är en positiv och okräsen audiofil roligt nog, som älskar musik.

Fråga 1 -> Rekomenderar ni mig denna produkt, om jag köper en lagom ny receiver och kopplar ljudet optiskt (digitalt) till Squeezebox Radio i 5.1 ljud med mina 5.1 högtalare? Det finns väl stöd för DTS 5.1 så jag kan höra surround?

Fråga 2 -> Är den lätt att använda samt finns det spotify, Itunes, Youtube eller andra likvärdiga musikprogram som man kan köpa musik eller streama via utan att behöva ha datorn inkopplad?

Tacksam för svar! Kryper i fingrarna, den verkar idealisk för mina ändamål!

Redigerat av Unregistered1734, 15 July 2011 - 15:33.

Postad 15 July 2011 - 16:43

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Fråga 1 -> Rekomenderar ni mig denna produkt, om jag köper en lagom ny receiver och kopplar ljudet optiskt (digitalt) till Squeezebox Radio i 5.1 ljud med mina 5.1 högtalare? Det finns väl stöd för DTS 5.1 så jag kan höra surround?

SB Radio har såvitt jag vet inte några digitala utgångar så då skall du ha en SB Touch eller möjligen om du kan få tag på någon av de äldre modellerna, lämpligen en SB Classic, även kallad Squeezebox 3. Har du material i DTS-format så går det att spela upp via Squeezebox.

Fråga 2 -> Är den lätt att använda samt finns det spotify, Itunes, Youtube eller andra likvärdiga musikprogram som man kan köpa musik eller streama via utan att behöva ha datorn inkopplad?

Köper du en SB Touch kan du lyssna på Spotify via din receiver utan att ha datorn igång. För Youtube finns ett plugin har jag för mig men då behöver du ha datorn igång.

Postad 15 July 2011 - 17:17

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Sammantaget så är Squeezebox Radio en produkt som det inte går att lyssna via spotify, itunes via utan en dator igång som streamar/kopplar? Har Radion inga andra avtal med andra jättar i industrin så att man kan lyssna via WIMP eller andra exempelvis?

Fråga 2 -> Får man inte med fjärrkontroll + batteri? Det står som "tillbehör" på alla sajter! Det avskräcker mig totalt från att köpa.

Squeezebox Touch rekommendationen var trevlig men på tok för dyr och avancerat onödig för en student som mig! Vill bara koppla optisk via receivern till min tjock tv för digitalt ljud och sedan lyssna på Wimp, Spotify, Itunes, Internet radios osv osv..

Postad 15 July 2011 - 17:46

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Sammantaget så är Squeezebox Radio en produkt som det inte går att lyssna via spotify, itunes via utan en dator igång som streamar/kopplar? Har Radion inga andra avtal med andra jättar i industrin så att man kan lyssna via WIMP eller andra exempelvis?

Spotify funkar på Radio utan dator igång och såvitt jag vet även WiMP, men det är nog de enda som är tillgängliga för användare i Sverige. Men eftersom den inte går att koppla till din receiver så är det ju sak samma.

Fråga 2 -> Får man inte med fjärrkontroll + batteri? Det står som "tillbehör" på alla sajter! Det avskräcker mig totalt från att köpa.

Nej, fjärrkontroll ingår inte, men det är väl också irrelevant.

Postad 15 July 2011 - 18:01

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Nja relevant är det ju. Jag kan ju inte slöa i sängen o pilla med fjärrkontrollen för byta musik, internetstation på radion etc etc. Jag måste ju gå till spelaren o vrida hela tiden. Har en stooooor säng så jag har ändå ett långt avstånd till närmaste nattduksbord :lol:

Går det överhuvudtaget att koppla Radio till en ny receiver? Optisk, Koaxial, HDMI, RCA eller vad? ;)

Postad 15 July 2011 - 21:04

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Jo.
3,5mm ---> RCA
Men det låter inte speciellt bra.

Postad 15 July 2011 - 21:07

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra, den kanske inte är något för just mina ändamål då! Tack för alla svar!

Postad 16 July 2011 - 09:52

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Ponera att man bara köper denna radion, utan högtalare eller receiver då?
Man ligger i sängen och har en kär vän med sig eller dylikt. Är ljudet bra upplever ni från typ 2 meters avstånd på akustiska eller pop låtar exempelvis? Eller brusar det en del och saknar lite bas osv?

Omdömen, omdömen!! ;)
Ju mer jag frågar, desto mer hopp finns det att jag inte ens behöver lägga ut 5000 kr på hemmabio. Nu kanske det räcker med denna för 999 kr. Jag är ingen audiofil och vill inte betala spotify varje månad eller dylikt. Internet radio och wimp osv vore kanske ganska najs om de finns stationer med bra pop låtar och akustiska lugna låtar!

Postad 16 July 2011 - 10:34

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ponera att man bara köper denna radion, utan högtalare eller receiver då?
Man ligger i sängen och har en kär vän med sig eller dylikt. Är ljudet bra upplever ni från typ 2 meters avstånd på akustiska eller pop låtar exempelvis? Eller brusar det en del och saknar lite bas osv?

Omdömen, omdömen!! ;)
Ju mer jag frågar, desto mer hopp finns det att jag inte ens behöver lägga ut 5000 kr på hemmabio. Nu kanske det räcker med denna för 999 kr. Jag är ingen audiofil och vill inte betala spotify varje månad eller dylikt. Internet radio och wimp osv vore kanske ganska najs om de finns stationer med bra pop låtar och akustiska lugna låtar!

Jag är supernöjd med min,den är ju som sagt liten o bara en högtalare men är ganska bra tryck i den.Det är ju tänkt som en köksradio typ,styr den gör jag med min iphone så du klarar dig fint utan fjärr+ du ser vad du gör på iphonen osså hehe(tror android har app osså).

Postad 16 July 2011 - 16:06

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Oki, tack så mycket! :)

Postad 17 July 2011 - 08:52

mr_smith63
  • mr_smith63
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har problem med att mitt nätverk ibland kopplar ner, vet ej om det är modemet eller det trådlösa. Detta gör att min SB Radio tappar kontakten och sedan inte återansluter till nätverket. Går det får min SB Radio att automatiskt ansluta till mitt nätverk efter det att nätverket hoppat igång igen?

Postad 17 July 2011 - 13:01

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Jag är ingen audiofil och vill inte betala spotify varje månad eller dylikt. Internet radio och wimp osv vore kanske ganska najs om de finns stationer med bra pop låtar och akustiska lugna låtar!

Spotify kräver premium abonnemang och det är säkert nått liknande för Wimp

Postad 17 July 2011 - 18:10

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Ljudet är förvånansvärt bra med tanke på storleken, har min i köket och kör till 90% spotify.
Vill du ha bättre ljud så köp boomen, den är det mer tryck i, men inte lika snygg.

Postad 17 July 2011 - 19:29

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Tack för alla svar om ljudet! Fått veta allt jag behöver, lämnar tråden nu! Tack!

Postad 03 April 2012 - 17:35

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Prova att byt kanal på routern. Nån av grannarnas nätverk kanske stör. Bästa tipset från mig iaf.

MVH Lundis

Postad 10 April 2012 - 11:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Tjenar

Tänkte om någon i denna tråden har jämför Radio med Philips motsvarighet:

Mina frågor var mest vilken som kan tänkas bäst i syfte om ljud och Spotify-stöd då NetonNet nu kör NP3300 för 999 SEK.

Redigerat av PalmiNio, 10 April 2012 - 11:48.

Postad 15 June 2012 - 08:41

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Tjenar

Tänkte om någon i denna tråden har jämför Radio med Philips motsvarighet:

Mina frågor var mest vilken som kan tänkas bäst i syfte om ljud och Spotify-stöd då NetonNet nu kör NP3300 för 999 SEK.

https://www.minhembi...howtopic=252962

Postad 25 June 2012 - 10:28

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Köpte i dagarna en Squeezebox Radio.
Vilken kanonprodukt!

Funkar över förväntan och den är enormt anpassningsbar.

Har dock ett problem som jag inte kan få hjälp med på supporten:
Facebook funkar kanon utom på den punkten att det inte går att se mina bilder i skärmen!
Jag kan bläddra bland mina album och då ser jag albumomslaget utan problem men så fort jag trycker på knappen för att öppna det så står det "Felaktig bildfil hittades" Why?

Enligt Logitechs support kan det bero på att någon port i routern måste öppnas men de visste inte säkert. De supportar inte Facebooks mjukvara...

Jag har kopplat min radio till min NAS (Synology Discstation) och går jag in i facebookappen via min dator så kan jag både bläddra bland albumen och öppna och titta på enskilda bilder utan problem. Men det är när de ska skickas till Radion som det inte funkar.

Annars kan jag bara rekommendera denna apparat till alla! Underbar, Spotify funkar klockrent och det är riktigt kul att köra "slumpval" på hela min musiksamling på min NAS. I övrigt lyssnar jag mycket på härlig radio från hela världen. Och det här med att man prenumerera på poddsändningar är ju helt perfekt. Några enkla knapprullningar och jag får tex upp alla "Sommar i P1" i menyn. Bara att välja och vraka!

Postad 02 November 2012 - 13:37

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Har ett problem...

Vi har en Squeezebox Radio på jobbet som funkat utmärkt i några månader nu, men idag så vägrade den starta den valda kanalen.
Efter en del mixtrande så valde jag att resetta hela skiten.

Efter att jag startat upp den på nytt, valt språk, sökt reda på mitt trådlösa nätverk och knappat in koden till det så står det att den är ansluten, direkt efter så börjar den ansluta till mysqueezebox.com och det är här problemet kommer....
Den kan inte ansluta till mysqueezebox.com av nån anledning.

Den där nät-ikonen lyser rött (vilket betyder inget nätverk) trots att den är ansluten till nätverket, borde i detta fall lysa blått som betyder att den inte är ansluten till mysqueezebox.com?

Jag har provat att starta om routern några gånger utan resultat, nån som har nån aning om vad som kan vara fel?

Tacksam för all hjälp!

Postad 02 November 2012 - 17:26

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har ett problem...

Vi har en Squeezebox Radio på jobbet som funkat utmärkt i några månader nu, men idag så vägrade den starta den valda kanalen.
Efter en del mixtrande så valde jag att resetta hela skiten.

Efter att jag startat upp den på nytt, valt språk, sökt reda på mitt trådlösa nätverk och knappat in koden till det så står det att den är ansluten, direkt efter så börjar den ansluta till mysqueezebox.com och det är här problemet kommer....
Den kan inte ansluta till mysqueezebox.com av nån anledning.

Den där nät-ikonen lyser rött (vilket betyder inget nätverk) trots att den är ansluten till nätverket, borde i detta fall lysa blått som betyder att den inte är ansluten till mysqueezebox.com?

Jag har provat att starta om routern några gånger utan resultat, nån som har nån aning om vad som kan vara fel?

Tacksam för all hjälp!

Kan meddela att jag har samma problem här hemma. Jag är ansluten till nätverket men ikonen lyser rött och ingen radio fungerar. Måste va fel på mysqueezebox.com?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.