hade hemma en np3300 provade internetradio samt spotify med den så mitt intryck är från detta.
Mycket lätt att starta upp. Första prylen i mitt nätverk som jag kunde lägga undan manualen när jag skulle start upp. Mina andra prylar har det inte varit lika lätt med : min router, Nas, airport express och en redeye docka.
Ljudet var bra om man inte använde massa inställningar som bas och fullsound
internetradio: sökte jag på namn tex rockklassiker och när man börjat spela kanalen var det bara att hålla nere snabbval på själva np3300:an så sparades det.
spotify: fanns under webtjänster har jag för mig det hette. bara att logga in med mitt konto och börja spela. fungerade bra sökte lite låtar speladen playlist. saknade dock att om man skulle spela ett album så kunde inte jag få låtlistan. nu fick man göra som med cd-spelaren trycka fram låt för låt. glömde prova med fjärrkontrolen fungera ju säker att trycka på siffra 6 så spelas låt 6.
Använde man den medföljande fjärrkontrollen rullade det på ok.
appen var lite seg. Np3300 reagerade snabbt på komandot och tex började spela en låt men appen tänkte och tänkte, lite iritterande när man skulle spela fram låtar från ett album i spotify effekten blev ju att man fick hör typ 2-3 sekunder på varje låt innan man var framme. I appen finns bara fram och bak.
OBS! np3300 har inte pekskärm som dom flest försäljare på nätet skriver. philips skriver lcd-skärm på sin hemsida men np-3900 verkar ha pek-skärm för philips skriver lcd-pek. Np3300 har bara on/off, snabbval av radiokanaler samt volym. Lämnade därför tillbaka den känns lite löjligt att som i köket behöva använda fjärr på en enhet som jag står en meter ifrån. Detta var ända anledningen till att jag lämar tillbaka den tyckte annars den var bra.
Redigerat av urbjo, 19 June 2012 - 21:51.