Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips Streamium

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips Streamium NP3700 (Kompaktstereo) 2 (0) Inga priser
Philips Streamium NP3900 (Kompaktstereo) 1 (0) Inga priser
Philips Streamium NP3500 (Mediaspelare) 5 4.25 (3) Inga priser
Philips Streamium NP3300 (Bärbara Högtalare) 1 4.333332 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 January 2010 - 23:10

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Det här forumet är ju squeezeboxterritorium, men nu när mer och mer prylar i mitt hem är DLNA-enablade (i alla fall tv, mediaspelare, spelkonsoll, NAS och mobiltelefon) och stödet i Windows 7 är riktigt bra så känns det som om det vore praktiskt ifall musikenheterna klarar DLNA också.

Är ute efter en köksradio nu och blev intresserad av Philips Streamium NP2900

Vore intressant att höra lite åsikter om den maskinen, den har ju funnits ett tag men verkar inte locka folket här? Eller kanske ingen törs nämna alternativ till squeezebox? :)

Priset har ju närmat sig 2000kr nu vilket känns rätt okej.

Philips verkar uppdatera mjukvaran kontinuerligt också, och det verkar som om den har rätt nöjda kunder ändå när man kollar på nätet

Postad 08 January 2010 - 13:52

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ja jag är också sugen på en.

Postad 13 February 2010 - 13:45

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
*bump*

Postad 13 February 2010 - 14:06

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har en NP2900 och är nöjd med ljudet, men........ för att kunna lyssna på webbradio är du tvungen att gå via Philips Webbservrar och dom har haft stora driftproblem. Det har varit så att vi varit utan möjligheten att lyssna på internetradio i flera dagar i sträck. Tydligen så görs en inloggning på Philips servrar där man måste registrera ett konto. Det känns som en oerhört dum design, dessutom skulle man kunna tro att Philips loggar och registrerar våra vanor när det gäller musiklyssning vilket inte känns helt ok.

Som musikmaskin fungerar dock apparaten bra. Det finns ett forum som heter något i stil med streamium café där ni kan läsa lite mer om "alla" problem.

//Lars

Postad 13 February 2010 - 15:08

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Tackar för infon! Låter ju onekligen som en omständlig väg för att kunna lyssna på webbradio. I mitt fall är jag mest intresserad av att lyssna på sr-kanalerna..

Postad 13 February 2010 - 17:08

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Även SR-kanalerna går via Philips servrar. Så det finns inga sätt att gå förbi detta eftersom systemet är uppbyggt på det sättet. Är Philips servern nere så är det byebye till ALLA internet radio stationer.

Postad 13 February 2010 - 17:14

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Jo jag förstod det. Antar att folk har klagat på detta. Jag får väl ta och gå in på forumet du nämnde och checka vid tillfälle...

Postad 13 February 2010 - 23:41

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hm, går det inte att lägga till radiokanalerna i DLNA-servern? Har för mig att det går iaf i ps3 mediaserver, för streaming till PS3an via DLNA. På så vis går man via sin egen server istället, och kanalerna ser bara ut som 'vanliga' låtar i Philipsen

Det verkar lite onödigt krångligt gjort av Philips det där med att gå via deras servrar

Postad 14 February 2010 - 10:36

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Den mediaserver som Philips skickar med (TwonkyMedia) har tyvärr inte möjligheten att lägga till internetradio i alla fall inte i den version som skickas med. Borde ju i och för sig fungera att ansluta mot vilken DLNA server som helst.
När det gäller DLNA så krävs ingen inloggning på Philips servarna för att det ska fungera.

Postad 24 May 2012 - 20:25

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Jag har en NP2900 och är nöjd med ljudet, men........ för att kunna lyssna på webbradio är du tvungen att gå via Philips Webbservrar och dom har haft stora driftproblem. Det har varit så att vi varit utan möjligheten att lyssna på internetradio i flera dagar i sträck. Tydligen så görs en inloggning på Philips servrar där man måste registrera ett konto. Det känns som en oerhört dum design, dessutom skulle man kunna tro att Philips loggar och registrerar våra vanor när det gäller musiklyssning vilket inte känns helt ok.

Som musikmaskin fungerar dock apparaten bra. Det finns ett forum som heter något i stil med streamium café där ni kan läsa lite mer om "alla" problem.

//Lars

är det fortfandade uppbyggt på detta viss.

Många har skrivit i omdömena på prisjakt att squeezebox touch att den är buggig och behöver omstart. Hade ju varit intressant att höra om np3500 är bättre eller sämre på detta.

Postad 15 June 2012 - 10:08

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
hade hemma en np3300 provade internetradio samt spotify med den så mitt intryck är från detta.

Mycket lätt att starta upp. Första prylen i mitt nätverk som jag kunde lägga undan manualen när jag skulle start upp. Mina andra prylar har det inte varit lika lätt med : min router, Nas, airport express och en redeye docka.

Ljudet var bra om man inte använde massa inställningar som bas och fullsound

internetradio: sökte jag på namn tex rockklassiker och när man börjat spela kanalen var det bara att hålla nere snabbval på själva np3300:an så sparades det.

spotify: fanns under webtjänster har jag för mig det hette. bara att logga in med mitt konto och börja spela. fungerade bra sökte lite låtar speladen playlist. saknade dock att om man skulle spela ett album så kunde inte jag få låtlistan. nu fick man göra som med cd-spelaren trycka fram låt för låt. glömde prova med fjärrkontrolen fungera ju säker att trycka på siffra 6 så spelas låt 6.

Använde man den medföljande fjärrkontrollen rullade det på ok.
appen var lite seg. Np3300 reagerade snabbt på komandot och tex började spela en låt men appen tänkte och tänkte, lite iritterande när man skulle spela fram låtar från ett album i spotify effekten blev ju att man fick hör typ 2-3 sekunder på varje låt innan man var framme. I appen finns bara fram och bak.

OBS! np3300 har inte pekskärm som dom flest försäljare på nätet skriver. philips skriver lcd-skärm på sin hemsida men np-3900 verkar ha pek-skärm för philips skriver lcd-pek. Np3300 har bara on/off, snabbval av radiokanaler samt volym. Lämnade därför tillbaka den känns lite löjligt att som i köket behöva använda fjärr på en enhet som jag står en meter ifrån. Detta var ända anledningen till att jag lämar tillbaka den tyckte annars den var bra.

Redigerat av urbjo, 19 June 2012 - 21:51.

Postad 15 June 2012 - 11:44

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

är det fortfandade uppbyggt på detta viss.

Många har skrivit i omdömena på prisjakt att squeezebox touch att den är buggig och behöver omstart. Hade ju varit intressant att höra om np3500 är bättre eller sämre på detta.

svarar mig själv angående uppkopplingen. på np3300 anslöt jag bara till mitt nätverk och då kunde jag spela radio och spotify.

Redigerat av urbjo, 15 June 2012 - 11:47.

Postad 22 August 2012 - 07:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
passar övrig köksutrustning bra!
Bifogad fil  np3300.jpg   249.26K   5 Antal nerladdningar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.