Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Transformers 2: Revenge of the Fallen

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 November 2009 - 12:45

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Idag skulle väl Transformers 2 släppas? Men har varken sett något i tidningarna eller reklambladen? Brukar ju alltid vara hypat när de släpps stora filmer och så brukar priserna vara hyggliga? Men de är absolut ingenting? Har jag missat något?

Postad 18 November 2009 - 12:53

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Den släpps idag ja... Håller med om att det är konstigt att det inte har hypats mer om den. Vi har fått in dem på jobbet (OnOff) iaf så borde bara vara att åka till närmsta butik och plocka!

Postad 18 November 2009 - 12:58

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Har ju gått att importera i kanske en månad redan.

Postad 18 November 2009 - 13:20

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jag fick min igår från CD-on, hade förbokat. Kollade på den igårkväll och den var kanonbra.

Postad 18 November 2009 - 13:26

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Har ju gått att importera i kanske en månad redan.

Ja men svensk release är idag... Filmen har ju kunnat setts sedan i somras...

Postad 18 November 2009 - 13:41

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
dom kör ju lite reklam på tv.. discshop

Postad 18 November 2009 - 13:45

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Köpte mig ett ex idag på MM i Lund, fick den för 219kr vilket är ok.

Postad 18 November 2009 - 17:12

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Hittade den på ICA Maxi idag för 249 kr, åkte dit för att handla bara och kollade i reklambladet och såg att de hade en massa Blu-rayfilmer för 99 kr, köpte fem stycken fast tyckte de såg lite skumma ut, alla hade likadana uppslag på baksidan. Aja hittade iaf Transformers 2 där men de tog hutlösa 249 kr, ovanligt för en storfilm som de brukar konkurrera priserna med.

Postad 18 November 2009 - 17:16

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Nu har Elgiganten ett konkurrerande pris: http://www.elgigante.......2&scid=1698

Tog lite lång tid, finns väl några som jobbar på Elgiganten och såg denna tråd ;)

Postad 18 November 2009 - 19:22

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Bra pris, åberopa bästa prisgaranti på alla andra ställen...

Postad 18 November 2009 - 19:35

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Kolla på MM hemsida och såg att MM Nacka Forum tar 149 kr för den, skönt att man bor i Stockholm nu är det bara att köra en LPG på närmsta LPG-butik =)

Postad 19 November 2009 - 01:10

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Det finns en Transformers - Revenge Of The Fallen (IMAX: Big Screen Edition). Vad menas med Big Screen Edition?

Mvh

Postad 19 November 2009 - 08:10

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

Det finns en Transformers - Revenge Of The Fallen (IMAX: Big Screen Edition). Vad menas med Big Screen Edition?

Mvh

Det fanns en, verkar tyvärr vara slut på Wal-Mart. Sista som säljs är de man hittar på enstaka siter och på auktionsiter.

Med Big Screen menas just det den säger. Visa scener är i IMAX (som The Dark Knight). Har sett denna utgåva två gånger och tappar alltid hakan vid dessa scener. Förutom att det är IMAX scener så är den också oklippt.
Wal-Mart var ända butik i USA som hade chansen att sälja denna utgåva så den är rätt limiterad.

Titta på dessa bilder t.ex.
DVD vs BD vs IMAX

Postad 19 November 2009 - 08:23

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Bigscreen Edition finns väl (eller fanns åtminstonde) för nån dag sen att köpa från hdmoviesource.com.... gissar att de allra flesta här inne köpt sitt ex. därifrån...!

Postad 19 November 2009 - 10:10

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Bigscreen Edition finns väl (eller fanns åtminstonde) för nån dag sen att köpa från hdmoviesource.com.... gissar att de allra flesta här inne köpt sitt ex. därifrån...!

Har den svensk text??

Är denna film värd att ha i sin BlueRay samling? Kvalitetsmässig referensfilm antar jag (iaf om man snackar IMAX-versionen)... men just handlingsmässigt.. har hört av vänner att den är rätt kass. Men smaken är ju som baken...

Men som sagt, är det en värd film att ha i sin samling??

Postad 19 November 2009 - 10:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Det fanns en, verkar tyvärr vara slut på Wal-Mart. Sista som säljs är de man hittar på enstaka siter och på auktionsiter.

Med Big Screen menas just det den säger. Visa scener är i IMAX (som The Dark Knight). Har sett denna utgåva två gånger och tappar alltid hakan vid dessa scener. Förutom att det är IMAX scener så är den också oklippt.
Wal-Mart var ända butik i USA som hade chansen att sälja denna utgåva så den är rätt limiterad.

Titta på dessa bilder t.ex.
DVD vs BD vs IMAX

På de bilderna verkar det bara vara formatet som skiljer mellan vanlig BD och Big Screen-bilderna. Det är ju filmat med IMAX i vilket fall. Det som siljer är att man skurit bort mer uppe och nere för stabil AR. nativ IMAX är väl i 4:3, så det handlar bara om hur mycket man väljer att klippa bort.

Redigerat av hassesolo, 19 November 2009 - 10:13.

Postad 19 November 2009 - 11:30

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Tack killar (tjejer?) för infon. Jag tycker det blev mycket bättre med Big Screen. . .

Mvh

Postad 19 November 2009 - 12:34

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Det är ju filmat med IMAX i vilket fall. Det som siljer är att man skurit bort mer uppe och nere för stabil AR.

tack för det påpekandet! har länge stört mig på att folk verkar tro att det IMAX-filmade inte är med öht i standardversionen - att det skulle vara filmat samtidigt med vanlig kamera eller liknande - och att man skulle missa det om man köper den "smala"...

Postad 19 November 2009 - 12:35

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Har den svensk text??

Är denna film värd att ha i sin BlueRay samling? Kvalitetsmässig referensfilm antar jag (iaf om man snackar IMAX-versionen)... men just handlingsmässigt.. har hört av vänner att den är rätt kass. Men smaken är ju som baken...

Men som sagt, är det en värd film att ha i sin samling??

Skulle tro att det är svensk text på filmer från USA.

Och ja det är den såklart. Även om handlingen kanske inte är den allra bästa så är det väl ändå sådana här filmer som gör sig allra bäst på Blu-ray.

Postad 19 November 2009 - 13:01

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Nej, filmer från USA har sällan Svensk text.

Postad 19 November 2009 - 13:05

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Prisjakt listar dessa med svensk text https://www.prisjakt...ams=k=s44961489

Postad 19 November 2009 - 18:08

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Med oklippt menar jag så klart filmen och inte bilden.
Övriga US releaser är klippta men inte Wal-Mart versionen av filmen.
Hur det är med den svenska utgåvan vet jag inte

Postad 19 November 2009 - 18:25

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Själv väntar jag på black friday, så lär den väl reas ut för $10 tillsammas med allt annat...

Postad 19 November 2009 - 18:54

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Vilken besvikelse Transformers 2 är mot Tranformers 1 ljudmässigt. Vad har hänt med ljudeffekterna när robotorna stampar i marken? De är ju bara musiken som gör att de vibrerar lite? Ska det vara så i filmen eller är de fel på de tre stycken olika utrustningar jag testat filmen på?

Postad 19 November 2009 - 18:56

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
När jag såg filmen tyckte jag ljudet var bra. Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det lät när de stampade i marken just iofs men överlag var det en fin ljudbild! Suben fick jobba hårt :rolleyes:

Redigerat av genstruktur, 19 November 2009 - 18:59.

Postad 19 November 2009 - 18:58

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Vilken besvikelse Transformers 2 är mot Tranformers 1 ljudmässigt. Vad har hänt med ljudeffekterna när robotorna stampar i marken? De är ju bara musiken som gör att de vibrerar lite? Ska det vara så i filmen eller är de fel på de tre stycken olika utrustningar jag testat filmen på?

Inget fel här hos mig inte :rolleyes: Får som vanligt sänka den väldigt mycket

Postad 19 November 2009 - 19:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Eh...

Om det är något som verkligen är bra/effektfullt med Transformers 2 så är det ljudet. Är du säker på att du har ställt in allting rätt? Vad har du för högtalare osv?

Redigerat av Ageve, 19 November 2009 - 19:16.

Postad 19 November 2009 - 19:11

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Du kunde inte skrivit om detta i den första tråden du skapa om denna film!!

Redigerat av henke007, 19 November 2009 - 19:12.

Postad 19 November 2009 - 19:21

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Fick filmen i går och ska se den i kväll. Får återkomma efter det.

Skumt att du har kört den på 3 anläggningar och lika dåligt på varje. :rolleyes:

Postad 19 November 2009 - 19:43

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Visst är de grymma ljudeffekter men ska de inte dåna när t.ex bilen de sitter i faller ner från minst 50 meters höjd? Ska inte explosioner kännas? De är ju bara jobbigt när bakgrundsmusiken dånar som fan.

Kan säkert ta flera tiotal situationer där de bör vara bra gung.

Postad 19 November 2009 - 19:50

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Måste hålla med Flame till en viss del. Det känns som om det saknas massor med ljudeffekter i många scener, jag tror det ska komma smällar men det händer inget.

Visst, ljudet är riktigt bra men det känns som om det fattas en del smällar och sånt.

Kändes lite så i första Transformers filmen också..

Postad 19 November 2009 - 19:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Ställ om till "late night off" på recievern.... DRC flaggningen är fel på 99% av alla filmer som man kör till Onkyo, Denon etc. Mm Blu-ray är väldigt bra kvalite yes sir e bob

Postad 19 November 2009 - 19:58

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Har aldrig haft Late night mode eller något sådant aktiverat. Tro mig basen finns där men just en del ljudeffekter i dessa Transformers filmer är inte där..

Redigerat av tonpaa, 19 November 2009 - 20:01.

Postad 19 November 2009 - 20:00

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har aldrig haft Late night mode eller något sådant aktiverat.

I och med att den oftast byter till det automatiskt så spelar det ingen roll vad du har aktiverat tidigare. I annat fall så får du nog se över din utrustning. Transformers ljudspåren är referensspår.

Postad 19 November 2009 - 21:12

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Nu har jag sett hela filmen, men som sagt de saknas gung i en hel del scener. Visst basar det på riktigt bra, men de känns som att de basar mer än de borde gentemot andra effekter i filmen.

Jag köpte den på Onoff, begärde LPG gentemot MM.

Postad 19 November 2009 - 21:59

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

I och med att den oftast byter till det automatiskt så spelar det ingen roll vad du har aktiverat tidigare. I annat fall så får du nog se över din utrustning. Transformers ljudspåren är referensspår.

Har inga problem med ljudet i andra filmer, låter precis som det ska. Det är Transformers filmerna som saknar de där smällarna som andra filmer har!

Lär ju inte vara någon Late night mode på om basen är så hög att grannarna hälsar på..

Redigerat av tonpaa, 19 November 2009 - 22:01.

Postad 19 November 2009 - 22:03

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Borde då heller inte vara speciellt stora problem med ljudet...

Postad 19 November 2009 - 22:14

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Har inga problem med ljudet i andra filmer, låter precis som det ska. Det är Transformers filmerna som saknar de där smällarna som andra filmer har!

Lär ju inte vara någon Late night mode på om basen är så hög att grannarna hälsar på..

Transformers samt Iron Man har en programering i sig som ställer om din stärkare (Onkyo och Pioneer vad jag vet) till Night Mode av sig själv. Så för att kunna spela ut ljudet fullt ut så måste man själv gå in och se till att det stängs av. Så även om det är avstängt innan man kör igång någon av dessa filmer så måste man gå in och kolla för att vara på säkra sidan så att inställningarna inte har ändrats. När jag körde Transformers första gången på BD så fattade jag inte alls vad som var fel då det lät betydligt "bättre" från DVD, men efter att ha läst på forumet och stängt av night mode så blev det stor skillnad (med fördel BD).

Postad 19 November 2009 - 22:39

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Vill lägga till att det gäller alla filmer som har Dolby True Hd,gäller även Denon hur det är på NAD och H/K vet jag dock inte.

Postad 20 November 2009 - 00:27

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Jadu jag kör med en Harman Kardon HK760 (tvåkanalig förstärkare) som driver mina Audio Pro Black Diamond v1. BD-spelare är Philips BDP3000. Så de är rätt uteslutet...

Men ni som inte tycker at de är "fel" på ljudet, hur mycket smäller det när bilen kraschar i marken från ca 50 meters höjd?

Postad 20 November 2009 - 00:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Vill lägga till att det gäller alla filmer som har Dolby True Hd,gäller även Denon hur det är på NAD och H/K vet jag dock inte.

Waz, Denon? Det får jag kolla upp med det samma!

Edit: Jepp ni har rätt, provad med Transformers 1.
Under "Parameter" kommer då alternativet DRC upp (Kompirmera dynamiken) och den står på AUTO vilket borde betyda dåligt. Ställde den på OFF istället! Night modealternativet kommer daäremot inte upp och knappen på fjärren fungerar inte dock står det i manualen att DRCaltrnativet finns bara i Dolby trueHD. Har inte sett hela filmen än på bluray faktiskt men det kanske var därför jag var lite oimponerad av ljudet när jag skulle dema den för en polare, han var däremot nöjd! :) Sen är han väl ingen hifibög heller så.

Men vilken konstig inställning det där, känns som ett fabrikationsfel nästan....ni menar om jag nu ställer den på off hamnar den på auto igen sen om jag sätter på filmen igen? Måste undersökas...

Edit2: Povade att stänga av maskinparken och sätta på allt igen och filmen men det verkar som min Denon kom ihåg att DRC skall vara på off, kollade upp och jag hade en del blurays med Dolby trueHD, har för mig att jag tyckte ljudet varit lite sådär på dem, kanske av denna anledningen då. ;)

Redigerat av genstruktur, 20 November 2009 - 01:10.

Postad 20 November 2009 - 01:18

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jadu jag kör med en Harman Kardon HK760 (tvåkanalig förstärkare) som driver mina Audio Pro Black Diamond v1. BD-spelare är Philips BDP3000. Så de är rätt uteslutet...

Men ni som inte tycker at de är "fel" på ljudet, hur mycket smäller det när bilen kraschar i marken från ca 50 meters höjd?

Du sitter alltså med ett 2.1 system och lyssnar på vilket ljudspår? Kopplat hur och vilken enhet sköter decodingen?

Postad 20 November 2009 - 05:54

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Transformers samt Iron Man har en programering i sig som ställer om din stärkare (Onkyo och Pioneer vad jag vet) till Night Mode av sig själv. Så för att kunna spela ut ljudet fullt ut så måste man själv gå in och se till att det stängs av. Så även om det är avstängt innan man kör igång någon av dessa filmer så måste man gå in och kolla för att vara på säkra sidan så att inställningarna inte har ändrats. När jag körde Transformers första gången på BD så fattade jag inte alls vad som var fel då det lät betydligt "bättre" från DVD, men efter att ha läst på forumet och stängt av night mode så blev det stor skillnad (med fördel BD).

Min H/K 255 ställde inte om sig till någon Night mode iaf.

Postad 20 November 2009 - 07:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Med oklippt menar jag så klart filmen och inte bilden.
Övriga US releaser är klippta men inte Wal-Mart versionen av filmen.
Hur det är med den svenska utgåvan vet jag inte

Alla filmer är väl klippta på ett eller annat sätt. :)
Är det inte så att Big Screen edition är lite förlängd och den vanliga utgåvan är bioversionen?

Postad 20 November 2009 - 08:05

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

Alla filmer är väl klippta på ett eller annat sätt. :)
Är det inte så att Big Screen edition är lite förlängd och den vanliga utgåvan är bioversionen?

Nja... är mer så att IMAX versionen är den som gick på bio plus någon scen som är längre medans BD/DVD versionen saknar en scen.

Postad 20 November 2009 - 08:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Nja... är mer så att IMAX versionen är den som gick på bio plus någon scen som är längre medans BD/DVD versionen saknar en scen.

Jaha. Vad är det som är bortklippt från bio?
Båda versionerna har ju IMAX-scener så det vore bra om folk slutade kalla Big Screen-versionen för IMAX-versionen.

Postad 20 November 2009 - 12:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Ja då dundrar det på bra ur alla mina 7 högtalare + subben jobbar på bra.
Väldigt maffigt ljud från alla håll och kanter. :)

Postad 20 November 2009 - 12:21

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Ljudet är maffigt och häftigt, mycket bas osv, det håller jag med om MEN det känns som om det skulle kunna vara fler ljudeffekter vid smällar osv.

Ljudeffekterna i Terminator 2 är så mycket tydligare.

Postad 20 November 2009 - 17:04

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Nån mer som kan bekfräfta att de smäller vid "50-meterskraschen" just i det ögonblick den kraschar i marken.

Postad 23 November 2009 - 01:53

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Nån mer som kan bekfräfta att de smäller vid "50-meterskraschen" just i det ögonblick den kraschar i marken.

Kollade filmen ikväll och tyckte nog att det lät lite klent när bilen släpps i marken. Men jag tror nog att det ska vara så här.
Jag har en Pioneer LX-52 BD spelare kopplad till en LX-52 Reciever med alla midnight och DRC inställningar ställda till off, vilket iofs inte ska spela någon roll då Transformers 2 har ett DTS-HD Master spår vilket inte ska påverka några inställningar.
Dom flesta andra ljudeffekter är det ju ett j*vl* drag i :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.