Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Över 200 000 hushåll ser på hdtv i Sverige

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 November 2009 - 19:51

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 30 November 2009 - 22:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ge oss kanal 1-6 i ett HD-paket för 99kr/månad så lär nog försäljningen av hdtv-abonemang öka...
Jag tror att det är det som kommer behövas för att "hdtv" ska ta ordentlig fart.

Redigerat av -Palle-, 30 November 2009 - 22:12.

Postad 30 November 2009 - 22:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
+1

Och en annan har ju kollat på HD material sedan våren 2006 ;)

Postad 30 November 2009 - 23:28

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Och viasat är fortfarande sist när det gäller kanaler? :P

Postad 30 November 2009 - 23:48

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Som sagt, det saknas "intressanta" kanaler i HD

Med intressanta, menar jag det som Palle skriver med 1-6
de kanaler som svensken sitter och ser på
Svt1 och 2 samt 3, 4, 5, 6 och 9

Men vi ligger väl framma i Sverige.
Danskarna kom precis med DR HD och Tyskarna har inte heller
HD på sina mest populära kanaler.

Jag tror att vi kan se både Tv3 och Kanal5 i HD inom 2 år
då många av de program de sänder, redan sänds i HD i USA.

Det hade dock varit önskvärt att SVT HD och TV4 HD hade sänt
mer i HD än vad de gör. TV4 sänder inte ens repriserna i HD trots
att de sänt samma sak i HD tidigare. De verkar inte riktigt ha förstått
det hela. Sedan har de otroliga problem med ljudet på sin HD kanal och
har inte lycktats lösa detta problem på 2 år. Förstår inte att deras
ljutekniker kan få behålla jobbet.

Postad 01 December 2009 - 07:00

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Och viasat är fortfarande sist när det gäller kanaler? :P

Dom får se upp så marknätet inte går om :P Men iaf SVT1 & 2 i HD hade varit bra.

Redigerat av jan_bananberg, 01 December 2009 - 07:00.

Postad 01 December 2009 - 07:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag strävar bakåt och sa precis upp allt som har med HD att köra.

Jag upplever som andra i tråden att utbudet är uselt.

Återkommer om 5-10 år och ser vad som hänt :P

Postad 01 December 2009 - 10:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Tycker trion National Geographic, History och Discovery HD erbjuder ett helt fantastiskt utbud.

Plus att man med TV4HD kan titta på TV4 utan att må fysiskt illa av den dåliga bildkvalitén (våldsam idioti att inte guiden funkar dock). Plus då SVTHD. Så sååå dåligt utbud tycker jag inte det är.

Även om det förstås kan (och i förlängningen måste) bli bättre. 3:an och 5:an behövs verkligen i HD-form, inte minst för att få upp SD-bilden på acceptabel nivå.

200.000 är ju rätt hyffsat ändå men ska det bli massmarket av det här så måste det förstås till att de populära kanalerna i HD mer eller mindre är "gratis". Ungefär vad -Palle- sa mao.

Postad 01 December 2009 - 11:25

Unregistered7790dfc3
  • Unregistered7790dfc3
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Tycker trion National Geographic, History och Discovery HD erbjuder ett helt fantastiskt utbud.

Dessa tre skulle jag vilja ha. Men på köpet får man betala för MASSA skitkanaler som jag har 0 intresse i + att man får betala flera gånger om för "standardkanalerna" (som jag aldrig kollar på ändå) :S Först tv-avgift, sen avgift för att få dem digitalt genom comhem-nätet och sedan för att få dem i HD!

Helt sjukt att man inte bara kan beställa de enda tre kanaler som visar det jag vill se utan att bli påprackad massa skit till skyhöga summor. Men det är väll så de tjänar sina pengar.

Redigerat av Unregistered7790dfc3, 01 December 2009 - 11:27.

Postad 01 December 2009 - 12:46

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna hoppa på HD-tåget men...

När jag inte kan använda den inbyggda hd-boxen i tvn utan måste köpa en extern box för att kunna se alla kanaler så
kommer det gå bort tillsvidare! Tänk vad smidigt kunde vara om man bara kunde ringa comhem och be dem lägga till hd-kanalerna
så var saken biff sen, nej nu måste man binda upp sig och betala för en box helt i onödan.

Postad 01 December 2009 - 18:54

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Dessa tre skulle jag vilja ha. Men på köpet får man betala för MASSA skitkanaler som jag har 0 intresse i + att man får betala flera gånger om för "standardkanalerna" (som jag aldrig kollar på ändå) :S Först tv-avgift, sen avgift för att få dem digitalt genom comhem-nätet och sedan för att få dem i HD!

Helt sjukt att man inte bara kan beställa de enda tre kanaler som visar det jag vill se utan att bli påprackad massa skit till skyhöga summor. Men det är väll så de tjänar sina pengar.

Sanningen är väl egentligen att du skulle få färre kanaler för ett högre pris om man valde helt själv istället för paket.

Sedan tycker jag att utbudet i Canal Digital Sattellitnätet är riktigt bra.

Postad 01 December 2009 - 20:17

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Com hem la nyligen till två nya HD-kanaler. BBC HD och Rush HD ;)

Postad 01 December 2009 - 20:32

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Sanningen är väl egentligen att du skulle få färre kanaler för ett högre pris om man valde helt själv istället för paket.

Nja, det är väl en fråga om hur väl marknaden skulle fungera. De populära kanalerna (1-9, discovery, eurosport etc) skulle säkerligen kosta en del medan mer nischade kanaler som vtv, animal planet m.fl. skulle vara ruskigt billiga att se. Som läget ser ut nu mnåste du betala fullpris för skitkanaler du inte vill ha, bara för att de ska överleva.
Hellre en öppen marknad där kanalerna får kokurrera om sin egen prissättning och alternativ att själv välja finns, skulle knappast bli dyrare då "mellanhänder" som comhem tar rejält betalt, och snylta-kanaler som mtv m.fl. bara höjer månadskostnaden.

Postad 01 December 2009 - 21:51

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Canal Digital som är marknadsledare erbjuder fattigt med HD-kanaler för IPTV. Hur ser det ut hos andra aktörer?

Postad 02 December 2009 - 08:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det går alltså inte köra med Small och sen köpa till de kanalerna man vill ha?

Medium 8 Favoriter HD kostar ju annars 199 spänn och det skulle inte jag kalla "skyhögt". Fast ja, allt är ju relativt förstås. ;)

Postad 02 December 2009 - 08:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna hoppa på HD-tåget men...

När jag inte kan använda den inbyggda hd-boxen i tvn utan måste köpa en extern box för att kunna se alla kanaler så
kommer det gå bort tillsvidare! Tänk vad smidigt kunde vara om man bara kunde ringa comhem och be dem lägga till hd-kanalerna
så var saken biff sen, nej nu måste man binda upp sig och betala för en box helt i onödan.

Med den inbyggda kan du ju inte spela in, vare sig den har mpeg4-avkodare eller inte! För min del är poängen att ha en HD-PVR-box och spela in de bra HD-programmen och titta på när jag vill. ;)

Postad 02 December 2009 - 16:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Sjukt få som kör med HD-kanaler. De sitter där med sina HDTV-apparater och kollar på analog kabel-TV och divX-ful-laddade filmer eller i bästa fall DVD-skivor. Tragiskt.

Jag som gillar fotboll, film och dokumentärer (inkl naturprogram) har ett riktigt bra utbud via parabol. Jag skulle ALDRIG vilja gå tillbaka.
Sen skulle man ju vilja att många fler kanaler var i HD förstås....

Postad 02 December 2009 - 16:46

Unregistered38679ac6
  • Unregistered38679ac6
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Visste ni att i Japan så började man utveckla HDTV redan runt 1985...och förutspådde att den skulle bli en miljardmarknad 20 år senare.
Vad hade vi för TV -85 i Sverige...

Postad 02 December 2009 - 20:14

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Med den inbyggda kan du ju inte spela in, vare sig den har mpeg4-avkodare eller inte! För min del är poängen att ha en HD-PVR-box och spela in de bra HD-programmen och titta på när jag vill. :)

Iofs har du en poäng som jag inte tänkt på. Men å andra sidan har jag inte spelat in nåt sen vhs tiden... ;)

Postad 04 December 2009 - 15:46

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Canal Digital som är marknadsledare erbjuder fattigt med HD-kanaler för IPTV. Hur ser det ut hos andra aktörer?

Det kommer fler kanaler i IPTV-nätet hos CD under första kvartalet nästa år. Inspelningsbar box under första halvåret 2010.

Postad 04 December 2009 - 16:44

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Visste ni att i Japan så började man utveckla HDTV redan runt 1985...och förutspådde att den skulle bli en miljardmarknad 20 år senare.
Vad hade vi för TV -85 i Sverige...

Dock så var dom analoga :)
http://en.wikipedia....levision_system

Postad 05 December 2009 - 00:23

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Det går alltså inte köra med Small och sen köpa till de kanalerna man vill ha?

Medium 8 Favoriter HD kostar ju annars 199 spänn och det skulle inte jag kalla "skyhögt". Fast ja, allt är ju relativt förstås. :)

Jag som inte har så stort behov av en massa tramskanaler tycker det funkar alldeles utmärkt att köpa enstaka kanaler. Har Com Hems small-abonnemang och köper till Eurosport HD och Viasats sportpaket.

Postad 07 December 2009 - 22:58

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Riktigt kul att höra, ser fram emot FotbollsVM i HD ! ujuj! och OS också hockeyn ska bli riktigt skojj att se! ;)

Ska bli roligt att se också när tex 3an 5an och 6an och MTV kommer med HD alternativ, vilket lär dröjja X antal år :)

Postad 11 December 2009 - 12:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag som inte har så stort behov av en massa tramskanaler tycker det funkar alldeles utmärkt att köpa enstaka kanaler. Har Com Hems small-abonnemang och köper till Eurosport HD och Viasats sportpaket.

Aha, dåså. Då kan man ju iprincip köpa bara de kanalerna man vill ha.

maskan hör du det? :unsure: Går väl i slutändan på ca 150 spänn i månaden men så slipperdin Formel 1 bil bli dragen av en häst oxå... :)

Discovery HD körde "Africas 7"-nånting. Intressant program och med en bildkvalité som var rent ut sagt sinnessjukt bra, bland den överjävligaste skärpan och djupet jag har sett, BD inräknat!

Redigerat av pacman, 11 December 2009 - 12:42.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.