Ytterligare ett svar från Pixmania på samma klagomål. Bra koll...
Först svaret från Pixmanias kundtjänst, sedan mitt svar tillbaka.
--------------------------------
Hej Lars,
Tack för ditt e-mail!
Jag ser att du har frågor angående leveransen av din beställning.
När jag tittar på din order kan jag se att den blivit sänd från lagret den 22 december. FedEx har en 24 till 48 timmars leveranstid uppsatt för expresspaket. Dock kör de inte ut några paket på helgdagar och liknandem, så om en sådan, eller fler, infaller görs leveransen på första nästkommande arbetsdag, vilket i detta fall bör vara måndag den 28 december.
Jag ber om ursäkt för besväret.
Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Vänliga Hälsningar
PIXmania Teamet
---------------------------------------------
Detta bevisar bara att ni inte uppfyllt ert löfte.
Jag lade order 2009-12-21 15:00:45
När jag lade beställningen hade jag mer än 20 timmar tillgodo för att få garanterad leverans innan jul enligt er egent räknare på er websida!
Jag har som konsument köpt både vara och leverans av er, Pixmania. Diskussionen med FedEx får ni sköta själva.
Precis som jag skrev tidigare så garanterade ni leverans före jul vid köptillfället.
Jag har två förslag till lösning:
Alternativ 1. Ni krediterar mig fraktkostnaden som ersättning för den uteblivna leveransen.
Alternativ 2. Jag vill har en skriftlig instruktion för hur jag ska häva köpet.
Jag kommer inte att acceptera några som helst kostnader för frakter eller annat.
Om detta inte accepteras kommer jag att göra en anmälan om bedrägeri då ni bevisligen utlovat något som ni inte haft för avsikt att uppfylla.
(Denna diskussion kommer säkerligen att bli intressant på de forum som finns för näthandel så som Prisjakt/minhembio samt Pricerunner.)
En mycket missnöjd kund, Lars Jonsson
---------------------------------