Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lurad av Pixmania

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 december 2009 - 17:32

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Pixmania gjorde stor affär av att lova leverans innan jul.
En stor röd banner visade tiden som var kvar för att hinna få leverans.

Bra scam. Jag skulle tro att fler än jag blev blåsta.
Jag beställde en Bluray-spelare LG BD390 som fanns på lager, jag valde Fed Ex express och hade vid orderläggning över 20 timmar tillgodo för att garanteras leverans innan jul. Jo, tjena.

Är det fler som blivit blåsta? Hur gör jag för att skicka tillbaka skiten när det väl kommer, utan att behöva betala frakt eller annan avgift?
(Jag har naturligtvis försökt nå Pixmania både via telefon och mail utan resultat.)


Lars Jonsson

#2

Postad 25 december 2009 - 18:22

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Bara att utnyttja ångerrätten, be dem behålla den och köpa någon annan stans.

#3

Postad 25 december 2009 - 20:32

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Problemet är ju att den är skickad med FedEx från Frankrike och ligger för sortering i Stockholm. (Sedan ca. kl 07 den 22:e.)
Visst kan jag neka att ta emot den, men jag vill ju inte riskera att hamna i någon omöjlig tvist om att jag ska betala frakt och/eller returfrakt.
Eftersom det är omöjligt att nå deras kundtjänst är det svårt att veta hur jag ska göra på bästa vis.


Lars

Redigerat av Unregistered2099c85f, 25 december 2009 - 20:34.


#4

Postad 27 december 2009 - 11:31

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag har just fått svar från Pixmania.
Som jag misstänkte så skiter dom fullständigt i att dom tagit betalt för garanterad leverans innan jul och skyller på FedEx och tycker att det är mitt problem att ta diskussionen med FedEx. Naturligtvis kommer jag inte att acceptera detta.
Jag tar tacksamt emot tips på hur jag ska bestrida detta.

Här nedan är svaret från Pixmania.

-------
Hej Lars


Tack för ditt e-mail.

Du har frågor angående din leverans.

När paketet lämnar Pixmania ligger ansvaret hos transportören att leverera inom utsatt tid. Fedex har 24-48H på sig att leverera paketet och om det inte finns något Fedex kontor i närheten kommer dem att lämna över paketet till närmaste utlämningsställe hos posten.

Vänligen kontakta FedEx på telefonnummer:0200 252 252.

Jag ber om ursäkt för besväret.

Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta Pixmanias kundtjänst


Med vänlig hälsning,

PIXmania Teamet
---------

Redigerat av Unregistered2099c85f, 27 december 2009 - 11:32.


#5

Postad 27 december 2009 - 11:44

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Ytterligare ett svar från Pixmania på samma klagomål. Bra koll...
Först svaret från Pixmanias kundtjänst, sedan mitt svar tillbaka.
--------------------------------
Hej Lars,

Tack för ditt e-mail!


Jag ser att du har frågor angående leveransen av din beställning.



När jag tittar på din order kan jag se att den blivit sänd från lagret den 22 december. FedEx har en 24 till 48 timmars leveranstid uppsatt för expresspaket. Dock kör de inte ut några paket på helgdagar och liknandem, så om en sådan, eller fler, infaller görs leveransen på första nästkommande arbetsdag, vilket i detta fall bör vara måndag den 28 december.

Jag ber om ursäkt för besväret.

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Vänliga Hälsningar

PIXmania Teamet
---------------------------------------------

Detta bevisar bara att ni inte uppfyllt ert löfte.
Jag lade order 2009-12-21 15:00:45
När jag lade beställningen hade jag mer än 20 timmar tillgodo för att få garanterad leverans innan jul enligt er egent räknare på er websida!


Jag har som konsument köpt både vara och leverans av er, Pixmania. Diskussionen med FedEx får ni sköta själva.

Precis som jag skrev tidigare så garanterade ni leverans före jul vid köptillfället.

Jag har två förslag till lösning:
Alternativ 1. Ni krediterar mig fraktkostnaden som ersättning för den uteblivna leveransen.

Alternativ 2. Jag vill har en skriftlig instruktion för hur jag ska häva köpet.
Jag kommer inte att acceptera några som helst kostnader för frakter eller annat.


Om detta inte accepteras kommer jag att göra en anmälan om bedrägeri då ni bevisligen utlovat något som ni inte haft för avsikt att uppfylla.

(Denna diskussion kommer säkerligen att bli intressant på de forum som finns för näthandel så som Prisjakt/minhembio samt Pricerunner.)

En mycket missnöjd kund, Lars Jonsson
---------------------------------

#6

Postad 27 december 2009 - 11:44

efterfest
  • efterfest
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
pixmania har väll aldrig vart kända för att vara snabba med leveransen.
samma strul varje jul.

#7

Postad 27 december 2009 - 11:49

Kamelenen
  • Kamelenen
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Fyfan, Pixmania strikes again! Jäkla skitbutik som har katastrofalt dålig kundservice.

Så fruktansvärt dåligt att inte ens uppge namn av kundservice dessutom utan ska dölja sin identitet eller vad är det frågan om?? Vänliga Hälsningar PIXmania Teamet

#8

Postad 27 december 2009 - 12:01

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jo, jag inser ju nu att det är ett skitföretag utan några som helst ambitioner att ha nöjda, återkommande kunder.

Jag invände mot deras svar, vilket så klart inte går. :unsure:
När jag försöker svara för att invända mot deras intetsägande bemötande får jag ett autoreply enligt nedan.
(Avsaknad av åäö är precis som i orginalet.)

Jag kan förstå att de flesta av kunderna som de lurat inte orkar bestrida.

----
Hej,

Detta ?r ett automatiskt meddelande . Din f?rfr?gan har inte tagits i beaktande.
F?rfr?gningar skall fr?n och med nu g?ras med hj?lp av ett formul?r som du hittar p? v?r sajt.
Klicka h?r f?r att komma till sidan ? Skriv till oss ?.
Detta ger oss m?jlighet att snabbare och effektivare svara p? dina fr?gor.
Vi uppskattar ditt tillm?tesg?ende. Vi ses p? www.pixmania.com.

V?nligen,

Kundtj?nst Pixmania

Pixmania.com : Nummer 1 i Europa. L?ga priser garanterade. Alltid p? lager.
Kontakt : 08-562 90 240 (inrikessamtal).
Om ni inte ?nskar f? flera erbjudanden fr?n PIXmania, klicka h?r..

Pixmania tillh?r gruppen Fotovista.

#9

Postad 27 december 2009 - 12:27

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Inte för att vara en Messersmith men.... Pixmania har fått dåliga omdömen av en anledning och var ute i god tid nästa gång du köper julklappar på nätet, det är ju inte så att julen kommer som en överraskning varje år.

#10

Postad 27 december 2009 - 14:01

Unregistereda0224e81
  • Unregistereda0224e81
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Står sj i valet och kvalet om jag ska beställa nåt från dom. Vill ha 2 subbar som dom säljer till rätt pris. Men vill egentligen inte bidraga till att dom finns kvar och kan lura fler folk.

Dom har ju minst sagt uselt betyg på prisjakt.

#11

Postad 27 december 2009 - 15:14

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Det är bara pixmania som skulle lägga över ansvaret på transportföretaget. Hade dom hört talas om goda kundrelationer så hade dom själva tagit kontakt med fedex och gjort upp med dessa huruvida vem som ska stå för transportkostnaderna. Kunden ska inte bli drabbad i detta fallet. Vem vet. Det kanske skulle vart en julklapp. Lite sent att komma med den 4 dagar senare tycker jag.

Näe för er som funderar på att handla från pixmania. GÖR INTE DET!
Jag hade hoppats att prisjakt, pricerunner m.m plockade bort dessa oseriösa handlare. Finns ju en anledning att plus har tagit upp fallet med pixmania, och om jag inte minns fel va det just dom som hamnade i papperskorgen.

#12

Postad 27 december 2009 - 15:30

Anjin-san
  • Anjin-san
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Om någon fortfarande inte förstått så gäller tråden att Pixmania lovat leverans och tagit betalt för det utan att fullfölja vad dom lovat.

Som jag skrivit tidigare hade de en stor, röd och fin, banner som tickade ner antal timmar för att garanteras leverans innan jul.

Jag lade min beställning med 20 timmar tillgodo.


Om jag tolkar dig rätt hade du 20 tim + dessa 24-48 tim som leveransen ska ta tillgodo när du gjorde din beställning?

Är det så är det tråkigt att leveransen inte levererades innan jul som utlovat men du måste ju förstå att under julen har Posten och budföretagen som mest att göra så om det nu är så viktigt att leveransen kommer fram i tid är det framförhållning som gäller. Att beställa i sista stund är inte speciellt smart. Senast den 15-16 dec är brukligt att beställa som senast när det gäller från företag här i Sverige.

Jag håller med dig att Pixmania ska ge dig kompensation i form utav att transportkostnaden betalas tillbaka. Det bästa vore att du tog upp detta med KO om Pixmania vägrar, då brukar det bli fart på företagen.

Redigerat av Anjin-san, 27 december 2009 - 15:32.


#13

Postad 27 december 2009 - 15:48

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Måste hålla med trådskaparen. Kom ihåg att han är kund hos Pixmania (som lovar lev. i tid), och Pixmania är kund hos transportbolag. Varför man väljer att beställa vid en viss tidpunkt kan ju ha flera orsaker, men det är ju inte det som tråden handlar om. Nu var det så att han behövde handla så att han fick varorna före jul och då väljer man av naturliga skäl att handla av nån som klarar att leverera i tid. Den som kan lova så snabba leveranser får ju naturligtvis ett övertag mot sina konkurrenter, vilket i detta fall gjorde att LarsJ valde just Pixmania. Hur sen Pixmania har lagt upp sin logistik är ju upp till dem, även om det innebär att de levererar personligen eller med Posten/Schenker o.s.v.
När sen leveransen inte kommer i tid så får de reglera det mot kund (utifrån vad som stod i det finstilta), och sedan själva kräva ansvaret av leverantören, beroende på deras avtal mot dem.

#14

Postad 29 december 2009 - 12:51

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Förstår inte varför folk handlar där. Det är ju inte första gången den !"#¤¤"#¤"¤ är på tapetern


Men är dom seriöst butik så ger dom dig kompensation men jag hade inte förväntat mig något från dom

#15

Postad 29 december 2009 - 18:12

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Folk lär sig visst aldrig, snåltarmen slår till istället och det beställs från ställen där man vet att det ofta strular för att man har tänkt sig göra en kanonaffär och spara in en tjuga. Istället står man där med lång näsa när varan inte dyker upp. Men man har faktiskt till stor del sig själv att skylla.

Att göra en beställning utomlands 48h innan jul och tro till 100% att varorna ska dyka upp innan tomten kommer då är man lite väl godtrogen.

Pixmania snittar 5.61 i betyg här på PJ. Ungefär vartannat betyg är en 1:a. varför handlar ni därifrån?
Skulle inte göra det ens om dom sålde tusenlappar för en hundring.

#16

Postad 29 december 2009 - 18:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Att göra en beställning utomlands 48h innan jul och tro till 100% att varorna ska dyka upp innan tomten kommer då är man lite väl godtrogen.

Jag skulle gå så långt att säga, att göra en beställning utomlands i december och tro till 100% att varorna ska dyka upp innan tomten kommer då är man lite väl godtrogen. Därför reagerade jag också på tråden, hur naiv kan man va. Om Pixmania dessutom levererat samma dag är det bara att svälja besvikelsen, ett transportföretag har fler än ett paket att leverera före jul

#17

Postad 29 december 2009 - 19:46

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Handla aldrig från Pixmania är mitt bästa tips. Läs omdömena innan ni handlar så undviker ni såna här saker.

#18

Postad 03 januari 2010 - 01:19

mefi
  • mefi
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Hur har det gått för dig?

#19

Postad 08 januari 2010 - 15:52

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Jag skulle gå så långt att säga, att göra en beställning utomlands i december och tro till 100% att varorna ska dyka upp innan tomten kommer då är man lite väl godtrogen. Därför reagerade jag också på tråden, hur naiv kan man va. Om Pixmania dessutom levererat samma dag är det bara att svälja besvikelsen, ett transportföretag har fler än ett paket att leverera före jul


Som ni sagt, hur kan man tro att ett paket som beställs den 22 ska finnas att hämtas ut innan jul?
Är ju även bara läsa alla omdömen, så ser man att det inte är ett trovärdigt företag.
För mig burkar då ett paket som beställs i sverige ta över 5 arbetsdagar att få till närmasta utlämningställe + några dagar extra vid jul. Så är då inte alls förvånad över att dom inte lyckats leverera inom lovad tid.

#20

Postad 08 januari 2010 - 16:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Jag som trodde detta forum just var till för att ta reda på information före köp?

Dvs, jämföra priser och omdömmen mellan produkter man vill köpa och butikerna som säljer den.

Hur kan NÅGON ha missat Pixmanias numer mycket välkända och välförtjänta dåliga rykte är det som förundrar mig mest. ;)

Jag är ledsen men jag kan dessvärre inte känna någon större sympati för detta fall när man dels handlar av en sån erkänt dålig butik med dokumenterat urusla kundrelationer och reklamationer etc och sen DESSUTOM gör det några dagar innan Jul.

Då får man nog inse att man kanske inte får sakerna i tid.

Som sagts tidigare i denna tråd, en storm i ett vattenglas och inget nytt under solen vad gäller Pixmania.

#21

Postad 08 januari 2010 - 17:43

ronkan
  • ronkan
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
hmm är det posten sverige som tagit över eller? då kan man räkna med en tvärnit i leveransen...
hände mej beställde långt före jul från england till sverige 1 dygn sen tvärnita det styggt...

posten sverige är under ALL kritik

#22

Postad 10 januari 2010 - 23:46

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Ett par stilla frågor:

När beställde du egentligen? Du säger att den låg i Stockholm för sortering redan kl 07 den 22 december. Ringde du inte FedEx och pratade med dem om leveransen när du märkte att den inte gick iväg? Om paketet fanns på FedEx då så ska det normalt faktiskt levereras ut klart före den 24 december. Enda anledningen det skulle kunna ta extra tid vore om du bodde väldigt otillgängligt dit FedEx inte normalt åker (d v s inte i en större stad).

Jag håller med att Pixmania borde visa lite mer förståelse men samtidigt har de ju skickat iväg varan ASAP (som det låter på dig) och FedEx strulat till det. Att påstå att Pixmania "lurat" dig tycker jag är löjligt. Det implicerar att de gjort detta med flit. Som sagt, om paketet fanns för sortering i Stockholm redan den 22 dec så ska den ju normalt utan problem hinna fram till dig innan den 24 ...

/B

#23

Postad 15 januari 2010 - 11:17

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Hur kan NÅGON ha missat Pixmanias numer mycket välkända och välförtjänta dåliga rykte är det som förundrar mig mest. :)


Jag kände inte till Pixmanias "numer välkända och välförtjänta dåliga rykte". Tror inte du skall bli förundrad, det bör vara fler än trådskaparen och jag själv som inte vetat detta. Alla har inte tiden att grotta ned sig i varenda företag man vill handla ifrån, särskilt inte i julstressen?

#24

Postad 15 januari 2010 - 19:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Jag kände inte till Pixmanias "numer välkända och välförtjänta dåliga rykte". Tror inte du skall bli förundrad, det bör vara fler än trådskaparen och jag själv som inte vetat detta. Alla har inte tiden att grotta ned sig i varenda företag man vill handla ifrån, särskilt inte i julstressen?


Men samtidigt tar det typ 1½ minut att söka upp en butik på prisjakt/pricerunner, även i full julstress, så det där köper jag inte.

Kollar man inte upp vilka man gör affärer med anser jag att man har handlat omdömeslöst, som tur var så är ju kreditkortsföretag och banker väldigt hjälpsamma idag. Så fort det dyker upp en sida med produkter till otroliga priser så köper folk utan hejd. Reklamationer och garantiärenden verkar folk inte ens tänka på, bara på prislappen på sista raden.

#25

Postad 17 januari 2010 - 15:54

dekbom
  • dekbom
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Vet inte om man skall skratta eller gråta, "lurad av pixmania". Det enda den här tråden visar är att vi i Sverige har det på tok för bra, hur f-n orkar man dilla om ett sådant "problem". Visst, en banner säger att de lovar leverans innan jul men att blint tro på den och ta för givet att en beställning från Frankrike som läggs 21 dec skall med säkerhet dyka upp innan 24:e är bara patetiskt. Kan bara gissa mig till hur många gånger du blivit besviken då du svarat på nigeria-brev samt suttit och väntat på den miljon dollar som du vunnit då du klev in en site med en rödblinkande banner...

Nej, ibland önskar jag att Sverige fick en touch av U-land så vi verkligen skall fatta hur bra vi har det.

För övrigt har jag beställt från pixmania ett antal gånger och det har alltid funkar bra. Oförtjänt dåligt rykte i mina ögon, men det baserar jag endast på min egna erfarenheter.

#26

Postad 18 januari 2010 - 08:39

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Men samtidigt tar det typ 1½ minut att söka upp en butik på prisjakt/pricerunner, även i full julstress, så det där köper jag inte.

Reklamationer och garantiärenden verkar folk inte ens tänka på, bara på prislappen på sista raden.


Men du kan köpa att jag inte hört talas om Pixmania? Och säkert fler än jag?

Personligen handlar jag säkert så jag handlar alltid av "rätt" företag i mina ögon men jag kan inte tänka mig att alla gör som jag, dvs kollar upp företagets rykte, kollar deras ekonomiska ställning med mera.

Det är priset på sista raden som gäller för de flesta tyvärr. Kanske är därför många beställer varor utomlands och hoppas de håller så att man slipper oroa sig för reklamation?

#27

Postad 18 januari 2010 - 22:37

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Kanske är därför många beställer varor utomlands och hoppas de håller så att man slipper oroa sig för reklamation?


Det är just det som är poängen. Om du betalar mindre med insikten om att du "hoppas på att slippa en reklamation" så tar du (iaf i mina ögon) en beräknad risk.

#28

Postad 29 januari 2010 - 11:41

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Mitt råd är handla aldrig från Pixmania. De har sina lager utomlands och det är däörifrån varan skickas. Speciellt tvapparater är väldigt riskabelt och flera har klagat på kanstötta paket och trasigt innehåll, fraktavståndet är som sagt längre. Handlade själv en tv (Samsung 40" A656) hos dem i våras och fick hem ett...ja... fraktskadat är väl milt uttrycket, hemsk clouding precis där paketet var fraktskadat också. Jag betalar hellre mer pengar för att få en vara från en svensk butik med svenska lager. Om man sedan vill uttnyttja den 14 dagars ångerrätten så måste man själv stå för den svindyra frakten tillbaka till Paris eller var det va dom hade sitt lager när jag skickade tillbaka min tv. Jag lyckades dock komma undan genom att påpeka att de på sin hemsida, och i kontakt med kundtjänst, hade sagt att det var en svensk tv med svenska menyer. Av någon konstig anledning gick det igenom och de stod för den svindyra frakten tillbaka via UPS. Nu undviker jag dem som pesten även om de skickar flera e-mail till mig i veckan med hemsk layout där de skriker hur billigt de är hos dem.

#29

Postad 02 februari 2010 - 16:54

Sämjan
  • Sämjan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Även jag vill varna för detta oseriösa företag
Beställde en extern hårddisk den 8/12 2009. Den skulle finnas på lager och levererans skulle ta 4 dagar. Det tog 15. Accepterade ej paketet när det kom eftersom jag ej fick svar när den kunde komma från Frankrike. Efter 12 dagars väntan köpte jag den hos ett annat Inetföretag som levererade efter 3 dagar.

Den 29/1 2010 dvs efter 1 månad fick jag ett mail. Paketet som retunerades med vändande post hade emottagets i Frankrike. Fick 2 dagar senare ett nytt mail. Pengarna skulle återbetalas dock ej frakten. Efter påstötning skulle även frakten återbetalas.
Detta är andra gången som jag köpte hos dem och andra gången det var strul.
Summan av detta. Köp hos något svensk företag du kan lita på och där lagret finns i Sverige. Betala hellre lite mer och förblir en nöjd kund hos ett företag som håller vad det lovar. Pixmania ursäkter sig med att de ej kan rå över leveranstider eftersom lagret finns i Frankrike.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.