Redigerat av Unregistered24235, 15 February 2010 - 15:39.
Grymt snygg bild i affärerna
Postad 15 February 2010 - 15:37
Postad 15 February 2010 - 15:43
Men många tycker WOW vilka färger,men tyvärr är det helt fel-
Det vita blir blått och röda ska vi inte snacka om. Köp hem en Kalibrerings skiva för blu-ray, så kommer du kunna få till en bra bild.
Postad 15 February 2010 - 15:47
OK har du nå tips på Kalibrerings skivaDet kan bero på att dom drar på kontrast till max,då blir det väldigt onaturliga färger.
Men många tycker WOW vilka färger,men tyvärr är det helt fel-
Det vita blir blått och röda ska vi inte snacka om. Köp hem en Kalibrerings skiva för blu-ray, så kommer du kunna få till en bra bild.
Postad 15 February 2010 - 16:07
Hifi-klubben säljer den,annars verkar det va dåligt med svenska ställen som säljer den.
http://www.hifiklubb...vd_software.htm
Redigerat av jonasprivate, 15 February 2010 - 16:06.
Postad 15 February 2010 - 16:10
På vissa TV-apparater finns ju flera förinställda bildvisningslägen att välja mellan så jag rekommenderar dig att kolla dessa först och se om du kanske har ett "movie" läge som borde passa bra till blu-ray tittande.
Eller som tidigare nämnts, kalibrera.
Postad 15 February 2010 - 16:26
Hur kommer det sig att när jag är på t.ex. onoff så tycker jag deras tv:s som matas med bluray har ju jäkla bra bild. Men sen när jag kör bluray hemma så är jag inte lika imponerad längre. Kan det vara att de har extremt bra visningsmaterial för att man ska köpa tv:n. Eller är det kanske omgivningen som gör att det ser bra ut, eller drar de upp kontrasten på max.... Eller är det bara jag som reagerar så här. Kanske är min tv som är felinställd:S
Jag tycker precis tvärtom. Det är nästan alltid sjukt dåligt inställt i affärerna. Bildläge dynamiskt eller liknande...
Postad 15 February 2010 - 17:17
Iaf, är du sugen på DVE så finns den billigare än på HK på ett antal ställen även om de inte är svenska. Här är två säkra kort:
http://www.axelmusic...ls/647715600424
http://www.hdmovieso...n...y=0&sort=3a
Postad 16 February 2010 - 15:06
Postad 16 February 2010 - 18:29
Det är väl snarare så att de flesta tvs från fabrik har allt uppskruvat till max för att de vet att tv handlarna inte orkar skruva till något på någon tv. Alltså vill alla märken att just deras tv ska sticka ut i mängden med klarare färger och mer kontrast. Tror inte man ska skylla tv handlarna för att skruva upp kontrasten
Postad 17 February 2010 - 13:14
Sen, för att synas i en väldigt upplyst miljö som ellador så krävs det att man punchar på.
Innan man kalibrerar är ett tips att man söker på forumet här och större ställen som AVForums om sin TV-modell för att se om folk har kommit fram till vilka inställningar som ska vara på eller av för vissa källor och så får man lite kunskap om vad man ska titta efter.
Postad 17 February 2010 - 14:08
Det är ett klassiskt trick från TV-handlarna att dra upp nivåerna och specilellt då kontrasten på apparaterna
Ha ha...Har själv jobbat många år inom radio&tv branschen och om ni verkligen tror att vi skulle ha tid till att stå och trixa med bilden så är ni väldigt fel ute. Där jag jobbade så tryckte man på automatisk kanalsökning och så var det klart..om man ens hann göra detta! Att säljare står och fixar med bilden tror jag inte 1sekund på tyvärr!
En liten parantes
Det är väl snarare så att de flesta tvs från fabrik har allt uppskruvat till max för att de vet att tv handlarna inte orkar skruva till något på någon tv. Alltså vill alla märken att just deras tv ska sticka ut i mängden med klarare färger och mer kontrast. Tror inte man ska skylla tv handlarna för att skruva upp kontrasten
Nu såg jag detta....det stämmer nog bättre i såfall!!
Postad 17 February 2010 - 14:22
Postad 17 February 2010 - 15:02
Riktigt bra så kunder kan se hur det ska se ut och se den stora skillnaden.
Postad 20 September 2011 - 14:24
Postad 20 September 2011 - 15:37
En del affärer har HD generatorer med matrial från en tv tillverkare tex samsung eller sharp, detta demo material håller ofta mycket högre skärpa osv än en standard bluray och kan därför upplevas som skarpare.
En del affärer har HD generatorer med matrial från en tv tillverkare tex samsung eller sharp, detta demo material håller ofta mycket högre skärpa osv än en standard bluray och kan därför upplevas som skarpare.
Tveksamt. Det är snarare att TV-apparaterna är inställda på dynamic läget, med överpumpad kontrast och överdriven skärpa.
Postad 20 September 2011 - 16:01
Tveksamt. Det är snarare att TV-apparaterna är inställda på dynamic läget, med överpumpad kontrast och överdriven skärpa.
Nja visst har dom även detta men tillverkarna skickar ut bluray skivor osv med speciellt material som är extremt hög kvalite på.
Postad 20 September 2011 - 17:59
Postad 20 September 2011 - 18:07
Tyvärr är det såTveksamt. Det är snarare att TV-apparaterna är inställda på dynamic läget, med överpumpad kontrast och överdriven skärpa.
Fabriksinställningen för butik är inte representativ för en optimal inställning
Naturligtvis gör man allt för att få fram starka färger och bilder utan för mycket rörelse.Nja visst har dom även detta men tillverkarna skickar ut bluray skivor osv med speciellt material som är extremt hög kvalite på.
Men det är bara att be om fjärrkontrollen och sätta alla apparater man har intresse av
i bioläge så är de oftast fabriksinställda för "nära" optimal bild
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?