då återupplivar vi tråden lite granna! jag och karamasha funderar på att slå våra projektorer ihop för en testkväll och vi kommer även att ha två dukar, en vanlig vit och en fräsig högkontrastare för att se hur stor skillnad det är på dessa i dom rådande ljusförutsättningarna. intresserade kan höra av sig så kan vi nog dra ihop något några stycken =)
jag ska själv göra ett semibiorum och kommer att använda mig av dom spännande väggmålningsfärgerna, vilken beror troligtvis lite på hur testandet går faktiskt. när allt är klart så är det min tur att bjuda in personer till ett vardagsrum för hemmabio. ingen slår hassesolo och hans värstingprojekt, men å andra sidan så kan vi småfräsare vara lugna och tänka att han å andra sidan har ett system som slår mellan 99 och 100% här på forumet, oavsett geografisk position =)
kan skriva om mitt system:
som frontar har jag finsmakande vienna acoustics beethoven concert grand.
-högtalarna för den prominente finsmakaren inom musik.
surrar har jag ett par relativt stora dali concept 8, tidigare frontar.
dessa anser jag vara extremt prisvärda och blev förälskad direkt jag hörde dom.
center är en helt vanlig, väldigt sänkande dali concept center.
måste bytas ut.
som sub kör jag den legendariska audio pro avanti sw500.
kommentarer överflödiga. skulle nog nästan kunna passa in i hasses biorum
en sekundärsub som är urkopplad tills bion är fixad, en impact 12.
bakgrundssub.
receivern är en yamaha 767.
två hdmi ut och gör sitt jobb som den ska.
har även en avr 8500, men den brände av alla proppar direkt, så jag var tvungen att byta ner mig.
förstärkare till frontarna är en rotel rb-1092.
kraft för ett par riktigt tungdrivna högtalare.
övriga högtalare sköts av receivern.
projektorn är en benq pe8720.
hade det varit -05 så hade den varit en riktigt fin pjäs. men en dlp med lensshift är inte fy skam =)
valfria kablar, mestadels tjockare billigare kopparvajrar från classe, så ingen kabelonani från min sida.
har även en 60-tummare hemma, men kom igen, den är ju liten när vi ser till projektorstorlekar,
ja, det var väl allt tror jag. som skrivet, biokväll kommer att erbjudas när mitt biorum är färdigt, innan det så ska vi dra ihop någon demokväll hos karamasha där vi ska jämföra dukar och tekniker lite granna. hör av er om intresse finns =)
EDIT: jag ser att jag har en granne i msninja. jag har även en annan granne som tidigare varit aktiv här, men nu är lite mer latent. men han bor kvar på carlshem och får väl i brist på annat ändå räknas in. en trio på carlshem!
Redigerat av Zartok, 26 July 2011 - 09:51.