Härligt sappy, men du får ju inte skriva så där förrän efter du sålt din Velodyne
Imorgon dyker mina äntligen upp, sen är det säkert många timmars kalibrerande
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
35 relaterade trådar
Postad 27 July 2011 - 16:50
GJ Jan
Härligt sappy, men du får ju inte skriva så där förrän efter du sålt din Velodyne Imorgon dyker mina äntligen upp, sen är det säkert många timmars kalibrerande Postad 27 July 2011 - 17:05
Velodyne:n sålde jag förra veckan Jag kalibrerade med Anti-mode 8033C, även den ett nyförvärv, och jag tycker att den gjorde underverk för det priset. Ett plus att den är automatiskt och tar 5 min om man är lat som jag. Postad 28 July 2011 - 18:02
Jag har en SVS PB13-Ultra som jag gärna byter mot PC versionen om någon är sugen på en större bas? Hör av er i så fall.
2st PC12-plus funkar också Redigerat av joakim123, 28 July 2011 - 18:08. Postad 29 July 2011 - 03:33
jag var i lyckselse på semester förra veckan....mkt trevligt ställe (särskilt gamm platsen) fick även höra bra bas...svärfar (som bor i vormsele) har xtz18p basen tillsammans med jvc wood cone högtalare... lät riktigt bra. Redigerat av robert293, 29 July 2011 - 03:37. Postad 29 July 2011 - 11:29
Satt i bilen på väg hem från jobb igår och så ringer sambon.. Skojar du? Va fan är det här? Hon hade kommit hem tidigare från jobb och möttes av två PB13 kartonger i hallen..
Även uppackade är de riktigt feta, faktiskt klart större än vad jag uppfattat dom på bild. Första gången MA PL 300 (1.2m höga och relativt breda) såg små ut, tur man har dedikerat rum. Blev ingen vettig kalibrering igår, bara in med dom i varsitt hörn, 16hz läge, fasen fick stå på 0 och ställde nivån hyfsat. Sen blev de några timmar musik. I helgen ska de mätas och puttas runt och sen blir det till att kontakta Svanå för basabsorbenter, har bla en elak peak runt 30hz. Första intrycket är att de spelar väldigt oansträngt och rent. Postad 29 July 2011 - 11:34
Guld Postad 29 July 2011 - 12:03
Gissa vad hon kommer säga när hon ser absorbenterna.. Postad 29 July 2011 - 13:46 Jag kan fortfarande får rejäla banningar ifrån frugan Men det är lätt värt besväret! Man slänger på en film så är det som bortblåst. Postad 02 August 2011 - 21:41
NiklasF> Då detta är en SVS tråd så känner jag att jag måste visa hur det ser ut hos mig efter lite möblering idag:
www.minhembio.com.jpg 143.81K
7 Antal nerladdningarFinn ett "fel" Postad 03 August 2011 - 07:25
Din SVS PC är borta
Bänken mindre Centern växt rejält Subben flyttat bak lite till Frontarna flyttat fram en bit till Du sitter och väntar på en PB13U så att du kan bli lika häftig som jag är Postad 03 August 2011 - 08:54
Precis!
Det där är inga fel! Felet var att det nu finns plats för en pb13-ultra till, men det blir ingen sådan. Postad 04 August 2011 - 05:44 Skillnader blev det visst Vad kommer det sig att du gör platsen men inte skaffar en till då? Postad 04 August 2011 - 06:04
Jag ville ha prylarna centrerade. Jag letar ju efter en pc13-Ultra som jag kan gömma lite bättre, då ser det bättre ut.
Blir lite stressad inombords när det inte ser likadant ut på bägge sidorna Postad 28 November 2011 - 20:55
Precis fått hem en pc svs 13 ultra, någon som kan rekomendera inställningar? Använder jag antimoden ska jag köra med alla inställningar disabelt då? Tacksam för tips...
Redigerat av Unregistered4e6af80a, 28 November 2011 - 20:55. Postad 29 November 2011 - 12:17
Någon som jämfört SB13-PLUS med PB13 Ultra eller PLUS för den delen?
Postad 30 November 2011 - 23:33
Riktigt bra basar. Lätt att nörda ner sig ordentligt i alla inställningsmöjligheter.
Har en SVS PC13-Ultra till salu (se annonser) om någon är intresserad. Redigerat av Dnulke, 30 November 2011 - 23:36. Postad 14 April 2012 - 19:06
Hej!
Jag har köpt mig en svs pc13ultra, jag undrar hur jag kalibrerar den bäst? jag fattar inget i menyerna, ska allt står på det högsta sen så kör jag med micen i min förstärkare så den justerar allt eller hur har ni gjort? tack på förhand Postad 15 April 2012 - 04:39
Så länge jag haft sub så har jag justerat efter öronen. Jag påstår inte att det blir bättre men man pillar med menyerna och lär sig mycket. Släng på lite musik och justera fram lagom mycket bas. Det ska kännas som det inte finns en subwoofer utan mer att du har golvhögtalare.
Postad 19 April 2012 - 08:24
Fick hem en PC13 Ultra igår, denna koloss är otroligt maffig!
Av det lilla jag hunnit lyssna så känns det som att jag har en sub som aldrig kommer lämna min anläggning. Vad enkelt den flyter in med mina elac 207er. Enda nackdelen nu är att dom ser så små ut att jag nästan vill uppgradera golvarna till en större modell....åhh..vilken ond cirkel ;-) Postad 21 April 2012 - 11:58
Räknades när jag hade min svs som "helt normalt" och accepterad ljudnivå var nånstans runt 40dB. Skulle gärna vilja veta om det är löst..
Postad 21 April 2012 - 15:45
40 db är ju rätt högt, det skulle nog jag störa mig på under tysta partier.
Postad 21 April 2012 - 16:32
Det beror ju på vart de står och vid vilken frekvens vi talar om. Vad jag förstår av andra så handlar det främst om ett "brus" som man hör om man har örat mot elementet.
Postad 21 April 2012 - 16:55
jag har inget sånt ljud alls och har också en pc13u. du kanske har vajsing i systemet?
Postad 21 April 2012 - 17:28
Nej nej, det är/har varit ett känt problem för många. Vetetusan om jag vågar chansa på att det är fixat. På förra SvS hörde jag det på 3m avstånd.
Har ställt frågan direkt till SvS. Hoppas de fixat det.
Redigerat av SweElite, 21 April 2012 - 17:29. Postad 21 April 2012 - 17:56
Svar ifrån SVS
"The first generation of Sledge amplifiers had a highly sensitive input stage which caused a faint hiss that normally was only detectable from about a foot away or so (anything else was abnormal and should be replaced). The current generation of Sledge amps have a lower input sensitivity which reduces the amount of hiss to the point of being virtually undetectable." Postad 21 April 2012 - 18:26
Vilken inställning är att rekomendera om man slår till på en PC13 ultra. Plugga alla basportarna..eller ?
Postad 22 April 2012 - 07:46
Det är knappt trettio centimeter ifrån som man hör den susa. Tack och lov verkar SvS ha gjort något åt saken. Postad 22 April 2012 - 08:23 Beror ju på hur lågt man vill återger. Med alla pluggade så kan behovet av en eller ett par till PC13ultra komma som ett brev på posten. Postad 22 April 2012 - 08:29
Ok, men om vi säger såhär. Jag vill ha djupaste möjligaste bas.
Är det då alla pluggade? Vad förlorar jag på det? Spl?
Postad 22 April 2012 - 08:41
För djupast möjliga bas ska du plugga alla tre men då förlorar du mycket spl.
Jag kör med en pluggad på mina subbar och tycker det är den bästa kompromissen. Då går dom ner till 15Hz nånstans Postad 22 April 2012 - 09:12
Det är tyvärr sällan jag kan avnjuta en film själv. Oftast ser vi ( frun och jag ) tillsammans när barnen sover på våningen ovanför. Då är det svårt att ha någon "volym" på.
Men nu sist när fru och barn var bortresta testade jag och vrida på.. Jäklar blev nästan rädd när basarna dundrar på.. ![]() Det blir bättre när bygget blir klart, då stör man ingen... Kan spela hur högt och länge jag vill då oav tid på dygnet. Jag gillar verkligen dessa basar. Även om jag tycker dom är lite knöliga att justera in.. Redigerat av Unregisteredd27f924d, 22 April 2012 - 09:20. Postad 22 April 2012 - 10:17
Det gäller att vänja barnen direkt, det körde jag på från början och mina bryr sig inte trots att deras sovrum ligger endast en vägg från vardagsrummet. Dom är nu 5 & 6 år. Men givetvis är alla barn olika oxå. Men dina basar är ju dessutom kraftigare än mina. Ditt bygge kommer bli grymt, där gör du mig rejält avundsjuk, för mig är det en dröm att få bygga något dylikt. Postad 24 April 2012 - 17:17
Idag fick jag hem min PC13-Ultra
Postad 24 April 2012 - 20:42
Haha, fy s*tan vilka monster till subbar det där är, ser faktiskt lite kul ut =) men sen ska du ju ha ett dedikerat biorum, då blir det nog betydligt bättre. Postad 24 April 2012 - 21:34 Tror inte dom är krångligare än någon annan sub, jag tror att det är så att när man lägger ner dom pengarna så vill man ha bästa återgivningen. Då slänger man inte in den i första bästa hörn och ställer gainen på en höft. Postad 25 April 2012 - 09:13
Basen får mindre "stöd" där. Den andra är ju nära ett hörn och borde höras en aning tydligare. Det kan "skeva" i ljudbilden. Helst ska högtalare stå så symetriskt som möjligt.
Postad 25 April 2012 - 09:19
Behöver du massor av väggstöd på bekostnad av en rakare och snyggare frekvensgång?
Man justerar in subbarna var för sig, inte så att den högra spelar 6db starkare än den till vänster. Var hos kompisen igår och ställde in hans nyinköpta PB13U, den mäter skitbra och den står mitt på höger sidovägg. Postad 23 June 2012 - 17:14
behöver lite hjälp med en knuff över kanten ;-) sitter med köp fingret och undrar om jag ska ha SB12-NSD eller PB12-NSD? Hur mycket förlorar jag på SB mot PB i djupbas?
SB + Mindre låda + Lite Billigare - Spelar inte lika djupt som PB PB + Spelar djupare än SB - Lite dyrare - Mkt större än SB Rummet e väll runt 24kvm och den ska gå mest till film, tycker mina Heco Celan 800 klarar sig bra till musik, men visst, då och då vill man nog kunna fläska på till musik också. Har kört haft XTZ 99 W8.16 och dubbla 99 W10.16 förut och var väll inte sådär jätte imponerad! //Mike Postad 23 June 2012 - 18:54
Beställde en PB12 NSD med motiveringen att om den är för stor så kan jag sälja den och köpa en SB istället, känns svårare att gå andra hållet //Mike Postad 24 June 2012 - 09:18
Har man två subwoofrar kommer en justering bli viktig så inte ljudet "lutar" i rummet. En subwoofer kan stå mitt i rummet om man så vill, men man ska veta att den får kämpa lite extra ju längre från hörnen den kommer. Postad 30 June 2012 - 19:12
Har nu haft min pc13 ultra ett par dagar och har hunnit pilla med inställningar och placering, kan bara säga att denna sub levererar helt otroligt jämfört med min xtz w12.16 jag hade innan, man sitter bara och flinar när man ser på film nu.
Soffan bokstavligen rör på sig när man brakar på samtidigt som den smälter in bättre än min förra sub. Behöver jag säga att jag är nöjd med detta köp Postad 30 June 2012 - 21:08
inte för att vara sån, men det är ju liiite annan prisklass på xtz och svs'en
missförstå mig rätt, köpte en pc13u efter att ha varit asnöjd med min audio pro avanti 500 (tror jag den hette) och även fast det var olika prisklass där med så är subben ett av dom bästa köp i ljudväg jag gjort Postad 30 June 2012 - 21:50
Självklart lite pris skillnad där, och xtz var jag as nöjd med och absolut ingen dålig sub om man kollar pris/prestanda men jag saknade det där lilla extra och då tyckte jag det var lika bra att gå all in efter alla positiva recentioner svsarna fått
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |