Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem: vilken box?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2011 - 12:50

XanderHook
  • XanderHook
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Flyttar från hus med parabol, CD och den inspelningsbara HD-boxen till lägenhet med ComHem.

Nån som har tips på bra inspelningsbar HD-box som lirar med ComHem?

Hade tidigare en Dreambox 7000, så jag är van vid Linux-boxar.

tpf

Postad 21 februari 2011 - 13:04

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Du måste skaffa en av Comhems HD-boxar eftersom dom pairar kortet med boxen, och inte kommer att göra det med en box dom inte säljer.

Postad 21 februari 2011 - 14:08

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Humax HDPVR-1000C 320GB (Digital-TV-mottagare)

Mer om Humax HDPVR-1000C 320GB
Lägsta pris: 3598:-
Snittomdöme: 8.30 (82 st)
: 114 galleribilder
: 3 recensioner
: 11 forumtrådar
3598 :-

Grymt nöjd med denna.. inte linux utan com hems (enda) godkända inspelningsbara HD box.. kommer en ny snart som kommer vara mycke sämre än denna!

Redigerat av Majorglenn, 21 februari 2011 - 14:09.

Postad 21 februari 2011 - 16:13

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Humax HDPVR-1000C 320GB (Digital-TV-mottagare)

De säljer inte den på sin sida, samt att just den modellen ligger inte i deras lista över boxar som de vet fungerar eller har godkänt. Betyder det att om man köper denna box så kommer de inte att paira kortet med boxen?

Postad 21 februari 2011 - 17:32

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

De säljer inte den på sin sida, samt att just den modellen ligger inte i deras lista över boxar som de vet fungerar eller har godkänt. Betyder det att om man köper denna box så kommer de inte att paira kortet med boxen?

Boxen har utgått ut sortimentet. Kommer sannolikt att ersättas med en Samusung HDPVR. De som köpt Humaxboxarna (den vanliga eller HDPVR) kan ju bevisligen använda dem idag. Jag frågade comhem i ett annat sammanhang, om det skulle fungera med att överlämna min nuvarande box till annan innehavare om denne tog ett nytt abonnemang. Jag fick "Ja" till svar, vilket borde gälla även för andra.

Postad 21 februari 2011 - 17:56

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag frågade comhem i ett annat sammanhang, om det skulle fungera med att överlämna min nuvarande box till annan innehavare om denne tog ett nytt abonnemang. Jag fick "Ja" till svar, vilket borde gälla även för andra.

Ok tack för det. Då borde det ju kunna gå alltså. För det är den enda boxen som har fått mig intresserad att använda till comhem tv. Använder inbyggda nu men den funkar inte helt felfritt med CI+ tyvärr.

Postad 22 februari 2011 - 13:04

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Ok tack för det. Då borde det ju kunna gå alltså. För det är den enda boxen som har fått mig intresserad att använda till comhem tv. Använder inbyggda nu men den funkar inte helt felfritt med CI+ tyvärr.

Vilken tv modell har du? vad är det som inte funkar? tv4 HD hackar ibland men överlag så funkar det fint på våran PK
Fif.n vilken grym bild det var på alpin vm ;) tack tv 4 för att ni filmade i HD,önskar andra gjorde det också..
hd kanaler med icke hd filmat blir inte äkta hd............

Postad 22 februari 2011 - 14:34

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Vilken tv modell har du? vad är det som inte funkar? tv4 HD hackar ibland men överlag så funkar det fint på våran PK
Fif.n vilken grym bild det var på alpin vm ;) tack tv 4 för att ni filmade i HD,önskar andra gjorde det också..
hd kanaler med icke hd filmat blir inte äkta hd............

Jag har en LX950N. Den tappar HD kanaler ibland, då får jag reboota TV'n, vilket kan vara lite segt. Händer att den tappar ljudet också (oftast tillfällligt), samt att det blir korta störningar på de flesta HD kanaler titt som tätt. På min Panna V20 innan fungerade det klockrent. Så det är den inbyggda boxen som inte funkar 100% i min nya LG. CI+ som strular huvudsakligen.

Men jag hittade och slog till på en sån där Humax HDPVR-1000C på blocket idag för 1800kr så jag tog den. Ska bli skönt att slippa strulet för det händer ca. 3ggr på TV kväll att den tappar en HD kanal + det andra småstrulet som även händer ibland.

Postad 01 mars 2011 - 13:04

QuickBen
  • QuickBen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för svar!

Hur vet man att den nya boxen från ComHem kommer att vara sämre...?

Jag har kört med CanalDigitals HDPVR ett bra tag, så är rätt härdad... :(

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.