Kommentarer till Min HTPC idag av bitcomplex
Startad av
bitcomplex
, May 05 2011 09:00
6 svar till detta ämne
Postad 05 May 2011 - 09:00
Några idéer på vad jag kan uppgradera HTPC:n med? BD-läsaren använder jag inte alls för att den låter brutalt mycket vid läsning av andra skivor än Blu-ray och samtidigt fixar inte HTPCn HD-ljud utan skickar bara ut stereo (eller möjligtvis 5.1).
Till detta har jag lite externa diskar och så ( https://www.prisjakt...=lista&k=980097 ) som mitt gamla DVD-bibliotek ligger samlat på .
Inte så att jag nödvändigtvis behöver uppgradera - men jag vill
Till detta har jag lite externa diskar och så ( https://www.prisjakt...=lista&k=980097 ) som mitt gamla DVD-bibliotek ligger samlat på .
Inte så att jag nödvändigtvis behöver uppgradera - men jag vill
Postad 10 August 2011 - 06:51
Byt processor och moderkort till en Inte Core i5 med inbyggd grafikkrets och digitalt ljud (DTS HD-MA & Dolby TrueHD). Ett litet tips bara.
Postad 10 August 2011 - 09:26
Bryr mig egentligen inte så mycket om HD-ljud då jag bara kollar dvd och tv via htpcn -men det är väl ändå en sådan uppgradering det lutar mot. Vill dock behålla CPU-kylaren och fortsätta ha den passiv, men i5 kanske inte blir så varm?
Postad 10 August 2011 - 11:09
Om du skall uppgradera till en i5, kolla då vilken version av Ninja Mini kylare du har. Rev B klarar i5, men jag tror inte första generationen har fäste för de socklarna som i5 finns till.
Postad 13 August 2011 - 07:15
Nja, en första mindre uppdatering får bli ett enkelt, men bättre grafikkort:
Hade problem med att titta på DR HD och hoppas att detta ska lösa mha det nya kortet.
Sen så kommer jag nog skaffa ett nytt TV-kort också. Dels får jag plocka ut ett av mina DVB-T-kort för att få plats med grafikkortet och dels så vill jag ju så klart kunna få in SVT HD också.
Hade problem med att titta på DR HD och hoppas att detta ska lösa mha det nya kortet.
Sen så kommer jag nog skaffa ett nytt TV-kort också. Dels får jag plocka ut ett av mina DVB-T-kort för att få plats med grafikkortet och dels så vill jag ju så klart kunna få in SVT HD också.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
32 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?