Har dock problem med att titta på kanalen då och då och vill hitta källan till problemet - om någon kan få en snilleblixt.
Ibland går det bra, men ofta blir det pixligt och hackigt. Trodde givetvis att mina TV-kort hade problem, men så verkar det inte vara. Spolar jag tillbaka så kan det se bra ut på samma ställe som det hackade tidigare. (Använder f ö Windows Media Center, men _har för mig_ att det var likadant ed MediaPortal som jag använde tidigare)
Igår spelade jag in en film. Började titta på den samtidigt som den började spela in. Gick inte att se. Pausbufferten som normalt låter mig pausa en halvtimme går inte att använda på kanalen verkar det som. Blir endast en buffert på ett par sekunder. Lät inspelningen gå (samtidigt som jag spelade in annat från annan kanal (SD sändning) och gjorde annat på datorn).
Den inspelade filmen kan jag dock se utan probs. Kollade i Media Player som ger lite info om inspelningen: 7,11 GB stor fil (ca 2 timmar lång film). 1280x720. 3,74 Mbit/s
Kan det vara så att något i min dator (grafikkrets, cpu?) är för segt för att visa detta i realtid?!
Ingen höjdarutrustning jag har: https://www.prisjakt...da.php?b=554301
Redigerat av bitcomplex, 10 August 2011 - 09:27.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
32 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?