Dolby Digital betyder inte 5.1. Det är en kompremeringsmetod. Finns många kanalkonfigurationer. Dolby Digital 2.0 sänds ofta i TV.Sitter och kollar på fotboll nu på svt 2 HD, kör straight, audio decoder visar att dom sänder Dolby digital. Men det blir inget 5.0 ljud.. Dolby digital är väl 5.0 ljud? Får bara frontarna och centern...
/ding
Sitter och kollar på fotboll nu på svt 2 HD, kör straight, audio decoder visar att dom sänder Dolby digital. Men det blir inget 5.0 ljud.. Dolby digital är väl 5.0 ljud? Får bara frontarna och centern...
/ding
Yamaha Nya 2012 - RX-V373, RX-V473, RX-V573, RX-V673, RX-V773
Yamaha RX-V373
(Förstärkare)
|
7
|
(3)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V473
(Förstärkare)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V673
(Förstärkare)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V773
(Förstärkare)
|
6
|
(21)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V573
(Förstärkare)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Yamaha HTR-3065
(Förstärkare)
|
3
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 15 June 2013 - 23:19
Postad 27 June 2013 - 15:48
Postad 27 June 2013 - 16:13
Redigerat av partajare, 27 June 2013 - 16:13.
Postad 27 June 2013 - 16:39
Postad 27 June 2013 - 17:12
Hej jag har en V673 och undrar kort och gott hur mycket effekt man får ut ur zon2 kontakterna? Är det samma som de övriga?
Ja, bör vara samma. När paret i zone2 spelar går bakre surroundhögtalarna huvudzonen bort så att det bara går att få 5.1 där. Spelar du bara i zone2 bör du få samma effekt i det paret som om du spelar bara ett par i huvudzonen. Spelar bägge zonerna samtidigt får du mindre effekt i zone2 än om bara den zonen spelar.
Postad 27 June 2013 - 17:28
Ja, bör vara samma. När paret i zone2 spelar går bakre surroundhögtalarna huvudzonen bort så att det bara går att få 5.1 där. Spelar du bara i zone2 bör du få samma effekt i det paret som om du spelar bara ett par i huvudzonen. Spelar bägge zonerna samtidigt får du mindre effekt i zone2 än om bara den zonen spelar.
ok, tack så mycket för svaret!
Postad 05 July 2013 - 09:12
Men sen imorse hittas inte förstärkaren igen. Drog ur sladden några sekunder och då funkade det på nytt!
Kopplar ifrån Airplay och efter några minuter syns inte RX-v673 längre (andra Airplayenheter syns). Antar att jag måste göra receivern strömlös igen..
Är jag ensam om detta? Irriterande om man ska behöva rycka sladden hela tiden:)
EDIT: efter lite eftersökning ser jag att mååånga har problem med airplay-receivers tillsammans med Telia "Smart" Thomson router. Är ju f-n om man ska behöva köpa en ny router för att det ska funka. Thomson-routern har faktiskt varit väldigt stabil med den senaste firmwaren.
Så om någon har en Thomson router och fått det att funka UTAN att lägga till en ny router så säg till!!!
EDIT2: Telia säger säger sig ha fixat Airplay-problemet för Thomson TG789VN i nästa firmware-uppgradering men när den kommer är oklart. Så jag gjorde som alla andra med samma problem: Köpte en "egen router" och bad Telia brygga Thomson. Nu funkar det perfekt.
Redigerat av tekarn, 10 July 2013 - 10:18.
Postad 08 August 2013 - 13:15
Exempel så vill jag kunna få ljudet från min tv till Yamahan när jag tittar på Netflix via den appen i tvn, jag har aktiverat ARC i tvn och även i förstärkaren men får inget ljud ändå. Jag kör med HDMI-kabel som ska kunna hantera detta.
Vad kan jag ha missat för inställning?
EDIT: Jag löste det, jag var tvungen att aktivera Simplink på tv för att det skulle fungera
Redigerat av Unregistered09ecb201, 09 August 2013 - 15:51.
Postad 08 August 2013 - 22:59
Har för mig att min tv använder ARC endast på "hdmi 2".
Tänkte kanske att det kunde vara något sådant som ställer till det för dig?!
Postad 09 August 2013 - 15:51
Sitter HDMI på rätt plats?
Har för mig att min tv använder ARC endast på "hdmi 2".
Tänkte kanske att det kunde vara något sådant som ställer till det för dig?!
Jag fick ordning på det, var bara tvungen att aktivera Simplink på tv så funkade det kanon sen
Postad 11 August 2013 - 09:57
Postad 13 August 2013 - 11:02
Gäller 673.
Postad 13 August 2013 - 12:05
Måste man ha nätverk via en trådlös adapter för att kunna nyttja Airplay eller går det lika bra med trådat nätverk?
Gäller 673.
Hej!
Funkar över både trådat och trådlöst nät. Jag själv kör med trådat och fungerar klockrent. Jag har 773 och är riktigt nöjd.
/R
Postad 13 August 2013 - 19:08
Postad 14 August 2013 - 10:03
Att du inte hittar något om detta beror nog troligtvis på att det bara är ljudfiler som kan spelas upp via USB (och via DLNA).Är det någon som vet om rx-v673 kan spela upp undertexter, (.srt och/eller .sub) om man kopplar in en hårddisk via usb? Jag hittar ingen information om detta.
Postad 15 August 2013 - 07:16
Har sett att en del har sina förstärkare i stängda skåp eller med t.ex. en center liggandes på den.
Känns som att man riskerar att förskorta livstiden på apparaten avsevärt om man inte har den ute i det fria så att säga?
Postad 15 August 2013 - 07:24
En fråga till gällande 673, hur pass varm blir den vid normalt användande?
Har sett att en del har sina förstärkare i stängda skåp eller med t.ex. en center liggandes på den.
Känns som att man riskerar att förskorta livstiden på apparaten avsevärt om man inte har den ute i det fria så att säga?
Jag har min 773:a stående i en möbel med öppet fram och baktill och dessutom en PS3:a över den och vid "normal" volym så är 773:an lite ljummen även om PS3:an är igång så jag skulle inte vara nervös över att ha den i ett stängt skåp om du vill det.
Postad 19 August 2013 - 07:27
Postad 19 August 2013 - 15:25
Prova att ändra så att den alltid väljer HDMI på audio istället för auto så slipper den känna av varje gång den tappar signal när du byter kanal om du inte redan har provat det. Det kan hjälpa.hej, bytte från onkyo tx-nr616 till en Y673. kopplat in allt o funkar iaf, men ska det typ klicka till när man byter hdmi källa ? har blue ray på hdmi1 och digital box på 2'an. Kör med digital boxen o byter kanal så knäpper det till i subben, sub kör jag på konstant on för i auto läget så sätts den inte på alltid. En annan sak jag funderade på är 1 rca ut från surren men h/v på subben ?
Postad 20 August 2013 - 08:13
Postad 20 August 2013 - 08:29
Postad 20 August 2013 - 20:04
Postad 22 August 2013 - 07:17
Postad 04 September 2013 - 10:16
Postad 09 September 2013 - 08:41
På ljudsidan får jag Ibland inget ljud och ibland får jag ett såpass dämpat ljud så jag måste vrida upp obehagligt mycket.
På bildsidan får jag stundom ett rosa filter över bilder och/eller att bilden blir "letterbox'ad".
Om jag stänger på/av recieven och kör pass-through kan ett av problemen försvinna men lika gärna ett av de andra uppstå.
Märker att det har effekt i vilken ordning jag startar och byter mellan enheter och kanaler, samt att det hjälper att stänga av strömmen i några minuter (nått med HDMI-handshake om jag förstått det rätt).
Någon som upplevt liknande problem och/eller har något förslag/lösning? Har såklart senaste f/w
Ytterst nöjd annars
Postad 09 September 2013 - 10:57
Alltså om jag har en digitalbox kopplad via recievern 673, går både ljud och bild genom den till TV:n även när den är avstängd?
Postad 09 September 2013 - 16:13
Japp visst skickar den igenom detta om den är avstängd. Det du behöver göra är att välja rätt ingång som skall skickas igenom bara.Jag vet att man kan få audio pass trough men funkar "video pass through"?
Alltså om jag har en digitalbox kopplad via recievern 673, går både ljud och bild genom den till TV:n även när den är avstängd?
Ett tryck på rätt HDMI ingångs knapp på fjärren så blinkar reciverns röda diod en gång som bekräftelse.
Postad 09 September 2013 - 16:48
Japp visst skickar den igenom detta om den är avstängd. Det du behöver göra är att välja rätt ingång som skall skickas igenom bara.
Ett tryck på rätt HDMI ingångs knapp på fjärren så blinkar reciverns röda diod en gång som bekräftelse.
Ok funkar detta bara med hdmi?
Har en gammal digitalbox med endast scart ut...
Postad 10 September 2013 - 07:18
Tror ni att en uppdatering till våra "gamla" maskiner ger oss möjlighet att använda Spotify Connect?
De nyaste modellerna kommer att få spotify connect inom snar framtid, vi får väl hålla tummarna att dom inte glömmer bort oss med 2012 års modeller
.
Kommer inte in på Yamahas hemsida just nu, men ljud och bild har en artikel från IFA:
http://www.ljudochbi...-yamaha-spotify
Postad 10 September 2013 - 11:56
Ingen som vet eller har lust att testa
Nä, men man kan ju säga att den bara har stöd för utmatning via samma typ av inmatning, matar du den med HDMI så måste TV:n vara ansluten via HDMI och matar du den med komponentvideo så måste den vara ansluten via komponentutgången, förstärkaren har ingen omvandling mellan komponent och HDMI och vice versa. Kan tillägga att detta med direktkoppling när den inte är på funkar bara med HDMI.
Postad 20 September 2013 - 15:01
Behöver alltså inte ha ljud alls från Xboxet, kanske inte går?
Postad 22 September 2013 - 12:57
/Ding
Postad 02 October 2013 - 16:57
Postad 10 October 2013 - 13:00
Ok nice men var gör jag det?
Hittar inte det i menyerna
Hej.
Ursäkta det sena svaret.
Tryck på on screen på dosan, välj input - airplay. tryck pil upp på dosan, där kan du välja video out och den källa du vill ha bild ifrån
/Ding
Postad 10 October 2013 - 21:42
Postad 11 October 2013 - 13:10
Jag har i dagsläget en RX-V673 som min ps3 är kopplad till. Nu har jag köpt en benq w1070 som jag tänkt koppla till förstärkaren. Vilka ingångar och inställningar skall jag välja för att få ut ps3 bild till projektorn och ljudet till förstärkaren? Jag är inte så tekniskt kunnig. Tack på förhand.
HDMI ut från PS3 och in på RX-V673 (HDMI 1). HDMI ut från RX-V673 och in på W1070. "Scene 1" på fjärren för RX-V673 kommer klar för detta. Har du inte kopplat på samma sätt fast med TV förut?
RX-V673 har bara en utgång för HDMI, så det kan vara praktiskt med en aktiv HDMI splitter om du har behov av din nuvarande bildvisare även i fortsättningen.
http://www.ebay.co.u...=item35bc48d48b
Redigerat av Unregistered77a7e886, 11 October 2013 - 13:16.
Postad 01 November 2013 - 23:12
Nu har jag funderat och läst och jämfört flera av Yamahas modeller och det står nu slutligen mellan A830 eller V773.
Idag har jag en V669 som jag tycker fungerar utmärkt - men - den saknar Airplay och har för få HDMI-anslutningar.
Det som skiljer A830 mot 773 är inte mycket "på pappret". Något som däremot min nuvarande modell har och som INTE V773 har är "Videokonvertering". I alla fall via Prisjakt, men det kan vara fel...
Förutsatt att det är korrekt - är det någon som kan förklara vad videokonverteringen innebär mer specifikt?
https://www.prisjakt...=2340243&view=c
Postad 12 November 2013 - 13:38
Jag har en 773 och spelar ibland musik från min telefon via airplay, vilket fungerar perfekt.
Min sambo funderar dock på att skaffa Spotify, men går det att spela upp musiken på Spotify
via airplay precis som med min inlagda musik på telefonen eller måste receivern ha Spotify connect?
Postad 12 November 2013 - 14:45
Läser att de nya modellerna kommer få spotify connect men inte förra årets.
Jag har en 773 och spelar ibland musik från min telefon via airplay, vilket fungerar perfekt.
Min sambo funderar dock på att skaffa Spotify, men går det att spela upp musiken på Spotify
via airplay precis som med min inlagda musik på telefonen eller måste receivern ha Spotify connect?
Kör Spotify från min PC i dagsläget med Airfoil.
Postad 14 November 2013 - 15:34
Vad är det för skillnad mellan 773 och den nya 775?
Tänkte köpt en 773 först för att den var såpass bra prissatt, men alla var tydligen slut, så undrar nu vad man får för en tusenlapp extra med 775:an?
Recivern är tänkt att användas som hjärtat i min andra lite mindre anläggning ihop med ett slutsteg om det behövs (vilket det lär göra)
Postad 14 November 2013 - 21:10
http://www.fyndborse...a-RX-V773-Svart
Postad 16 November 2013 - 10:12
Någon som har en ide vad som kan vara fel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000
2 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?