Köpte LG 60PM970T från Komplett, hade den faktiskt liggandes ner (kartong) i polarens arbetsbil under transporten, ovanpå hans kartonger (fick plats på millimetern).
Hade den ståendes under dagen (i kartonger), stack till jobbet under tiden, kom hem och monterade den på foten och ställde den på TV-bänken (helt själv, fortfarande träningsvärk).
Funkade skitbra!
Har haft en gammal billig LG 47LH3300 (LCD, 7000 kr ca 2 år sedan), den hade en bugg att Digital Out från TV:n om det var encodat i Dolby Digital så var det 20 ms delay, så med stor erfarenhet kan jag säga - att den TV:n har ingen ljudlagg/delay öht!
Kör Digital Out (optiskt) från TV direkt till mitt ljudsystem (2.1, stödjer Dolby Digital över optisk sladd). Har i TV:n inställningar ställt från PCM till Auto (PCM var default, ger väl inte DD output isf?). Aldrig använt TV:ns inbyggda högtalare.
Men jag är lyrisk. Delay i både ljud och bild är ej märkbart!
Min datorskärm är 120hz, 0 ms input lag, då jag är en gammal CS-räv. LG 60PM970T har inte 0 ms input lagg, men den är inte märkbar. Skjuter jag i t.ex. Halo känner jag ingen delay. Heller ej på ljudet. Verkligen stått och siktat in i en vägg och testat ett par dussintals skott.
Kör Game-läget, samt Channel-namnet ändrat till Game (fast sista ändrar väl bara "ikonen" för input-kanalen?). I t.ex. THX Cinema är det stor delay på bilden, självklart, men ja... Game-läget funkar ypperligt att spela FPS med.
Allt är kopplat med HDMI.
Så, spel på Game-läge har ingen delay i ljud eller bild för mig.
Film via mediaspelare har synk i ljud/bild, använder THX Cinema-läget.
Uppköpet från en gammal dassig budget-LCD från LG, till deras senaste "high end" plasma är gigantiskt. Visst, Panasonic har säkerligen mycket, mycket bättre bild. Men tack och lov har jag inte sett dem in action, så slipper ha den som en standard att jämföra mot.
Inbränningar har jag haft, kollade film med svarta borders. När jag ändrade bild hade jag streck där bordern övergick till bild i ca 20-30 sekunder. Även pausade på "HBO"-loggan med svart bakgrund o texten i stor vit under 5-7 minuter. Detta försvann också efter 20-30 sekunder, och knappt märkbar förutom första sekunderna egentligen i båda ovanstående fall.
Aldrig haft ghostning pga eftertexter, eller logotyper, fast jag kollade på SVT i en halvtimme.
Körde TV:n med mycket film/serier i 16:9 under första dagarna, men har nu spelat spel med HUDs osv utan att ens märka någon ghostning efter ca 10 minuters-matcher i Halo, dock försvinner ju HUD:en mellan matcherna så inte haft något permanent i flera timmar...