Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pappatråden

1230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2013 - 12:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Är hon diagnosticerad bi-polär borde det inte vara något problem att få vårdnaden. Tyvärr kan det dock bli en rätt otäck resa på vägen dit då det gäller för dig att belysa hennes olämplighet som vårnadshavande förälder. Hit hör att du får dra upp hennes sk "olömpligheter" genom att exemplifiera olämpligheten tex genom vad som hänt eller skulle kunna hända under barnets mors depressiva eller maniska perioder. Tex hur ev barnet skulle glömmas bort vad gäller mat och omvårdnad eller tex att hon rent av skulle kunna skada er dotter på något sätt. Hoppas du har en bra advokat. Du har god möjlighet att vinna målet. Lycka till och håll ut även om det blir jobbigt.

Ja det är exakt som du skriver. Det jobbiga sitter i att belysa vad det är som gör min oro berättigad.

Maniska och deppresiva perioder är det som oroar mig, när dessutom mamman verkligen inte vill berätta för mig när det är så (eftersom hon med stor sannolikhet inte kan ha kvar vårdnaden om hon berättar det för mig).

Även om jag känner ett stort övertag så är det jobbigt, jag hade ju önskat ha en bra relation till mamman trots att vi separerat, en sådan här process gör egentligen hela framtiden mellan oss omöjlig.

Postad 20 April 2013 - 06:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
@hifimarcus - som sagt, hoppas det löser sig för er!

Här hemma har vi nu i två veckor haft en växasäng istället för spjälsäng vilket fungerar bra :)
Utvecklingssamtal på dagis tidigare i veckan avslöjade att hon nu - 2,5år gammal - pratar ungefär som en fyraåring gällande meningsuppbyggnad och antal ord...Tjejen börjar bli stor och tiden går onekligen för jäkla fort!

Postad 24 April 2013 - 09:28

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vad gör ni på er pappaledighet? :D

Postad 24 April 2013 - 10:00

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Haha, härlig film!

Oliver har nyligen börjat krypa och är precis överallt. Galet vad tiden går fort.

Redigerat av maximm, 24 April 2013 - 10:00.

Postad 24 April 2013 - 10:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Haha, härlig film!

Oliver har nyligen börjat krypa och är precis överallt. Galet vad tiden går fort.

hur gammal är han?

Postad 24 April 2013 - 11:04

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Snart 9 månader är den lilla rackaren.

Bifogad fil  IMGP5849.jpg   316.87K   0 Antal nerladdningar

Tyvärr så sover han fortfarande väldigt dåligt, och vill äta i stort sett hela tiden under natten. Några tips för att han ska sova bättre själv?

Postad 24 April 2013 - 11:51

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Tyvärr så sover han fortfarande väldigt dåligt, och vill äta i stort sett hela tiden under natten. Några tips för att han ska sova bättre själv?

Sover han i egen säng? Annars så går det ju väldigt upp och ner. Ammar mamman? Han kanske få för lite krubb?

Vi ger Elina middag vid ca 17:00 och nr jhon blr trött runt 19:00 blir det 2dl välling.

Annars så är det väl så att ungen inte vill sova :) Det går nog över tills dom är 4-5 år :D

/G

Postad 24 April 2013 - 12:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Vår dotter vaknade flera gånger på natten också i den åldern och vi provade tvärtom att ge mindre mat / mjölk / ersättning. Magen kan bli orolig om man trycker i de små liven för mycket innan läggdags.

EDIT: Alltså, efter det så sov hon hela nätterna utan att vakna. :)

Redigerat av MrSpokk, 24 April 2013 - 12:25.

Postad 24 April 2013 - 12:26

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Eller så håller han på att få tänder... det var ingen rolig tid..... :(

Postad 24 April 2013 - 12:43

Tresor
  • Tresor
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Här hemma har vi bara gett vatten under natten om något just för att vänja av dem från att äta ständigt. Min 7 månaders dotter håller jag på och avvänjer nu, vissa nätter vaknar hon 1 gång i timmen från 3 ungefär men de flesta sover hon igenom nu :) Lite jobbigt bara att hon kräver pappa under natten sedan hon slutade amma.

//Tresor

Postad 24 April 2013 - 12:50

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Våran äldsta (nu 5 år) har haft problem med att sova hela sitt liv. Nu är det vaken unge ca 5ggr per natt och det blir bättre sakta men säkert. När det var som värst ( 0 till ca 3) vaknade han och var hysterisk eller panik eller helt borta mellan 15 till 25 ggr per natt. Vi har testat alla tekniker och sådant och kan säga att det som fungerade för oss var i att strunta i allt när bara ta de som det är.
Kan säga att stundtals av dom första åren kunde man somna överallt.

Postad 24 April 2013 - 12:53

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Det är inte så att det är ett barn som inte gillar för varmt? Vissa barn trivs bäst väldigt tunt klädda och att sova utan täcke/filt. Har två bekanta vars barn är sådana. Den ena upptäckte detta på ICA när de gick förbi frysdisken, där var ungen lugn som en filbunke men helt rabiat i övriga butiken. Efter detta konstaterats sover barnet hur bra som helst på natten.

Postad 24 April 2013 - 13:20

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag säger inte att tipsen är dåliga, tvärtom! Men vi kan nog konstatera direkt att alla barn är olika :P

/G

Postad 24 April 2013 - 21:11

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 1
Tack Elina (10mån) för hjälpen! :P

/G

Redigerat av Unregistered1331, 24 April 2013 - 21:12.

Postad 25 April 2013 - 07:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Var på föräldraträff igår. Nu är dottern 2,5 år och har mer än väl fått en egen vilja, visar känslor som aldrig förr och envisas med saker.
Det som togs upp på träffen var väldigt talande och handlade mycket om hur man ska och inte ska säga till / säga ifrån utan att skälla / belöna men inte muta / inte säga "va duktig du är på att äta" och så vidare.

Summa summarum - jag är en förbannat bra pappa, både enligt mig själv, dottern och mamman. Men det finns saker att tänka på som jag aldrig tänkt på innan. Ta det med mat som exempel - jag är väldigt bra på att just säga "va duktigt du äter" när hon ätit upp maten. Men det ska man inte ödsla med på en så trivial sak som mat - äter hon så äter hon. Äter hon inte är hon inte hungrig. Bättre att berömma saker som hon precis lärt sig, rena konkreta saker istället för att berömma att hon "faktiskt ätit upp maten".
Sen inte skälla på barnet när det gjort något det inte får för det triggar bara ännu mer att göra om det när mamma/pappa inte ser. Detta är ju förbannat självklart men samtidigt väldigt lätt att glömma av...och med att skälla menar jag att säga "nej fy! Så får man INTE göra - aja baja!". Bättre att vända på det istället och säga till henne (om hon t ex hoppar i soffan eller på ett bord eller liknande där hon kan skada sig) att "kan du inte visa mig att du kan hoppa på golvet/i studsmattan istället?".

Sen var det mycket om att barn inte kan välja om det inte får val att välja mellan - man kan inte fråga "vill du ha frukost?" utan istället formulera sig "vill du ha yoghurt eller macka till frukost?".

Inte lätt det här med föräldraskap, men skoj :)

EDIT: fan va härliga klipp Chris :)

Redigerat av MrSpokk, 25 April 2013 - 10:05.

Postad 25 April 2013 - 08:52

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Vad gör ni på er pappaledighet? :D

http://vimeo.com/64384933

Haha riktigt rolig video! En av de bättre "drifting" filmerna jag sett ;)

Postad 25 April 2013 - 09:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Frugan har nu varit hemma i ett par dagar pga grymt illamående. Idag var hon ner till VC och fick tabletter utskrivna mot illamåendet, hoppas de hjälper. Inte så kul när hon för 2 veckor sedan påbörjade ett 6-månaders vikariat...

Postad 25 April 2013 - 23:05

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Haha riktigt rolig video! En av de bättre "drifting" filmerna jag sett ;)

Tack :D

Postad 08 May 2013 - 05:48

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Hur pottränar man? Finns det några basicrutiner? Googlandet gav inte jättemycket.

/G

Postad 08 May 2013 - 06:01

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Hur pottränar man? Finns det några basicrutiner? Googlandet gav inte jättemycket.

/G

Vi provade den ett kort tag, men gick rätt snabbt vidare till toaletten istället.
Köpte en sån där ring som man sätter på toaletten. Gäller att få det till en rolig sak.

"Nu är du stor, som kan gå på toaletten"
"Vad bra att du säger till innan du behövde kissa"
"Nu kan du berätta för mamma vad du kunde göra"

osv osv. Fungerade riktigt bra.

Postad 08 May 2013 - 19:46

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Vi provade den ett kort tag, men gick rätt snabbt vidare till toaletten istället.
Köpte en sån där ring som man sätter på toaletten. Gäller att få det till en rolig sak.

"Nu är du stor, som kan gå på toaletten"
"Vad bra att du säger till innan du behövde kissa"
"Nu kan du berätta för mamma vad du kunde göra"

osv osv. Fungerade riktigt bra.

Samma här med ring på toa.uppmuntra uppmuntra uppmuntra så ska du se det löser sig. Och kanske ta bort mattorna någon vecka ha ha ha. Håller på nu och försöka få bort natt blöjan på dottern nu men går segt

Postad 13 May 2013 - 18:58

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Börjar sakteliga försöka sätta mig in i allt som har med föräldraledighet att göra.
Jag har tänkt att ta dubbeldagar från V26 > V.28 (eftersom tösen blir ett år veckan efter) sen semester i tre veckor ( 29 > 31) och sen föräldraledighet från V.32 fram tills januari någon gång då inskolning ska ske...

Men jävlar vad mycket man måste hålla koll på, bara allt "pappersjobb" tex fixa lägre fackavgift, ansökan om 10 % föräldralön från jobbet, är ledigheten semestergrundande, hur många dagar/vecka kan jag ta ut och ändå överleva hyffsat och så vidare och så vidare.

Samtidigt så har jag börjat inse hur mycket jobb (och inte bara lek) det faktiskt innebär att vara hemma med min dotter, visst man kommer väl in i det hela efter ett tag och då är det förhoppningsvis alldeles underbart :)
Jag har längtat efter att få vara pappaledig sen hon föddes men nu en månad innan så börjar allvaret i det hela göra sig påmint... Är jag helt ensam om att vara lite nojig inför resan? :unsure:

Postad 13 May 2013 - 19:05

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Japp :)

Det löser sig. När du är ledig har du all tid i VÄRLDEN att hinna med sådana petitesser som att fixa klart allt pappersarbete.

:ph34r:

Postad 13 May 2013 - 21:41

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Det löser sig. När du är ledig har du all tid i VÄRLDEN att hinna med sådana petitesser som att fixa klart allt pappersarbete.

hahaha ja, precis! Man får så mycket fritid att man knappt vet vad man ska göra med den :D HAHAHAHA!! Borde inte få heta 'föräldraledighet'. Dom borde döpa om det till 'underhållsansvarig' med betoning på underhållande som i rolig/pysslig/uppmuntrande :D

Vad gäller era kommentarer om potträning så är min spontana motfråga; hur gamla var/är era barn när de började med potträning? Toaletten existerar inte i min värld än på ett bra tag.

/G

Postad 13 May 2013 - 22:30

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Första barnet var torrt innan tre år, tog väl någon månad eller två kanske; har barnet bestämt sig går det oftast ganska fort. Naturligtvis orkade han inte gå och pinka hela tiden när han lekte som bäst, men så ska det nog vara.. ;)

Barn två strular lite än pga en förträngning i urinröret som precis blivit tillfixat och "växt rätt", så nu ska kroppen lära sig igen (blev typ baktryck på njurarna eftersom det inte gått tömma helt; alltså måste han lära sig vad kroppens signaler betyder - han har alltså konstant varit pinknödig..). Han lite äldre men pinkar fortfarande ner sig någon gång då och då. Inte alls torr på natten, än.

Jag tackar vårt välfärdssystem för all hjälp vi fått; sex operationer har han fått stå ut med i diverse olika sammanhang. Hårding som bara håller ut armarna när de ska sätta nål ;)

Postad 13 May 2013 - 22:35

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Tror vår första son var torr på dagen när han var runt 2 år, ev strax före. Det var på hans initiativ, han vill börja gå på toaletten med ring själv. har kanske varit ~10 olyckor sedan dess (2 år snart).
Däremot så har han fortfarande nattblöja. Här måste man vänta till dess att kroppen är nog utvecklad. Så att blåsan kan hålla igen på natten, är extremt individuellt.

Andra sonen är bara 4 månader, men jag hoppas att det går lika smärtfritt med honom.

Postad 14 May 2013 - 06:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vår dotter född november 2010 (drygt 2,5 år) är torr på dagtid (förutom enstaka olyckor) men nattblöja är ett måste. En bekant sa till oss att vänta med att försöka sluta med nattblöjan tills vi märker att blöjan är torr på morgonen när hon vaknar...vet inte om det är rätt teknik - eller ska man prova i alla fall, trots att blöjan är nerkissad varje morgon just nu?

Apropå torra barn...http://www.sahlgrens...fria.cid1132707

Barn i västvärlden pott-tränas allt senare och är i genomsnitt inte torra förrän vid tre års ålder. Men det går att få barn blöjfria redan i spädbarnsåldern. Det visar en studie vid Sahlgrenska akademin som följt 47 barn och mammor i Vietnam – där potträningen inleds när barnet är nyfött och barnen oftast är torra innan de kan gå.

Tillägg: Försäkringskassan + räkna ut dagar och allt däromkring är en jävla soppa rent ut sagt. Hur vi än räknade, hur många gånger och hur noggrant som helst så fick vi aldrig det att stämma, haha :)
En sak jag störde mig nåt så förbannat på var när jag var föräldraledig en dag / veckan under drygt ett års tid - då var jag tvungen att ange dagar som jag plockade föräldrapenning (såklart) men även ange hur mycket jag jobbade utöver det. Till saken hör att jag blev tillsagd om det först när det var typ tre månader kvar - resterande tid före det behövde jag aldrig ange någon arbetad tid (heltid). Ibland känns det som F-kassan har noll koll på läget.

Redigerat av MrSpokk, 14 May 2013 - 06:33.

Postad 14 May 2013 - 06:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Börjar sakteliga försöka sätta mig in i allt som har med föräldraledighet att göra.
Jag har tänkt att ta dubbeldagar från V26 > V.28 (eftersom tösen blir ett år veckan efter) sen semester i tre veckor ( 29 > 31) och sen föräldraledighet från V.32 fram tills januari någon gång då inskolning ska ske...

Men jävlar vad mycket man måste hålla koll på, bara allt "pappersjobb" tex fixa lägre fackavgift, ansökan om 10 % föräldralön från jobbet, är ledigheten semestergrundande, hur många dagar/vecka kan jag ta ut och ändå överleva hyffsat och så vidare och så vidare.

Samtidigt så har jag börjat inse hur mycket jobb (och inte bara lek) det faktiskt innebär att vara hemma med min dotter, visst man kommer väl in i det hela efter ett tag och då är det förhoppningsvis alldeles underbart :)
Jag har längtat efter att få vara pappaledig sen hon föddes men nu en månad innan så börjar allvaret i det hela göra sig påmint... Är jag helt ensam om att vara lite nojig inför resan? :unsure:

Bifogad fil  afraid.jpg   36.44K   2 Antal nerladdningar

Postad 14 May 2013 - 09:14

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vi har precis inlett potträningen med Elina 10 månader. Än så länge sitter hon glatt där med en tidning. En gång har hon kissat. Så vi kör väl på tänkte jag. Sätter dit henne direkt när hon vaknar, direkt efter lunch och innan nattblöjan. Återkommer med resultat, för det är ju en ren chansning.

/G

Postad 14 May 2013 - 21:32

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

hahaha ja, precis! Man får så mycket fritid att man knappt vet vad man ska göra med den :D HAHAHAHA!! Borde inte få heta 'föräldraledighet'. Dom borde döpa om det till 'underhållsansvarig' med betoning på underhållande som i rolig/pysslig/uppmuntrande :D

/G

Bifogad fil  afraid.jpg   36.44K   2 Antal nerladdningar

Hahaha allt känns plötsligt mycket bättre! :D

Postad 14 May 2013 - 22:58

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 3

/G

När du ser att hon börjar bli nödig och tar i, du vet den där sköna blicken och utrycket. :D Förflytta henne till pottan och dra av blöjan.
Min dotter är 17 månader nu och vi har börjat med detta. Man kan redan nu se tendenser att hon t.ex själv kommer med pottan ibland.

Stressa inte vare er själva eller barnet. Det känns lite som att det ligger lite "skryt" i att mitt barn var blöjfri vid 12 månader.
Vem fan bryr sig om ungen var blöjfri efter 6 månader eller efter 36 månader? Get a life om det är det enda ni kan "skryta" om.
Löjligt.

Redigerat av Falcy, 14 May 2013 - 22:58.

Postad 14 May 2013 - 23:10

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 1
Jo, många verkar vilja jämföra sitt barn med andras. "Mitt barn kunde gå då, var torr vid den tiden och sa sitt första ord den dagen."
Ta det som det som kommer, inget barn är likt det andra.

Postad 17 May 2013 - 22:29

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Så länge min unge är först med allt håller jag med er. Fast defakto kvarstår, jag tycker det är jätteroligt med alla framsteg och det verkar Elina också tycka! Varje framsteg tills idag har lett till ett nöjdare barn vill jag påstå :)

Sen ska man inte stressa, men att uppmuntra och erbjuda kan ju knappast vara fel :) På mornarna sitter hon på pottan, glad och 'läser' en Elvis-tidning samtidigt som hon kissar. Ser lite kul ut :P Men nu kör vi bara pottan på morgonen. Sen får vi se vart och när vi tar nästa steg i processen. Det får hon bestämma lite grann..

Däremot har hon utvecklat ett hemskt humör vid motgångar. Dvs om nått sitter fast eller att hon inte når något i leksakslådan. Hon kan bli skitsur :D Elva månader av rage är inte att leka med!

/G

Postad 18 May 2013 - 05:09

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Har problem med Oliver. Han varknar var 15:e minut hela natten. Vad fan ska man göra?

Postad 24 May 2013 - 11:57

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vi kör på med potträningen :) Nu kissar hon två gånger om dagen på pottan!

/G

Postad 24 May 2013 - 12:06

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Har problem med Oliver. Han varknar var 15:e minut hela natten. Vad fan ska man göra?

Sover han i egen säng?

Postad 27 May 2013 - 12:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Hur gammal är han?

Postad 29 May 2013 - 05:07

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Börjar bli lite bättre nu. Vi har helt slutat med napp på natten, tror nog den där veckan var tänder på gång. Nu vaknar han kanske var 2:a timme och vill ha tutte.

Några tips på att vänja honom av med tutte på nätterna?

Postad 29 May 2013 - 06:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Börjar bli lite bättre nu. Vi har helt slutat med napp på natten, tror nog den där veckan var tänder på gång. Nu vaknar han kanske var 2:a timme och vill ha tutte.

Hmmm...? Vi kallar nappen för tutte så nu blev det förvirrat :)

Postad 29 May 2013 - 10:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Hur gammal är han?

gissa vem som ligger på bb med en bäbis på magen :)

Edit: Så han föddes 13 augusti 2012 och ni vill innan han är 1 år sluta med napp och bröstmjölk under natten? Visst, bröstet kan ju ersättas med flaska om det är jobbigt. Men nappen (och även bröstet/flaskan) är en trygghet för barnet och det bör ni inte tvinga ifrån honom.

Låt barnet få växa i sin egen takt, stressa det inte! Allt tar sin tid och alla barn är olika. Låt dem VARA barn.

Hmmm...? Vi kallar nappen för tutte så nu blev det förvirrat :)

Varför kalla saker för något de inte är? Snacka om förvirrande för barnet...

Redigerat av Unregistereda299ec85, 29 May 2013 - 11:43.

Postad 29 May 2013 - 12:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Varför kalla saker för något de inte är? Snacka om förvirrande för barnet...

Haha, ja eller hur. Stackars barn. :blink:

Postad 29 May 2013 - 13:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Haha, ja eller hur. Stackars barn. :blink:

Du var ju själv förvirrad ;)

Postad 29 May 2013 - 21:39

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Om tänderna strulade i en vecka så hade ni tur :)

Postad 16 June 2013 - 21:53

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Ligger just nu på luftmadrass i dotterns rum för att se hur hennes premiärnatt kommer att bli. Självklart knarrar madrassjäkeln såpass att hon vaknar varje gång jag rör mig...blir nog lite sömn inatt är jag rädd.
Hittade iaf en hemsida som heter www.youtoons.se där ett gäng småbarnsföräldrar granskar filmsnuttar på internet så dom är barntillåtna och gjort en riktigt fin sida av det, Rekommenderas!

Edit: Luftmadrassen rök ganska kort därpå, nu gäller bara en sketen bäddmadrass. Min rygg kommer att älska mig imorgon.

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 16 June 2013 - 22:02.

Postad 16 June 2013 - 22:27

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Hittade iaf en hemsida som heter www.youtoons.se där ett gäng småbarnsföräldrar granskar filmsnuttar på internet så dom är barntillåtna och gjort en riktigt fin sida av det, Rekommenderas!

Tack för tipset! :)

Postad 17 June 2013 - 09:50

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Ligger just nu på luftmadrass i dotterns rum för att se hur hennes premiärnatt kommer att bli. Självklart knarrar madrassjäkeln såpass att hon vaknar varje gång jag rör mig...blir nog lite sömn inatt är jag rädd.

Edit: Luftmadrassen rök ganska kort därpå, nu gäller bara en sketen bäddmadrass. Min rygg kommer att älska mig imorgon.

Är det inte bara att lägga sig i rummet bredvid? Låter dumt att vänja henne med tryggheten att pappa finns i närheten.

/G

Postad 17 June 2013 - 16:20

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Tanken är att de två första nätterna ska vi sova tillsammans med henne i rummet för att sen låta henne sova själv. Natten gick relativt smidigt ändå så jag tror det blir en smidig övergång. Kommer nog att förbättra allas sömn i slutändan med denna flytt.

Postad 17 June 2013 - 20:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Hur gammal är dottern?

Postad 17 June 2013 - 21:36

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Är 9 månader nu så det känns som det är dags för henne att sova själv.

Postad 18 June 2013 - 07:01

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ok ok. Det är ju annars ett hett debattämne på bl a Familjeliv...
Vi la vår dotter i eget rum redan vid 4 månaders ålder och efter det började hon sova bättre än nånsin. Innan dess både väckte vi henne och vice versa hela nätterna.
Så jag tror nog ni gör helt rätt, lycka till!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.