Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Alien Blu-Ray Anthology

648 svar i trÄden
  • Please log in to reply
Alien Anthology Box (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 9,02 (49) 298:-
Alien Anthology - Limited Egg Edition (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,63 (18) Inga priser
Alien (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 (0) Inga priser
Alien 3 (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 (0) Inga priser
Alien Resurrection (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 (0) Inga priser
Aliens (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#51

Skickat 05 augusti 2010 - 17:00

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0

BEslutsÄngest!!! Vet inte om Àgget Àr plastigt eller inte. Det ska ju vara vÀrt pengarna. Tror att hustrun hÀnger mig upp och ner i tÄrna om jag bokar.... :( Hon ser inte meningen med sÄnt hÀr :D

Kan man avboka pÄ play.com om jag förbokar och sen Ängrar mig?


Du kan nog rÀkna med att Àgget kommer se lite plastigt ut. Förutom VETA som byggde den lilla Gollumstatyn, sÄ var det ett tag sedan jag sÄg en snyggt gjord figur.

+1

Lowry Digital, som gör den digitala transfern verkar ju ha god erfarenhet o gjort bra jobb förut sÄ det verkar lovande :)


Hehe..nja. Lowry har gjort ett par tabbar som folk kommer ihÄg. NÄgon film fick regndropparna utraderade hastigt och lustigt. Förhoppningsvis har Lowry bÀttrat pÄ sin teknik.

#52

Skickat 05 augusti 2010 - 17:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
Ett stycke box (ej nördÀgget :)) bokat pÄ Discshop!

#53

Skickat 05 augusti 2010 - 17:35

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Ett stycke box (ej nördÀgget :)) bokat pÄ Discshop!


+1 :D

#54

Skickat 05 augusti 2010 - 23:31

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0

Oerhört komiskt att vissa verkar mena att en Sideshow collectible i limited upplaga ska skĂ€nkas bort :) . Nog lite mera jobb pĂ„ den Ă€n en simpel digipack i papp. Även om det Ă€r budget vi snackar om sĂ„ verkar den Ă€ndĂ„ vĂ€lgjord och visst Ă€r den lĂ€cker :(


Komiskt eller inte, jag skulle inte ge sĂ„ mycket pengar för nĂ„gon utgĂ„va av nĂ„gon film. Men om Discshop kommer med ett diamanterbjudande för 999kr kanske jag slĂ„r till. Å sen sĂ€ljer jag det pĂ„ Tradera för det dubbla. :D

#55

Skickat 07 augusti 2010 - 15:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Det var bara till att bita i det sura Àpplet och köpa nerdversionen frÄn Discshop för endast 1500 spÀnn.

Brukar aldrig köpa sÄna hÀr lullull utgÄvor men jag kÀnde mig bara tvungen :)

Edit
Tycker Àgget sÄg grymt fint ut i videon i första inlÀgget.
Sen att det kostar en slant Àr de vÀl vÀrt för att fÄ ha Àgget bredvid tv :P
Sen sÄ gÄr den ju förmodligen att sÀlja utan större förlust om man vill pÄ tradera.
Försöker iaf intala mig sjÀlv att den kommer att vara vÀrd sina pengar :(

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av moparman 07 augusti 2010 - 15:46


#56

Skickat 07 augusti 2010 - 15:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Blev nÄtt mysko dubbelinlÀgg

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av moparman 07 augusti 2010 - 15:34


#57

Skickat 07 augusti 2010 - 15:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
*host* nerd! *host*

:(

Det var bara till att bita i det sura Àpplet och köpa nerdversionen frÄn Discshop för endast 1500 spÀnn.

Brukar aldrig köpa sÄna hÀr lullull utgÄvor men jag kÀnde mig bara tvungen :)



#58

Skickat 07 augusti 2010 - 16:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 445 inlĂ€gg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=C3njjD41f48

:) suverÀnt klipp :(

#59

Skickat 07 augusti 2010 - 16:35

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Kommer den första filmen att sÀljas separat? Det Àr nÀmligen bara den jag Àr intresserad av.

#60

Skickat 07 augusti 2010 - 16:36

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Kommer den första filmen att sÀljas separat? Det Àr nÀmligen bara den jag Àr intresserad av.


Nej. Kanske kommer senare men just nu finns det ingen info om det :)

Har sjÀlv bara sett filmerna en gÄng för 5 Är sedan sÄ det ska bli skoj att se dom igen :(

#61

Skickat 07 augusti 2010 - 16:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Trailer för BD-slÀppet för er som inte sett.

#62

Skickat 07 augusti 2010 - 17:42

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0

Nej. Kanske kommer senare men just nu finns det ingen info om det :)

Okej, dÄ skippar jag den helt. FÄr bli LD'n istÀllet. Vem behöver BD, nÀr man har LD? :(

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Movie_freaker_1 07 augusti 2010 - 17:42


#63

Skickat 08 augusti 2010 - 01:02

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Okej, dÄ skippar jag den helt. FÄr bli LD'n istÀllet. Vem behöver BD, nÀr man har LD? :P

Jag? Har för sig aldrig ens sett en film i Laserdisc men jag kan inte tÀnka mig att det ens kommer in nÀrheten av Bluraykvalite, dessutom skulle jag aldrig orka byta skiva 4 ggr pÄ en film :( . NÀ Nissling du fÄr hÀnga med i utvecklingen och köpa Alien i Bluray som oss andra :) .
Visst 1-2 Àr kanon filmer, 3an Àr okej och 4an ja den Àr kanske inte sÄ vÀrst bra men det Àr en fin serie!

Btw - Bokade Àgget pÄ Discshop dag ett dom fick den dÀr, hoppas man fÄr ett ex.

#64

Skickat 08 augusti 2010 - 01:41

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
PÄ min Tv blir bilden kanon, fast jag sitter ju bara med en ful bildrörstv i mitt sovrum. Personligen vill jag bara se den första filmen, men ignorerar Fox det och vÀljer att slÀppa alla i en enda box sÄ kommer jag inte spendera nÄgra pengar pÄ den utgÄvan utan jag satsar pÄ den som slÀpptes för femton Är sedan. Just med Alien behöver du inte byta skiva fyra gÄnger, du behöver inte byta skiva alls eftersom filmen Àr under tvÄ timmar. Du behöver byta sida en gÄng, sÄvida du inte har en spelare som kan lÀsa bÄda sidorna. Men visst, fint med HD.

Förresten, hur visste du att jag Àr Nissling? Iofs, du kanske sÄg mitt album eller kÀnner igen min avatar frÄn Nesdb. Men dÀr hÀnger jag inte lÀngre.

FörlÄt om jag har gÄtt OT för mycket och irriterat er andra lÀsare. ;)

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Movie_freaker_1 08 augusti 2010 - 01:43


#65

Skickat 08 augusti 2010 - 02:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
What?

Bara se den första filmen!..DÄ missar du ju den andra som Àr mycket bÀttre ;)

#66

Skickat 08 augusti 2010 - 04:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 445 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror inte de som vÀxte upp med DVD inser den banbrytande kraft LD hade och hur coolt det formatet var.

Det var pÄ LD som extra material, kommentator spÄr, kapitel, Dolby Digital och DTS 5.1 m.m. m.m. blev den standard som DVD:n och BD sen fortsatte med.

Plus att de boxar och omslag som LD utgÄvorna kom i fÄr DVD/BD varianterna att kÀnnas som fattiga bootlegs i jÀmförelse ;)

MEN, nu gÄr jag nog lite vÀl ur topic ;)

Dock Ängrar jag som fan att jag sÄlde mina CollectorŽs Edition boxar av "Alien" och "Aliens" pÄ LD ;)

#67

Skickat 08 augusti 2010 - 12:47

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0

What?

Bara se den första filmen!..DÄ missar du ju den andra som Àr mycket bÀttre ;)

Den andra Àr av Camereon och honom vill jag inte se. Den första Ä andra sidan Àr av Ridley Scott och honom respekterar jag. Mycket fÄnig anledning av mig att skippa den andra filmen men jag Àr sÄn ibland, egentligen Àr jag rÀtt ointresserad av Alien-filmerna allmÀnt men den första kan jag ge en chans.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Movie_freaker_1 08 augusti 2010 - 13:09


#68

Skickat 08 augusti 2010 - 15:22

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Den andra Àr av Camereon och honom vill jag inte se. Den första Ä andra sidan Àr av Ridley Scott och honom respekterar jag. Mycket fÄnig anledning av mig att skippa den andra filmen men jag Àr sÄn ibland, egentligen Àr jag rÀtt ointresserad av Alien-filmerna allmÀnt men den första kan jag ge en chans.

Oj, det var ganska fÄnig anledning ;) . NÀstan lika fÄnig som att inte vilja titta pÄ en film dÀr subsen Àr pÄ Svenska istÀllet för engelska, men vi har alla vÄra egenskaper.
Men jag skulle starkt rekomendera dig att kolla 1an och 2an, skit i vem som gjort dem! BÄda Àr ju bland de bÀsta filmer som nÄgonsin gjorts!!! Ge dem en chans!


Ps. Det var avataren och snacket om laserdisc som sa att du var Nisse ;) .

#69

Skickat 08 augusti 2010 - 15:53

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

Den andra Àr av Camereon och honom vill jag inte se. Den första Ä andra sidan Àr av Ridley Scott och honom respekterar jag. Mycket fÄnig anledning av mig att skippa den andra filmen men jag Àr sÄn ibland, egentligen Àr jag rÀtt ointresserad av Alien-filmerna allmÀnt men den första kan jag ge en chans.

Och vad har Cameron gjort dig för ont? FörstÄr inte hur man kan ogilla nÄgon som har skapat Titanic, Alien 2 och Terminator 1 & 2.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av belzebubb 08 augusti 2010 - 15:55


#70

Skickat 08 augusti 2010 - 15:53

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Som sagt, jag Àr ointresserad av alla filmer men ettan kan jag prova eftersom det Àr Ridley Scott. Det enda jag kan komma pÄ av Camereon som jag gillat var Terminator 1. I övrigt gillar jag inte hans filmer alls.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Movie_freaker_1 08 augusti 2010 - 15:56


#71

Skickat 08 augusti 2010 - 15:56

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

Som sagt, ettan kan jag prova men tvÄan skippar jag nu iaf. Det enda jag kan komma pÄ av Camereon som jag gillat var Terminator 1. I övrigt gillar jag inte hans filmer alls.

Ja för Terminator 2 Àr ju en dÄlig film ;)

#72

Skickat 08 augusti 2010 - 15:57

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Jo det skulle jag ocksÄ vilja pÄstÄ faktiskt.

#73

Skickat 08 augusti 2010 - 15:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
Oj hÀr har vi visst snubblat över en bak som Àr ordentligt delad, vÀrsta Grand Canyon ;)

#74

Skickat 08 augusti 2010 - 16:15

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlĂ€gg
  • 0
Herregud hur kan man vara sÄ trÄngsynt. Se filmen och bilda dig en uppfattning efterÄt, allt annat Àr ju sÄ korkat att klockorna stannar.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Tomanista 08 augusti 2010 - 16:35


#75

Skickat 08 augusti 2010 - 16:28

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte sagt att filmen Àr dÄlig, det kan jag inte uttrycka mig om eftersom jag inte har sett den Àn. Men jag Àr ointresserad av alla Alien-filmerna bortsett frÄn den första i nulÀget Ätminstone, bara för att en film har gott rykte betyder inte det automatiskt att jag vill se den. Och eftersom alla filmerna endast kommer att sÀljas i en box blir det helt enkelt för mig att skippa det, jag vill inte spendera 700 kr pÄ en box med fyra filmer varav alla Àr ointressanta bortsett frÄn en.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Movie_freaker_1 08 augusti 2010 - 16:29


#76

Skickat 08 augusti 2010 - 16:40

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Den kostar 545kr.

#77

Skickat 08 augusti 2010 - 16:45

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Det var en miss av mig, men 545 kr vill jag inte ge för den boxen. Hade de slÀppt den första filmen separat för runt 150 kr sÄ skulle jag slÄ till men sÄ det ser ut nu, nej.

#78

Skickat 08 augusti 2010 - 16:55

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Bifogad fil  derailed.jpg   35,89K   2 Antal nedladdningar

#79

Skickat 08 augusti 2010 - 17:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Hm...Ja smaken kan tydligen vara vÀldigt olika..

SjÀlv tycker jag att Terminator 2 hör till den absoluta toppen av actionfilmer.

#80

Skickat 16 augusti 2010 - 18:51

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Cameron berÀttar lite om Aliens remastern i denna video i slutet sÄ ha tÄlamod!!

Jag blir liiite orolig av det han sÀger

http://www.comingsoo...ws.php?id=68820

#81

Skickat 16 augusti 2010 - 19:11

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
"Degrained it."

"We got rid of all the grain and now it looks sharper and clearer."

:rolleyes:

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Kalekulan 16 augusti 2010 - 19:12


#82

Skickat 16 augusti 2010 - 19:59

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Tycker det lÄter lovande..aldrig gillat looken pÄ den! SÀger Cameron att den skall vara grynfri sÄ fÄr vi vÀl lita pÄ honom. Han hade ju tydligen anvÀnt nÄn dÄlig filmstock sÀger han ju! Colour corrcted lÄter oxÄ kanon!

#83

Skickat 17 augusti 2010 - 00:27

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0

"Degrained it."

"We got rid of all the grain and now it looks sharper and clearer."


Det lÄter orovÀckande... Bara det inte blir ett nytt Predator-fiasko.

#84

Skickat 17 augusti 2010 - 09:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
OrovÀckande och trÄkigt men ÀndÄ intressant.

Han uttrycker att han tycker att det var för mycket grain i Aliens pga dÄlig film stock och att han inte ville ha det sÄ. Nu har han stÀdat upp den sÄ att den ser ut som han ville frÄn början...

Jag avskyr överdriven DNR men nÀr regissören sjÀlv fÄr skapa den look han anser att filmen skall ha, dÄ mÄste man acceptera det. Det Àr en annan sak Àn nÀr nÄn tekniker sjÀlv beslutar att "stÀda" filmen.

En ny graintvÀttad Aliens blir svÄr att smÀlta, men det Àr nog bara att acceptera i detta fallet. :blink:

#85

Skickat 17 augusti 2010 - 09:37

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0
5 minuter och 55 sekunder in i intervjun dödade han han mitt intresse för Aliens. :blink:

#86

Skickat 17 augusti 2010 - 11:48

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlĂ€gg
  • 0

5 minuter och 55 sekunder in i intervjun dödade han han mitt intresse för Aliens. :blink:

Nu förstÄr jag inte.
Om det aldrig var tÀnkt att finnas grain och om regissör & producenter stÀdar upp och skapar en version de tycker Àr korrekt sÄ Àr vÀl det inte dÄligt?
Eller ska alla filmer ha grain för grainets skull?

#87

Skickat 17 augusti 2010 - 12:35

Lord K
  • Lord K
  • AnvĂ€ndare

  • 132 inlĂ€gg
  • 0

Nu förstÄr jag inte.
Om det aldrig var tÀnkt att finnas grain och om regissör & producenter stÀdar upp och skapar en version de tycker Àr korrekt sÄ Àr vÀl det inte dÄligt?
Eller ska alla filmer ha grain för grainets skull?


Det hade ju inte varit nÄgot fel att ta bort grainet nÀr regissören inte ville ha det frÄn början, OM det hade gÄtt att ta bort det utan att försÀmra detaljrikedomen.
Men sÄ vitt jag vet sÄ pÄverkas alltid detaljerna om man "tvÀttar" bort grain.

Och dÄ fÄr man frÄga sig, ska man göra avkall pÄ detaljrikedomen bara för att bli av med filmkornen?
NEJ Àr mitt svar, men vi har alla olika uppfattningar om det.

#88

Skickat 17 augusti 2010 - 12:48

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • ForumrĂ€v

  • 701 inlĂ€gg
  • 0

Nu förstÄr jag inte.
Om det aldrig var tÀnkt att finnas grain och om regissör & producenter stÀdar upp och skapar en version de tycker Àr korrekt sÄ Àr vÀl det inte dÄligt?
Eller ska alla filmer ha grain för grainets skull?

Filmen har ju alltid sett ut sÄ. Vad spelar det för roll vad han nu fÄtt för sig 25 Är senare...

Filmen Àr en produkt av sin tid, personer förÀndras. Eller ska alla syssla med Revisionist History. Stödjer du Àven Friedkin's vÄldtÀkt pÄ 'French Connection' BD'n?

#89

Skickat 17 augusti 2010 - 13:01

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlĂ€gg
  • 0

Filmen har ju alltid sett ut sÄ. Vad spelar det för roll vad han nu fÄtt för sig 25 Är senare...

Filmen Àr en produkt av sin tid, personer förÀndras. Eller ska alla syssla med Revisionist History. Stödjer du Àven Friedkin's vÄldtÀkt pÄ 'French Connection' BD'n?

Har inte sett "French Connection".

Kan inte heller minnas att jag pÄstÄtt att jag stödjer det ena eller det andra.

Vad vet man om vad han fÄtt för sig nu och vad han varit missnöjd med? Jag har ingen aning.

Vad jag menar Àr att jakten pÄ försvunnet grain börjar nÀstan kÀnnas löjlig. Speciellt nÀr skaparen sjÀlv sÀger att det Àr versionen han vill ge fansen.
Jag har ingen aning om hur resultatet kommer se ut och jag kommer heller inte döma innan jag sett det.

Jag förstÄr fortfarande inte hur man kan döma ut en produkt innan man sett resultatet sjÀlv.
Vissa kommer hata resultatet och andra kommer Àlska det. En del (de flesta misstÀnker jag) kommer inte bry sig.

#90

Skickat 17 augusti 2010 - 13:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv kommer jag inte spekulera pÄ förhand hur detta kommer bli utan att först ha sett det med egna ögon.

Troligtvis och förhoppningsvis blir jag glatt överraskad, om inte har jag iaf gett den en chans innan jag tar till sÄgen.

Dock kan jag vÀl hÄlla med om det hela lÄter en smula mÀrkligt sÄhÀr mÄnga Är senare att göra nÄt dyl. Men hoppas han vet vad han pysslar med och att resultatet blir dÀrefter.

Är vĂ€l varken för eller emot grain, men kan tycka hela graindebatten kan bli en smula överdriven ibland. SĂ€rskilt dĂ„ nĂ€r det blir lite "grain för grainets egen skull" -nivĂ„ pĂ„ det.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av masse70 17 augusti 2010 - 13:15


#91

Skickat 17 augusti 2010 - 13:17

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0

Men hoppas han vet vad han pysslar med och att resultatet blir dÀrefter.


Det Àr det som Àr sÄ sjukt pÄ detta forum ...att folk verkligen tror att de har bÀttre koll Àn regisören sjÀlv! Vi snackar om James Cameron...om han sÀger att filmen kommer se ut som han alltid velat att den ska sÄ den vara sÄ....


Filmen har ju alltid sett ut sÄ. Vad spelar det för roll vad han nu fÄtt för sig 25 Är senare...


Fine...men dÄ har det varit fel i 25Är...var nöjd nÀr den nu kommer som den var menat att göra!

#92

Skickat 17 augusti 2010 - 13:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr det som Àr sÄ sjukt pÄ detta forum ...att folk verkligen tror att de har bÀttre koll Àn regisören sjÀlv! Vi snackar om James Cameron...om han sÀger att filmen kommer se ut som han alltid velat att den ska sÄ den vara sÄ....

Hoppas inte du syftade pÄ mitt inlÀgg nu..?

#93

Skickat 17 augusti 2010 - 13:26

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
Du ser vÀl var citatet kommer i frÄn.? Men jag syftar generellt pÄ alla medlemmar pÄ detta forum som alltid hamnar i dessa diskussioner som Àr sÄ tröttsamma. Alla gnÀller pÄ att de vill ha filmen sÄ nÀra sitt original ursprung som regisören tÀnkt sig....nu helt plötsligt sÄ nÀr regisören sÀger att filmen aldrig sett bra ut och att han vill Àndra pÄ det sÄ sÀger folk" Men sÄ har den ju alltid sett ut" varförÀndra pÄ det!! Helt sjukt enligt mig!

Men det var absolut inget pÄhopp pÄ dig masse70!

#94

Skickat 17 augusti 2010 - 13:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0
För att inga missförstÄnd ska uppstÄ har jag aldrig pÄstÄtt mig veta mer Àn Cameron eller nÄgon annan och Àr ocksÄ den sista att gnÀlla pÄ liknanade ingrepp och releaser.

Fick tex mycket skit förut dÄ jag erkÀnde att jag köpte första slÀppet av Gladiator pÄ BD mest för att jag ville se med egna ögon hur bra eller dÄlig den var. Detta trots alla olyckskorpar som kraxade och skrek sig blÄa med diverse Äsikter och tyckanden.

Återigen, om Cameron vill göra detta och Ă€r nĂ„got han stĂ„r för och alltid velat göra sĂ„ har jag ingen anledning att misströsta, iaf inte Ă€n.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av masse70 17 augusti 2010 - 13:34


#95

Skickat 17 augusti 2010 - 13:35

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med dig! Men du skrev trots allt "Hoppas han vet vad han pysslar med"! Klart han har koll...mer Àn vad vi har eller..?

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av vinncent 17 augusti 2010 - 13:37


#96

Skickat 17 augusti 2010 - 13:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med dig! Men du skrev trots allt "Hoppas han har koll"! Klart han har koll...mer Àn vad vi har eller..?

Exakt det jag sade, jag hoppas (och tror) han har koll.

Var vÀl mer en omskrivning eller fel val av formulering du kanske hakade upp dig pÄ?

Dock bör man ju tillÀgga att bara för att han Àr en erkÀnt duktig regissör behöver inte det betyda att han Àr lika bra eller insatt i bildbehandling och transferering mellan filmformat pÄ en djupare teknisk etc, eller hur?

Vad vet jag/vi?

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av masse70 17 augusti 2010 - 13:40


#97

Skickat 17 augusti 2010 - 14:01

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0

Dock bör man ju tillÀgga att bara för att han Àr en erkÀnt duktig regissör behöver inte det betyda att han Àr lika bra eller insatt i bildbehandling och transferering mellan filmformat pÄ en djupare teknisk etc, eller hur?


NÀ....men han lÀr vÀl knappast sitta sjÀlv framför skÀrmen nÀr han gör det eller hur? Han sa ju att han hade satt sig ner med folk han jobbat med i frÄn Avatar nÀr han gjorde det om jag mindes rÀtt i intervjun!

Exakt det jag sade, jag hoppas (och tror) han har koll.


Du skrev aldrig "tror" i ditt tidigare inlÀgg!;-)

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av vinncent 17 augusti 2010 - 14:00


#98

Skickat 17 augusti 2010 - 15:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 445 inlĂ€gg
  • 0
LÀste i en intervju med honom för en herrans massa Är sedan att han Ängrade hÄrt att han filmade pÄ den typ av negativ som dom anvÀnde, han Ängrade Àven lite att han inte filmade den för 2.35:1 formatet, sÄ detta Àr inget han fÄtt för sig pÄ senare tid.

Skillnaden mot Predator som verkar ha stÄtt instÀlld pÄ "Auto DNR: Maximum" sÄ har dom haft mÀnsklig kontroll hela vÀgen. Plus att Lowry inte brukar göra nÄgra hafs verk :blink:

SÄ med lite skicklighet och elegans sÄ kanske dom har anvÀnt DNR pÄ det sÀtt som det SKA anvÀndas, som ett verktyg och inte en nödlösning som dom slÄr pÄ MAX och gÄr och fikar under tiden och hoppas pÄ det bÀsta :rolleyes:

Cameron Àr ju Àven kÀnd som en extrem perfektionist, sÄ jag Àr inte speciellt orolig denna gÄngen.
Om tvÄ mÄnader sÄ fÄr vi se resultatet, och jag tycker vi tar det lugnt fram tills dess att vi fÄr vÄrat första bildbevis.

ALIENS har sett medioker och grötig ut pÄ VHS, LD, DVD och Àven den gamla HDTV version jag har sett, sÄ chansen att det blir sÀmre Àn nÄn av dom versionerna Àr nog ganska sÄ minimal ;)

LetÂŽs wait and see folk!

#99

Skickat 17 augusti 2010 - 17:17

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0
För min del kÀnns det som han lyssnat för mycket pÄ killen frÄn avatar(sÀkert en som inte vet vad cellouidfilm Àr för nÄgot) som han hade med sig nÀr han fÀrgkorrigerade. Jag tror att han tar bort filmkornen och sÀtter dit finare korn efterÄt med datorns hjÀlp. Har han tÀnkt sig de-graina filmen för att göra den "skarpare", eller för att fÄ till en renare bild sÄ har han skjutit sig i foten.

Om han nu ger en dubbelutgÄva dÀr den ena Àr restuarerad med kornen intakt, dÄ spelar det ingen roll för mig. Men som det Àr nu sÄ flirtar han vilt med revisionisterna. Ni kan ge er fasiken pÄ att Abyss, hans nÀstan bÀsta film, ocksÄ fÄr sig en injektion Borttagningsmedel.

Bara att han sade "de-graining" i intervjun var tanklöst. Jag nÀstan hatar tanken pÄ att regissörerna ens nÀmner ordet.

Att de-graina Àr lite som att brusreducera bort diskanten pÄ musik. Det gÄr inte att ta bort brus och samtidigt behÄlla en luftig diskant.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Unregistered1fef72f3 17 augusti 2010 - 17:19


#100

Skickat 17 augusti 2010 - 17:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 445 inlĂ€gg
  • 0
Vi fÄr hoppas att dom fÄtt nÄn balans pÄ det hela.

FOX borde veta vid det hÀr laget att det kommer att ta hus i **** om dom ger den "Predator" looken :rolleyes:

Jag vill bara fÄ en version som gÄr att titta pÄ utan att ögonen blöder.
Började för nÄgra mÄnader sen titta lite grann pÄ DVD:n frÄn Quadrilogy boxen, och den ser verkligen förjÀvlig ut.
DNR som fÄr hela bilden att kleta ut sig vid minsta rörelse och en storm av artafakter :blink:
Filmen har ju t.ex. likt Robocop haft stora problem pÄ alla format.

Önskar att jag fick chansen att se ALIENS pĂ„ bio i en fin 35mm version, sĂ„ man iallafall kunde fĂ„ se den EN gĂ„ng utan diverse digitala störningar av olika slag.



1 anvÀndare lÀser den hÀr trÄden

Medlemmar: 0 - GÀster: 1 - Anonyma anvÀndare: 0

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.