Efter att ha undersökt marknaden ganska ytligt har jag hittat två bra alternativ tror jag. Velodyne och Sunfires små minstingar på 8" och med 1000W-steg.
Jag vill ha en sub som passar bra till både musik och film. En för stor och slö sak som inte hänger med är inte intressant, utan det ska vara bra snärt i den. Men ändå vill man ju så klart ha något som går ner på djupet.
Är jag rätt ute när jag tittar mer på dessa små 8:or? Vad jag förstått levererar de bas som många bra mycket större varianter gör. Eller borde jag titta mer på andra alternativ också?
Nåja, till huvudfrågan.
Om man tittar enbart på Sunfire HRS-8 och Velodyne SPL-800i. Vad skiljer?
Det är två små lådor med 8"-element och ett steg på 1000 W i varje. Om jag är rätt informerad är det dessutom samma tillverkare av steget.
Var inne på Pause härom dagen och kollade närmare på Sunfiren och säljaren påpekade att elementet i Sunfire var krafigare upphängt i en rejäl gummilist (så att elementet har en slaglängd på 4 cm) där Velodynen låg lite i lä. Å andra sidan har Velodyne tygligen en konstruktion där elementet är placerad en bit in i lådan med kanter runt som tydligen ska ge en bättre kvalitet på basen.
Berätta gärna allt ni vet om de båda alternativen. Finns det någon som jämfört dessa två och har något att säga?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Velodyneklubben!
49 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?