Sökresultat     Sökningen pågår   Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
 Söker efter filmer  
 Gå till filmdatabasen
 Söker efter produktkategorier  
 Se alla kategorier (på Prisjakt)

Söker efter användare  
 Avancerad sökning
 Söker efter gallerier  
 Se alla gallerier
 Sök forumtrådar  
 Avancerad sökning

Du måste vara registrerad för att kunna logga in.
Som registerad användare kan du:

• Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.

Om du inte har ett konto, kan du registrera dig här.

Användarnamn  Glömt ditt användarnamn? Klicka här
Lösenord  Glömt ditt lösenord? Klicka här

Stäng  

Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler · 

103 Sidor V   1 2 3 > »    Gå till första olästa inlägg
Svara Starta ny tråd
* Officiell Tråd - Dynavoice *, M-65, M-85 m.fl. diskuteras här
Produkter kopplade till denna tråd
Dynavoice Challenger C-5 (Centerhögtalare)        182     0 Inga priser Betyg:   (8.43)
Dynavoice Challenger C-5 EX (Centerhögtalare)        9     0 Lägsta pris 695:- Betyg:   (7.75)
Dynavoice Challenger C-6 (Centerhögtalare)        99     0 Lägsta pris 795:- Betyg:   (8.87)
Dynavoice Challenger M-65 (Golvhögtalare)        421     3 Inga priser Betyg:   (8.95)
Dynavoice Challenger M-65 EX (Golvhögtalare)        35     0 Lägsta pris 2695:- Betyg:   (8.92)
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 (Högtalarpaket för hembio)        67     0 Lägsta pris 3795:- Betyg:   (8.82)
Dynavoice Challenger M-85 (Golvhögtalare)        104     0 Inga priser Betyg:   (8.93)
Dynavoice Challenger S-5 (Surround-/ stativhögtalare)        97     0 Inga priser Betyg:   (8.67)
Dynavoice Challenger S-5 EX (Surround-/ stativhögtalare)        8     0 Lägsta pris 995:- Betyg:   (7.75)
Dynavoice Challenger S-6 (Surround-/ stativhögtalare)        91     0 Inga priser Betyg:   (8.61)
Dynavoice Challenger Sub 10 (Subbasar)        22     0 Inga priser Betyg:   (7.38)
Dynavoice Comet C-1 (Surround-/ stativhögtalare)        41     0 Lägsta pris 495:- Betyg:   (7.73)
Dynavoice Comet C-1 5.0 (Högtalarpaket för hembio)        0 Lägsta pris 995:-
Dynavoice Definition 5.0 (Högtalarpaket för hembio)        51     0 Lägsta pris 5995:- Betyg:   (8.93)
Dynavoice Definition DC-5 (Centerhögtalare)        23     0 Lägsta pris 995:- Betyg:   (8.73)
Dynavoice Definition DF-5 (Golvhögtalare)        27     0 Lägsta pris 2995:- Betyg:   (8.64)
Dynavoice Definition DF-6 (Golvhögtalare)        10     0 Lägsta pris 3995:- Betyg:   (7.50)
Dynavoice Definition DM-5 (Surround-/ stativhögtalare)        13     0 Lägsta pris 1995:- Betyg:   (8.14)
Dynavoice Definition SW-10 (Subbasar)        49     0 Lägsta pris 2995:- Betyg:   (8.50)
Dynavoice Dynamite 10 (Golvhögtalare)        7     0 Lägsta pris 3495:- Betyg:   (9.12)
Dynavoice Dynamite 8 (Golvhögtalare)        14     0 Lägsta pris 2995:- Betyg:   (9.00)
Dynavoice Dynamite S-61 (Surround-/ stativhögtalare)        4     0 Lägsta pris 1395:- Betyg:   (9.00)
Dynavoice Finale 10 Tower (Golvhögtalare)        38     0 Lägsta pris 6995:- Betyg:   (8.25)
Dynavoice Finale 10 Twin (Golvhögtalare)        8     0 Lägsta pris 4995:- Betyg:   (7.00)
Dynavoice Finale Sub 10D (Subbasar)        5     0 Inga priser Betyg:   (8.50)
Dynavoice Magic C-4 (Centerhögtalare)        73     0 Lägsta pris 395:- Betyg:   (7.52)
Dynavoice Magic C-4 EX (Centerhögtalare)        41     0 Lägsta pris 595:- Betyg:   (8.82)
Dynavoice Magic F-3 Paket (Högtalarpaket för hembio)        4     0 Inga priser Betyg:   (6.33)
Dynavoice Magic F-6 (Golvhögtalare)        201     1 Lägsta pris 895:- Betyg:   (8.74)
Dynavoice Magic F-6 EX (Golvhögtalare)        109     0 Lägsta pris 1495:- Betyg:   (9.14)
Dynavoice Magic FX-4 EX (Surround-/ stativhögtalare)        10     0 Lägsta pris 995:- Betyg:   (8.12)
Dynavoice Magic LCR-4 EX (Surround-/ stativhögtalare)        1     0 Lägsta pris 995:- Betyg:   (8.00)
Dynavoice Magic S-4 (Surround-/ stativhögtalare)        80     1 Lägsta pris 595:- Betyg:   (8.13)
Dynavoice Magic S-4 EX (Surround-/ stativhögtalare)        36     0 Lägsta pris 695:- Betyg:   (8.78)
Relaterade trådar (83 st)
Hjälp, fråga om Dynavoice magic och Proson Reality Sat 31 SA (v.2) 7 inlägg Senaste: 13 dagar sedan
Yamaha NS-555 eller Dynavoice Magic F-6 EX ? 1 inlägg Senaste: 16 dagar sedan
Z-5500 trasigt, vad ska jag köpa nu? :) 3 inlägg Senaste: 25 dagar sedan
Dynavoice Definition SW-10 131 inlägg Senaste: 1 mån sedan
Vilka högtalare, sub till Onkyo sr-608? 2 inlägg Senaste: 1 mån sedan
Testrecension Dynavoice Magic F-6 Paket (JB) 46 inlägg Senaste: 2 mån sedan
Dynavoice Magic FX-4 EX 7 inlägg Senaste: 2 mån sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice Definition * 320 inlägg Senaste: 3 mån sedan
Dynavoice DF-6 195 inlägg Senaste: 3 mån sedan
Dynavoice Magic F-6 EX 40 inlägg Senaste: 4 mån sedan
Stereobygge till storstuga 15 inlägg Senaste: 4 mån sedan
Val av nya högtalare (3st) 27 inlägg Senaste: 6 mån sedan
Skillnad på dynavoice högtalare 3 inlägg Senaste: 6 mån sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice Dynamite * 152 inlägg Senaste: 6 mån sedan
Dynavoice F-6 eller F-6 EX 5 inlägg Senaste: 6 mån sedan
frekvensomfång på olika högtalare 10 inlägg Senaste: 6 mån sedan
Vilket surroundsystem? 6 inlägg Senaste: 6 mån sedan
dynavoice M-65, hur kopplar jag för 4ohm / 8ohm? 17 inlägg Senaste: 6 mån sedan
Problem med donyvaice m-85. 10 inlägg Senaste: 7 mån sedan
Val av paket 2 inlägg Senaste: 7 mån sedan
Dynavoice Finale 10 Tower 128 inlägg Senaste: 7 mån sedan
HECO Victa 300 0 inlägg Senaste: 8 mån sedan
Tangent Evo 5 eller Dynavoice S4 EX 0 inlägg Senaste: 8 mån sedan
Recension - Dynavoice Challenger M-65 80 inlägg Senaste: 9 mån sedan
Yamaha NS-555 vs Dynavoice F-6 11 inlägg Senaste: 9 mån sedan
Komplettera HKTS11 till 7.1? 9 inlägg Senaste: 11 mån sedan
Fronthögtalare och subwoofer max 10 000 8 inlägg Senaste: 1 år sedan
Dynavoice F-6 paketet 4 inlägg Senaste: 1 år sedan
Hur står sig Dynavoice Magic F-6 EX mot Argon 7240? 5 inlägg Senaste: 1 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor 17 inlägg Senaste: 1 år sedan
En snabb fråga om ang högtalarimpedans 2 inlägg Senaste: 1 år sedan
Slimmad förstärkare att ha på skrivbordet? 7 inlägg Senaste: 1 år sedan
Hjälp mig välja högtalare. 7 inlägg Senaste: 1 år sedan
Dynavoice m65 vs Proson Reality 63 MK2 11 inlägg Senaste: 1 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center 12 inlägg Senaste: 1 år sedan
Jag behöver Er vägledning. (Jamo S 606 HCS 3 VS Dynavoice Definition) 5 inlägg Senaste: 1 år sedan
Köp av ny anläggning 8 inlägg Senaste: 2 år sedan
Råd om inköp av förstärkare 0 inlägg Senaste: 2 år sedan
Dynavoice Magic + Yamaha RX-V463, värt det? 17 inlägg Senaste: 2 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 6 inlägg Senaste: 2 år sedan
Uppgradera till Dynavoice M-85? 12 inlägg Senaste: 2 år sedan
Proson RV 2050 v.2 till ett par Dynavoice Dynamite 8 3 inlägg Senaste: 2 år sedan
Dali Concept 2 el. Dynavoice DF-5 6 inlägg Senaste: 2 år sedan
Alternativ till Argon 1 inlägg Senaste: 2 år sedan
Prisvärda stativare 16 inlägg Senaste: 2 år sedan
Nytt 5.1 system till en liten tvåa? 1 inlägg Senaste: 2 år sedan
Vad tror ni om detta paket? 8 inlägg Senaste: 2 år sedan
Högtalare + förstärkare för 2000:- 16 inlägg Senaste: 2 år sedan
Dynavoice M-85 eller QLN Artech 8 35 inlägg Senaste: 2 år sedan
hjälp/råd om budgethögtalare 3 inlägg Senaste: 2 år sedan
Canton Movie 150 QX eller Dynavoice M-85 Paket 24 inlägg Senaste: 2 år sedan
Dynavoice Magic F-6 + NAD C315BEE = Sant? 14 inlägg Senaste: 2 år sedan
proson stratego vs dynavoice finale 72 inlägg Senaste: 2 år sedan
Känslighet hur fungerar det ? 14 inlägg Senaste: 2 år sedan
Dynavoice C-5 (Center) 19 inlägg Senaste: 2 år sedan
Dynavoice Challenger M-65 2 inlägg Senaste: 2 år sedan
XTZ Class A-100 D II ? 10 inlägg Senaste: 3 år sedan
Vilka högtalare ska jag köpa? 1 inlägg Senaste: 3 år sedan
Dynavoice M-85 11 inlägg Senaste: 3 år sedan
Dynavoice f-6 vs Audiopro black diamond v.2 13 inlägg Senaste: 3 år sedan
Lite pengar att förbruka men på vilket märke/model 22 inlägg Senaste: 3 år sedan
Proson = bra skit? 77 inlägg Senaste: 3 år sedan
Dynavoice Magic F-6 vs Proson Libra 653 8 inlägg Senaste: 3 år sedan
dynavoice definition undringar. 42 inlägg Senaste: 3 år sedan
Dynavoice M65 vs. Infinity Primus 250 38 inlägg Senaste: 3 år sedan
Vilka högtalare för 2000kr? 6 inlägg Senaste: 3 år sedan
Högtalarstativ & Centerupphängning! 0 inlägg Senaste: 3 år sedan
Kablar för Dynavoice M-65 0 inlägg Senaste: 3 år sedan
Högtalarfunderingar 6 inlägg Senaste: 4 år sedan
Dynavoice Challenger Sub 10 7 inlägg Senaste: 4 år sedan
Centern färgar tv, någon bra lösning? 8 inlägg Senaste: 4 år sedan
Dynavoice Magic+Yamaha RX-V457 3 inlägg Senaste: 4 år sedan
Biampa fronthögtalarna 3 inlägg Senaste: 4 år sedan
Infinity Primus 250 vs. Dynavoice M65?! 24 inlägg Senaste: 4 år sedan
Gästbok för Ronny.L 9 inlägg Senaste: 5 år sedan
Första intrycket av Dynavoice M 6.5 11 inlägg Senaste: 5 år sedan
Dynavoice M-6.5 - Recension 21 inlägg Senaste: 5 år sedan
DynavoiceM65+sub eller XTZ99? 34 inlägg Senaste: 5 år sedan
H/K 670 och Dynavoice M-65? 17 inlägg Senaste: 5 år sedan
Dynavoice M-6.5 - Recension 55 inlägg Senaste: 5 år sedan
Högtalare/Paket för 2000.kr billigt och bra 16 inlägg Senaste: 5 år sedan
Dynavoice M-65 Recension 154 inlägg Senaste: 5 år sedan
Dynavoice har återuppstått! finns hos fynda.se 21 inlägg Senaste: 5 år sedan

posta Dec 27 2004, 01:12
Inlägg #1
Johan82

Beroende

Gick med: 2002-08-11
 Har 35 bilder i Galleriet

Välkommen till den Officiella Dynavoice tråden.

Intresset för dessa högtalare har visat sig bli mycket stort och dom kommande högtalarna i samma serie kommer säkert bli lika populära, så det kan väl vara på sin plats med en officiell tråd. Denna tråd kommer alltså behandla Dynavoice Challenger M-65 och kommande högtalare i samma serie.

Dynavoice Challenger M-65

- - - - - -
Dynavoice M-65 i färgerna Calvados, Dark Cherry och Svart. (Klicka på bilderna för att se dem större)

Rejäl terminal som tillåter Bi-wire

Specifikationer Dynavoice M-65:
  • 3 x basreflex bakåt, en basplugg ingår till varje högtalare
  • 1” Superaudio-diskantt,
  • 2 x 5,25” mellanregister,
  • 2 x 6,5” basar
  • 4-8 ohm
  • 25 - 32 000 Hz (- 3 dB)
  • 93 db
  • 250 W
  • 1100 x 200 x 400 mm
  • 27 kg/st
Citera( Källa: Hifi & Musik nr 11 - 2004)
"Vi blev mycket förvånade när det visade sig att Dynavoice hade mycket trevliga hifi-kvaliteter i en balanserad kombination med viss partyfaktor. Vi hade helt klart väntat oss en fullfjättrad partyslugger. Ljudet är stort från Dynavoice och klart störst i det här gänget. De är lättdrivna vilket märks på att ljudet hoppar ur dem med en lätthet som ingen av de andra kommer i närheten av, trots att volymratten är måttligt uppvriden. Musiken känns varm och fyllig och väldigt alert och tempostark.
Basen är tydlig och djup och har en bra konturskärpa. Det är smått imponerande att man fått till basen så bra med tanke på både antalet membran och lådstorleken. Hade högtalarna kostat tre gånger så mycket hade man inte blivit lika förvånad, men nu är det ytterst måttliga pengar det handlar om. Den här basen gör det riktigt kul att mangla på med hårdrock på höga volymer. När jag spelade Metallica lät det köttigt och snärtigt med ändå väldigt snällt för öronen. Det fanns inga tendenser till att låta vasst, men andra ord. Mellanregistret ger mycket information och en fyllighet och nyans åt röster som är mycket trevligt. Ljudet på det stora hela är öppet och informativt och oavsett vilken musik som spelas så låter Dynavoice bra."

Mer Info: Fynda.se

Medlemmsrecensioner i Priskajkts forum:Länkar till trådar i forumet som behandlar Dynavoice M-65:
Dynavoice Challenger M-85

- - -

Dynavoice M-85 i färgerna Calvados och Dark Cherry. (Klicka på bilderna för att se dem större)

M-85 Terminal.

Längst upp på terminalen så hittar du 3 extra guldplätterade kontakter. Dessa används för att finjustera det kritiska övre mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du får då ett mer korrekt ljud, än om du ändrar på bas/diskant-kontrollerna på förstärkaren.

Specifikationer Dynavoice M-85:
  • Lådkonstruktion:
    2 x basreflex bakåt
    Guldplätterad Bi-wiring-terminal
  • Element:
    1” Ringradiator-diskant
    1” Softdome-diskant
    6,54” mellanregister
    2 x 8” bas
  • Impendans:
    4-8 ohm
  • Frekvensområde:
    - hz (-3 dB)
  • Känslighet:
    92 db
  • Max Effekt:
    - W
  • Storlek (H x B x D):
    1100 x 227 x 399 mm, 28,5 kg/styck
Är det något du tycker ska stå med i förstainlägget så skicka ett PM till Johan82

Det här inlägget har ändrats av alpha Apr 27 2006, 03:41

posta Dec 27 2004, 01:35
Inlägg #2
erikt

Användare
**

Gick med: 2004-03-14
 Har 1 bilder i Galleriet

Jag kan väl inviga tråden då wink.gif

Jag fick mina M-65or i calvados nu på julafton. Det var två tunga peket som skulle släpas hem från postcentralen. Det var med ett nödrop de gick in i min BMW, sedan.

När de väl var uppackade konstaterade jag att det var en riktigt fin finish på dem. Allting känns mycket gediget och jag har haft turen att undkomma fraktskador.

Jag bar snabbt upp de gigantiska kolosserna och kopplade in dem till min Sony STR-DB695-reciver och sänkte ljudet en bra bit innan jag drog igång en skiva. Det fick bli Dire Straits med låten "sultans of swing" som invigningslåt.

Trots att jag hade sänkt volymen en bra bit blev jag överraskad över hur högt ljudet var. Det var precis som jag hade hoppats, högtalarna är mycket lättdrivna och musiken hoppar verkligen fram med lätthet!

Ljudet var även det klart över min förväntan, speciellt i de nedre regionerna! Det enda i ljudväg som jag kan klaga på är att diskanten är lite vass, men det släpper nog så småningom.

Det, och att högtalarterminalerna (som ser väldigt eleganta ut) är lite gnissliga och trögskruvade är egentligen de enda nackdelarna jag kommer på. Storleken kanske även kan räknas in här. Det ser lite knasigt ut hemma hos mig just nu, men det kommer jag fixa till smile.gif

De cirka 2000 kronorna jag spenderade känns som de mest välinvesterade tusenlapparna jag någonsin har pungat ut. Den största fördelen dessa högtalare har mot andra konkurrenter är att de är så otroligt lättdrivna! De gav verkligen nytt liv i min annars så trötta reciever. Jag hade aldrig kunnat drömma om att den kunde pumpa på så bra som den gör nu! biggrin.gif

Jag tror dock inte att de spelar ner till de specade 25 hertzen med min reciever. Men det är inga problem eftersom jag har en aktiv sub som hjälper till. Tro nu inte att de är dåliga på basåtergivning, för det är här de glänser som mest! Det kanske är lite svårt för min reciever att driva högtalaren fullt ut bara. Dessutom är rummet jag har dem i väldigt litet.

I veckan ska jag undersöka dem lite mer. Testa dem i ett större rum med en kraftigare 2-kanalare samt använda bi-wire-funktionen för att se hur det blir! Jag återkommer med resultat och synpunkter.

Nu blev visst detta lite av en recension, hoppas att ni har överseende smile.gif Jag är bara så förtjust i mina nya ögonstenar wub.gif

Det kanske ska tilläggas att jag inte har jämfört dem med dyrare golvhögtalare, endast mina gamla Mirage-stativare. Det går inte att jämföra direkt... Miragehögtalarna spelar nog mer neutralt, fast de blir ordentligt spöade av Dynavoice när det gäller spelglädje, basåtergivning samt att de är en mycket lättare last för stärkaren.

mvh
Erik

posta Dec 27 2004, 01:38
Inlägg #3
T.B

Forumräv

Gick med: 2004-08-18
 Har 10 bilder i Galleriet
 Har 1 annonser i Marknaden

Väntar bara mer och mer tills hela paketet släpps i vår. biggrin.gif
Får nästan kramp.

posta Dec 27 2004, 02:52
Inlägg #4
fackamato

Forumräv

Gick med: 2004-02-27
 Har 83 bilder i Galleriet
 Har 73 filmer i samlingen

Skall några timmar köra några mil och hämta ett sådant här par, som skall ersätta mina Proson C90 (2*10", mellan, diskant). Kommer att bli intressant... smile.gif

posta Dec 27 2004, 23:06
Inlägg #5
feb2

Forumräv

Gick med: 2004-06-02
 Har 8 bilder i Galleriet

Har idag varit och lyssnat på XTZ 99 W2MT på Fyndbörsen, samt på Dynavoice M65 på Fynda. Till att börja med kan jag släppa bomben, huruvida det stämmer eller inte får väl redas ut av de som orkar. Men killen på Fynda påstod att det INTE kommer någon center och surroundhögtalare från Dynavoice..någon som kan bekräfta eller dementera så är denne välkommen.
Vi fördjupade oss inte mer i det utan bad att få provlyssna.

edit: stämmer inte enligt Fynda, felinformerad personal.

Tyckte det var svårt att göra någon rättvis jämförelse i lyssningarna då mkt skiljde, förstärkare, kablage, men framförallt lyssningsrummet. På Fynda kan man väl knappast kalla det rum då ljudet försvann ut i den stora lokalen. På Fyndbörsen fanns ju faktiskt ett riktigt provlyssningsrum.

Det jag och min kompis slogs av vid båda provlyssningarna var att båda lät väldigt klart och fint.

Jag valde till slut Dynavoice främst pga priset.

Väl inkopplade med min Yamaha RX-V550 kan jag konstatera att det vid jämförelse av mina gamla Jamo Cornet 80III, med dubbla 10" basar, låter Dynavoice mkt tightare, renare och rappare bas. De låter oerhört mkt klarare än mina gamla, får känslan av att jag har rensat öronen eller något.

Tyvärr är det lite för sent här, tror inte den sovande regeringen, mina tre små barn, påhälsande svärmor skulle uppskatta om jag drog på och testade mer, även om jag håller till i gillestugan i huset.

Men jag återkommer och delar med mig av mer synpunkter vad det lider.

OT: En kul grej med Fyndbörsen för övrigt, ni som åker dit bör kolla in deras intressanta prismärkning i butiken. Denna är nämligen obefintlig. Frågar man om priset på alltifrån receiver till spikes så springs det till datorn vid disken, nähä där står två andra i personalen i kö för att göra samma sak..WTF??
Sätt ut lite priser på grejorna och sätt dit en automat med kölappar, är mitt högst personliga tips.

Tack för mig. rolleyes.gif

Det här inlägget har ändrats av feb2 Dec 28 2004, 11:42

posta Dec 27 2004, 23:20
Inlägg #6
thxmaster

Forumräv

Gick med: 2003-03-01
Saknar galleri, filmsamling, annonser

feb2

Vi får väll hoppas att killen på fynda har fel och att det kommer
mer från Dynavoice, För om jag fattat detta rätt så ska M65 vara bra...

Även jag är lite nyfiken på Dynavoice biggrin.gif

posta Dec 27 2004, 23:24
Inlägg #7
feb2

Forumräv

Har 8 bilder i Galleriet

Ja verkligen, hade hoppats kunna köpa Dynavoice center och surr också när de kom, men när han påstod att så inte var fallet så köpte jag en Proson center istället, som är hyfsat lik Dynavoice. Jag har Proson surr innan så för mig kändes det rätt.

Det här inlägget har ändrats av feb2 Dec 27 2004, 23:25

posta Dec 28 2004, 00:11
Inlägg #8
Avregistrerad001

Mästare

Gick med: 2004-07-23

Trevligt feb2 smile.gif ! Förutom det här med resten av serien. Hade ju hoppats på en center med större tydlighet då jag allt tycker att min Proson 52RR är en kompromiss för lägre krav. Antar att Fynda bekräftar om detta är riktigt inom kort.

posta Dec 28 2004, 10:20
Inlägg #9
FYNDA

Lärjunge

Gick med: 2004-02-02

Hejsan.
Angående Center och Satelliter till Dynavoice Challenger M-65 så stämmer det ej.
Utveckliningen av dessa är i stort sett klar och de ska börja tillverkas inom kort.
Exakt när de finns för försäljning kan vi tyvärr inte säga, men en gissning är
Feb-mars.

PS. Givetvis ska personalen i vår butik ha denna informationen, ska undersöka
vem som varit felinformerad. DS.

Med vänliga hälsningar

posta Dec 28 2004, 10:33
Inlägg #10
feb2

Forumräv

Har 8 bilder i Galleriet

Det vore ju tacksamt, köpte en helt annan center pga att jag fick den informationen..ville ju egentligen ha Dynavoice runt om..

posta Dec 28 2004, 14:47
Inlägg #11
Vitec

Användare
**

Gick med: 2003-12-13
 Har 9 bilder i Galleriet

Jag skulle villja veta om det kommer en större golvare av dynavoicen,

posta Dec 28 2004, 15:37
Inlägg #12
thxmaster

Forumräv

Citera(Vitec @ Dec 28 2004, 15:47 )
Jag skulle villja veta om det kommer en större golvare av dynavoicen,

Då är vi två biggrin.gif

posta Dec 28 2004, 15:59
Inlägg #13
Avregistrerad001

Mästare

Vill ni verkligen ha ännu större blink.gif wink.gif ?

Feb2: Måste ju vara så att du kan lämna tillbaka centern kostnadsfritt pga denna felinfo antar jag. Eller någon annan lösning kanske.

posta Dec 28 2004, 21:17
Inlägg #14
Joker1

Amatör
**

Gick med: 2004-08-10

Min förhoppning är att center högtalaren är väl tilltagen, alternativt att det kommer två olika storlekar. Dynavoice frontarna är ju stora så en 15 kilos center, ca 65-70 cm bred vore ju inte fel wink.gif

Givetvis säger storleken inget om hur det låter men det ser ju maffigt ut om inget annat.

posta Dec 28 2004, 21:25
Inlägg #15
Avregistrerad001

Mästare

Citera(Joker1 @ Dec 28 2004, 21:17 )
en 15 kilos center, ca 65-70 cm bred vore ju inte fel wink.gif

Nej!!! Då får den inte plats i bänken! wink.gif Herregud vad stora högtalare en del vill ha biggrin.gif .

posta Dec 28 2004, 23:41
Inlägg #16
thxmaster

Forumräv

Citera(Pefre @ Dec 28 2004, 16:59 )
Vill ni verkligen ha ännu större blink.gif  wink.gif ?

Ja! laugh.gif

Jag menar med 8 tummare.

Har litte svårt för 6 1/2 tummare, Tycker att det saknas lite i basen.

posta Dec 28 2004, 23:42
Inlägg #17
thxmaster

Forumräv

Citera(Joker1 @ Dec 28 2004, 22:17 )
Min förhoppning är att center högtalaren är väl tilltagen, alternativt att det kommer två olika storlekar. Dynavoice frontarna är ju stora så en 15 kilos center, ca 65-70 cm bred vore ju inte fel wink.gif

Givetvis säger storleken inget om hur det låter men det ser ju maffigt ut om inget annat.

Ja en riktigt fet center är inte fel! biggrin.gif

posta Dec 29 2004, 20:06
Inlägg #18
Mauritx

Wannabe
*

Gick med: 2004-12-26
 Har 6 bilder i Galleriet

Efter att ha letat högtalare länge bestämde jag mig för Dynavoice M-65, Jag är mer en nöjd med mina nya högtalare...

1.- Vilken service (fynda.se). Det tog bara en dag för att få högtalarna hem (tackar)..

2.- Högtalarna var välbyggda fina, snygga, mumssss. Och kontakterna var tio gånger snyggare än på bild, inga problem av skruva dem...

3.- Vilket ljud.. oj för det priset som jag betalade garanterar jag att man inte hitta en bättre högtalare en detta...

4.- Visste inte av man kunde få så bra högtalare för så lite pengar. Alltså det är en högtalare som ligger minst på 5000.- nivå ....

Tackar till fynda.se för en bra service....
Och till er killar för att rekomendera årets bästa köp....

M.V.H

Mauricio

posta Dec 29 2004, 21:49
Inlägg #19
Avregistrerad001

Mästare

Trevligt att du blev nöjd Mauritx smile.gif ! Vill inte vara petig men det vore intressant att få reda på vad du haft tidigare och kan jämföra med. Man får lite perspektiv då, vilket kan hjälpa de som är intresserade av dessa.

Edit: Man pratar om att det skall komma sat + center. Detta innbär att det inte kommer någon sub antar jag? Bra om någon kan tipsa om subbar som skulle kunna passa till M65. Fått lära mig att det bör vara en sub som spelar "snabbt" då M65 ju överlag anses ha en inte alltför djup men ganska rapp bas.
Denna fråga har dykt upp i en annan tråd och man kan ju anta att det blir fler som undrar så småningom.

Det här inlägget har ändrats av Pefre Dec 29 2004, 22:28

posta Dec 30 2004, 09:26
Inlägg #20
feb2

Forumräv

Har 8 bilder i Galleriet

Har inte så mkt att jämföra med, har en 10" Proson aktiv sub, men kör mest film och lyssnar inte så förtvivlat mkt på musik, men tycker den kompletterar bra.
Kolla in XTZ Remote 12 annars, hörde att den ska vara rapp.

posta Dec 30 2004, 18:17
Inlägg #21
Zoiler

Transform
Gruppikon

Gick med: 2004-12-27

Citera(feb2 @ Dec 30 2004, 09:26 )
Har inte så mkt att jämföra med, har en 10" Proson aktiv sub, men kör mest film och lyssnar inte så förtvivlat mkt på musik, men tycker den kompletterar bra.
Kolla in XTZ Remote 12 annars, hörde att den ska vara rapp.

Råkar det vara Proson Conquest sub 1010 MKII eller Proson Stratego Sub 10+?

posta Dec 30 2004, 19:48
Inlägg #22
Christopher

Beroende

Gick med: 2004-06-03
 Har 19 bilder i Galleriet

Citera(Mauritx @ Dec 29 2004, 20:06 )
4.- Visste inte av man kunde få så bra högtalare för  så lite pengar. Alltså det är en högtalare som ligger minst på 5000.- nivå ....

Säger som tidigare talare, vad har du för referenser då du säger att dom spelar som högtalare som kostar 5000:-? Inget illa menat alls, bara nyfiken wink.gif

posta Dec 30 2004, 19:55
Inlägg #23
fackamato

Forumräv

Gick med: 2004-02-27
 Har 83 bilder i Galleriet
 Har 73 filmer i samlingen

Vill bara säga en sak, de som väger Proson-högtalare mot Dynavoice M65 kan sluta väga, Dynavoice spelar skiten av vilken Proson-högtalare som helst. Hade C80 innan, C120 lär väl knappast vara bättre! Billigt skit är det, medans Dynavoice verkligen verkar vara bra... lite dumt är det dock, hemma hos mig, högtalarna står på var sin sida om TV-möblemanget (med TV:n i mitten) mot väggen, och basen låter jättemycket när man står precis framför TV:n men nästan ingenting när man sätter sig i soffan tre meter bakom sad.gif. Någon idé om vad jag skall göra?

posta Dec 30 2004, 21:32
Inlägg #24
widde

Forumräv

Gick med: 2001-02-27

Någon som öppnat upp högtalaren och kollat vad det sitter för delningsfilter i dem?
Eller det kanske rentav Fynda.se kan svara på?
Sitter det ett gediget delningsfilter i dem eller är det bara en kondensator och en resistor (som sitter i alla gamla Proson/JWS/Genexxa)?

EDIT: Ingen som vet ??

Det här inlägget har ändrats av widde Jan 1 2005, 11:59

posta Jan 1 2005, 15:15
Inlägg #25
Christopher

Beroende

var lite grinig som sagt tongue.gif laugh.gif

Det här inlägget har ändrats av Christopher Jan 2 2005, 20:10

posta Jan 1 2005, 15:55
Inlägg #26
Avregistrerad001

Mästare

Vore väldigt bra om man i fortsättningen kan berätta vad man jämför med (som man verkligen lyssnat på) när man slänger ur sig tvärsäkra kommentarer om hur bra högtalarna är. Att säga att dessa är bättre än 5000 krs kräver nästan ett exempel och förtydligande. Likaså skall man passa sig för att dra alla högtalare av ett speciellt märke över samma kam. När det gäller Proson så finns det iaf flera som påstår att de senaste modellerna skiljer sig avsevärt mot de gamla billigare.

För mig är det överraskande att Christoffer kommer med ett liknande utlåtande men antar att han blivit lite "grinig" på ett par tidigare kommentarer wink.gif ? Då jag tar för givet att det finns substans bakom just detta inlägg bör man tipsa om att Proson 6030 kostar endast 3000:- på Siba just nu. Där finns också lillebror 6020 för 2250:-. Dessa nådde dock inte riktigt upp till M65 i Hifi & Musiks test.

Ang. delningsfilter så kanske någon av recensentern kan svara på detta (förutom Fynda naturligtvis).

Edit: Stavning.

Det här inlägget har ändrats av Pefre Jan 1 2005, 15:58

posta Jan 2 2005, 20:09
Inlägg #27
Christopher

Beroende

Citera(Pefre @ Jan 1 2005, 15:55 )
För mig är det överraskande att Christoffer kommer med ett liknande utlåtande men antar att han blivit lite "grinig" på ett par tidigare kommentarer wink.gif ?

Hehe, måste varit så :]

Dock tycker jag folk pratar alldelles för gott om dessa högtalare och höjer de till skyarna. Jag kan ta det om de har referenser och har jämnfört m65orna mot högtalare som kostar 5000:-. Dock verkar det inte som så unsure.gif

Inget illa menat mot någon alls, men tycker man ska tänka en eller två gånger innan man skriver att "denna högtalare spelar skiten ur allt".

Edit; För övrigt kikade jag/vi aldrig ngt på delningsfiltret sad.gif

Det här inlägget har ändrats av Christopher Jan 2 2005, 20:13

posta Jan 2 2005, 20:14
Inlägg #28
JB

Guru

Gick med: 2002-11-10
 Har 7 bilder i Galleriet

Citera(Christopher @ Jan 2 2005, 21:09 )
Citera(Pefre @ Jan 1 2005, 15:55 )
För mig är det överraskande att Christoffer kommer med ett liknande utlåtande men antar att han blivit lite "grinig" på ett par tidigare kommentarer wink.gif ?

Hehe, måste varit så :]

Dock tycker jag folk pratar alldelles för gott om dessa högtalare och höjer de till skyarna. Jag kan ta det om de har referenser och har jämnfört m65orna mot högtalare som kostar 5000:-. Dock verkar det inte som så unsure.gif

Inget illa menat mot någon alls, men tycker man ska tänka en eller två gånger innan man skriver att "denna högtalare spelar skiten ur allt".

Edit; För övrigt kikade jag/vi aldrig ngt på delningsfiltret sad.gif

Christopher - Välkommen till "gänget"... wink.gif

Mvh JB

posta Jan 2 2005, 20:17
Inlägg #29
Christopher

Beroende

Bugar och bockar wink.gif

posta Jan 2 2005, 20:44
Inlägg #30
Mouse

Beroende

Gick med: 2002-07-14
 Har 2 bilder i Galleriet

Citera(fackamato @ Dec 30 2004, 20:55 )
Vill bara säga en sak, de som väger Proson-högtalare mot Dynavoice M65 kan sluta väga, Dynavoice spelar skiten av vilken Proson-högtalare som helst.

Det där stämmer inte riktigt.

Proson har en alldeles helt suverän högtalare (Proson SA-666 upgrade - som numera heter SA-63), som också är extremt prisvärd, och låter otroligt trevligt och kompetent. Dessa låter minst lika bra som M-65'orna, och är estetisk något snyggare (halvrunda, kallas välvda). Enda problemet med dessa, är att dom bara finns i enda färg. (se fynda.se)

Dessa är minst lika lättdrivna som M-65, och behöver inget kärnkraftverk till förstärkare (även om det är att föredra).

Det pratas en hel del om center till M-65'orna. Jag kan rekomendera Proson's Stratego 6 (som estetiskt kommer att passa perfekt). Dock finns den inte i svart (för er med svart M-65, blir det till att måla om centern - det har jag gjort till mina Dynavoice Studio 1, då dom är svarta). Sedan får man modifiera den innuti, man byter helt enkelt ut de lakristsnören som sitter innuti centern, mot ex 1kvadrats transparent. Denna kabel köper man billigt på ex clas ohlson, biltema, för under hundralappen.

Lycka till!

103 Sidor V   1 2 3 > » 
Svara Starta ny tråd
1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):

Lo-Fi-version Tid: 6th September 2010 - 02:39
Detta forum sponsras av
log
log
grund
  darksite
4 timmar sedan
Epson TW700
  rkh
5 timmar sedan

Prisjakt © 2000 - 2009 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.