Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välja valfri Sony Ericsson lur

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson K800i (Mobiltelefoner) 1 8,93 (151) Inga priser
Sony Ericsson W850i (Mobiltelefoner) 1 8,86 (73) Inga priser
Sony Ericsson W880i (Mobiltelefoner) 1 8,47 (106) Inga priser
Sony Ericsson K810i (Mobiltelefoner) 1 8,53 (85) Inga priser
11 relaterade trådar

#1

Postad 01 juni 2007 - 20:10

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Hej,
Har suttit på en SE K800i lite mindre än ett år och har varit nöjd trots att jag ibland ville att musikspelaren skulle vara en aning bättre. Men, nu härom veckan så gick telefonen sönder för tredje gången, ringde då Tre och började småklaga lite och fick till svar att jag kunde få en ny om jag skrev ett skriftligt brev till dem. Dessutom att jag då kunde få välja vilken jag ville eller samma telefon ;)

Snabbt som attan drog jag in till deras hemsida och har bestämt mig för att köra på en SE telefon igen, de känns mer bättre trots problemen jag hade med min egen... dessutom är det halvsvenskt och så :unsure:

Nåväl, om jag får lista de positiva delarna med den K800i som jag hade:

+Snygg
+Härligt bra kamera, jag har tagit kort en hel del förut, dock mindre nu efter man har använt den ett tag.
-Musikspelaren, jag har skaffat ett Sennheiser MM50 headset för 600 kr och ett stort minneskort så denna mobil är även min Mp3 spelare. Ljudet vet jag inte om det kan bli så mycket bättre i en Walkman mobil men jag antar det?

De modeller som jag har kikat ser ni nedan..

Alternativen är:

SE k810i - Samma modell dock tunnare vilket alltid är en fördel
SE W880i - Ser väldigt tunn och stilren ut, samt att den verkar ha bättre ljud än K800i genom headset? Hur är kameran för det första? Tar den bra bilder?
SE K800i - Jag kör på samma gamla vanliga..
SE W850i - Walkman mobil dock ser den ut att vara så otroligt fet så den borde skämmas, vad tycks om den?

Vilken passar mina behov och vilken ska jag välja?

Tacksam för svar!

Redigerat av Foxxy, 01 juni 2007 - 20:11.


#2

Postad 01 juni 2007 - 20:18

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0
Om du fick "välja-vilken-mobil-du-ville" så skulle Jag nog tagit K810i i dagsläget, helt klart eftersom det är ersättaren av K800i.

Har själv en W850i och visst den är tjock, men inte så j'vla.., elr? Funkar helt okej men hur roligt är det att springa runt med en mobil som har funnits på marknaden i ca ett halvår när det kommer nya hela tiden?

Nä, slå du till på t.ex. W580i, K850i (om den ens existerar) etc. när dem kommer. Om du orkar vänta tills då förstås, kanske är akut? ;)

#3

Postad 01 juni 2007 - 20:24

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Du får välja vad du prioriterar, kamera eller musikspelare.
W880i väljer du om du vill ha musiken i första hand, löjligt tunn å den liggr ba i fickan.. Kameran är ju inte lika br som i K800 men duger om du inte vant dig ör mycket vid K800 bilderna.

K810i väljer du om kameran är viktig, lite sämre på musik och större förståss.

Hade jag valt så är väl K810i det logiska valet, bra kamera och ändå en OK musikspelare men W880i är läcker och lockar förståss... Ole dole doff kink...

#4

Postad 01 juni 2007 - 20:25

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Lägger min röst på w880. Kanon telefon, bra ljud, batterie och musik spelare. Kameran är hyffsad, men inte mer. Sen storleken, märks knappt att man har den i fickan helt suveränt.
Min pajjade idag, efter ett 20m frittfall rakt ner i ett betong golv.(tappade den ur fickan) :unsure:

Men blir helt klart att köpas sig en ny likadan ! ;)

#5

Postad 01 juni 2007 - 20:28

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Jag tror det är ganska akut ja :/
Jaså så du tycker inte W850i är så värst tjock då alltså? Tycker den ser skittjock ut från tres bilder:

http://www.tre.se/up...ck_spec_msn.jpg

Då är det bara att välja mellan W850i och K810i..
K810i är ju splitterny men enligt en norsk recension så är det exakt exakt exakt samma telefon förutom designen, vilket är jätte tråkigt enligt mig då..
W880i känns mer spännade, men det kanske den inte är?

Jag har också läst om K850i faktiskt och den verkar vara riktigt riktigt het men den lär väl inte komma ut de senaste 3 veckorna direkt :/
Min dröm är om SE kunde skapa en telefon med både en bra kamera och med en bra musikspelare a la walkman modellerna.. men det kan jag väl drömma om antar jag..

Redigerat av Foxxy, 01 juni 2007 - 20:29.


#6

Postad 01 juni 2007 - 20:35

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Stenlund: Så ljudet är riktigt bra då alltså? Hur bra är det mot.. låt oss säga.. en Ipod?
Haha surt med olyckan där ;)

M1cke: När du väl ställer upp det så där så känns det mer klarare. Börjar luta mot en W880 starkt nu men kommer antagligen sakna K8xxn kamera enormt nu när man kunde zooma in på bilderna på datorn tack vare den höga megapixlen...... gah beslut och beslut..

Tror ni det går att välja en mobil, testar den och sedan ringa upp 3 och be om att få en annan istället om man inte gillar den? ^^
Vilken rätt är det då? "Ångerrätt på bytesvara"?

#7

Postad 01 juni 2007 - 20:41

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Har en ipod också, som aldrig andvänds nuförtiden lyssnar/lyssnade ;) bara via mobilen helt klart jämnförbara !

#8

Postad 01 juni 2007 - 20:46

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Låter för bra för att vara sant ;)

Angående om kamera"förlusten".. äh får väl låta tjejen sköta kameran denna sommar innan K850i (L) kommer.

Vad tycker du om kameran för övrigt Stenlund? Jag hade en LG Uxxx modell för 1.5 år sedan som hade en riktigt riktigt dålig kamera i 1.3 megapixel, bilderna blev så dåligt att jag skämdes för att visa upp dem (därav att jag bytte upp mig till kameratelefonen k800i).
Är det samma problem med W880 eller håller den en bra bildkvalie på bilderna?

#9

Postad 02 juni 2007 - 07:50

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Hej,
Har suttit på en SE K800i lite mindre än ett år och har varit nöjd trots att jag ibland ville att musikspelaren skulle vara en aning bättre. Men, nu härom veckan så gick telefonen sönder för tredje gången, ringde då Tre och började småklaga lite och fick till svar att jag kunde få en ny om jag skrev ett skriftligt brev till dem. Dessutom att jag då kunde få välja vilken jag ville eller samma telefon  :)

*snip*

<{POST_SNAPBACK}>


Du ska se att telefonerna håller bättre om du låter bli att sitta på dom. :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.