Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-50P96FD

458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 juli 2007 - 09:45

suckerpunch
  • suckerpunch
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Samsung släpper en Full HD-plasma inom kort, PS-50P96FD som ser riktigt lovande ut.

Från AV Forums:
Screen Size(inches): 50"
Resolution(Number of Pixels): 1,920 x 1,080
Brightness: 1,000cd/m2
Contrast Ratio: 15000:1
Number of colors (expressed): 18bit (C/Q series: 16bit)
Grey Level (Gradation): 262,144 (C/Q series: 65,536 steps of gradation)
HDMI Version: Ver 1.3

Med tre HMDI-ingångar och nya Ultra FilterBright - vilket ska ge bättre svärta, detaljrikedom samt bättre bild i ljusskarpa förhållanden - tycker jag det här ser mycket lovande ut. Priset ligger just nu runt 37 000:- här i Svedala, men är redan nere i 26 000:- i Storbritannien.

Som om man inte hade beslutsångest redan! :)

Postad bildPostad bild

#2

Postad 04 juli 2007 - 10:03

ovegeir
  • ovegeir
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Spørsmålet er om den støttter 1080P 24FPS?

#3

Postad 04 juli 2007 - 10:13

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Jag har letat, men inte funnit något som antyder att den gör det (1080p/24). Borde vara ett säljargument och tydligt framgå på Samsungs hemsida om den stöder detta. Min gissning är därför att den inte gör det, men man vet ju aldrig. :)

#4

Postad 04 juli 2007 - 10:30

ovegeir
  • ovegeir
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har forsøkt at kolla bruksanvisningen, men det eneste som er nevnt vedr oppløsningen er 1080P 60hz, så tveksamt om den støder 24FPS. Men det er jo lov at hoppas:)

#5

Postad 04 juli 2007 - 23:25

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Vad menas med 24hz? Vad har man det till?

Det enda jag saknade var att få en Full HD med 15000 i kontrast till plasma och nu är den här. Då slipper jag vänta på Pioneers plasma i full hd som också blir dyrare.

Men vad har man för nytta med 1080p/24hz? Vad spelar de olika hz lägena för roll?

#6

Postad 04 juli 2007 - 23:39

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
1080p/24 är innebär upplösning 1080p och 24 bilder per sekund. Bluray och HDDVD är i den upplösningen och för att spela upp filmen utan att spelaren behöver omvandla signalen måste tv:n kunna hantera 1080p/24 vilket de flesta tv-apparater inte klarar. En tv som hanterar detta korrekt visar filmen utan ryck vid panoreringar, snabba rörelser, etc.

Pioneers plasmor, sedan ett par generationer, hanterar 1080p/24 korrekt.

#7

Postad 05 juli 2007 - 00:00

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag trodde att ju mer hz en sändning/bild har desto bättre. Alltid när jag spelat PS2 spel har jag valt 60hz istället för 50. Nu klarar ju apparaterna även 100 hz borde dom inte klara 24 enkelt då?

Förstår inte riktigt... Är inte 100hz bättre än 24hz och om blu-ray är så bra varför visas den i ynka 24hz?

Redigerat av Conigol, 05 juli 2007 - 13:21.


#8

Postad 05 juli 2007 - 13:22

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Hur kan vi ta reda på om den visar 1080/24?
Om den gör det köper jag den direkt!

#9

Postad 05 juli 2007 - 14:00

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Ring Samsung och fråga.

#10

Postad 06 juli 2007 - 07:35

suckerpunch
  • suckerpunch
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Enligt användaren Ettore - som säger säg ha läst igenom manualen till den här TV:n - på AV Forums, står det inget om att den klarar av 1080p/24 tyvärr. Fast å andra sidan står det ju inte att den inte klarar av det heller ...

#11

Postad 06 juli 2007 - 08:04

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Jag trodde att ju mer hz en sändning/bild har desto bättre. Alltid när jag spelat PS2 spel har jag valt 60hz istället för 50. Nu klarar ju apparaterna även 100 hz borde dom inte klara 24 enkelt då?

Förstår inte riktigt... Är inte 100hz bättre än 24hz och om blu-ray är så bra varför visas den i ynka 24hz?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det där var en förenklad sanning som möjligtvis gällde när det var CRT apparater som gällde och bilded var interlaced. Då kan 100hz helt enkelt mindre flimmer än 50hz.

Nu när det är platta skärmar med progressiv bildvisning så stämmer inte ovanstående.
För att krångla till det ytterligare så multiplicerar olika bildvisningsapparater antal bilder per sekund när de matas med 1080p/24. Tex en Sony VPL-VW50 visar exakt 24 bilder i sekunden medan en Pioneer PDP-508XD visar 24x3=72 bilder/s (varje frame visas 3ggr i rad).

Anledningen att man vill visa materialet i multiplar x 24 är att biofilmer är inspelade i 24 bilder per sekund.

Till sist så vill jag bara avsluta med denna eminenta bild som Lyckman här på forumet har gjort:
Postad bild

Redigerat av Petter Lindgren, 06 juli 2007 - 08:18.


#12

Postad 06 juli 2007 - 08:39

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0
Från manualen (som finns att ladda ner från Samsungs hemsida enligt länken ovan):

Supported modes for HDMI and Component

480i 480p 576i 576p 720p 1080i 1080p
HDMI/DVI 50Hz X X X O O O O
HDMI/DVI 60Hz X O X X O O O
Component O O O O O O O


Har sökt igenom manualen efter info om 1080p/24hz men som ni ser av informationen jag klippt in så verkar det kört. Rätta mig GÄRNA om jag har fel!

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 06 juli 2007 - 09:06.


#13

Postad 06 juli 2007 - 10:05

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Benky>> Du har kommit till samma slutsats som jag efter att ha laddat hem manualen och läst på Samsungs hemsida. 1080p/24 är ju ett säljargument så att det inte står att läsa någonstans om att apparaten fixar det, innebär nästan helt säkert att den inte har den faciliteten.

#14

Postad 06 juli 2007 - 10:12

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att de bara "glömt" att informera om att den VISST fixar det :) . In a moment of weakness tänkte jag att det här kanske är tv'n att fundera mer på. Well, well tillbaka till den nya pion....

#15

Postad 10 juli 2007 - 14:45

suckerpunch
  • suckerpunch
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Här kommer väldigt goda nyheter! Enligt Samsung i Tyskland är PS-50P96FD Full HD 1080p/24fps kompatibel!! Sång och dans, skratt och lek!

Kanske. :)

#16

Postad 10 juli 2007 - 15:02

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
25000:- levererad och klar från Österrike:
http://www.digitrend...6221&PFAD=10105

#17

Postad 19 juli 2007 - 10:57

attidude
  • attidude
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Så vad hände? Är den fantastisk? Har den 24Fps?
Tell us more!

edit: eller det kanske bara var ett tips om att den gick att köpa därifrån?

Redigerat av attidude, 19 juli 2007 - 10:58.


#18

Postad 22 juli 2007 - 10:07

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Verkar vara litet svårt att få tag på denna även i Tyskland enligt vad står i web butikerna åtminstone.
Finns det datum för Sverige ännu?

#19

Postad 24 juli 2007 - 14:45

suckerpunch
  • suckerpunch
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Här är lite bilder samt en användarrecension på den amerikanska versionen. Tyvärr låter det som om folk ser en del hack i panoreringar på BD/HD-DVD, men tydligen så väldigt allvarligt ...

#20

Postad 25 juli 2007 - 09:41

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Verkar nu då som denna är näst bäst i bildkvalitet just nu, men betydligt billigare än bästa :)
Ser också ut som den finns tillgänglig i Tyskland nu :blink: Undrar när den kommer hit?

#21

Postad 25 juli 2007 - 12:14

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Vilken är den bästa? Pioneer PDP-508XD? Prisskillnaden är ju inte såå stor..

Samsung PS-50P96FD

#22

Postad 25 juli 2007 - 12:37

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Vilken är den bästa? Pioneer PDP-508XD? Prisskillnaden är ju inte såå stor..

Samsung PS-50P96FD

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm. 508 har bäst bildkvalitet. Men 50P96 priset är 10000 lägre i Tyskland. Undrar om inte prisjakt priset är litet för högt eftersom den inte börjat säljas här ännu?

#23

Postad 25 juli 2007 - 22:04

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Men hörrni de produkterna är ju inte jämförbara överhuvudtaget eftersom Samsungen är en TV med FULL-HD som kan göra Blue-ray och HD-DVD full rättvisa medan Pioneer bara är 1366*768 i upplösning.

Rent bildkvalitativy är med all säkerhet Pioneer något bättre men de spelar som sagt i två helt olika klasser.
När Pioneers FULL-HD kommer så kommer den säkert att kosta 50000:- vilket är dubbelt upp mot Samsung, det är det som skall jämföras och inget annat.

#24

Postad 25 juli 2007 - 23:52

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Men hörrni de produkterna är ju inte jämförbara överhuvudtaget eftersom Samsungen är en TV med FULL-HD som kan göra Blue-ray och HD-DVD full rättvisa medan Pioneer bara är 1366*768 i upplösning.


Det är klart att de är jämförbara trots att inte just upplösningen är densamma. Det är så mycket annat som är viktigare! Personligen tycker jag att Pioneers bråddjupa svärta, knivskarpa detaljnivå och höga äkta kontrast gör HD DVD och Blu-ray mer rättvisa än till exempel Panasonics full-HD (för att ge ett exempel).

Ta själv en titt på Pioneer 508 och en Full-HD från någon annan tillverkare (bredvid varandra i ett normalbelyst rum) och återkom sedan, så har du säkert fått en annan uppfattning om det här. Specifikationer är inte allt.

#25

Postad 26 juli 2007 - 00:12

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Det är klart att de är jämförbara trots att inte just upplösningen är densamma. Det är så mycket annat som är viktigare! Personligen tycker jag att Pioneers bråddjupa svärta, knivskarpa detaljnivå och höga äkta kontrast gör HD DVD och Blu-ray mer rättvisa än till exempel Panasonics full-HD (för att ge ett exempel).


Tack gode gud för att någon annan har fått upp ögonen för det här tramset som framförallt Samsung sysslar med när det gäller kontrast. :wub:

15000:1, my ass! ;)

Alla: följ nu "svärta:s" råd och gå o titta i en butik...

#26

Postad 26 juli 2007 - 10:57

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Jag håller med att detta är trams, men det är faktiskt också så att med detta system avstängt så har Samsungs senaste plasmor väldigt bra bild med hög verklig kontrast.

Jag stod och tittade på Pioneers nyaste senast igår i ett normalljust rum och jag skulle vilken dag som helst hellre välja en Panasonic full-hd eftersom den kan återge de detaljerna som Pioneer inte kan, det är faktiskt dubbelt så mycket information i en full-hd-bild och den infromationen finns faktiskt på en blu-ray-skiva.

#27

Postad 31 juli 2007 - 11:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Men hörrni de produkterna är ju inte jämförbara överhuvudtaget eftersom Samsungen är en TV med FULL-HD som kan göra Blue-ray och HD-DVD full rättvisa medan Pioneer bara är 1366*768 i upplösning.

Rent bildkvalitativy är med all säkerhet Pioneer något bättre men de spelar som sagt i två helt olika klasser.

<{POST_SNAPBACK}>

Så du tror bildkvalitén är bättre på Pioneeren men ändå går de inte att jämföra? Nån mer än jag som inte hajjar logiken? Bildkvalité borde ju vara den viktigaste parametern vid tv-köp..kan man tycka.

Tror du snurrat upp dig på tok för mkt i siffror. Dessutom är upplevd detaljrikedom beroende av fler parametrar än upplösning (och detaljrikedom i sin tur en bildaspekt av flera) så att påstå att man inte kan jämföra tv-apparater om de har olika upplösning är rent ut sagt nonsens.

Jajaj, hdtvtest har testat denna nu. Verkar ha fantastiskt fin färgåtergivning och av dömma av kommentarerna inte de gamma problem tex Samsung M8 LCD:er har. Finfin kontrast och svärta om än ej i Pio nivå men den verkar dras med en del processing-problem. Den här kommentaren är oxå rätt intressant:

PS50P96FDX... it simply exhibited more image detail loss during motion and panning than both the Pioneer PDP4280XD and Panasonic TH42PH9.

Hur kan det vara möjligt med 1080p och allt? :)

http://www.hdtvtest....ung-PS50P96FDX/

Men totlat sätt verkar det vara en fin tv med en del brister, som alla andra. En sak är iaf säker, att jämföra den med andra, oavsett upplösning, lär gå alldeles utmärkt.

#28

Postad 09 augusti 2007 - 13:59

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Problemet är att Samsung verkar ha fler brister än
Pioneer och Panasonic i de flesta tester.

Någon Samsung blir det inte!

#29

Postad 15 augusti 2007 - 07:13

idesprutan
  • idesprutan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om PS50P96FD finns i någon butik i Stockholms området??
Tror att dom hadde den ute på Ekerö tv butiken där.

Om man ändå ska ner till Tyskland och passar på att handla denna Plasma PS50P96FD
i vilka butiker kan man hitta den då??

#30

Postad 19 augusti 2007 - 22:00

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Nån som har Samsung PS-50P96FD? Skulle va kul och veta hur bra den är, är själv intresserad av den.

#31

Postad 20 augusti 2007 - 13:43

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Efter att förgäves försökt få tag i en PZ700 som jag var inne på från början så har jag beställt denna TVn, från http://www.samtec-gmbh.com, 23500 inklusive frakt. Förhoppningsvis kommer den om en 4-5 dagar då skall jag lägga in omdöme för er som är intresserade.

#32

Postad 20 augusti 2007 - 19:52

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag är väldigt intresserad Cantona vill veta allt om den! Om du har möjlighet och kolla på fotboll med den skulle vara intressant och veta hur det ser ut. Den är ju helt klart snyggaste som finns just nu :)

#33

Postad 20 augusti 2007 - 19:55

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Ja, jag lovar jag skall uppdatera om mina intryck och absolut från att titta på fotboll, då jag gör det så ofta jag kan :) . Tyvärr har jag Canal Digital kabel så inga HD sändningar än.... Ja, jag tycker också den är fantastiskt snygg.

#34

Postad 21 augusti 2007 - 18:02

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Härligt Cantona jag har inte hd kanaler heller, men canal + via comhem är det jag vill veta hur bilden är. Har ps3 så om du har det med så vill jag veta hur det ser ut :) vet du om den har 1080/24? när skulle du få den orkar inte vänta? :blink:

#35

Postad 21 augusti 2007 - 21:31

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Ok, jag har Canal digital och Canal+, så det bildintrycket kan jag förmedla, köper även ett media center nu, så då kommer jag dra det därigenom. Tyvärr har jag inte PS3, men Nintendo Wii så jag kan berätta om den bilden(även om det inte är i närheten av samma upplösning som PS3:an, men kan kanske ge en hint om hur spel ser ut).

Vad jag har läst på avsforum från USA(Där heter den FTP5084), så skall bilden vara kanon på PS3:an samt blue Ray. Här är en länk till den tråden:
http://www.avsforum....12&page=7&pp=30

Det tvistas lite om den är 1080/24 native. Den tycks vara det, där är svar från Samsung att den är det. Sen var det något om att den kunde ta emot 1080/24 signal från PS3:an även utan firmware upgrade men jag kan inte så mycket om PS3:an så är inte så insatt i detaljerna. Inget judder har setts vid blueray uppspelning av dom som har den så det verkar funka bra.

Dom flesta verkar oehört nöjda med denna TV:n en hel del har valt den före Panasonicen och Pioneern, några klagomål på SD bilden men verkar vara källan då vissa har bytt ut kabel\box och då har den blivit kanon, samt en hel del andra som säger att den är bra. Ljudet däremot skulle inte vara topklass med dom inbyggda högtalarna ej heller den inbyggda digitalmottagaren, men det är inget som jag kommer använda ändå men kan vara bra att veta kanske.


När jag får den.. mm jag hoppas innan helgen men jag tror inte det är realistiskt. Jag betalde express i måndags(genom bank) och betalningen är inte registrerad än på mitt kundkonto så dom har väl inte skickat den än, förhoppningsvis registreras det imorgon och då tar leveranse 3-5 dagar, men det är väl att hoppas förmycket att den kommer innan helgen, så troligtvis i början på nästa vecka. Butiken verkar seriös, pratat med dom på telefon och mailat.

#36

Postad 21 augusti 2007 - 22:45

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
OK får väl vänta tills nästa vecka :) , hoppas allt går bra med frakt o sånt!

#37

Postad 22 augusti 2007 - 21:11

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Cantona hur blir det när man beställer från andra länder tex. om den pajar hur gör man då? Går det köpa från Usa och använda dom här? Är ny på sånt här så undrar bara pga av att priset är så mycket lägre. I Usa får man samma tv för 2200dollar.

#38

Postad 22 augusti 2007 - 21:56

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
jojjenina, Det finns EU reklamations rätts osv, så att konsumentköpslagen gäller. Klart lite längre att skicka tillbacka den osv, men inte så stor skillnad mot att behöva skicka den till en internetbutik i Sverige. Nej, amerikanska tror jag inte du kan köpa dom har ju ett annat TV system så i alla fall för vanliga TV sändingar så kan det vara problem, men det är klart om det körs genom digitalbox så kanske det funkar, jag undrar också om inte frakten äter upp eventuella prisskillnader på ett så stort paket och jag vet heller inte vilket konsumentskydd man får. Jag skulle nog inte beställa något sånt här från USA.

Men visst sneglar man avundsjukt mot deras priser, känns som konkurrensen funkar bättre där....

#39

Postad 26 augusti 2007 - 19:21

Unregistereda7bd48c1
  • Unregistereda7bd48c1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om PS50P96FD finns i någon butik i Stockholms området??
Tror att dom hadde den ute på Ekerö tv butiken där.

Om man ändå ska ner till Tyskland och passar på att handla denna Plasma PS50P96FD
i vilka butiker kan man hitta den då??

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tyckte mig se en stor Samsung som det stod full-HD på i Hifibutiken vid Fridhemsplan. De skulle stänga strax efter (och påstod att de hade öppet till 18 igår, lördag, vilket var lögn :rolleyes: varför jag inte kunde ta en extra titt då) så jag hann inte kolla in den ordentligt. Jag har svårt att tänka mig att det inte var 50-tummaren som stod där.

#40

Postad 26 augusti 2007 - 20:44

Unregistereda7bd48c1
  • Unregistereda7bd48c1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Efter gediget sökande hittade jag till slut en "proffesionell" utvärdering av TV'n:
http://www.hdtvtest..../Conclusion.php

Verkar som om den är vansinnigt mycket bättre på att hantera HD-material jämfört med lågupplöst material. Kan ni som har TV'n bekräfta? Är det någon idé att titta på den med 576i-upplöst digital-TV egentligen? (det är ju lite trist om man bara känner att man gjort ett bra köp när man kollar på HD-kanaler eller BlueRay). :rolleyes:

#41

Postad 26 augusti 2007 - 20:51

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jag väntar på att denna TV:n skall levereras så jag kan inte ge svar än på det. Däremot har jag läst 2 trådar en amerikansk om denna TV:n och enligt de flesta inlägg där så skall SD bilden vara mycket bra. Dock har väl vissa påpekat brister i den inbyggda digitalboxen.

http://www.avsforum....12&pp=30&page=1 (samma tv fast amerikansk modellbeteckning)
och
http://www.avforums....t=546509&page=1


Jag hoppas jag får min nästa vecka och lovar att uppdatera om vad jag tycker.

#42

Postad 28 augusti 2007 - 16:45

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Cantona hur går det med tv`n? Vet du om den är på väg eller har du fått nån datum när den ska va hemma hos dig. Skulle upskattas om du la bilder med, när du har fått den :D Fan börjar bli tokig kollar typ 5 gånger om dan på den här tråden känns nästan som att jag ska få tv`n ;)

Redigerat av jojjenina, 28 augusti 2007 - 16:46.


#43

Postad 28 augusti 2007 - 16:55

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Haha, ja förlåt jag har inte uppdaterat! Den kommer imorgon DHL ringde så mellan 9-12 :D . Min HTPC får jag på fredag(behöver jag för att kunna koppla bra bildkälla). Jag lovar jag skall lägga upp bilder och omdöme!

#44

Postad 29 augusti 2007 - 13:01

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jaaa, har precis fått TV:n idag!!! Mycket nöjd med utseendet och storleken. Känns som bra kvalite med batterier och torkduk inkluderat. Vet inte hur det är normalt men tycker också om att foten är färdigmonterad.

Så till det viktigaste, bilden. Jag tycker bilden är riktigt bra även om jag bara för tillfället använder den inbyggda digitalboxen, varma fina färger. Jag tror dock att den blir ännu bättre då jag kan använda mitt HTPC. Jag tror bara jag får in dom marksända analoga för tillfället.

Har prövat Wii, och det ser också väldigt bra ut, dock inte perfekt då jag inte har kompositkabel och kan bara köra 576i.

Full updatering kommer efter helgen då jag kan pröva DVD, TV-digitalt, HD-DVD och Wii med kompositkabel.

Svarar gärna på frågor om ni har några men som sagt har mer info efter helgen.

#45

Postad 29 augusti 2007 - 15:08

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Skönt att allt gick bra med den, nu får jag väl vänta tills helgen då vill jag veta allt om den in i minsta detalj :) :D

#46

Postad 29 augusti 2007 - 16:23

NILOMA
  • NILOMA
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Har prövat Wii, och det ser också väldigt bra ut, dock inte perfekt då jag inte har kompositkabel och kan bara köra 576i.

<{POST_SNAPBACK}>


Kanke en "komponentkabel" är det som saknas :)

#47

Postad 31 augusti 2007 - 11:33

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Lite saxat från AVSforum... och det verkar ju lovande...

*Watched Casino Royale in 1080p/24 on PS3 blu Ray. Its great. It handles 24hz just fine. So no worries there guys!

Bifogad fil  Without_pics.gif   41,63K   2 Antal nerladdningar

#48

Postad 31 augusti 2007 - 11:47

cantona10
  • cantona10
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Kommer bilder efter helgen om jag bara får alla packet till HTPC:n idag, saknar ett som dock är på sorteringsstället i Malmö där jag bor..

Hahaha ja NILOMA, det kan vara det som saknas.. Helt klart bättre än mitt förslag... Jag får ursäkta mig med att jag hade väldigt brått..

#49

Postad 01 september 2007 - 16:00

jojjenina
  • jojjenina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Please Cantona måste få lite smaskiga detaljer blir ju galen snart :wub:
Har du kört digital canal med fotboll?

#50

Postad 03 september 2007 - 13:43

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Konstigt att intresset inte är större för denna plasman...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.