Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

30 Days Of Night

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
30 Days of Night (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 7,6 (19) 99:-
30 Days of Night (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 7,47 (65) Inga priser
30 Days of Night (DVD) (DVD-filmer) 2 6,44 (17) Inga priser
30 Days of Night (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 6 (3) Inga priser

#1

Postad 17 februari 2008 - 13:26

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Denna typ av film gillar jag skarpt, den utgår från den nordligaste staden i USA i staten Alaska, under 30 dagar så syns inte solen och det är ständigt mörker.

Filmen utgår från att filmen besöks av en stor Rysk båt som fastnat i isen dagen innan solen går nedanför horisonten i 30 dagar, på denna båt så finns det Transylvaniska vampyrer som ger sig på stadens invånare.

Filmen är mycket bra för denna typ av film.

Betyg: 4

http://www.imdb.com/title/tt0389722/

#2

Postad 17 februari 2008 - 16:01

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Hade höga förväntningar på den här filmen men blev ruggigt besviken... hela soppan kändes som en enda stor B-rulle från nåt öststatsland.... Har alltid haft en förkärlek när det gäller vampyrfilmer men den här drar ju ner hela den genren i träsket...

Men jag känner mig generös och ger den en SVAG 2:a....!! Inget som kommer hamna i hyllan iaf..!!

#3

Postad 17 februari 2008 - 18:07

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Jag kan garantera dig att det kommer en uppföljare till denna och jag längtar redan!

Spoiler

Redigerat av Martin, 17 februari 2008 - 23:24.


#4

Postad 17 februari 2008 - 19:00

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Jag har en idé. Vampyrena gick ide. :)

#5

Postad 17 februari 2008 - 21:37

Unregistered53c3a6cc
  • Unregistered53c3a6cc
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Jag kan garantera dig att det kommer en uppföljare till denna och jag längtar redan!

Spoiler

Hmm, nu när man vet slutet så behöver man inte se den...

Redigerat av Unregistered53c3a6cc, 17 februari 2008 - 23:25.


#6

Postad 17 februari 2008 - 22:42

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Verkar spännande.. :)

#7

Postad 17 februari 2008 - 23:06

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

Jag kan garantera dig att det kommer en uppföljare till denna och jag längtar redan!

Spoiler

Hmm, nu när man vet slutet så behöver man inte se den...


Spoiler

Redigerat av Martin, 17 februari 2008 - 23:25.


#8

Postad 17 februari 2008 - 23:25

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Filmen är ju byggd på en serie som har flera delar, så det kommer att komma uppföljare. OM den säljer bra

#9

Postad 17 februari 2008 - 23:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Hade höga förväntningar på den här filmen men blev ruggigt besviken... hela soppan kändes som en enda stor B-rulle från nåt öststatsland.... Har alltid haft en förkärlek när det gäller vampyrfilmer men den här drar ju ner hela den genren i träsket...

Men jag känner mig generös och ger den en SVAG 2:a....!! Inget som kommer hamna i hyllan iaf..!!

Svag 2:a var faktiskt generöst, jag ger den en stark etta, har sett en del sämre filmer men inte många.
Hela handlingen är så totalt ologisk att jag höll på att kräkas och hela filmen verkligen luktar B.

Kan gissa att Josh Hartnetts gage tog 95% av budgeten.

Spoiler


Verkar spännande.. :)

Om har har som preferens att se målarfärg torka så kan den vara underhållande en liten stund i alla fall ;)

Som jag skrev någon annanstans, jag såg filmen med några jobbarkompisar, var inte långt ifrån att jag fick spö för att jag valt en så usel film :D

Sen använd gärna spoilers när ni skriver om handlingen, fixade till tidigare inlägg.

#10

Postad 18 februari 2008 - 01:02

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Jag tycker den inte var något vidare bra :) Den får max 5/10 av mig.

#11

Postad 18 februari 2008 - 08:22

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Jag kan garantera dig att det kommer en uppföljare till denna och jag längtar redan!


Filmen är ju byggd på en serie som har flera delar, så det kommer att komma uppföljare. OM den säljer bra


Jag hoppas ju innerligen att ni har fel.... kul för dom som gillar filmen men personligen så hoppas jag att dom använder den budgeten för att göra nåt sevärt...!!


Jag tycker den inte var något vidare bra :) Den får max 5/10 av mig.


5 av 10 var ju generöst....!! :blink:

#12

Postad 18 februari 2008 - 14:30

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Ingen höjdar film men jag tycker Danny Huston gör en riktigt bra roll som Vampyren Marlow.

Postad bild

#13

Postad 21 februari 2008 - 15:33

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Jag hade bara läst skit om denna film men nu efter jag har sett den så tycker jag att det var en bra vampyrfilm, förstår inte alls kritiken den har fått. Nu skall jag lägga till att mitt favoritämne på film är just vampyrer men nog har jag sett säkert bra många filmer som är sämre detta år. Men om man inte utgår från att detta är en vampyrfilm utan bara en film så tycker jag ändå att skådespelare, rekvisita, effekter och hela productionen förtjänar bättre betyg än vad det flesta har gett den. På något sätt känns det som folk ser att detta är en vampyrfilm och tänker nu drar vi ner denna i skiten för detta är en sådan där vampyrfilmer = b-film.

Som film var den rätt spännande rakt igenom, men det lite krystade slutet kunde ha varit bättre. Det finns några obesvarade frågor så visst är det som upplagt för en två. Sedan om det behövs en tvåa det är frågan? Själv tycker jag inte att det behövs men jag ser isåfall fram emot den. Jag ger den en 3/5 i betyg.

#14

Postad 21 februari 2008 - 15:41

krib
  • krib
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag blev helt klart positivt överraskad av denna filmen. Förstår inte heller varför folk klagar. Ok, det är ingen Kubrik-klass, men definitivt tidig Carpenter-klass. Jag fick klara The Thing-vibbar genom hela filmen. Sen kan jag hålla med om att slutet inte riktigt var i samma nivå, men det var ju inte katastrofdåligt på något sätt.

#15

Postad 21 februari 2008 - 15:51

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

På något sätt känns det som folk ser att detta är en vampyrfilm och tänker nu drar vi ner denna i skiten för detta är en sådan där vampyrfilmer = b-film.


Och varför måste du klanka ner på folk som inte tycker likadant som dig och anklaga dom för att inte ha en egen åsikt och bara följa strömmen?
Jag tycker den var riktigt dålig och det säger jag inte bara för att det inte var tillräckligt med nakna kvinnor med i den.

#16

Postad 21 februari 2008 - 15:58

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

På något sätt känns det som folk ser att detta är en vampyrfilm och tänker nu drar vi ner denna i skiten för detta är en sådan där vampyrfilmer = b-film.


Och varför måste du klanka ner på folk som inte tycker likadant som dig och anklaga dom för att inte ha en egen åsikt och bara följa strömmen?
Jag tycker den var riktigt dålig och det säger jag inte bara för att det inte var tillräckligt med nakna kvinnor med i den.


Det gör han ju inte, men du kanske har en dålig filmsmak.

Filmen var bra för att vara denna kategori, dock var slutet lite tråkigt men det berodde nog på att det kommer en uppföljare.

Josh Hartnett är ju en bra skådis som varit med mestadels i bra filmer tidigare så det är ju inga B-skådisar precis.

#17

Postad 21 februari 2008 - 16:02

benteboy
  • benteboy
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
helt ok film. dock ingen man ser på flera gånger :)

#18

Postad 21 februari 2008 - 16:47

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Japp helt ok film och kan ge den samma betyg som IMDB ungefär (6.8)

#19

Postad 21 februari 2008 - 23:23

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Jag gillade den inte speciellt mycket, mest pga de fulaste vampyrerna på länge (Har de käkat spik? Tänderna står ju åt alla håll -mer varulv än vampyr), Josh kan ännu inte agera för fem öre (Danny som någon nämde känns extremt fånig som huvudvampyr - kanske bara hans roll som ska vara fånig?) och den stora fråga:
Spoiler

Ologisk och ganska korkat upplägg över lag. Ändå lite underhållande om man bortser från det :)

2/5

#20

Postad 22 februari 2008 - 10:11

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

På något sätt känns det som folk ser att detta är en vampyrfilm och tänker nu drar vi ner denna i skiten för detta är en sådan där vampyrfilmer = b-film.


Och varför måste du klanka ner på folk som inte tycker likadant som dig och anklaga dom för att inte ha en egen åsikt och bara följa strömmen?
Jag tycker den var riktigt dålig och det säger jag inte bara för att det inte var tillräckligt med nakna kvinnor med i den.


Det gör han ju inte, men du kanske har en dålig filmsmak.


Jo, det gör han. Och det har ingenting med min filmsmak att göra, onödigt med personliga påhopp.
Jag tog inte åt mig av vad han skrev eftersom jag tidigare inte skrivit någonting om filmen, men jag tycker det är onödigt att kalla andra dumma eller anklaga dom för att inte ha en egen åsikt.

#21

Postad 22 februari 2008 - 12:13

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
Vampyrrullar brukar inte vara min grej, men möjligt att det var till det bättre eftersom det lär vara svårare att urskilja klyschor inom genren. Jag tyckte filmen var underhållande och påminde mig lite om remaken av Dawn of the Dead fast utan den filmens saknande utav ett högre tempo. Problemet här istället vart ju då att dessa föreställda 30 dagar kändes som max 7 eftersom det enda som tydde på alla hopp i tiden faktiskt inträffade var att
Spoiler


6.5/10

Spoiler


Spoiler


#22

Postad 22 februari 2008 - 17:48

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler

Spoiler


#23

Postad 24 februari 2008 - 01:00

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

På något sätt känns det som folk ser att detta är en vampyrfilm och tänker nu drar vi ner denna i skiten för detta är en sådan där vampyrfilmer = b-film.


Och varför måste du klanka ner på folk som inte tycker likadant som dig och anklaga dom för att inte ha en egen åsikt och bara följa strömmen?
Jag tycker den var riktigt dålig och det säger jag inte bara för att det inte var tillräckligt med nakna kvinnor med i den.


Det gör han ju inte, men du kanske har en dålig filmsmak.


Jo, det gör han. Och det har ingenting med min filmsmak att göra, onödigt med personliga påhopp.
Jag tog inte åt mig av vad han skrev eftersom jag tidigare inte skrivit någonting om filmen, men jag tycker det är onödigt att kalla andra dumma eller anklaga dom för att inte ha en egen åsikt.


Jag kan inte se hur du kan tycka att jag klankar ner på folk för att jag skriver att folk ser detta som en b-ig vampyrfilm? Enligt mig så är det väl allmänt känt att vampyrfilmer inte brukar ha den högsta klassen eller budget = b-film och därför har mycket folk förutfattade meningar angående denna typ av film. Folk har väl förtfarande sina åsikter, inte bara de som skriver här på forumet utan även alla recensenter världen runt men fortfarande så finns det där "negativa" över filmtypen. Sedan har jag ju absolut inte sagt att någon är dum.

#24

Postad 24 februari 2008 - 16:52

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Jag har en liten förkärlek för vampyrfilmer... har alltid fascinerats av dom av nån anledning men det hindrar inte mig från att säga att detta var ett riktigt lågvattenmärke som knappt kommer upp i B-filmsklass....!!

#25

Postad 24 februari 2008 - 16:56

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
En riktigt bra film måste jag säga. Lätt 5 av 5 i genren! Jag ska låta tatuera in filmtiteln på ryggen i veckan. Trots att jag är 70-talist är jag inte ironisk... :)

#26

Postad 24 februari 2008 - 17:03

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Då gör jag det oxå....!! :) ENBART för att vara ironisk... :D

#27

Postad 19 april 2008 - 23:39

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Alldeles för utdragen film,några delar var helt ologiska dom har nämts i tråden,dock några roliga scener men det skulle vart fler!
2/5

#28

Postad 23 juni 2008 - 21:34

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Filmen var en grym besvikelse.
Jag älskar serien som verkligen är sjukt bra och välgjord, teckningarna är helt underbara som konstverk.
Filmen är varken snyggt gjord eller följer handlingen vilket gör att den blir mycket hoppig och lustig.
nrä de gjort filmen så har de helt enkelt plockat saker ur orginalhandlingen och sen stoppat in lite vad de själva ville skulle vara med, detta gör filmen helt ologisk.
Nej om ni vill njuta av 30 days of night till fullo så gör det genom att läsa serien inte genom att se filmen.

http://www.idwpublis...es/30days.shtml

#29

Postad 23 juni 2008 - 21:43

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
"Varför i hela friden tokdödade de alla människor? Vampyrer ska ju suga blodet ur människorka och inte suga det från snön på marken..."

Jag förstår att du har problem att förstå det då det är en vital del i serien men i filmen har de tagit bort varför de gör som de gör.
Men i det stora hela så försöker en annan vampyr som heter Vincent att stoppa Marlow från att åka till Barrow och påbörja dödandet. Han hinner inte i tid utan dödar Marlow och försöker istället få platsen att se ut som en olyksplats utan några överlevande. Där av det hejdlösa dödandet. Detta förklaras inte i filmen och följer inte filmens handling då man fokuserar på människornas intriger istället för som i serien vampyrernas.

#30

Postad 25 juni 2008 - 12:43

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Det har faen inte gjorts många bra filmer inom zombie/vampyr(you name it) området på länge, denna gjorde inte saken bättre, jevligt spännande i början men sen blir den bara töntig. Senaste riktigt vassa filmen var dawn of the dead(kan sträcka mig till att REC var en ok film med), lägger ett varningens ord för diary of the dead, som också var en riktig kalkon!

#31

Postad 27 juni 2008 - 01:46

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Norr om polcirkeln så går inte solen upp över horisonten under en del av vintern och inte ned alls under en del av sommaren – Japp

Under vinterperioden så går solen längre och längre "under" horisonten (fram till i det här fallet "Dag 15") för att sedan vända och närma sig horisonten mer och mer för att på "Dag 31" orka över horisonten igen) – Japp

I Hollywood tror man att det är en vanlig dag som hemma i Kalifornien "Dag -1" och sedan är det svarta natta 30 dagar i sträck för att "Dag 31" så går solen upp som vanligt igen – Japp

Slutsats: I Hollywood är man idioter (och eventuellt även där man skrivit serien).

#32

Postad 27 juni 2008 - 22:10

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

  • 731 inlägg
  • 0
Ja och denna fortsatta tro på utomjordingar och att vi alla lever i nån typ av drömvärld skapad av robotar med artificiell intelligens för att mjölka oss människor på energi...:(

#33

Postad 08 juli 2008 - 11:51

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

"Varför i hela friden tokdödade de alla människor? Vampyrer ska ju suga blodet ur människorka och inte suga det från snön på marken..."

Jag förstår att du har problem att förstå det då det är en vital del i serien men i filmen har de tagit bort varför de gör som de gör.
Men i det stora hela så försöker en annan vampyr som heter Vincent att stoppa Marlow från att åka till Barrow och påbörja dödandet. Han hinner inte i tid utan dödar Marlow och försöker istället få platsen att se ut som en olyksplats utan några överlevande. Där av det hejdlösa dödandet. Detta förklaras inte i filmen och följer inte filmens handling då man fokuserar på människornas intriger istället för som i serien vampyrernas.

Ahhh.... På så vis - det förklarar ju faktiskt en hel del. Vilket bara visar ännu mer vilken jäkla usel rulle det här är, där man "missar" att ta med så relativt viktigt info...

#34

Postad 09 november 2008 - 18:18

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Bra rulle som ger The Thing vibbar.
Spoiler


#35

Postad 09 november 2008 - 19:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Gillade denna faktiskt -typ 7 av 10 av mig.

#36

Postad 09 november 2008 - 23:00

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Klart en skön "ovampyrisk film", inte riktigt vad man förväntar sig av en vampyrfilm. Vilket gör den till en väldigt bra film. 8/10.

Kommer en uppföljare blir jag förvånad.

#37

Postad 10 januari 2009 - 20:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ganska spännande men det var ju som tidigare sagts ENORMA logiska luckor. :)

Mycket fin bild på BD förresten. Ljudet kan jag inte uttala mig om eftersom jag såg den med lurar.

#38

Postad 12 januari 2009 - 22:22

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
va snackar folk om? jag tycker filmen var helt ok.. inte jätte bra, men helt Ok.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.