Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

System One H388?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
System One H-388 (Golvhögtalare) 3 7 (3) Inga priser

#1

Postad 26 mars 2008 - 19:41

Unregistered0dfa8e0a
  • Unregistered0dfa8e0a
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Jag besökte BRL häromdagen för att kika lite på hemmabio, och gillade utseendet på dessa.
Dessutom har de tydligen rea på dem nu.

Men när jag kom hem och tänkte se här vad folk tycker om dem hittar jag knappt inget!
Det jag hittat är vad som står på prisjakt, samt BRLs hemsida och någon pdf-broschyr.

Vad jag luskat ut hittills:
Två 8" basar, ett 8" mellanregister, 1" diskant, basreflexport frammåt,
känslighet 90dB, effekttålighet 180W, biwireingterminal.
Produktpdf: http://www.brl.se/fi...One_katalog.pdf (inte särskillt informativ...)

Är det någon som har omdömmen att ge?
Det bästa jag kunnat hitta hittills på nätet är någon på ett norskt forum som inte heller hittar info...

Mvh,

/ J S.

Redigerat av Unregistered0dfa8e0a, 27 mars 2008 - 07:23.


#2

Postad 29 mars 2008 - 13:59

Unregistered0dfa8e0a
  • Unregistered0dfa8e0a
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Provlyssnat lite igår och de lät väl OK.
3998kr för hela 5.0 uppsättningen är samma som för ett par frontar just nu.

Frågade en säljare och han gissade att konerna är av kolfiber eller nåt, vävda är di i vart fall.
Frågade en annan säljare och han sa att de inte går att bi-ampa...
Varför i hela friden man har man i så fall en dubbel terminal kunde han inte ge något bra svar på.
Om det senare stämmer eller inte är jag inte säker på, men så är det i alla fall med den billigare VH-210 från samma tillverkare, men om det gör det så går de bort för mig.

Vickade lite på dem och de känndes lite tyngre än ovan nämnda (som väger 20kg).

/ J S.

Redigerat av Unregistered0dfa8e0a, 29 mars 2008 - 14:07.


#3

Postad 12 april 2008 - 13:51

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Provlyssnat lite igår och de lät väl OK.
3998kr för hela 5.0 uppsättningen är samma som för ett par frontar just nu.

Frågade en säljare och han gissade att konerna är av kolfiber eller nåt, vävda är di i vart fall.
Frågade en annan säljare och han sa att de inte går att bi-ampa...
Varför i hela friden man har man i så fall en dubbel terminal kunde han inte ge något bra svar på.
Om det senare stämmer eller inte är jag inte säker på, men så är det i alla fall med den billigare VH-210 från samma tillverkare, men om det gör det så går de bort för mig.

Vickade lite på dem och de känndes lite tyngre än ovan nämnda (som väger 20kg).

/ J S.



Jag har de systemet tills jag har råd med dyrare grejor och tycker de funkar ok.
Det ska gå att bi-ampa dom men man måste ändra kablarna bakom terminalen sa min säljare till mig.
Så för dom pengarna tycker ja dom funkar bra.

#4

Postad 13 april 2008 - 03:24

Unregistered0dfa8e0a
  • Unregistered0dfa8e0a
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag har de systemet tills jag har råd med dyrare grejor och tycker de funkar ok.
Det ska gå att bi-ampa dom men man måste ändra kablarna bakom terminalen sa min säljare till mig.
Så för dom pengarna tycker ja dom funkar bra.

Tack för svaret :)

Jag besökte en BRL-butik på en annan ort och enligt han jag pratade med där är elementen sandwish med glasfiber...
Och han var tvärsäker på att de går att bi-ampa...

Om det bara är att flytta kablar bakom terminalen låter det ju inte så farligt... Men! det känns som om det (om detta stämmer) skvallrar om fuskbygge... (Vad mer än att inte fästa kablaget bakom terminalen har det snålats med?)

För övrigt verkar det ovan nämnda priset bara gälla körsbärsmodellen (som tyvärr (imho) har grå-/silvermålad front), inte den svarta.

Har du någon mer spännande info, hippo6?

Jag är ute efter ett schyst ljudsystem, för musik och till min kommande projektor, som spelar hellre bra än så högt att man blir vräkt.

Mvh,

/ J S.

#5

Postad 07 maj 2008 - 16:48

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Har inte så mkt mer spännande att säga om dom. Har ju aldrig haft ett par riktiga referens högtalare
att jämföra med. Mina förra var ett par mindre Proson och då är dessa bättre iallafall. Går att spela riktigt högt men ändå rent med dom. Så för mig ble det ett lyft mot mina gamla iallafall. Sen beror de la på förstärkare me.

Är ju beredd att byta dom nu mot XTZ eller ngt sånt(köpte ju XTZ W12 som jag gillar skarpt) men problemet är ju att jag inte direkt ogillar högtalarna så jag kan inte riktigt förmå mig att köpa nya förran dom gått sönder eller ngt sånt :unsure:

#6

Postad 07 maj 2008 - 16:57

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
jag kör me dom högtalarna från BRL 210 serien har alla 5 högtalarna till mitt hemmabio + 2subbar inte köpta därifrån dock. men frågar du mig e jag jättenöjd me dom men rekomenderar dig och köpa en bas till. för extra biokänsla.

Redigerat av mega-x, 07 maj 2008 - 16:57.


#7

Postad 07 maj 2008 - 22:25

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Tycker dessa högtalare låter riktigt bra för pengarna!

#8

Postad 31 juli 2008 - 21:05

Toume
  • Toume
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ska köpa system one paketet nu ;) av hippo :(

#9

Postad 12 september 2008 - 11:43

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Jag själv har System One VH-210 paketet med baslådan också, jag är mycket nöjd med dom för det här priset.
Låter bra och det är fin bas i högtalarna utan baslådan, men med baslådan går de inte att beskriva sån skillnad det är.

Min brorsa har de där högtalarna du pratar om, han har hela serien, sen har han en Baslåda frå NHT och en extra förstärkare från dem, jag kan verkligen rekommendera de, låter hur bra som helst(Baslådan som gör de mesta iofs).

#10

Postad 27 maj 2018 - 12:50

Unregisteredbd9d1a06
  • Unregisteredbd9d1a06
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Råkade snubbla in på den här gamla tråden, för jag köpte här om dagen från ljudfokus ett par System One SF63.

 

Skulle montera på högtalarkablar, när ena baksidan med bläck ramlar loss inne i högtalaren, så fick skruva upp hela bakplattan, för att få tag i det som lossnat. Då visade det sig att man endast kopplat till de nedre blänken med kablar, och de övre har ingen koppling alls.

 

Dessa högtalare har dessutom Bi-wire/Bi-amp stöd, enligt alla sidor de säljs via...

 

Reagerade på någons inlägg högre upp i denna tråd, om Bi-amp och om det ej gick osv.

 

Ska kontakta Ljudfokus på Måndag, för att se vad de vet, eller inte vet om detta.



#11

Postad 01 juni 2018 - 17:13

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Alltså,
Bi-wire är ju bara korkat.
Bi-amp är nog rätt lönlöst i detta fallet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.