Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

RIAA

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Musical Fidelity X-LPS V3 (Stereoförsteg) 1 8,17 (5) Inga priser
Cambridge Audio Azur 640P (Stereoförsteg) 3 7,67 (5) Inga priser
Pro-Ject Phono Box SE II (Stereoförsteg) 2 8,33 (5) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 13 april 2008 - 11:18

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Tja alla!

Vet inte om denna tråden ligger riktigt rätt, men det var svårt att välja mellan "Förstärkare" delen och denna :D

Hursomhelst, har börjat fundera om det är dags att ge sig in i vinylens fortrollade värld, har bara haft ett rätt kort tidigare besök, då med min Pro-Ject Debut 3 kopplad till H/K HK970 phono ingång, efter jag ersatte min HK970 med en XTZ Class A-100 D2 så försvann den möjligheten och att köpa ett RIAA var vid det tillfället inte aktuellt, så gjorde mig då av med min Debut 3, då den annars bara skulle stå oanvänd och samla damm, så det var bättre att någon annan fick njuta av den.

Nu efter att blivit mer erfaren med global handel (eBay :)) så ser jag större möjligheter att få tag på lite större utbud av intressanta skivor (fler nya) och därmed blir man ju åter lite sugen på att börja köpa skivor på vinyl istället för CD, i den utsträckning som är möjlig då inte riktigt allt finns på vinyl.

Kommer troligtvis använda det på en kompis Debut 3 som jag har på lån tillsvidare. Men vill inte att RIAAt ska begränsa spelaren om (då ;)) man vill uppgradera i framtiden (har kikat på Clearaudio Emotion, dels endast för att den är så enormt snygg :P), så har inga planer på att köpa ett RIAA nu och sen sälja det för att behöva ett bättre för att hänga ikapp med den dyrare spelaren.

Så då kommer man till slut till min frågeställning, vad ska man kolla på inom RIAA utbudet?

Det jag har hittat på egen hand är 2 olika RIAA som ligger rätt nära i prisklass och båda verkar rätt populära.

Det första är Musical Fidelity X-LPS v3, som jag hittat så billigt som ~2000kr inkl. frakt, vilket måste anses som ett riktigt fynd pris (~1500kr mindre än de som finns listade i Sverige), har dock inte hittat så många omfattande recentioner och åsikter om detta RIAA, vilket försvårar valet lite då det andra fått väldigt mycket bra kritik och är mycket omskrivet. Fördelar jag ser med M F X-LPS v3 är att den är rejäl och ser ordentligt välgjord ut och att den använder sig av rör (tror jag?), sen kommer jag kanske även uppgradera den senare med en "Little Pinkie" PSU, som troligen lyfter ljudet ytterligare, och därmed ger ett "enkelt" sätt att få ytterligare lite mer ur den och fortfarande under vad det skulle ha kostat i Sverige med bara RIAAt. Ytterligare en oklarhet angående detta RIAA är om det faktiskt har någonslags "Subsonic filter" som motverkar rumble.

Den andra kombatanten som jag läst på om är Cambridge Audio 640P, som tidigare skrivet så har jag läst enormt många fina recentioner och dylikt om denna, många som säger att den överträffar sitt pris (med mycket) och använder den med i övrigt dyra och fina komponenter. Denna är det också tydligt att den har "Subsonic filter" valbart på baksidan. Några nackdelar jag ser är att den inte ser riktigt lika välbyggd ut som M F, sen att det är en relativt liten prisskillnad upp till den dyrare M F (~600kr) gör att den blir lite mer lockande, som då också har uppgraderings potential i.o.m. den separata PSUn.


Så nu har jag tänkt högt klart, dags för er att komma in med tips på RIAAn som ni tycker att man absolut inte får missa att kolla på i min prisklass (säg max 3200kr, vilket blir det ungefärliga priset av en M F + PSU), eller tyck till om de 2 som redan är nämnda.

Redigerat av TKvC-SainT, 13 april 2008 - 11:21.


#2

Postad 13 april 2008 - 11:43

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
Jag har MF lp-s och har lyssnat på 3an länge.
Den är riktigt bra.
Haft min lp-s i 2 år och den är riktigt bra.

#3

Postad 13 april 2008 - 11:50

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft ungefär samma funderingar som dig angående riaa (kör idag min Linn Basik/Akito/AT95E via det inbyggada riaat i Rotel RC03). Har haft hemma ett Nad pp2 och tyckte inte att det gav något alls - men Cambridge 640P låter antagligen bättre...frågan är hur mycket (kolla på hififorum.nu där det finns en kille som moddat sitt 640P...).

Personligen skulle jag köpa MF burken från UK(jag antar att vi läst samma annons på ebay...) - men inte för 3500:-. Möjligen att du kan förhandla med din lokala handlare...utan att ta i erbjöds jag ett pris en bit under 3k på den..slutpriset beror väl på vilken relation du har till din lokala handlare...

MF har ju fördelen med att den kan byggas vidare - å andra sidan kan man tweaka mer på egen hand med en billigare (om man bränner den är det inte hela lönen en månad....).

Men - den viktigaste frågan är väl hur pass bra den låter? Låna hem bägge och jämför... (Med en 640P kan du kanske lägga mer på en bra pickup vilket också gör sitt till...).

Lycka till med valet...

#4

Postad 13 april 2008 - 11:53

Ar@b
  • Ar@b
  • Lärjunge

  • 349 inlägg
  • 0
Jag tycker helt klart du ska kolla på Pro-ject Phonobox SE II, låter väldigt bra, en stooooor uppgradering från alla inbyggda steg.
Jag köpte en sådan för ett halvår sedan och använt ett antal olika pickuper med den, bla Goldring 1042, Ortofon OM20 och Audio technica AT95 och dom har fungerat bra ihop med steget, nu kör jag med en Denon DL-160 och det funkar kalas :)

PS. Phonobox'en kan även uppgraderas med större nätdel DS

#5

Postad 13 april 2008 - 11:54

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0

Hej!

Har haft ungefär samma funderingar som dig angående riaa (kör idag min Linn Basik/Akito/AT95E via det inbyggada riaat i Rotel RC03). Har haft hemma ett Nad pp2 och tyckte inte att det gav något alls - men Cambridge 640P låter antagligen bättre...frågan är hur mycket (kolla på hififorum.nu där det finns en kille som moddat sitt 640P...).

Personligen skulle jag köpa MF burken från UK(jag antar att vi läst samma annons på ebay...) - men inte för 3500:-. Möjligen att du kan förhandla med din lokala handlare...utan att ta i erbjöds jag ett pris en bit under 3k på den..slutpriset beror väl på vilken relation du har till din lokala handlare...

MF har ju fördelen med att den kan byggas vidare - å andra sidan kan man tweaka mer på egen hand med en billigare (om man bränner den är det inte hela lönen en månad....).

Men - den viktigaste frågan är väl hur pass bra den låter? Låna hem bägge och jämför... (Med en 640P kan du kanske lägga mer på en bra pickup vilket också gör sitt till...).

Lycka till med valet...


Stämmer att jag hittat M F på eBay, från UK. Som sagt ~2000kr inkl. frakt :)

Har dessvärre inte möjligheten att provlyssna några av dessa RIAA, de enda som finns represtenterade här är Pro-Ject, Primare (för dyr för vad man får), Thorens (bara billigaste modellen) och AudioNET (återigen alldeles för dyr).


Angående Pro-Ject Phonobox SE2 så har jag ännu inte läst något om denna, men läst lite om föregångaren, läste ett intressant inlägg om hur fin den var internt. Så den är väl inte helt utesluten, dock så lutar det väl ändå mer åt någon av de 2 tidigare nämnda.

Redigerat av TKvC-SainT, 13 april 2008 - 11:57.


#6

Postad 13 april 2008 - 12:05

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
stick hem till en forumare som har en MF finns kanske en i din stad. Skillnaden mellan v1 till 3 är inte enorm.
Jag bor i trelleborg, men det gör kanske inte du. OM du har vägarna förbi står dörren öppen så att säga :) har v2.

Redigerat av Unregistered973, 13 april 2008 - 12:06.


#7

Postad 13 april 2008 - 12:08

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Hehe, jaa de var ju en bit det :P

Känns väl som om M F är det som jag lutar emot, mycket p.g.a. den "normalt" mycket högre prislappen :)

Nu ska man väl inte döma efter prislappen (vilket märks i 640P), men det är hemskt lätt att "luras" till det :D

Redigerat av TKvC-SainT, 13 april 2008 - 12:09.


#8

Postad 13 april 2008 - 12:12

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Här kommer ytterligare ett alternativ i form av Trigon Vanguard II. En stadig pjäs med tjock aluminiumfront i natur eller svarteloxering. För optimal matchning av pickup kan såväl impedans, kapacitans som förstärkning anpassas via DIP-omkopplare. Steget kan om så önskas uppgraderas till batteridrift med Volcano II. Vanguard såg första gången världens ljus 1996 och är nu efter 12 år i Mk II-utförande en storsäljare som fått goda omdömen i tester och "rewiews" runt om i världen.

Postad bild
Postad bild

MVH

#9

Postad 13 april 2008 - 12:16

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0

Här kommer ytterligare ett alternativ i form av Trigon Vanguard II. En stadig pjäs med tjock aluminiumfront i natur eller svarteloxering. För optimal matchning av pickup kan såväl impedans, kapacitans som förstärkning anpassas via DIP-omkopplare. Steget kan om så önskas uppgraderas till batteridrift med Volcano II. Vanguard såg första gången världens ljus 1996 och är nu efter 12 år i Mk II-utförande en storsäljare som fått goda omdömen i tester och "rewiews" runt om i världen.

Postad bild
Postad bild

MVH

Ser helt klart intressant ut, hur ligger den till i pris och vart finns de att köpa?

Den stora fördelen måste ju vara just den enorma möjligheten att kunna anpassa det efter pick-upen som ska användas.


En annan intressant kan ju vara grundmodellen av Harmony Design V9.

Redigerat av TKvC-SainT, 13 april 2008 - 12:20.


#10

Postad 13 april 2008 - 13:09

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

En annan intressant kan ju vara grundmodellen av Harmony Design V9.

Jag använder ett Harmony Design V9 och är mycket nöjd. Dock är det inte grundmodellen som jag har.

#11

Postad 13 april 2008 - 13:21

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
[quote name='TKvC-SainT' date='Apr 13 2008, 13:16 ' post='1873767']
Ser helt klart intressant ut, hur ligger den till i pris och vart finns de att köpa?

Den stora fördelen måste ju vara just den enorma möjligheten att kunna anpassa det efter pick-upen som ska användas.

Den ligger väl dessvärre lite över Din budget men är å andra sidan ett synnerligen mångsidigt RIAA-steg. Att med små steg kunna ställa förstärkningen upplever de flesta som en stor fördel eftersom för mycket förstärkning överstyr ingången och för lite förstärkning minskar brusnivån. Å andra sidan kan ju nivån ställas så att den matchar t ex CD-nivån].
Pris Vanguard II 4 200.- ink moms

#12

Postad 13 april 2008 - 15:47

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Hejsan. Vad har du för pickup nu då? Det är av yttersta vikt att anpassa riaan efter pickupen, annars spelar det inte större roll hur mycket pengar man lägger på den när den inte passar riaan's inställningar. Det finns ett svenskt alternativ som inte är så billigt (5000 kr), men lär vara i hästväg när det gäller ljudkvalite och är tveksam om man hittar något bättre kommersiellt under 10 000 k. Vad sägs om THD på <0.0007% @ 4V @ 10 kHz ;)
Eller riaakorrektion inom +/- 0.2dB.
http://www.holograph...o.com/riaa.html
Den går att fixa till för korrekt kapacitans (glöm inte kablarna imellan pickupen och riaan). Helt klart den riaan jag skulle kolla upp om jag var ute efter högkvalitetssteg idag.

Mvh
Ljudkvalite

#13

Postad 13 april 2008 - 18:29

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Känner inte till Holographic Audio mer än att de tillverkas i Sverige och att de är riktigt snygga. Det verkar vara synnerligen ambitiösa byggen där det även läggs energi på finish och design.

#14

Postad 13 april 2008 - 19:55

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Den där Holographic verkar också schysst, prisklass på den? (förmodar att den är dyr :P)

Angående pick-up så är väl inget bestämt ännu, Ortofon OM5E eller nåt sånt tror jag den heter som sitter på Debut 3, den kommer då användas tills ett tag framöver tills man har råd att skaffa en egen fin spelare ;)

Några som kommer upp är nya Ortofon 2M serien, Benz Micro och Clearaudio's egna.


Edit: oops såg inte priset där, visserligen rätt mycket över budget så kan nog bli halv svårt att klämma in.

Redigerat av TKvC-SainT, 13 april 2008 - 19:57.


#15

Postad 13 april 2008 - 21:13

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Hejsan. Jo, priset är kanske lite över det du tänkt men kan nästan lova dig att du vill ha bättre riaa sen efter nya skivspelaren så därför jag gav ett tips som är svårt att slå, oavsett pris. Den går säkert att få 5-600 kr billigare i butiken. Kan säga att jag hade en riaa som kostade 6 gånger det priset som hade sämre prestanda.

Mvh
Ljudkvalite

Redigerat av Unregistered1412, 13 april 2008 - 21:14.


#16

Postad 13 april 2008 - 21:24

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Låter onekligen väldigt trevligt, får väl se hur man löser det. Kan göra så att jag köper ett riktigt snål RIAA (ala Behringers 300kr modell ;)) nu så att man iaf kan spela vinyl tillsvidare, sen kan jag lägga undan pengar till ett "finare" RIAA och en ordentlig skivspelare.

Redigerat av TKvC-SainT, 13 april 2008 - 21:31.


#17

Postad 13 april 2008 - 22:24

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Tycker du ska satsa på någon vettig kvalitet på steget så att det blir roligt att spela vinyl. Pro-Ject bör vara tillräckligt bra tillsvidare.

#18

Postad 14 april 2008 - 09:04

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Sant, kan vara dumt att köpa nåt riktigt snålt. Känns bara så onödigt att köpa ett mellan bra nu, bara för att behöva uppgradera senare.

Sen fick jag mig en tankeställare igår, det har ju som börjat spåra iväg med prisklassen (när gör det inte det? ;)), men känner att de för 4 -5 kkr kanske är att ta i. Jag menar min förstärkare kostar ju nästan lika mycket, är det verkligen värt att lägga så fruktansvärt mycket på ett RIAA, då övriga anläggningen egentligen inte är någon "värsting".

Känns som om jag troligen skulle kunna vara fullt nöjd med antingen 640P eller XLPS v3. Det man missar med de 2 är väl kanske inställningsmöjligheter och liknande, men vet inte hur mycket vikt jag lägger på det då jag troligen inte kommer sätta ihop nån värsting anläggning, och på pick-up fronten lutar det väl kanske mot 2M Blue alternativt Bronze om man vill lägga lite mer. Alternativt en Rondo Red, då en kompis har pratat om att sälja sin och köpa en dyrare p-u.

Redigerat av TKvC-SainT, 14 april 2008 - 09:12.


#19

Postad 14 april 2008 - 11:35

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Här har du ett riaa som lätt spelar i samma liga som Cambridge, om inte bättre.
Finns även hos Svalanders, men där kostar det över det dubbla.
Har ett sånt själv och det slår då mitt gamla Cambridge 540P.

Recension

För under 600:- inkl frakt är det ett fynd och jag lovar att du inte hittar ett bättre och prisvärdare alternativ för den struntsumman.

Du har inte förlorat speciellt mycket den dag det blir dags att uppgradera.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 14 april 2008 - 11:43.


#20

Postad 14 april 2008 - 11:54

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
MF hänger med rätt länge jag använder mitt till en rega p25 och Benz ACE Low output. alltså en pickup för 4600 med utgång på 0,4

#21

Postad 14 april 2008 - 12:52

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Har för mig att det finns ritningar att bygga en egen LTS riaa som inte blir så dyr men har enorm prestanda. Man kan säkert anlita någon som gillar att pilla med sånt för en billig pening med.

Mvh
Ljudkvalite

#22

Postad 14 april 2008 - 13:36

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
stellan, det där kan ju vara intressant om man är ute efter ett riktigt billigt, dock så gillar jag inte riktigt att de är så många funktioner i en burk, fler komponenter som behövs, därav är priset utspritt över massa onödiga komponenter. Har också läst att 640P är ett enormt steg upp från 540P, tydligen väldigt mycket bättre. Folk skriver kommentarer som "får inte missas om man är ute efter RIAA under $1000" och likande fast i andra valutor.

asimov66, aha de låter ju onekligen lovande. Känns väl fortfarande som att det är det RIAA som känns allra mest prisvärt och som jag troligtvis ändå inte kommer behöva byta ut senare. Snarare bara köpa en sån där uppgraderings PSU för att klämma ur de sista den har att ge :P

Ljudkvalite, bygga eget skulle ju kunna vara spännande, om man kunde det för fem öre d.v.s. :P Dock skulle det väl säkert gå att muta en kompis till att fixa det åt en :D

Redigerat av TKvC-SainT, 14 april 2008 - 13:38.


#23

Postad 16 april 2008 - 17:11

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Tänkte låna denna tråd en snabbis, endast ett kort svar behövs... =) Behöver jag ett RIAA-steg om jag har en Rotel-RA 05? Den har ju phono ingång nämligen men man blir ju lite osäker... :)

#24

Postad 16 april 2008 - 17:45

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0

Tänkte låna denna tråd en snabbis, endast ett kort svar behövs... =) Behöver jag ett RIAA-steg om jag har en Rotel-RA 05? Den har ju phono ingång nämligen men man blir ju lite osäker... :)

Det går väl säkert att använda den (iaf till MM pick-up, då de inbyggda inte brukar ha MC), dock bör man få bättre ljud om man köper till ett externt RIAA.

#25

Postad 16 april 2008 - 18:05

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Det går väl säkert att använda den (iaf till MM pick-up, då de inbyggda inte brukar ha MC), dock bör man få bättre ljud om man köper till ett externt RIAA.


Men om man vill köra ett externt RIAA (för t.ex. MC då eller dyl), kör man det sen i sin tur i samma uttag som om man skulle om man använt det interna, (dvs phono-uttaget)? Är lite n00b på detta område... :)

#26

Postad 16 april 2008 - 18:23

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0

Men om man vill köra ett externt RIAA (för t.ex. MC då eller dyl), kör man det sen i sin tur i samma uttag som om man skulle om man använt det interna, (dvs phono-uttaget)? Är lite n00b på detta område... :)

Nej, Riaa-steget omvandlar signalen från spelaren till en vanlig linjesignal så du ska inte koppla utsignalen från den till "phono" på stärkaren.
Alltså - från spelare till riaa till aux1,2 eller valfri ingång på roteln (men INTE phono).

#27

Postad 16 april 2008 - 18:40

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Som redan sagt så blir det mycket dåligt att koppla från RIAAt till Phono ingången på förstärkaren :)

Eftersom att det då blir dubbel RIAA korrektion och gain, och det kan ju få lite oönskade effekter på ljudet :)

Redigerat av TKvC-SainT, 16 april 2008 - 18:47.


#28

Postad 16 april 2008 - 23:16

Unregisteredcc3eb63c
  • Unregisteredcc3eb63c
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
har själv kollt runt nyligen å prov lyssnat Pro-Ject Tube Box II ca 3000kr och Pro-Ject Tube Box SE ca 4500kr.
Av dessa två är den dyrare mindre dåv i ljudet å tar bort mer ¨skräpljud¨ (med orginal rör på bägge).
Dock med ett rör riia har du möjlighet att byta rör å ändra ljudet så å hitta nått som passar dig.
Så får man ju en varmare ton med rör :P som slår det mästa

#29

Postad 20 april 2008 - 01:30

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

  • 579 inlägg
  • 0
Kolla vad som finns beg? :)
http://www.hifimagas...p?annonsID=7854

Har funnits ute ett tag och det närmar sig sommaren så man kan säkert få ner det ännu mer. Ett kap enligt mig.

Mvh
Ljudkvalite

#30

Postad 21 april 2008 - 12:23

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Det var ett fint pris du, kan vara intressant ifall den finns kvar.

Har även sett en Pro-Ject Tubebox SE till bra pris beg.


Auktionen på M F X-LPS v3 tog slut, då alla blev sålda innan jag hann få löning, så man får se om han kommer lista fler likadana eller om han sålt helt slut på de och inte kommer lägga upp några fler.

#31

Postad 27 april 2008 - 20:11

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Liten uppdatering.

Blev less på att vela fram och tillbaks, så jag var till lokala HiFi butiken och bokade mig en Phono Box SE2.

Har också börjat fundera på vad för skivspelare det kommer bli, just nu lutar det mot antingen Pro-Ject RPM5 eller RPM6.1, mycket p.g.a. att jag gillar stilen på RPM modellerna, och att Pro-Ject har en relativt "billig" motorstyrning (Speed box) så man enkelt kan byta varvtal de gånger man ska spela 45RPM skivor.

Kommer dock troligen inte bli någon spelare förens senare i sommar så man har lite tid att se om det hinner komma nåt nytt eller fundera på de som jag redan kollat på.

Redigerat av TKvC-SainT, 27 april 2008 - 20:14.


#32

Postad 07 maj 2008 - 20:16

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Idag fick jag då äntligen mitt RIAA.

Måste säga att jag är riktigt nöjd. Först var jag lite tveksam då jag spelade lite här hemma, men sen for jag iväg till en kompis och lirade ett par skivor med det på hans vinylrigg (Pro-Ject Xperience, Speed Box 2 och Ortofon Rondo Red) och då lät det betydligt bättre. Så jag känner att mitt val inte kommer begränsa kommande skivspelare, utan just nu är det Debut3 och dess Ortofon OM5E som drar gränserna för prestandan.

Upptäckte också att den här modellen är utrustad med liknande strömanslutning som M F X-LPS v3 har (5-pin DIN, varav 3-pins används) så det kan hända att PSUn som finns till de (känd som Little Pinkie) funkar till den och då kanske man kan få en liten ytterligare prestanda boost.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.