Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-50A556

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken är den bättre modellen? (18 medlem(mar) har röstat)

Samsung

  1. Samsung PS-50P96FD (2 röster [11.11%])

    Procent av omröstning: 11.11%

  2. Samsung PS-50A556 (16 röster [88.89%])

    Procent av omröstning: 88.89%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 17 april 2008 - 19:19

Unregistered1384c5c1
  • Unregistered1384c5c1
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Nu är Samsung på väg ut med en ny serie Plasma displays.



Releas datum: ?
Produkt sida: ?
Vidare egenskaper: ?
Omdömmen: ?


Saxar info från Fyndbörsen
"1920x1080p Full HD
Dynamic Contrast 20,000:1
3 HDMI (1 Side), HDMI v1.3
USB2.0 (JPEG)
HDMI CEC
DVB-T/C Nordic Cable Hybrid"

Blir troligen denna som kommer ersätta min pixel defekta PS-50P96FD.
Låter bra enligt specifikationerna eller byter jag ner mig?

Någon som har mer info om denna nya serie plasma paneler från Samsung så är de välkommna att svara här!
Gärna lite användar bilder, recensioner, produkt länkar, omdömmen osv osv!

Ytterligare lite info från en UK sida ukelectricalspricecomparison.

Redigerat av Unregistered1384c5c1, 17 april 2008 - 19:20.


#2

Postad 17 april 2008 - 19:26

Unregistered1384c5c1
  • Unregistered1384c5c1
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Enligt Pixmania så har lillebror PS-50A456 säljstart 2008/05/16 och 2008/05/02 enligt braljudbild


Intet nytt om 556 dock.

Redigerat av Unregistered1384c5c1, 17 april 2008 - 19:29.


#3

Postad 28 april 2008 - 12:49

Stumm
  • Stumm
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
PS-50A556 verkar väldigt intressant. Hoppas att lite info och recensioner dyker upp snart.
Har tidigare varit inne på PS-50P96FD men den nya kan väl inte vara sämre?

Redigerat av Stumm, 28 april 2008 - 12:49.


#4

Postad 23 maj 2008 - 20:53

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Slog till på en 50A556 idag. Känns riktigt bra efter allt ###### velande fram och tillbaka om vilken tv det skulle bli. Betydligt mer bild att titta på än den gamla tjock 32'an. Nu ska det uppgraderas lite i kabelväg också samt ett sjysst väggfäste för att få upp den på väggen. Skall försöka få upp lite bilder på skärmen inom kort.

#5

Postad 23 maj 2008 - 21:12

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Slog till på en 50A556 idag. Känns riktigt bra efter allt ###### velande fram och tillbaka om vilken tv det skulle bli. Betydligt mer bild att titta på än den gamla tjock 32'an. Nu ska det uppgraderas lite i kabelväg också samt ett sjysst väggfäste för att få upp den på väggen. Skall försöka få upp lite bilder på skärmen inom kort.


Berätta mer, var, när, hur?

Har du sett den live eller köper du grisen i säcken?

När får du den? Det skulle vara väldigt schysst ifall du skrev en liten recension när du fått den, hur är svärtan? Hur ser 24 fps 1080p ut? Lite nervös över detta sedan samsung meddelade att den gör 2:2 pulldown, dvs 48 hz, orolig för att det ska se "oroligt" ut på bilden som crt 50 hz vs 100 hz.

#6

Postad 23 maj 2008 - 21:32

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Berätta mer, var, när, hur?

Har du sett den live eller köper du grisen i säcken?

När får du den? Det skulle vara väldigt schysst ifall du skrev en liten recension när du fått den, hur är svärtan? Hur ser 24 fps 1080p ut? Lite nervös över detta sedan samsung meddelade att den gör 2:2 pulldown, dvs 48 hz, orolig för att det ska se "oroligt" ut på bilden som crt 50 hz vs 100 hz.


Köpte den hos Radiobutiken på Ekerö. Jag var ute efter en p96'a från början men tog kontakt med butiken och fick svaret att hade den nya modellen på väg in och skulle höra av sig när den kom. Hörde av sig idag och åkte dit direkt efter jobbet och fick lite demo på den innan jag bestämde mig för att slå till. (samma peng som han har p96'an för) Snygg är den också. Fick med den hem direkt, har inte hunnit med så mkt än att slå på och se att den funkar som den ska och sänkt ner kontrasten. Skall även köra lite med Break In DVD också lite mellan varven sådär hade jag tänkt. Men kan iaf säga att jag vart postivt överraskad hur bilden såg ut via digitaltv från comhem. Sedan ska jag som sagt se till att få i ordning på kablaget så man har rätt och bra kablar nu när man har en tv som är "värd" detta. Har för tillfället inte heller möjlighet att ge en recension på 1080p@24 då jag ej sitter på ngn BD spelare. Men allt som allt kan jag säga att det känns bra att äntligen ha slagit till efter allt velande. Kan försöka ge en bättre recension av tv'n under veckan när jag fått i ordning på det mesta.

#7

Postad 27 maj 2008 - 20:27

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Har nu kört tv'n sedan i fredags, mestadels har det varit vanligt tv-tittande. Kör i film-läge med kontrasten nere på 50 och ljusskärpan på 50 och försöker varva in så mkt som möjligt med Break-In dvd'n när jag har möjlighet. Men hittills är jag väldigt nöjd med den bild tv'n presterar. Ska bli riktigt kul och köra HD-material på den när jag har fixat för att kunna göra detta. Helt sjukt vad fort man vänjer sig vid storleken, men kan inte fatta att man har fixat en sån här stor skärm tidigare. Haha. Har inte heller hunnit pröva hur den inbyggda digitalboxen fungerar än heller. Kör nu med den separata box som Comhem bjöd på när man uppgraderade till digitaltv. Uppdatering mer info kommer när jag prövat lite fler grejer med tv'n.

#8

Postad 03 juni 2008 - 22:27

Tajgoren
  • Tajgoren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har även jag beställt den här burken nu efter nästan två månaders velande... var runt och kollade på det mesta på de flesta ställena. Kan väl iofs säga att jag på sätt och vis "köper grisen i säcken" eftersom jag inte sett den live. Men jag baserar beslutet delvis på PS-50P96FD, de framsteg samsung gjort i övrigt med sin nya A5-serie på LCD-fronten (var faktist sugen på en av deras LCDer istället när jag såg dem) samt allt jag läst om den bland annat här och på http://www.avforums....ad.php?t=751532.

Får se när den dyker upp bara, lade ordern hos fyndbörsen igår kväll men ngt med alla popupfönster sket sig så betalningen gick igenom men banksidan verkar inte ha bekräftat ordentligt tillbaks till butiken. Resultatet blev att pengarna flyttades över men ordern lades aldrig... snackade med dem idag dock och de hade hittat betalningen i sina system och lade om ordern manuellt. Dock inte hört ngt sen dess pga min egna struliga server jag kör mailen på... den verkar inte trivas i sommarvärmen och jag är inte hemma för att starta om den.

Men jag lovar att återkomma med utförliga bedömningar och min åsikt på vad den presterar så fort den dyker upp.

Kommer ha möjlighet att testa den med HTPC via HDMI och orginal-xbox via RGB/SCART. HTPCn blir väl primära verktyget för test, borde (?) inte vara svårt att köra lite 1080@24p från den hoppas jag. Har en god samling semesterfilmer i det formatet på servern som jag kan testa med så fort jag fått igång den igen...

#9

Postad 03 juni 2008 - 22:53

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
KUL !

Vi ser fram emot dina intryck av 1080p i 24 fps..

#10

Postad 04 juni 2008 - 08:56

Tajgoren
  • Tajgoren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jahaja, nu ringde posten och tyckte att de hade min TV klar för utkörning, rappa tag... men jag är inte hemma i göteborg än och trist nog kunde de inte köra ut den förns i nästa vecka om jag inte kunde ta emot den nu ikväll (?).

Slutpoängen är att jag får TVn hemkörd nästa onsdag eftersom jag ska vidare till dalsland över helgen och några dagar in i nästa vecka. Hoppas bara att tjejen står ut med min hemlängtan, hon är redan trött på att lyssna på allt tjat om den här TVn =)

#11

Postad 04 juni 2008 - 17:35

adzadz
  • adzadz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Var och kikade på den på OnOff i Bromma i förrgår. Fick hjälpa killen installera den för han häll just på att ta den ur lådan :( Ser mycket bra ut måste jag säga trots att jag bara fick kika på vanlig digital tv.

Nu ska jag iväg och hämta en (samt en EM fotboll) på en Audio Video butik.

Hitta mer info samt en manual (inkl Svenska) på Norska Samsung sidan...
http://www.samsung.c...ps50a556s2c.asp

#12

Postad 04 juni 2008 - 18:08

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Dumt köp med tanke på att du får en Pio G8 för samma pris i dagsläget.

#13

Postad 04 juni 2008 - 19:39

adzadz
  • adzadz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vilket positivt inlägg. Och inte visste jag att man kunde få en Pioneer 50" Full HD 1080 plasma för 19.000:-

Grattis till dig som har hittat det! Tror jag blir mer än nöjd med min Samsung ändå.

#14

Postad 04 juni 2008 - 19:45

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Dumt köp med tanke på att du får en Pio G8 för samma pris i dagsläget.


Var då? Menar du en 42 tummare?

Vilket positivt inlägg. Och inte visste jag att man kunde få en Pioneer 50" Full HD 1080 plasma för 19.000:-

Grattis till dig som har hittat det! Tror jag blir mer än nöjd med min Samsung ändå.


Förresten 19000, lyckades du pruta ner den några tusenlappar eller har de något erbjudande just nu?

#15

Postad 04 juni 2008 - 19:47

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Jo en pioneer 5080 kostar ju 20k. Man vet ju inte vilken som har bäst bild dock. Skulle nog gissa pioneer dock.

#16

Postad 04 juni 2008 - 20:27

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Vilket positivt inlägg. Och inte visste jag att man kunde få en Pioneer 50" Full HD 1080 plasma för 19.000:-

Grattis till dig som har hittat det! Tror jag blir mer än nöjd med min Samsung ändå.

Var nämner jag att man får en Full HD? Och vem bryr sig egentligen om något så orrelevant som upplösning i dessa sammanhang?

Du blir säkert nöjd med din samsung eftersom du inte verkar veta bättre. Le och va glad över att du har köpt en Full HD tv så att du kan skryta lite för dina kompisar.

Var då? Menar du en 42 tummare?

Nejdå. 50 tummarna ligger ju strax över 20.000:- i pris nu.

Redigerat av belzebubb, 04 juni 2008 - 20:38.


#17

Postad 04 juni 2008 - 21:14

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Nu har jag haft tv'n sedan den 23/5 och har som sagt varvat tv-tittande med en break-in dvd under kvällarna för att få inkörningstimmar på den. Har kört en del DVD uppskalad också på en marantz dv6001 och måste säga att jag är riktigt nöjd med bilden som skärmen presterar. Vanlig digital-tv är också riktigt bra. Kör fortfarande på nedställd kontrast och ljusskärpa till 50 (av 100), kommer nog köra med detta kanske en vecka till lr så för att närma mig 200timmar innan jag trimmar till inställningarna ordentligt, men är som sagt trots de nedsatta inställningarna riktigt nöjd med mitt inköp av denna tv. Ska bli riktigt kul att testa HD-material på tv'n när plånboken tillåter ett inköp av sådan utrustning. Kommer återkomma med mer information när jag fått mer timmar på tv'n och trimmat alla inställningar för att få ut maximal bild ur tv'n.

#18

Postad 04 juni 2008 - 21:25

adzadz
  • adzadz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Var då? Menar du en 42 tummare?



Förresten 19000, lyckades du pruta ner den några tusenlappar eller har de något erbjudande just nu?


Ca 19.700 kan du hitta den för i butik men de var inte omöjliga med lite prut.

#19

Postad 04 juni 2008 - 21:38

adzadz
  • adzadz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Var nämner jag att man får en Full HD? Och vem bryr sig egentligen om något så orrelevant som upplösning i dessa sammanhang?

Du blir säkert nöjd med din samsung eftersom du inte verkar veta bättre. Le och va glad över att du har köpt en Full HD tv så att du kan skryta lite för dina kompisar.


Nejdå. 50 tummarna ligger ju strax över 20.000:- i pris nu.


Haha tror vi bägge vet vem som är mer intresserad av att skryta, varför skulle du annars hänga på forum och hacka ned på apparater du inte är intresserad av. Men det är ok. Du gillar dina prylar jag gillar mina, livet går vidare...

En recension av US varianten om jag inte missstar mig...
http://reviews.cnet....?tag=prod.txt.1

#20

Postad 05 juni 2008 - 00:41

Tajgoren
  • Tajgoren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Var nämner jag att man får en Full HD? Och vem bryr sig egentligen om något så orrelevant som upplösning i dessa sammanhang?

Du blir säkert nöjd med din samsung eftersom du inte verkar veta bättre. Le och va glad över att du har köpt en Full HD tv så att du kan skryta lite för dina kompisar.


Nejdå. 50 tummarna ligger ju strax över 20.000:- i pris nu.


De flesta låga (20-21k) priserna på 5080 är demoex, åtminstone de från tex technix.se och referenceaudio.se. rcljudbild.se har inte ens möjlighet att beställa via hemsidan även om det står att man kan maila dem med ordrar istället (?).

Lägg sen till att du får köpa fot/fäste själv så ligger du ändå på ett slutpris åtminstone 10-15% över Samsungen (vilket ändå blir en del). Vad man då väljer tycker jag är upp till var och en, det finns inget rätt eller fel som gäller för oss alla. Vissa kanske har användning för den högre upplösningen också, en skärm kan användas till väldigt mycket och även om Pio *ska* vara bäst som TV kanske folk använder sin skärm till annat som surfning, fotovisning, presentationer, spel och en uppsjö andra saker.

Jag tror jag kommer bli nöjd med min 50A556, dels pga bildkvalitén men även på grund av antalet pixlar (HTPC-användare här). Med det sagt är jag helt övertygad om att jag skulle blivit nöjd med en 5080 också.

#21

Postad 05 juni 2008 - 22:11

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

De flesta låga (20-21k) priserna på 5080 är demoex, åtminstone de från tex technix.se och referenceaudio.se. rcljudbild.se har inte ens möjlighet att beställa via hemsidan även om det står att man kan maila dem med ordrar istället (?).

Lägg sen till att du får köpa fot/fäste själv så ligger du ändå på ett slutpris åtminstone 10-15% över Samsungen (vilket ändå blir en del). Vad man då väljer tycker jag är upp till var och en, det finns inget rätt eller fel som gäller för oss alla. Vissa kanske har användning för den högre upplösningen också, en skärm kan användas till väldigt mycket och även om Pio *ska* vara bäst som TV kanske folk använder sin skärm till annat som surfning, fotovisning, presentationer, spel och en uppsjö andra saker.

Jag tror jag kommer bli nöjd med min 50A556, dels pga bildkvalitén men även på grund av antalet pixlar (HTPC-användare här). Med det sagt är jag helt övertygad om att jag skulle blivit nöjd med en 5080 också.


Det finns några stycken handlare som säljer sina för 20900 kr, och som inte är några demoex. Sen är jag ganska övertygad om att det nog går att få ner priset ytterligare någon tusenlapp om man ligger på lite.

Meningen med mitt inlägg var inte att jag ville klanka ner på Er som har köpt en 50A556. Kanske va lite klantigt skrivit. När man har köpt en dyr tv vill man givetvis inte höra att man har gjort ett dåligt köp.

Det jag irriterar mig på är dock att ett flertal personer verkar tro att Pion är ett dåligt köp pga. avsaknaden av Full HD. Jag är övertygad om att en del människor som har köpt 50A556 inte ens skulle tittat åt den ifall det inte var en Full HD tv.

Redigerat av belzebubb, 05 juni 2008 - 22:14.


#22

Postad 13 juni 2008 - 07:29

alexc
  • alexc
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Intressant tv. Kikade lite i tråden på avforums och det verkar som att den har problem med 24fps... :D

#23

Postad 13 juni 2008 - 15:30

Tajgoren
  • Tajgoren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ok, jag har fått hem och riggat mitt ex nu, har hunnit få en del första intryck men inte riktigt hunnit med allt jag velat pga lite andra incidenter, LCDn i tjejens laptop har lagt av så jag har fått skruva, dona och testa en del med den...

Som de flesta skärmar (tillbaks till A556:an nu alltså) var den sisådär ur lådan, det mesta i bildförbättrande (försämrande?) funktioner var påslaget och eftersom HTPCn inte var redo att kopplas in/jag inte hade hunnit skaffa en antenn än så var det första jag testade comhems analoga kabel-TV.

Vilket skämt.
Hamnade i en av fotbollsmatcherna som florerar just nu och till och från undrade jag om det jag såg helt enkelt var en uppgraderad version av myrornas krig i färg... Efter att ha stängt av allt såsom dynamisk kontrast, kantförbättring, dragit ner sharpness till noll samt slagit av movie plus blev jag presenterad med en mycket lugnare bild. Tro mig, den är fortfarande inte _bra_ men jag var missnöjd med den analoga bilden redan med min tidigare 32" tjockis. Nu kan jag utan större problem kolla på de analoga kanalerna utan att störa mig för mycket på "bruset" i bilden som alla förbättringar gav.

Igår skaffade jag även antenn och kopplade in HTPCn, av någon underlig anledning hittade inte TVns DVB-T-mottagare TV4 och TV6 när jag körde en kanalsökning men bildkvalitén på de kanaler jag fick in var faktiskt över förväntan. Kanske för att jag var så van vid min analoga signal. Hur som helst har jag inte testat den inbyggda digitalmottagaren så mycket mer eftersom jag sedan kopplade in allt som jag tänkte köra det i fortsättningen:

Analog kabel-TV -> TVns mottagare
Antenn -> HTPCns DVB-T-kort (och vidare från HTPCn till HDMI1 på plasman)

På så sätt kan jag snabbt slå på TVn för sig om jag behöver kolla nyheterna/vädret etc och om det går någon film/serie som jag verkligen vill sätta mig och kolla på/spela in så får HTPCn stå till tjänst med det. HTPCn hade inga som helst problem med att hitta TV4 och TV6, vet inte riktigt varför de inte dök upp på TVns egna mottagare. Vid behov/förfrågan kan jag undersöka det närmare.

Kopplade även in min gamla kryssbox via SCART/RGB en snabbis innan jag hade fått igång HTPCn bara för att testa lite, det fungerade men jag hade nog ändå förväntat mig lite mer... hade väldigt bra bild från den till min gamla tjockis men plasman hanterade den signalen "ok" på sin höjd. Ingenting jag kommer gråta blod över då den maskinen väl har gjort sitt nu i och med inkopplingen av HTPCn. Det är väl antagligen inte på SCART-sidan man lagt ner krutet heller antar jag, en sån här TV är ju gjord för HDMI.

Vilket leder mig in på det högupplösta. Inte helt oväntat satt jag och fånlog till 1080p-materialet. Det jag däremot inte lyckats få datorn att förstå är att den ska kunna mata ut bilden med en uppdateringsfrekvens på 24Hz. 50 och 60 är det enda jag kan välja mellan. Vet inte om det är en begränsning i intels drivrutin (X3500) men det kommer jag försöka ta reda på genom att koppla in speldatorn via DVI->HDMI-konverter från ett nVidia-kort istället.

De mkv-filmer jag testat än så länge har alltså varit lagrade i 24p-format men spelats upp i 60Hz enligt bildskärmsegenskaperna, har dock inte klurat ut var/om man på TVn kan se vilken uppdateringsfrekvens den faktiskt använder sig av. Jag har hur som helst inte lagt märke till något judder i detta läge så jag vet inte om jag personligen känner något starkt behov av äkta 24p-utmatning... men jag ska definitivt testa det om det går. Har bara hunnit kolla på två hela långfilmer än och hade inte så hemskt många bra panoreringar i dem så jag kanske kommer ändra mig på den här punkten så småningom. Jag måste leka mer helt enkelt.

I övrigt är jag bara nöjd, surr från plasman hörs om man står bakom den och donar med sladdarna eller någon meter framför den med låg volym. Sitter jag i soffan ~3m bort måste jag stänga av volymen i princip helt för att kunna urskilja det. Då tycker jag faktiskt det här surret är mycket bekvämare än det mer högfrekventa ljud jag hör från alla vanliga bildrörsapparater. Jag är en sån som kan sitta i rummet bredvid med stängd dörr och ändå höra att TVns bildrör är aktivt.

Inga döda/konstant aktiva/missfärgade pixlar.

Ja... det är väl det kan jag säga på rak arm såhär efter två dagars halvhängivet pillande och testande. Jag har inte tagit några bilder på kalaset än men det kan jag väl kanske göra om folk vill. Finns det något särskilt någon vill att jag kollar/testar så är det bara att hojta. Efter helgen borde jag få lite mer tid att mecka men jag ska försöka återkomma i 24p-frågan.

Långt inlägg och ändå säkert inte hälften så mycket sagt om TVn som jag skulle vilja fått ur mig. Men som sagt, fler intryck följer.

#24

Postad 17 juni 2008 - 09:41

Unregistered0c76fa55
  • Unregistered0c76fa55
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Ok, jag har fått hem och riggat mitt ex nu, har hunnit få en del första intryck men inte riktigt hunnit med allt jag velat pga lite andra incidenter, LCDn i tjejens laptop har lagt av så jag har fått skruva, dona och testa en del med den...

Som de flesta skärmar (tillbaks till A556:an nu alltså) var den sisådär ur lådan, det mesta i bildförbättrande (försämrande?) funktioner var påslaget och eftersom HTPCn inte var redo att kopplas in/jag inte hade hunnit skaffa en antenn än så var det första jag testade comhems analoga kabel-TV.

Vilket skämt.
Hamnade i en av fotbollsmatcherna som florerar just nu och till och från undrade jag om det jag såg helt enkelt var en uppgraderad version av myrornas krig i färg... Efter att ha stängt av allt såsom dynamisk kontrast, kantförbättring, dragit ner sharpness till noll samt slagit av movie plus blev jag presenterad med en mycket lugnare bild. Tro mig, den är fortfarande inte _bra_ men jag var missnöjd med den analoga bilden redan med min tidigare 32" tjockis. Nu kan jag utan större problem kolla på de analoga kanalerna utan att störa mig för mycket på "bruset" i bilden som alla förbättringar gav.

Igår skaffade jag även antenn och kopplade in HTPCn, av någon underlig anledning hittade inte TVns DVB-T-mottagare TV4 och TV6 när jag körde en kanalsökning men bildkvalitén på de kanaler jag fick in var faktiskt över förväntan. Kanske för att jag var så van vid min analoga signal. Hur som helst har jag inte testat den inbyggda digitalmottagaren så mycket mer eftersom jag sedan kopplade in allt som jag tänkte köra det i fortsättningen:

Analog kabel-TV -> TVns mottagare
Antenn -> HTPCns DVB-T-kort (och vidare från HTPCn till HDMI1 på plasman)

På så sätt kan jag snabbt slå på TVn för sig om jag behöver kolla nyheterna/vädret etc och om det går någon film/serie som jag verkligen vill sätta mig och kolla på/spela in så får HTPCn stå till tjänst med det. HTPCn hade inga som helst problem med att hitta TV4 och TV6, vet inte riktigt varför de inte dök upp på TVns egna mottagare. Vid behov/förfrågan kan jag undersöka det närmare.

Kopplade även in min gamla kryssbox via SCART/RGB en snabbis innan jag hade fått igång HTPCn bara för att testa lite, det fungerade men jag hade nog ändå förväntat mig lite mer... hade väldigt bra bild från den till min gamla tjockis men plasman hanterade den signalen "ok" på sin höjd. Ingenting jag kommer gråta blod över då den maskinen väl har gjort sitt nu i och med inkopplingen av HTPCn. Det är väl antagligen inte på SCART-sidan man lagt ner krutet heller antar jag, en sån här TV är ju gjord för HDMI.

Vilket leder mig in på det högupplösta. Inte helt oväntat satt jag och fånlog till 1080p-materialet. Det jag däremot inte lyckats få datorn att förstå är att den ska kunna mata ut bilden med en uppdateringsfrekvens på 24Hz. 50 och 60 är det enda jag kan välja mellan. Vet inte om det är en begränsning i intels drivrutin (X3500) men det kommer jag försöka ta reda på genom att koppla in speldatorn via DVI->HDMI-konverter från ett nVidia-kort istället.

De mkv-filmer jag testat än så länge har alltså varit lagrade i 24p-format men spelats upp i 60Hz enligt bildskärmsegenskaperna, har dock inte klurat ut var/om man på TVn kan se vilken uppdateringsfrekvens den faktiskt använder sig av. Jag har hur som helst inte lagt märke till något judder i detta läge så jag vet inte om jag personligen känner något starkt behov av äkta 24p-utmatning... men jag ska definitivt testa det om det går. Har bara hunnit kolla på två hela långfilmer än och hade inte så hemskt många bra panoreringar i dem så jag kanske kommer ändra mig på den här punkten så småningom. Jag måste leka mer helt enkelt.

I övrigt är jag bara nöjd, surr från plasman hörs om man står bakom den och donar med sladdarna eller någon meter framför den med låg volym. Sitter jag i soffan ~3m bort måste jag stänga av volymen i princip helt för att kunna urskilja det. Då tycker jag faktiskt det här surret är mycket bekvämare än det mer högfrekventa ljud jag hör från alla vanliga bildrörsapparater. Jag är en sån som kan sitta i rummet bredvid med stängd dörr och ändå höra att TVns bildrör är aktivt.

Inga döda/konstant aktiva/missfärgade pixlar.

Ja... det är väl det kan jag säga på rak arm såhär efter två dagars halvhängivet pillande och testande. Jag har inte tagit några bilder på kalaset än men det kan jag väl kanske göra om folk vill. Finns det något särskilt någon vill att jag kollar/testar så är det bara att hojta. Efter helgen borde jag få lite mer tid att mecka men jag ska försöka återkomma i 24p-frågan.

Långt inlägg och ändå säkert inte hälften så mycket sagt om TVn som jag skulle vilja fått ur mig. Men som sagt, fler intryck följer.



Tack för en mycket utförlig och bra recension. Är själv inne på att köpa antingen A556, A557eller A558. Enligt Samsung är det endast designen som skiljer så jag måste ut och se vilken som är snyggast :P.

Berätta gärna varför du valde just A556:an före de andra, någon speciell detalj du gillade mer på den?

Hur är det att inte ha 100Hz? Märker du någon skillnad mot de skärmar jag antar du kollat in som har den funktionen? Skulle vara intressant att höra din åsikt ang ovanstående frågor.

Tack på förhand!

#25

Postad 23 juni 2008 - 13:02

adzadz
  • adzadz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Prylportalen har nu en recension ute på 557:an...

http://www.prylporta...123724-642.html

Och som ni redan vet är 556/557/558 samma TV bara smärre skillnad i design. Exakt vad vet jag inte.

Kan för övrigt säga att jag har sett i princip alla EM matchen på min 556 i HD från Canal Digital och jag är mer än nöjd. Mycket bra bild trots att jag inte ändra några grundinställningar. Testat lite DVD också och även det såg mycket bra ut.

#26

Postad 23 juni 2008 - 19:15

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Det var typ världens sämsta recension av prylportalen, de nämner inte ens 24 fps eller någonting annat relevant...

#27

Postad 23 juni 2008 - 23:33

FyrkantigaÖgon
  • FyrkantigaÖgon
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Det var typ världens sämsta recension av prylportalen, de nämner inte ens 24 fps eller någonting annat relevant...


Ja, att kalla det där för recension är väl lite magstarkt! B)

Är lite intresserad av att kolla in PS-50A556/7/8 i verkligheten, det går ju att få den till riktigt bra pris! Undrar om den finns i någon butik i Uppsala eller centrala sthlm...

Om någon har jämfört den med A656 så skulle det vara kul om ni kunde dela med er av era intryck! Svärta, färger, rörelsehantering och skärpa...

Finns många trevliga apparater ute nu :)

#28

Postad 24 juni 2008 - 17:31

Unregistered0c76fa55
  • Unregistered0c76fa55
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Ja, att kalla det där för recension är väl lite magstarkt! :D

Är lite intresserad av att kolla in PS-50A556/7/8 i verkligheten, det går ju att få den till riktigt bra pris! Undrar om den finns i någon butik i Uppsala eller centrala sthlm...

Om någon har jämfört den med A656 så skulle det vara kul om ni kunde dela med er av era intryck! Svärta, färger, rörelsehantering och skärpa...

Finns många trevliga apparater ute nu :)


Hej,

Har tittat på A457:an (Plasma 50 tum), de har den uppställd bredvid 656:an (LCD 52 tum) på On Off i Kista och matar dem med en Blue-Ray skiva. I mitt tycke är det stor sillnad på bilden. Det är mycket mer följsam bild på LCD:n än Plasman. Färgerna är svårt att bedöma då de inte ställt in dem som de ska vara.

20 meter från OnOff ligger Expert där de har A558:an uppe (Plasma 50 tum) och den presterar i mitt tycke mkt bättre än 4-serien inne på OnOff. Mer följsam bild på 558:an än 457:an, varför vet jag inte då 457:an har 100Hz.

Vad gäller A558:an mot A656:an är det svårt att säga då jag inte sett dem bredvid varandra. Intrycket är dock att 656:an är stråt vassare med skarpare bild och utan eftersläpningar (kan ju ibland vara problem på LCD).

Hoppas ovanstående blev något sånär förståeligt. Är själv i valet och kvalet vilken av dem jag ska köpa.

#29

Postad 24 juni 2008 - 17:59

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Är lite intresserad av att kolla in PS-50A556/7/8 i verkligheten, det går ju att få den till riktigt bra pris! Undrar om den finns i någon butik i Uppsala eller centrala sthlm...

Om någon har jämfört den med A656 så skulle det vara kul om ni kunde dela med er av era intryck! Svärta, färger, rörelsehantering och skärpa...


A5-plasman finns bland annat på Sveavägen, både på Hifi-Klubben och OnOff.

Svärtan upplevs faktisks som svartare på LCD:n i ett starkt upplyst rum, men förhållandet blir omvänt i ett nedsläckt. Färgåtergivningen är bättre på plasman med djupa, mättade färger Jämför gärna gräset på EM-sändningarna. Du kan få mer eller mindre neongrönt på LCD:n, men aldrig lika djupt grönt. Rörelsehanteringen upplevs för ett otränat öga som bättre på LCD:n, men det beror på att "100Hz" med interpolerade bildrutor är påslaget i default-läget. Med ren signal av bra kvalite och alla bild"förbättrings"kretsar avstängda har plasman bättre skärpa vid snabba rörelser (kolla exempelvis in skärpan i kanten på siffrorna på matchtröjorna).

LCD:n kommer bäst till sin rätt med högupplöst material i starkt upplyst miljö på mycket nära avstånd. Som i valfri butik m.a.o. :) Eller som datorskärm förstås.

Hej,

Har tittat på A457:an (Plasma 50 tum), de har den uppställd bredvid 656:an (LCD 52 tum) på On Off i Kista och matar dem med en Blue-Ray skiva. I mitt tycke är det stor sillnad på bilden. Det är mycket mer följsam bild på LCD:n än Plasman. Färgerna är svårt att bedöma då de inte ställt in dem som de ska vara.

20 meter från OnOff ligger Expert där de har A558:an uppe (Plasma 50 tum) och den presterar i mitt tycke mkt bättre än 4-serien inne på OnOff. Mer följsam bild på 558:an än 457:an, varför vet jag inte då 457:an har 100Hz.

Vad gäller A558:an mot A656:an är det svårt att säga då jag inte sett dem bredvid varandra. Intrycket är dock att 656:an är stråt vassare med skarpare bild och utan eftersläpningar (kan ju ibland vara problem på LCD).

Hoppas ovanstående blev något sånär förståeligt. Är själv i valet och kvalet vilken av dem jag ska köpa.


Anledningen till att du upplever bilden mer följsam på A5-plasman och A6-LCD är att funktionen "Movie Plus" (som räknar fram konstgjorda bilder mellan de ordinarie) är påslaget i default-läget i "Shop Mode". A4-plasman saknar denna funktion, men har å andra sidan 100Hz.

Personligen har jag oerhört svårt för "Movie Plus" och liknande då det medför Halo-effekter, Tearing vid snabba rörelser etcetera. Förutom då att funktionen förvandlar all spelfilm till dokusåpakaraktär. Stäng av!

#30

Postad 24 juni 2008 - 18:05

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Som svärta säger så är nog Movie Plus funktionen det största skit som samsung någonsin släppt. Hade det på en m87 samt en q97 och det var inte en rolig syn man fick. Kan väl medela att jag inte har kvar dessa idag :)

#31

Postad 26 juni 2008 - 13:42

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Radiobutiken på Ekerö har A556 till ett bra pris och tror även han har en apparat uppställd i butik.

#32

Postad 02 juli 2008 - 07:43

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Är det någon som testat 24p material på denna burk som kan säga om det "flyter" bra eller "hackar"?

#33

Postad 02 juli 2008 - 14:41

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Är det någon som testat 24p material på denna burk som kan säga om det "flyter" bra eller "hackar"?

Får min 50A556 på Måndag eller Tisdag. Kan testa det då om ingen annan hinner före :)


/D

#34

Postad 03 juli 2008 - 07:18

Stiffy100
  • Stiffy100
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Hej!

Hittade en amerikansk sida med inställningar för plasmor och LCD. Vissa modeller har inte samma beteckningar som i europa. Finns en del att kolla på. Kolla in tweaktv.com

Mvh
stiffy

#35

Postad 08 juli 2008 - 21:33

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Har nu testat plasman med 1080p24 inställningar på Planet earth, uppspelat med en Samsung BD-P1400.

Jag är inte alls bra på inställningar men har prövat mig fram lite och kan säga att jag upplever ingen hackande bild vid panoreringar såvida Movie Plus är aktiverat. Men såfort jag slog av det började det toklagga.

xbox 360 elite-spel ser löjligt bra ut på den här tvn :)


/D

#36

Postad 16 juli 2008 - 09:48

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Har nu testat plasman med 1080p24 inställningar på Planet earth, uppspelat med en Samsung BD-P1400.

Jag är inte alls bra på inställningar men har prövat mig fram lite och kan säga att jag upplever ingen hackande bild vid panoreringar såvida Movie Plus är aktiverat. Men såfort jag slog av det började det toklagga.

xbox 360 elite-spel ser löjligt bra ut på den här tvn :D


/D


Verkligen tråkigt att läsa att TV:n har problem vid panoreringar utan Movie Plus med tanke på att de flesta verkar rekommendera att man slår av Movie Plus för att få en bättre bild.

Skulle vara kanon om andra som har en plasma i 5-serien kunde uttala sig om 1080p24 hackar utan Movie Plus påslaget.

#37

Postad 18 juli 2008 - 15:23

Noodle
  • Noodle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt intresserad av att veta om det är så att det blir hackigt och laggigt utan movie plus påslaget?

Eftersom den inte är 100Hz, hur upplever du att den är när det är mycket som rör sig på skärmen och mycket panoreringar i spel?

#38

Postad 18 juli 2008 - 15:59

Neond13
  • Neond13
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0

Verkligen tråkigt att läsa att TV:n har problem vid panoreringar utan Movie Plus med tanke på att de flesta verkar rekommendera att man slår av Movie Plus för att få en bättre bild.

Skulle vara kanon om andra som har en plasma i 5-serien kunde uttala sig om 1080p24 hackar utan Movie Plus påslaget.


Ni kan läsa allt om hur den hanterar 24hz här.......... http://www.avforums........532&page=43 ...........men det kan kanske skilja mellan olika länder.
Det ser ut som om vissa kan behöva en firmware-uppdatering av samsung för att fungera korrekt sedan verkar det som om "många" verkar ha problem med korrekt 24hz uppsplelning.

Redigerat av Neond13, 18 juli 2008 - 15:59.


#39

Postad 19 juli 2008 - 00:35

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Jag är också väldigt intresserad av att veta om det är så att det blir hackigt och laggigt utan movie plus påslaget?

Eftersom den inte är 100Hz, hur upplever du att den är när det är mycket som rör sig på skärmen och mycket panoreringar i spel?

Måste erkänna att jag ser lite ghosting ibland vid panoreringar. Jag kan testa lite mera nu imorgon och rapportera.
Har knappt hunnit vara hemma något sen jag skaffade tvn men nu är jag ledig.


/D

#40

Postad 24 juli 2008 - 08:11

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Då tillkännager sig ytterligare en ägare av denna skönhet :)
Jag kör med låga värden på kontrast och brigthness i början, är dock osäker på de andra värdena och hur länge man bör köra med dessa "säkra" värden.
Någon som kan hjälpa till?
Och kör ni med Inbränningsskydd på eller av, behövs det?
Detta är nämligen min första Plasma, har tidigare kört en 29" tjock-TV som nu får bli Sovrums-TV, vilket i sig känns lite mysko ;)

#41

Postad 24 juli 2008 - 09:32

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Då tillkännager sig ytterligare en ägare av denna skönhet :)
Jag kör med låga värden på kontrast och brigthness i början, är dock osäker på de andra värdena och hur länge man bör köra med dessa "säkra" värden.
Någon som kan hjälpa till?
Och kör ni med Inbränningsskydd på eller av, behövs det?
Detta är nämligen min första Plasma, har tidigare kört en 29" tjock-TV som nu får bli Sovrums-TV, vilket i sig känns lite mysko ;)


Jag körde enbart med kontrast och brightness nerdraget till 50 under de första 200 timmarna. Dessutom körde jag med en Break-In DVD på kvällarna för att få timmarna avklarade så fort som möjligt. Den kan du ladda hem på eaprogramming.com skivan rullar kontinuerligt. Var lite orolig i början att den kanske skulle frysa medan den gick under natten men det inträffade aldrig för mig. Hände juh att man vaknade på nätterna och gick upp och kollade. hehe. Annars så kollade jag på tv som vanligt under kvällarna men försökte undvika att kolla på program i letterbox format så mkt som möjligt i början och undvek att lira tv-spel under den här tiden. Sen om det är nödvändigt att göra som jag gjort är väl en annan fråga men det kändes rätt för mig att göra på det här viset.
Gällande inbränningsskydd så brukar jag köra "screenwashern" alt. myrornas krig, om jag t.ex. lirat spel eller kollat på film i letterbox då man kan ana en svag antydning till IR efter symboler eller letterbox kanterna. Brukar bli i 1-2min sedan är det borta.

// Crabban

Redigerat av Crabban, 25 juli 2008 - 06:44.


#42

Postad 24 juli 2008 - 12:54

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Crabban: Toppen tack, då kör jag på de inställningarna jag kört ett tag. Försöker också undvika letterbox. Dock så kan det bli en och annan Pillarbox (4:3), då jag tycker det ser så fel ut när folk blir för tjocka, eller om de kapas i över och underkant, kanske får undvika de kanalerna istället :unsure:

Måste föresten medge att min Plasma surrar lite och då framförallt när den står i Standby, är detta något som någon annan upplevt? Inte så man stör sig jättemycket på det, men är det helt tyst så är det klart hörbart från några meters håll.

#43

Postad 25 juli 2008 - 06:43

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Crabban: Toppen tack, då kör jag på de inställningarna jag kört ett tag. Försöker också undvika letterbox. Dock så kan det bli en och annan Pillarbox (4:3), då jag tycker det ser så fel ut när folk blir för tjocka, eller om de kapas i över och underkant, kanske får undvika de kanalerna istället :unsure:

Måste föresten medge att min Plasma surrar lite och då framförallt när den står i Standby, är detta något som någon annan upplevt? Inte så man stör sig jättemycket på det, men är det helt tyst så är det klart hörbart från några meters håll.


Jag hör också surret i standbyläge när man verkligen lyssnar efter det och det är tyst i rummet. Sen har jag hört lite när man kör lägre volym på tv'n också. Det är väl det klassiska plasmasurret helt enkelt. Men då sitter jag och lyssnar efter det istället för att njuta av filmen man kollar på istället. I vanlig fall kör jag ut ljudet via receivern så då är det aldrig några problem.

Vet du hur du kommer in i service menyn på tv'n? Detta för att se antalet timmar som tv'n varit igång så du vet när du kan kräma på inställningarna lite.

Såg att jag hade missat skriva värdena som jag drog ner till. Har nu ändrat det i inlägget ovan.

Redigerat av Crabban, 25 juli 2008 - 06:45.


#44

Postad 25 juli 2008 - 07:20

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Jag hör också surret i standbyläge när man verkligen lyssnar efter det och det är tyst i rummet. Sen har jag hört lite när man kör lägre volym på tv'n också. Det är väl det klassiska plasmasurret helt enkelt. Men då sitter jag och lyssnar efter det istället för att njuta av filmen man kollar på istället. I vanlig fall kör jag ut ljudet via receivern så då är det aldrig några problem.


Jo gissade på det, det är inte direkt störande, för hur ofta tittar man på något och det är helt tyst? ;)

Vet du hur du kommer in i service menyn på tv'n? Detta för att se antalet timmar som tv'n varit igång så du vet när du kan kräma på inställningarna lite.


Tyvärr inte, skulle dock vara väldigt intressant att höra, om du (eller någon annan) råkar veta ;)

Och sen kan jag inte låta bli att småle när jag tittar på högupplöst med TVn, blir ju hur bra som helst, även lägre upplöst gör sig bra! Så nu är det bara att vänta tills man kan börja använda TVn på riktigt!

#45

Postad 25 juli 2008 - 07:33

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Du trycker menu, info, mute och sen power knappen när tv'n är avstängd. Gör du detta så raderas inställningarna du har gjort så du får ställa in dem igen. Men om det enda gjort är att köra i film läge och dragit ner kontrast och ljuskärpa till 50 så är det inte så svårt att komma ihåg. Kolla vad du har för version på fimrwaren när du är inne i menyn. När du varait inne sen så är det bara att stänga av tv'n och sätta på igen.

Ser ut ngt i stil med:

1001.1
T-Prelumd 1007.2
1002.1

Det finns nämligen en firmware uppdatering ute.

Själv har jag inte haft möjlighet att pröva HD format än då jag inte sitter på utrustning för detta. Det närmaste jag kommer är uppskalad DVD som jag tycker blir riktigt nice, men lär juh inte vara i närheten av HD upplösta grejer.

#46

Postad 25 juli 2008 - 08:17

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Du trycker menu, info, mute och sen power knappen när tv'n är avstängd. Gör du detta så raderas inställningarna du har gjort så du får ställa in dem igen. Men om det enda gjort är att köra i film läge och dragit ner kontrast och ljuskärpa till 50 så är det inte så svårt att komma ihåg. Kolla vad du har för version på fimrwaren när du är inne i menyn. När du varait inne sen så är det bara att stänga av tv'n och sätta på igen.

Ser ut ngt i stil med:

1001.1
T-Prelumd 1007.2
1002.1

Det finns nämligen en firmware uppdatering ute.

Själv har jag inte haft möjlighet att pröva HD format än då jag inte sitter på utrustning för detta. Det närmaste jag kommer är uppskalad DVD som jag tycker blir riktigt nice, men lär juh inte vara i närheten av HD upplösta grejer.


Ah, toppen, då ska jag testa när jag tror TVn börjar närma sig 200h.
Har du uppgraderat? Och vet du vad en eventuell uppgradering kan göra för nytta (skada)?

#47

Postad 25 juli 2008 - 08:49

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Jupp, jag körde uppdateringen. Jag själv körde in den för att ha den senaste firmwaren helt enkelt. Den hjälper till med en del "posterazation" problem samt viss fokus problem som folk har upplevt. Det var tydligen samma typ av problem som sammy hade på sina lcd apparater. Jag har inte själv upplevt det som ett problem som vissa andra har gjort. Skulle jag sätta mig och leta efter det tillräckligt så kan jag väl se det också. Precis som med ljudet lyssnar man tillräckligt så är det klart att man kan höra det. Har läst mkt inne på Avsforum. Men det spelar nog ingen roll vilken apparat man har, börjar man leta efter småfel som den lider av så kommer man till slut hitta det. Och läser man om ngn som har hittat ngt så börjar man själv leta efter det omedvetet, då är det kört. Man skall njuta av tv'n istället helt enkelt. Själv är jag helnöjd med tv'n. Mestadels blir det digitaltv som går via comhem, och tycker att bilden blir riktigt bra. Var lite rädd för hur det skulle se ut när man har så stor skärm då insignalen blir av mer betydelse än om man har en mindre skärm.

Har nu fått min DVE skiva som jag skall köra för att kalibrera in tv'n. Förhoppningsvis hinner man det i helgen.

#48

Postad 25 juli 2008 - 14:22

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

...

Måste föresten medge att min Plasma surrar lite och då framförallt när den står i Standby, är detta något som någon annan upplevt? Inte så man stör sig jättemycket på det, men är det helt tyst så är det klart hörbart från några meters håll.

Jag hör inget surr sålänge jag inte stoppar ner huvudet bakom tvn, då hörs ett svagt vinande ljud.

Kan verkligen rekommendera kalibreringshjälpen som någon länkade förut i denna tråd. tweaktv.com tror jag de var?


/D

#49

Postad 25 juli 2008 - 14:36

Miltex
  • Miltex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Jag hör inget surr sålänge jag inte stoppar ner huvudet bakom tvn, då hörs ett svagt vinande ljud.

Kan verkligen rekommendera kalibreringshjälpen som någon länkade förut i denna tråd. tweaktv.com tror jag de var?

/D

Borde vara följande länk då, fast modellnamnet verkar vara det amerikanska:
http://www.tweaktv.c...g-pn50a550.html

#50

Postad 26 juli 2008 - 22:10

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Borde vara följande länk då, fast modellnamnet verkar vara det amerikanska:
http://www.tweaktv.c...g-pn50a550.html

Ja precis, tror de var precis den modellen jag gick efter. borde ju stå vad den heter på avforums.


/D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.