Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer DVR-560H, 560HX, LX61, LX61D

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer DVR-LX61D 250GB (DVD-spelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Pioneer DVR-LX61 250GB (DVD-spelare) 0 (0) Inga priser
Pioneer DVR-560H 160GB (DVD-spelare) 1 6,5 (1) Inga priser
Pioneer DVR-560HX 160GB (DVD-spelare) 9 7,25 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 13 juni 2008 - 18:45

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Pioneer släpper helt nya dvd recorders på marknaden med följande modell betäckningen. 560H och 560HX finns i färgerna svart och silver medan 61 ( D ) bara finns i svart. Nya funktioner är bla att du kan koppla recorden till PC via usb och köra "drag and drop" och även inbyggd Gracenote Database. Klicka på länkarna för mer info.

DVR-560H

DVR-560HX

DVR-LX61

DVR-LX61D

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 14 juni 2008 - 11:41.


#2

Postad 24 augusti 2008 - 22:39

Kimka
  • Kimka
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet från dvr-560?

#3

Postad 13 september 2008 - 13:20

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Shit va tyst det var om dom här spelarna då!

#4

Postad 14 oktober 2008 - 19:18

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Ja, det var ju väldigt vad tyst det var om dessa spelare.. Har precis införskaffat en 560HX. Använder den som tuner till projektorn och givetvis även för DVD uppspelning.

Är det någon som vet hur man kan göra den regionsfri på egen hand?

#5

Postad 14 oktober 2008 - 20:52

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Detta görs på samma sätt som dom 'vanliga' dvd-spelarna ifrån Pioneer.
Du skall skicka en speciel IR signal till spelaren.
För att göra detta nehöver du ha tillgång till något av följande:
Philips Pronto
Palm
Logitech Harmony
OneForAll (JP1, programerbar)
Systemline ARC7/LRN7
Universal Elect. Nevo-SL
Handspring Visor Omniremote
Xantech Dragon Drop
Mobiltelefon med symbian60

Vissa säger att det också går med (Win)Lirc!

#6

Postad 15 oktober 2008 - 17:09

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Detta görs på samma sätt som dom 'vanliga' dvd-spelarna ifrån Pioneer.
Du skall skicka en speciel IR signal till spelaren.


Ok, en fjärr kan jag nog ordna. Du råkar inte veta var man kan hitta vilken kod det är man ska slå på fjärren?

#7

Postad 15 oktober 2008 - 17:36

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Du kan gå till: PioneerFAQ, scrolla ned till: Kan man göra den reg fri med en laptop med ir?
Ifrån där, så hittar du filer beroende på vilken multifjärrkontroll du kan skaffa!

#8

Postad 15 oktober 2008 - 20:52

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Ok, tackar. Ska undersöka det.

#9

Postad 24 oktober 2008 - 11:51

Khan
  • Khan
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Är det någon som kan svara på följande frågor gällande 560HX
Kan man kolla på dvd-film samtidigt som den spelar in en TV-sändning?
Skalar den upp vanlig TV eller bara DVD film?
Har den kvar ljud och bild när man går in i EPG läge? uppskattar det på min nuvarande TV.
Kan man föra över filer från vanlig USB-sticka, eller måste man rippa CD eller gå via PC? Främst intresserad av mp3 filer.

Hum, ja det var några av mina frågor :) Hoppas någon vet

#10

Postad 25 oktober 2008 - 10:32

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Är det någon som kan svara på följande frågor gällande 560HX
Kan man kolla på dvd-film samtidigt som den spelar in en TV-sändning?
Skalar den upp vanlig TV eller bara DVD film?
Har den kvar ljud och bild när man går in i EPG läge? uppskattar det på min nuvarande TV.
Kan man föra över filer från vanlig USB-sticka, eller måste man rippa CD eller gå via PC? Främst intresserad av mp3 filer.

Hum, ja det var några av mina frågor :( Hoppas någon vet


Inspelning och DVD funkar samtidigt!

Den skalar upp TV.

I EPG-läge blir det tyst och ingen miniatyrbild heller.

Det går att kopiera DivX,MP3,WMA,JPEG från USB till HD

#11

Postad 19 november 2008 - 16:08

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
var på elgiganten nyss och kollade på DVR-560HX, verkar bra så det blir nog ett köp.

undrade om dom kunde fixa så den var regionsfri men enligt dom så behövdes det inte för alla Pioneer dvd inspelare är regionsfria från fabrik, kan det stämma?

litar väl inte allt för mycket på kompetensen hos elgiganten killarna så hoppas det finns någon här med koll, HkanW sitter säkert på nödvändig info men alla med koll är mycket välkommna att upplysa mig.

#12

Postad 20 november 2008 - 00:11

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Så vitt jag vet och om inte Pioneer har ändrat policy angående regionslåsning, så är alla DVR'er låsta till region 2 ifrån fabrik! Så jag antar att dom har blandat ihop det.
Men som sagt jag kan ha missat någo info om detta!

#13

Postad 15 december 2008 - 15:19

KlasK
  • KlasK
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

var på elgiganten nyss och kollade på DVR-560HX, verkar bra så det blir nog ett köp.

undrade om dom kunde fixa så den var regionsfri men enligt dom så behövdes det inte för alla Pioneer dvd inspelare är regionsfria från fabrik, kan det stämma?

litar väl inte allt för mycket på kompetensen hos elgiganten killarna så hoppas det finns någon här med koll, HkanW sitter säkert på nödvändig info men alla med koll är mycket välkommna att upplysa mig.


Köpte en DVR 560HX igår, den behövde regionsspärren låsas upp på!

#14

Postad 16 december 2008 - 07:15

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0

Köpte en DVR 560HX igår, den behövde regionsspärren låsas upp på!


köpte du den på elgiganten?
hur gjorde du för att låsa upp den?
var det enkelt?

#15

Postad 09 januari 2009 - 18:44

k5054
  • k5054
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
MediaMarkt har rätt bra pris på 560HX - köpte en igår för 3490. :unsure:

#16

Postad 22 januari 2009 - 19:19

TedPettersson
  • TedPettersson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag funderat på att byta ut min Dilog-box som strular för mig mot en DVR-560H men jag är bortskämd med att jag kan spela in en kanal och samtidigt titta på en annan, samtliga digital-tv-kanaler. Är det möjligt med denna? Om inte har någon ett tips på en sådan som även har DVD?

#17

Postad 01 februari 2009 - 23:07

Unregisteredaf78ac5a
  • Unregisteredaf78ac5a
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har nyss köpt en 560H-S och har en extern digitalbox, Triax C-HD 512 CG. För att ställa in Guide+systemet ska man bl.a. ange märket på den externa mottagaren. I Pioneer 560H-S finns en massa olika modeller att välja emellan men inte Triax. Hur gör man då? Finns det någon som känner till någon kod för just Triax?

#18

Postad 04 februari 2009 - 23:00

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
är det nya modeller på väg eller varför har priset sjunkit rejält på LX61D, hade tänkt mig en 560 men nu är prisskillnaden inte så stor så man kanske ska välja en en 61 istället.
åsikter på det

#19

Postad 09 februari 2009 - 12:06

Gakka
  • Gakka
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

är det nya modeller på väg eller varför har priset sjunkit rejält på LX61D, hade tänkt mig en 560 men nu är prisskillnaden inte så stor så man kanske ska välja en en 61 istället.
åsikter på det


Sitter med precis samma fundering så....bump.

#20

Postad 09 februari 2009 - 14:33

perado
  • perado
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Beställde precis en LX61D (regionsfri) från Fyndbörsen. Får se om den lever upp till mina förväntningar.

#21

Postad 10 februari 2009 - 18:50

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
återkom med lite åsikter om den när du provat den lite

#22

Postad 11 februari 2009 - 18:24

perado
  • perado
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Efter en rekordsnabb leverans (tack Fyndbörsen) har jag den hemma hos mig sedan ett dygn tillbaka. Jag kommer dock inte att skriva omdöme nu eftersom jag bara installerat den och satt igång den. Men det jag hittills sett är bra. Jag har sedan innan en DVR-520H-s hemma (som för övrigt är tillsalu :) och är van vid Pioneers gränssnitt. Man känner igen sig direkt

Vanlig inspelning från TV som jag senare spelade upp är mycket bra. Jag KAN se skillnad, men det är i det närmsta obefintligt och det kan nog också gå att skruva lite på inställningarna så att det förvinner helt. Ska dock tilläggas att jag kör i XP läge (näst bästa läget, XP+ finns också).

Jag har inte köpt DVR:en för sin media-serverfunktion utan endast för inspelning och uppspelning av DVD och HDD. Har inte hunnit testa DVD-kvalitén ännu men tror inte att jag blir missnöjd. Ska försöka återkomma med mer info om ett tag. Skulle jag glömma så skicka ett mail så ska jag uppdatera ;)

Redigerat av perado, 11 februari 2009 - 18:27.


#23

Postad 02 mars 2009 - 21:51

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Är väldigt nällad på en lx-61d har dock en undran,,

Det här med en väntad övergång till mpeg-4 i marknätet. På somliga spec står det att den spelar upp mpeg-4 och på andra står där inget om det. Vad gäller? eller det är bara att byta upp sig till en mpeg-4-kompatibel cam när det skulle behövas??
Vore väldigt tråkigt att lägga ut en 5000 för att ändå behöva byta inom kort.

Sist, men inte minst, är det värt att gå upp en tusing ytterligare (6000) för lx70d?
lite stööre dissc o deep colour e väl de saker som skilljer, kan de vara värt de?

hoppas bnågon bemödar sig svara, tack på förhand/ Martin

#24

Postad 02 mars 2009 - 22:15

perado
  • perado
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0


Jag börjar få en del PM om att det kanske är dax att dela med mig av de erfarenheter som jag har av LX61:an.

Jag är kanonnöjd med den men jag kör också på högsta upplösningen (nja nästa i alla fall) XP eller XP+. Bilden blir mycket lite sämre än den är idag på TV:ns interna mottagare. Jag använder en bra HDMI kabel (som är ljusblå :)

Har bara en gång blivit besviken men jag vet inte vad jag gjorde för fel för det var störningar då och då i inspelningen. Det kan också varit sändningen som var sådan utan att jag visste om det eftersom jag spelade upp en inspelning.

Jag skruvade upp uppskalningen till 1080p/i (testade båda) och satt i en DVD (Metallica:s svarta) men jag tycker INTE att den levererade bra resultat. Det blev randigt. Myckert irriterade på snabba rörerlser. Jämför jag med PS3:an så levererar den ett KANONresultat. Jag har faktiskt dragit ned uppskalingen till ett minimum idag och tycker nu att den levererar ett helt godtagbart resultat.

Jag har inte hunnit testa nätverksdelen ännu men jag ska göra detta framöver. Schemaguiden fungerar perfekt och är enkel att använda. Har inte missat något program ännu. Ljudet är bra men jag kör bara 2.1 just nu.

Har jag glömt något?

#25

Postad 04 mars 2009 - 20:55

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
tack för ditt svar perado.
Jag vill inte verka otacksam o så men jag hänger inte riktigt med,,

Är bilden sämre genom lx61d än om du använder tvns interna dito!? (vilken tv har du?)
jag tolkar det du skrivit som att uppskalningen inte är något vidare, stämmer de?

Någon som har koll på de här med mpeg-4, kommer lx61d fungera med den kommande komprimeringen?. Boxer ska ju på sikt gå över från 2 till 4. Just detta känns som en viktig sak för mig,,

hoppas någon med svar hittar hit :blink:

Redigerat av martiin82, 04 mars 2009 - 20:58.


#26

Postad 04 mars 2009 - 23:26

Unregistered9758ed7b
  • Unregistered9758ed7b
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag fick idag min LX61D, men jag har inte lyckats få igång någon signal från spelaren.

Jag har kopplat enligt följande från antennuttaget i väggen till min HD box från Comhem, sedan antennkabeln ut från boxen till digital antenn IN i spelaren. Från spelaren gör jag HDMI direkt upp till Pioneer plasman. När jag skall söka kanaler finner den ingen.

Jag är inget geni när det gäller elektronikprylar som ni märker. Går det inte att koppla via comhem boxen?

Mvh Henrik

#27

Postad 05 mars 2009 - 14:40

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Kanalerna har du i boxen, inte i recordern, den klarar inte av comhems digitala kanaler, den tar emot marksänt via boxer
Koppla en scartkabel mellan boxen och recordern så får du "in" kanalerna

elis

#28

Postad 05 mars 2009 - 14:42

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Du borde hitta ComHems analoga kanaler iallafall

#29

Postad 06 mars 2009 - 08:40

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Det är inte så säkert, tror att ComHem tar extra betalt om man vill ha kvar det analoga grundutbudet när man tecknar ett digitalabbonemang, det gällar att kräma ut så mycket pengar det bara går ur kunderna...

Annars vore det ju en bra ide om man kunde ha kvar det analoga grundutbudet i hushållets 2:a, 3:e, 4:e tv + videos och dvd-recordrar (utan extra kostnad)
Det blir många boxar och kort annars, i alla fall hemma hos oss

elis

#30

Postad 06 mars 2009 - 08:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Det är inte så säkert, tror att ComHem tar extra betalt om man vill ha kvar det analoga grundutbudet när man tecknar ett digitalabbonemang, det gällar att kräma ut så mycket pengar det bara går ur kunderna...

Annars vore det ju en bra ide om man kunde ha kvar det analoga grundutbudet i hushållets 2:a, 3:e, 4:e tv + videos och dvd-recordrar (utan extra kostnad)
Det blir många boxar och kort annars, i alla fall hemma hos oss

elis


Du får behålla de analoga kanalerna även om du beställer digitaltv från Comhem.
Jag kör med deras HD-PVR i vardagsrummet och analogt i sovrummet.

#31

Postad 06 mars 2009 - 20:46

Unregistered9758ed7b
  • Unregistered9758ed7b
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Det blev att skicka tillbaka LX-61:an då det strulade med comhem. Skulle ha den till att spela in fotboll från C+. Nu blev det istället en beställning på en blu-rayspelare Pioneer BDP-51FD. Får inhandla en PVR när bindningstiden gått ut.

#32

Postad 07 mars 2009 - 16:58

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Köpte en lx-61d i förmiddags, giddes inte leta mer. Gick fort att få igång den och allt ser riktigt fint ut, för tidigt än dock att uttala mig något mer. Ser inte hur jag ska göra för "direktinspelning"... snart så,,

#33

Postad 08 mars 2009 - 12:22

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Finns det verkligen inget reglage för ljudvolymen på 61an?? Jag måste missat något,,

#34

Postad 09 mars 2009 - 00:29

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Och att spela in de analoga medans man tittar på en digital är enda sättet man kan använda en PVR på med Com-Hem om man inte har deras nya HD-PVR

#35

Postad 11 mars 2009 - 19:31

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
...fick tyvärr ett måndagsex... boxen pep när den kände för de och hårddisken vart trasig (det ena berodde förmodligen på det andra). Så det blev till att lämna tillbka den,, leta efter ny, eller gå ytterligare ett steg upp till 70d istället..

#36

Postad 14 mars 2009 - 16:17

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Hur funkar Gracenotes på dessa recorders ?

#37

Postad 18 mars 2009 - 18:15

Yves
  • Yves
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Var hos en kusin som hade skaffat sig 560-HX och skulle ställa in bilden med DVE-skivan men upptäckte att HDMI-signalen inte sände ut BlackerThenBlack. Kan denna maskin skicka ut BTB och WTW?

Försökte leta i manualen efter detta men det enda jag hittade var att man kunde ändra "Black Level" när man valde förinställning "Memory X". Jag valde det första minne och gick in under "Detailed Settings" varken "Black Level" eller "Black Setup" var valbara och hittade ingen under kapitel 17 (Bildjusteringsmenyn) som beskrev hur man skall lyckas komma åt dessa inställningar. :)

Mvh
Yves

#38

Postad 27 mars 2009 - 16:41

jwesslen
  • jwesslen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Helt ny här men letar info om LX61/LX61D för det verkar vara precis det jag letat efter...

1) Skillnad på LX61D och LX61?

2) Funkar det att kolla på en kanal DVB T ( Boxer ) och spela in en annan samtidigt?

3) Kan man som på LX91 kolla på bilderna man har i datorn via Ethernet utan att först kopiera dem till HDD på LX61?

Skulle även gärna höra allmänna synpunkter på 61'an, har varit lite tyst om den trots att den verkar ha det mesta man vill ha..

/Johan

#39

Postad 28 mars 2009 - 07:33

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 0

1) Skillnad på LX61D och LX61?

Gå till http://www.pioneer.s...1/overview.html och kryssa där för de modeller du vill jämföra. D = Digital = mottagare för marksänt = Dvb-T.


2) Funkar det att kolla på en kanal DVB T ( Boxer ) och spela in en annan samtidigt?

Nej.
Den har ju bara en mottagare.


3) Kan man som på LX91 kolla på bilderna man har i datorn via Ethernet utan att först kopiera dem till HDD på LX61?

61 har Drag&Drop, så du kan dra filer från datorn till den.


Skulle även gärna höra allmänna synpunkter på 61'an, har varit lite tyst om den trots att den verkar ha det mesta man vill ha..


MYCKET prisvärd just nu är istället DVR-560HX, som säljs för bara 3.500:- på flera ställen.
61an kostar minst 4.900:-, på samma ställen, och använder du Pioneers Jämförelsesida så ser du att det inte alls är så stor skillnad att det motsvarar prisskillnaden! Visst är det bra med 250Gb HD istället för 160Gb HD, men men...

Man KAN ju byta HD själv (om man har en Pioneer ServiceFjärr, eller programmerar en Multifjärr), en 500Gb kostar ju bara ca. 600:- idag... 3.500 + 600 = 4.100:- ... ;)


/LbL!

Redigerat av lbl, 28 mars 2009 - 07:43.


#40

Postad 31 mars 2009 - 10:33

jwesslen
  • jwesslen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack LbL!

/J1

#41

Postad 11 augusti 2009 - 19:19

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Har en 560HX. Exakt kl. 10.00 varje dag går den igång av sig själv och det står UPDATE i displayen i ca 1 minut sen stänger den av sig själv igen.

Har letat överallt i menyerna och allt som har med update att göra står på "manuell". Så jag fattar inte var jag ska stänga av detta? Nån som vet? :)

#42

Postad 11 augusti 2009 - 23:16

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Jag antar att du har ställt in ditt postnummer i Guide Plus+ menyn?
Om du tar bort det så skall den sluta att leta efter uppdateringar som den ändå aldrig hittar!

#43

Postad 12 augusti 2009 - 19:15

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag antar att du har ställt in ditt postnummer i Guide Plus+ menyn?
Om du tar bort det så skall den sluta att leta efter uppdateringar som den ändå aldrig hittar!


Tack för tipset! Kollade guide plus nu och där finns inget postnummer angivet. Står bara att postal code måste anges för att slutföra installationen. Så mysteriet kvarstår..

#44

Postad 13 augusti 2009 - 08:50

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
OK!
Nu tror jag den letar efter en uppdatering till digital-TV mottagaren.
Har du satt den till manuell också?


Gå till skärmen för att uppdatera mjukvaran (Software Update) från Options-menyn.
Här finns tre möjliga alternativ: manuell uppdatering (Manual Update), automatisk uppdatering (Auto Update) och teknisk information (Technical Information).

#45

Postad 13 augusti 2009 - 19:31

micke523
  • micke523
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Lite sugen på en lx61d... har några frågor:

1) Kan man kopiera ett digital-TV program till dvd med lx61(d), gäller det även kodade program?

2) Kräver det isåfall de "specialskivor" som pioneer nämner i manualen?

3) Hänger även ev 5.1-ljud med?

4) Fungerar "mpeg-4 kanaler"?

#46

Postad 15 augusti 2009 - 09:05

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

OK!
Nu tror jag den letar efter en uppdatering till digital-TV mottagaren.
Har du satt den till manuell också?


Ja, den står på manuell. Men trots det så prick kl. 10.00 går den igång och det står "Update" i dispalyen. Har kollat en del i manualen också, men kan inte hitta något om detta.

#47

Postad 15 augusti 2009 - 09:14

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Ja, den står på manuell. Men trots det så prick kl. 10.00 går den igång och det står "Update" i dispalyen. Har kollat en del i manualen också, men kan inte hitta något om detta.

Update har inget med mjukvaran att göra utan handlar mer om uppdatering av de marksända digitalkanalerna. Har själv en LX60D och min startar varje dag kl 12 eller 14 ( kommer inte riktigt ihåg vilket ) och den uppdaterar de marksända kanalerna då.

#48

Postad 15 augusti 2009 - 09:17

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Update har inget med mjukvaran att göra utan handlar mer om uppdatering av de marksända digitalkanalerna. Har själv en LX60D och min startar varje dag kl 12 eller 14 ( kommer inte riktigt ihåg vilket ) och den uppdaterar de marksända kanalerna då.


Ok, men det går inte att stänga av? Jag använder inte den digitala tunern för närvarande utan bara den analoga, så jag har inget behov av att göra update.

#49

Postad 16 augusti 2009 - 17:13

micke523
  • micke523
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Lite sugen på en lx61d... har några frågor:

1) Kan man kopiera ett digital-TV program till dvd med lx61(d), gäller det även kodade program?

2) Kräver det isåfall de "specialskivor" som pioneer nämner i manualen?

3) Hänger även ev 5.1-ljud med?

4) Fungerar "mpeg-4 kanaler"?


Ingen av er med lx60/lx61 eller liknande som kan svara på mina frågor ovan?

#50

Postad 12 september 2009 - 10:13

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Lite sugen på en lx61d... har några frågor:

1) Kan man kopiera ett digital-TV program till dvd med lx61(d), gäller det även kodade program?

2) Kräver det isåfall de "specialskivor" som pioneer nämner i manualen?

3) Hänger även ev 5.1-ljud med?

4) Fungerar "mpeg-4 kanaler"?


1 - Ja det kan du. Spelar du in i högre kvalitet så blir det väl typ en timme på en dvd-skiva, ingen ide alltså. (Har själv 70D, där fun gerar det iaf, men inget jag använder)

2 - Nej, vanlig skiva duger bra.

3 - Inte säker, men jag kan inte se varför inte.

4 - Nej, har för mig att där står något lurt i spacen som kan få en att tro det. Så är tyvärr inte fallet



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.