Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sennheiser HD-650

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 augusti 2008 - 19:36

Unregisteredef73030a
  • Unregisteredef73030a
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Efter att mina Shure E2C's gick sönder så har jag nu (1 år senare) tänkt köpa mig ett par lite bättre hörlurar istället för in-ear. Har kollat och läst mycket om just Sennheiser HD-650 och man säger att dem har väldigt fylligt ljud, mycket tryck och kanske lite varma i ljudet. Vilket är precis det jag är ute efter.
Jag är ingen audiofil eller så, men då jag fick mina E2C's på posten så blev jag mer än förvånad. Kunde inte ha föreställt mig att In-ear kan låta så bra. Och nån månad innan hade jag just köpt Creatives Megaworks serie, vilken jag slutade använda helt och hållet.

Då vet jag inte hur ljudet kan jämföras i dessa HD-650 och Shure's E2C In-ear lurar. Men kollar man på priset och recensioner så kan jag bara föreställa mig att dem låter bättre. Hur ska man jämföra HD-650 mot billigare lurar i 5-1000kr's klassen? Äger just nu ett par KOSS UR-40 som låter helt ok! ;)

Lurarna är ett klart köp, men ville gärna veta lite mer om dem. Vad för material dem är gjorda av, hållbarhet och kvaliten på lurarna.

Jag kommer använda dessa med en laptop med 500GB disk med mestadels FLAC. Samt något bättre USB ljudkort och lur-förstärkare. Visst kan man riktigt bra ljud även med en dator, om man nu har bra ljudkort samt förstärkare?

Har säkert glömt något, men ni som äger dessa kan väl säga allt ni vet och tycker om dem.

Tack!

#2

Postad 29 augusti 2008 - 15:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Tycker det är svårt att bara på rakt av säga hur dom är i material.
Bästa var ju om du skulle kunna traska ner till tex Media Markt eller någon affär som dom har hd650 i.
och känna på dom själva.

Själv så håller jag på och sparar ihop till en hörlursrigg till datorn.
Och går i tankarna att köpa HD-650
varför? jo dom sitter väldigt skönt på mig, dom ska ge ett bra ljud enligt typ alla och dom är sjukt snygga.
dock så ska jag köpa en hörlursförstärkare först för att få lite kräm till den.

som sagt, traska ner och känn på dom själv.
När jag fick ett par Steelseries(vita) av min farsa så trodde jag att det inte fanns någon hörlur som hade bättre "hållningen" på huvdet. Men när jag fick chansen att känna på ett par Hd-650 så ändrade mig, dom sitter så mjukt och härligt!

mvh/ tomte i lakris

#3

Postad 07 september 2008 - 11:10

Young Team
  • Young Team
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Hade E2c i mp3:n och HD600 till stereon. Fick senare ett par HD650 i julklapp, och då brakade ****t lös. Till en början var det inte jättestor skillnad mellan 600 och 650, även när de nya var inkörda. Så jag drog och köpte en lurstärkare för 3500, och då först förstod jag hur bra dessa lurar är...

Nu ligger dock problemet i att köpa ny kabel till hörlurarna. Det kommer gå på ca. 2800. Sedan behövs nytt RIAA-steg för 3700...

Alltså, det är jättebra lurar och så. Men jag har noll förståelse om man köper dem och kopplar rakt av till en dator eller något. Nu har du lurstärkare och använder FLAC, vilket är bra, men var beredd på att upptäcka brister i lurarna regelbundet.

Så bra som folk säger att de kan vara är de inte från start, alltså.

#4

Postad 14 november 2008 - 16:17

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jag har dom också och kör med ett xonar dx vilket ger fantastiskt ljud.
Dock så funderar jag på det här med hörlursförtärkare för jag kan köra på max volym i datorn och winamp och inte få ont i öronen på bass inställningen... Och när jag spelar HD film så verkar basen brytas upp i dom riktigt låga intensiva baspartierna men jag vet inte om det ska vara så eller inte.. Eller om en hörlursförstärkare kan återge detta ljud utan att basen verkar bryta upp.. Hmm

Men förövrigt är jag hur nöjd som helst :)

edit: ni kan nu läsa i hörlursförstärkare tråden om min nya hörlursförstärkare. Låt oss bara säga att ljudet blev aningen bättre med mk III hörlursförstärkaren :)

Redigerat av Unregistered26dd04a9, 26 november 2008 - 21:26.


#5

Postad 15 november 2008 - 20:00

Necrotzica
  • Necrotzica
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag är kanonnöjd med mina dock började de flaga färg på huvudbygeln, inte mycket men lite i kanterna, det syns knappt men bara kännedomen av det irriterar mig, som tur är kan man köpa ny båge vilket jag säkert kommer göra när det blir värre.

Förstärkare är krav, vill man inte ha det finns det nog mer lättdrivna lurar som låter bättre skulle jag tro.

#6

Postad 17 november 2008 - 17:32

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
AKG k-601 är ju annars ett bra val eller kanske AKG K-701

Aja.
Maxkill: vad använder du dig av för hörlursförstärkare?

Nexrotzica:Hur gammla är dina hörlurar, låter ju som att dom behöver va +10år för att dom ska börja flagna, du kanske har haft dom liggandes i solen?

#7

Postad 17 november 2008 - 18:08

Necrotzica
  • Necrotzica
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har alltid förvarat dem i originallådan när jag inte använt dem, fast det har nog mycket med att jag har ganska tjocka dreads också :) , skulle tro det är främsta anledningen, men jag är ändå väldigt noga med skötsel och det känns som de slitits lite väl enkelt. De är nog 3 år snart, dock använder jag dem nästan dagligen så det är väl helt ok skulle jag tro.
Väl spenderade pengar iaf. Dynorna är fortfarande som nya vilket är väldigt överaskande.

#8

Postad 17 november 2008 - 18:49

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Att färgen flagnar från huvudbandet är helt normalt, en kompis har ett par HD650 och de har också samma färgsläpp. Har nog helt enkelt att göra med att när man sätter lurarna på huvudet så böjs huvudbandet utåt, vilket efter tillräckligt många gånger får färgen att börja släppa.

#9

Postad 17 november 2008 - 18:59

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
jag har ingen hörlursförstärkare när jag skriver detta men förhoppningsvis innan helgen kommer min little dot mk III från kina innan helgen = )

#10

Postad 25 november 2008 - 13:01

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Det här med att de kräver en del för att blomma ut....nja....
Har ett par hd650 som jag hittills har kört via hörlursutgången på mitt försteg (Rotel RC03) - ljudet har jag alltid uppfattat som klart, och med väldefinerad bas osv.... alltså inget som jag har saknat.

Mest för att stilla min nyfikenhet lånade jag hem en X-can v3 under helgen. Lät den stå i något dygn innan jag började att lyssna på den...kopplade in lurarna och lutade mig tillbaka och tänkte att.....hmmm....var det någon skillnad....jo, kanske....kanske lite fastare bas, kanske lite större stereoperspektiv osv. (OBS! Testade även att köra X-can direkt från DAC:en men utan att uppleva någon större skillnad, åtminstone inte värt att betala så mycket pengar för).

Kontentan av det hela är att jag lämande tillbaka den, det var inte värt pengarna att få den lilla förbättingen av hörlurslyssningen (om jag däremot lägger pengarna på en bättre pickup eller sparar dem till en grundplåt till en Majik DS istället...). Mitt letande efter en bra hörlursförstärkare fortsätter efter jul....Ear 90 (balanserad) står näst på önskelistan

Edit - testade att köra hd 650 via brorsans ipod touch....och det var ingen hit. maxvolym på ipoden utan att det blev särskilt högt, man kunde lyssna på det om man ville....men det var ingen hit för särskilt bra lät det inte just då.
Min slutsats av det hela är att om du kör via en mp3-spelare eller direkt via ljudkortet så behöver du sannolikt mer kräm till lurarna...men om du sitter med en bra förstärkare/försteg så är det mer tveksamt (allt är ju en fråga om tycke och smak).

Mvh
Andreas

Redigerat av hultin, 30 november 2008 - 14:12.


#11

Postad 27 november 2008 - 15:15

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
nu har den kommit och fan vilken skillnad det är i ljudet! man hör varje ljud mkt klarare+att basen låter mkt bättre. läs hörlursförstärkare tråden för mer info..

#12

Postad 07 oktober 2009 - 18:39

knickedicken86
  • knickedicken86
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hallå hallå

Märker man stor skillnad på en tidig version av HD 650 och en nyare?

#13

Postad 17 november 2009 - 17:51

sallad2k
  • sallad2k
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hallå, jag har nyligen beställt ett par HD650, och är nu på jakt efter en lämplig förstärkare. Jag har funderat lite kring detta. Går det lika bra att använda en vanlig förstärkare eller måste det vara en hörlurs förstärkare? Samt hur mycket kostar en vettig förstärkare som gör att hörlurarna kommit i sitt rätta jag? Då jag är student så går min absoluta smärtgräns vid 5000kr.

Jag är tacksam för alla tips och idéer.

#14

Postad 17 november 2009 - 21:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Har en Graham Slee Solo till salu... Du kan kolla på head-fi etc vad folk tycker om Slee solo + HD 650.

Jag har lite svårt att prata för egen sak då HD 650n är långt ifrån en personlig favorit. Men helt klart Slee Solon är den förstärkare jag gillat den bäst på. För tillfället kör man med Goldpoint Headphone Pro och från mitt minne så skulle jag nog gilla HD 650n än bättre på denna. Men det är som sagt enbart från mina preferenser och ljudminne :)

Gällande vanliga förstärkare hörlursförstärkning är väl sällan något de koncentrerar sig på. Det är oftast bara ännu en sak att ha med i specen att ha med som försäljningsargument. Kan väl finnas de som är helt okej. Jag är inte så imponerad av hörlursutgången på min yamaha receiver och inte Denons heller.

#15

Postad 08 december 2009 - 20:38

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Angående problemet med flagor på huvudkåpan på HD-650 så har jag också detta, verkar vara ett genomgående problem just med 650. Äger nämligen ett par HD-600 också, har haft dem i ca 10 år och de är mycket välanvända, dessa har dock inte detta problem. Även om detta inte påverkar ljudet tycker jag att det är rätt kasst att det blir så på så pass dyra lurar som 650 ändå är.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.