Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FAQ Nokia 5800/N-series/E-series

127 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 januari 2009 - 23:18

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
På grund av någons begäran så startar jag denna tråd för att ni enkelt ska få information om telefonerna samt hur de olika programmen och tjänsterna fungerar:

Här kan man posta allt som berör hur GPSen fungerar på telefonen, hur fildelningen fungerar till hur man faktiskt tar en bra bild med en mobiltelefon. Allt är intressant och det är inte säkert att alla vet det som just du vet!

Så klart kan ni även ställa konkreta frågor här!



En fråga som ställdes gällande hur GPSen fungerar på 5800, här är instruktionerna:

Gå in Meny->Program->Plats->GPS-data->Val->Positionsinställningar->Positionsserver->inst. positioneringsserver: automatisk ->Kopplingspunkt: (tele2 Wap),(telenor wap" osv.->Serveradress:supl.nokia.com
När detta är gjort så trycker du tillbaka tills du kommer till GPS-data ->Navigering->val->satelitstatus->byt vy->i bakgrunden kommer ni få en stor cirkel som liknar en kompass och som pekar mot N.Nu har du hittat signal, första gången kan det dröja upp mot 30 sekunder, men annars tar det bara 5-10 sekunder. Nu trycker du på meny->Kartor och då kommer telefonen att visa nästan full signal på GPS.
GPSen på 5800 är så pass bra att den även fungerar hemma hos mig, den fungerar även när jag använder google maps.
Lycka till!
så det är inget fel på själva GPSen men man måste ha rätt inställningar bara. detta görs endast en gång sen kommer den alltid att fungera.

#2

Postad 21 januari 2009 - 00:13

offerdal
  • offerdal
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hejsan !

Jag har en fråga ang 5800xm.
Har testat att ladda ner lite applikationer från olika sidor t.ex indien och kina, men när man ska installera så står det "utgånget certifikat".
Går det att komma runt detta på nåt vis ?
Är det troligt att nokia.se också kommer att lägga ut en massa applikationer efter att telefonen släppts i sverige tror du?

#3

Postad 21 januari 2009 - 00:24

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Hejsan !

Jag har en fråga ang 5800xm.
Har testat att ladda ner lite applikationer från olika sidor t.ex indien och kina, men när man ska installera så står det "utgånget certifikat".
Går det att komma runt detta på nåt vis ?
Är det troligt att nokia.se också kommer att lägga ut en massa applikationer efter att telefonen släppts i sverige tror du?


Okej det flera sätt att få detta att fungera på egentligen, beroende på inställningar, programvara samt program.
1. Kolla först och främst att du har rätt datum och tid samt rätt inställningar för program installation, detta gör du genom: Meny->Instälningar->progr.hanterare->installationsinställningar->installation av program: ALLA.
2. När detta är gjort och du fortfarande inte kan installera program kolla din programvara är den 11.0.008 så kommer det inte att gå eftersom dem programmen som du nämner avser endast 10.xx.xxx. Att kolla programvaran gör du enklast genom att trycka *#0000#.
3. Om ett program inte är signerat så får man upp detta meddelande du pratar om och då måste man signera programmet detta gör man på flera olika sätt, tänker inte gå in på det eftersom det är en ganska svår process och dessutom inte så bra att ha med att göra.

PS: efter att jag uppdaterade telefonen slutade de flesta programmen att fungera, detta för att dem flesta programmen var avsedda för den första programvaran, men telefonen är så pass ny, om ett par månader finns det tusentals program till den som fungerar, vänta ska du se :(

#4

Postad 21 januari 2009 - 00:30

Skallaren
  • Skallaren
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
En snabb fråga, hur fungerar Wlanet, går det snabbt att hitta? Sparar den inställda som har WEP-nycklar osv. helt enkelt vill jag veta hur lätt det fungerar. :(

#5

Postad 21 januari 2009 - 00:44

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

En snabb fråga, hur fungerar Wlanet, går det snabbt att hitta? Sparar den inställda som har WEP-nycklar osv. helt enkelt vill jag veta hur lätt det fungerar. :(

Enklaste sättet att få w-lan att fungera är att trycka längst upp i telefonen vid sidan om batterivisaren, då ska du få upp klockan samt en liten ikon vid sidan om, denna ikon leder dig till alla anslutningar tryck på trådlöst Lan och välj de internetet du vill ansluta till, tryck på börja surfa, knappa in din kod och sen är du inne på nätet.
Ett annat sätt som också är enkelt men som inte fungerade när jag testade på min 5800 är att man gå in på internet direkt,tryck val->inställningar->allmänna->Fråga alltid->W-lan-> det nätet du vill ha-> knappa in kod->börja surfa.
skriv hur det gick!
Lycka till!

Okej läste din fråga igen, jag tror att jag missförstod den. Du vill veta hur den fungerar, om detta är frågan så kan jag säga att det fungerar väldigt bra och snabbt, den hittar w-lanet direkt och alla uppgifter sparas så att man slipper knappa in för varje gång man ska använda det. Man kan även ställa in att allting på telefonen ska gå via w-lan, detta gör man då via varje specifika program

Redigerat av Unregistered45806226, 21 januari 2009 - 00:46.


#6

Postad 21 januari 2009 - 03:41

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Hejsan !

Jag har en fråga ang 5800xm.
Har testat att ladda ner lite applikationer från olika sidor t.ex indien och kina, men när man ska installera så står det "utgånget certifikat".
Går det att komma runt detta på nåt vis ?
Är det troligt att nokia.se också kommer att lägga ut en massa applikationer efter att telefonen släppts i sverige tror du?




Hej det är så att jag också hade det problemet men sedan funkade det! Jag uppdaterade firmware till 11.x, ingenting funkade så jag pratade med Nokia och de sa kolla datum osv som mobilproffs har skrivit upp och jag sa att inget av det fungerade, då sa han gör en återställning genom att tryckte *#7370# och efter det så funkade allt som det ska alla program fungerar både gamla och nya! Så testa att spara allt och sedan återställ.

#7

Postad 21 januari 2009 - 08:41

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Kan man använda GPSn för att mäta hastigheter o accelerationstider?

#8

Postad 21 januari 2009 - 14:07

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Kan man använda GPSn för att mäta hastigheter o accelerationstider?


Det tror jag inte eller jag förstår inte exakt vad du menar?!

#9

Postad 21 januari 2009 - 16:48

Skallaren
  • Skallaren
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Nokia N97 kommer ju snart och den verkar lovande, men kommer den slå igenom lika mycket som nokia N95 och kommer det komma massor med program till denna som också fungerar till 5800?

#10

Postad 21 januari 2009 - 18:12

jompax
  • jompax
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Kan man använda GPSn för att mäta hastigheter o accelerationstider?

jag det går att anväda gps:n för att mäta hastigheten, maxhastighet och distans. det gör du på meny > program > plats > GPS-data > färdmätare.
Jag tror även att du kan se på vilken kordinat du är på och vilken höjd i Position menyn.

Folk har ju snackat om att de har stängt av 3G till något batterisnålare. hur gör man?
Påverkar det något annat förutom att man inte kan ringa video-samtal?
Finns det fler saker/inställningar som gör att man sparar batteri?
Man kan ju stänga av den automatiska jyron så att den inte vänder skärmen samtidigt som du vänder på mobilen men går det att fixa en knapp så att när man klickar på den så vänder man skärmbilden? finns på x1 vet jag.

Redigerat av jompax, 21 januari 2009 - 18:20.


#11

Postad 21 januari 2009 - 20:19

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

jag det går att anväda gps:n för att mäta hastigheten, maxhastighet och distans. det gör du på meny > program > plats > GPS-data > färdmätare.
Jag tror även att du kan se på vilken kordinat du är på och vilken höjd i Position menyn.

Folk har ju snackat om att de har stängt av 3G till något batterisnålare. hur gör man?
Påverkar det något annat förutom att man inte kan ringa video-samtal?
Finns det fler saker/inställningar som gör att man sparar batteri?
Man kan ju stänga av den automatiska jyron så att den inte vänder skärmen samtidigt som du vänder på mobilen men går det att fixa en knapp så att när man klickar på den så vänder man skärmbilden? finns på x1 vet jag.


Japp, allt du nämnde om GPSen stämde, de stämmer även att du kan visa koordinationer på telefonen!
Vet inte vilken telefon du har, men om vi säger att du har en nokia 5800 telefoner så ska du följa detta: Meny->Inställningar->anslutningar->Nätinställningar->GSM.
Nja, det finns säkrt men detta är det som man märker mest skillnad på.
Nja det finns tillexempel om du kollar bilder och vill visa bildern i fullskärm så trycker du på val och där finns det, samma sak gäller internet och videospelaren, men detta kan tillexempel inte göras på menyn eller på alla program utan bara på vissa som sagt.
Lycka till.

Nokia N97 kommer ju snart och den verkar lovande, men kommer den slå igenom lika mycket som nokia N95 och kommer det komma massor med program till denna som också fungerar till 5800?


Nja det kan man ju inte veta innan den kommer, Men nokia N95 var en legend som förändrade hela mobilvärlden, så jag tror inte att N97 kommer så igen som N95, men däremot tror jag att N97 kommer lyckas fantasiskt bra och kommer vara en mycket bra telefon.
Vad gäller programmen så är det samma program för 5800 som för N97, det som däremot måste göras är att man måste omformulera alla program så att de fungerar på touchskärmarna och det är därför det inte finns så många program till 5800 ännu, detta kommer så klart så man behöver inte hänga upp sig på det.

Hej det är så att jag också hade det problemet men sedan funkade det! Jag uppdaterade firmware till 11.x, ingenting funkade så jag pratade med Nokia och de sa kolla datum osv som mobilproffs har skrivit upp och jag sa att inget av det fungerade, då sa han gör en återställning genom att tryckte *#7370# och efter det så funkade allt som det ska alla program fungerar både gamla och nya! Så testa att spara allt och sedan återställ.

Ja hårdformaten kan man självklart göra, men jag vill inte ta bort allting. men det är faktiskt en lösning som jag inte tänkt på. Tack för tipset, mycket bra!

#12

Postad 21 januari 2009 - 23:48

jompax
  • jompax
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Men finns det någon mening att uppdatera till version 11.x.xxx om program inte kommer fungera och annat kommer att krångla? Vad tillför den ny versionen?

#13

Postad 22 januari 2009 - 00:02

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
trevligt trådinitiativ!
Sitter själv med en n85, som dessvärre är på service pga felaktig högtalare, så jag får bidra senare.

Förslag till trådskaparen, om ork finns, samla ihop informationen som kommer in i första inlägget, annars finns det risk att tråden blir oöverskådlig framöver.
Förslagsvis uppdelat i t.ex.
GPS relaterat
Musik
Program
etc. etc...?

#14

Postad 22 januari 2009 - 00:27

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

trevligt trådinitiativ!
Sitter själv med en n85, som dessvärre är på service pga felaktig högtalare, så jag får bidra senare.

Förslag till trådskaparen, om ork finns, samla ihop informationen som kommer in i första inlägget, annars finns det risk att tråden blir oöverskådlig framöver.
Förslagsvis uppdelat i t.ex.
GPS relaterat
Musik
Program
etc. etc...?


hehe ork finns ej faktiskt, men meningen är att här ska det finnas frågor och svar så att det blir överskådligt för läsaren.

#15

Postad 22 januari 2009 - 00:32

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Men finns det någon mening att uppdatera till version 11.x.xxx om program inte kommer fungera och annat kommer att krångla? Vad tillför den ny versionen?

Hej!
Egentligen är det ingen mening alls med att uppdatera så länge man inte har problem eller buggar på sin nuvarande programvara. Däremot medför vissa uppdateringar nya funktioner, program, tjänster och teman, men dem traditionella uppdateringarna gör oftast inget förutom att de fixar buggar eller så.
Personligen uppdaterar jag när jag tycker att det finns några buggar eller att telefonen håller på att bli långsam eller att jag får läsa att en ny uppdatering medför kanske ett nytt program eller en ny funktion.

#16

Postad 22 januari 2009 - 02:32

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
När jag uppdaterade min 5800 så hade jag inte laggt in något i den än så min fråga är, om det kommer en uppdatering i framtiden och jag ska uppdatera, måste jag då spara all min data non stans eller uppdaterar den bara? Altså uppdaterar den eller återställer den till nyare version?

#17

Postad 22 januari 2009 - 18:47

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

När jag uppdaterade min 5800 så hade jag inte laggt in något i den än så min fråga är, om det kommer en uppdatering i framtiden och jag ska uppdatera, måste jag då spara all min data non stans eller uppdaterar den bara? Altså uppdaterar den eller återställer den till nyare version?


Inget försvinner från telefonens innehåll när du uppdaterar din telefon, men för säkerhets skull så ska man säkerhetskopiera

#18

Postad 23 januari 2009 - 21:20

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Tänkte fråga lite!

När man använder GPS och trycker på min position så står visar den var du är och när du kör så visar den att du rör på dig osv. Min fråga är då, kan man göra så att den visar framför mig och inte norr hela tiden? och min andra fråga är, när man gör en rutt kan man inte göra att den visar vart du kör samtidigt? eller e de de som kostar?

#19

Postad 23 januari 2009 - 22:10

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Tänkte fråga lite!

När man använder GPS och trycker på min position så står visar den var du är och när du kör så visar den att du rör på dig osv. Min fråga är då, kan man göra så att den visar framför mig och inte norr hela tiden? och min andra fråga är, när man gör en rutt kan man inte göra att den visar vart du kör samtidigt? eller e de de som kostar?

Håll dig till en tråd.

#20

Postad 24 januari 2009 - 02:15

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Tänkte fråga lite!

När man använder GPS och trycker på min position så står visar den var du är och när du kör så visar den att du rör på dig osv. Min fråga är då, kan man göra så att den visar framför mig och inte norr hela tiden? och min andra fråga är, när man gör en rutt kan man inte göra att den visar vart du kör samtidigt? eller e de de som kostar?


OKej jag tror nog att du behöver förtydliga dina frågor för att jag ska kunna besvara dem.

#21

Postad 24 januari 2009 - 13:27

jompax
  • jompax
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har sett att andra har många fler saker på startsidan. Finns det något program som är gratis skulle vilja ha tex. fyra kontakterna, genvägarna, och kalendern punkterna, vilken låt som spelas samtidigt?
Det jag oxå saknar och ännu inte har hittat något om är snabb nummer, det där när man lagra kontakter under ett nummer så att det går snabbt att ringa de 10 personerna som man ringer till offtast. skulle vara lite enklare än att man måste söka på dem helatiden.

Redigerat av jompax, 24 januari 2009 - 13:31.


#22

Postad 25 januari 2009 - 14:56

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

OKej jag tror nog att du behöver förtydliga dina frågor för att jag ska kunna besvara dem.


jag fick svar på den andra tråden

#23

Postad 25 januari 2009 - 16:02

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Det jag oxå saknar och ännu inte har hittat något om är snabb nummer, det där när man lagra kontakter under ett nummer så att det går snabbt att ringa de 10 personerna som man ringer till offtast. skulle vara lite enklare än att man måste söka på dem helatiden.


Är det inte bara att t.ex. trycka på "sju" och ringa upp?
Då frågar väl telefonen om du vill knyta en kontakt till nr sju?

#24

Postad 26 januari 2009 - 09:09

offerdal
  • offerdal
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Är det inte bara att t.ex. trycka på "sju" och ringa upp?
Då frågar väl telefonen om du vill knyta en kontakt till nr sju?


Jo det stämmer.

#25

Postad 26 januari 2009 - 12:12

Hagfjäll
  • Hagfjäll
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej!
Har beställt en 5800 men inte fått den än.
Hur fort går det att föra över musik till telefonens minneskort?
Finns det "smart sökning" som det finns på nya Ericsson, så att man slipper gå in i kontaktboken hela tiden. Skulle vara nice med en skärmbild på samtalsloggen, har inte ägt en Nokia sen 3310. ;)

#26

Postad 26 januari 2009 - 16:13

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Hej!
Har beställt en 5800 men inte fått den än.
Hur fort går det att föra över musik till telefonens minneskort?
Finns det "smart sökning" som det finns på nya Ericsson, så att man slipper gå in i kontaktboken hela tiden. Skulle vara nice med en skärmbild på samtalsloggen, har inte ägt en Nokia sen 3310. ;)


va e smartsökning

#27

Postad 26 januari 2009 - 16:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Hej!
Har beställt en 5800 men inte fått den än.
Hur fort går det att föra över musik till telefonens minneskort?


USB 2.0 så det går fort.

#28

Postad 26 januari 2009 - 19:39

Hagfjäll
  • Hagfjäll
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

va e smartsökning

På SE utan touch så kan du trycka in de bokstäver (alltså siffror) som namnet innehåller så visar den upp alla som innehåller något utav det. Exempel: Skriver jag "72" Så får jag upp Pappa, Pauli, Paulina osv, eftersom alla dom har de första två bokstäverna som motsvarar bokstäverna på knapparna 7 & 2.

USB 2.0 så det går fort.

Jo, det har min K660 också, går inte fort för det. Men antar att det är lite bättre på en musiktelefon. ;)

#29

Postad 26 januari 2009 - 20:01

tirim
  • tirim
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

På SE utan touch så kan du trycka in de bokstäver (alltså siffror) som namnet innehåller så visar den upp alla som innehåller något utav det. Exempel: Skriver jag "72" Så får jag upp Pappa, Pauli, Paulina osv, eftersom alla dom har de första två bokstäverna som motsvarar bokstäverna på knapparna 7 & 2.


Jo, det har min K660 också, går inte fort för det. Men antar att det är lite bättre på en musiktelefon. ;)


Smartsökning finns ja. Man skriver in nån bokstav på det virtuella tangentbordet och så ska kontakter som möter den specifikationen dyka upp.

#30

Postad 26 januari 2009 - 20:04

Hagfjäll
  • Hagfjäll
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Smartsökning finns ja. Man skriver in nån bokstav på det virtuella tangentbordet och så ska kontakter som möter den specifikationen dyka upp.

Tror inte vi riktigt förstår varandra, för nu pratar du om kontaktboken. Så som jag försöker förklara är att man kan skriva det direkt i vänteläget, utan att behöva gå in i kontaktboken. Kan tänka mig att Nokia inte har denna variant i en touch eftersom det inte finns några siffror framme i vänteläget, men man kan ju alltid fråga! ;)
När vi nu är inne på kontaktboken, kan man skriva ett T och gå till S den vägen eller måste man skriva "S" för det?

#31

Postad 26 januari 2009 - 21:07

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Jo, det har min K660 också, går inte fort för det. Men antar att det är lite bättre på en musiktelefon. ;)


Det går fort, ett album på över 100mb tar inte många sekunder. Orkar inte mäta upp någon exakt siffra dock.

Tror inte vi riktigt förstår varandra, för nu pratar du om kontaktboken. Så som jag försöker förklara är att man kan skriva det direkt i vänteläget, utan att behöva gå in i kontaktboken. Kan tänka mig att Nokia inte har denna variant i en touch eftersom det inte finns några siffror framme i vänteläget, men man kan ju alltid fråga! ;)
När vi nu är inne på kontaktboken, kan man skriva ett T och gå till S den vägen eller måste man skriva "S" för det?


Nej, trycker du T så ser du bara de som börjar på T och måste radera och sen trycka S.

#32

Postad 26 januari 2009 - 22:30

jompax
  • jompax
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
när jag la in 1000 låtar från nokia music programet så tog det drygt 1,5h. men det beror nog på att den gör mappar för alla låtar så det blir enkelt att hitta dem i mobilen sen och det tar ju lite längre tid då. går säkert snabbare via att lägga över direkt i musik mappen på memory cardet.

#33

Postad 26 januari 2009 - 22:56

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Tror Nokia Music Manager har ett alternativ att komprimera om mp3 filerna till AAC för att spara plats. Kanske hade du det påslaget?

I mitt fall så slängde jag bara över kataloger i mass-storage mode.

Redigerat av Kemi, 26 januari 2009 - 22:56.


#34

Postad 27 januari 2009 - 06:58

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

när jag la in 1000 låtar från nokia music programet så tog det drygt 1,5h. men det beror nog på att den gör mappar för alla låtar så det blir enkelt att hitta dem i mobilen sen och det tar ju lite längre tid då. går säkert snabbare via att lägga över direkt i musik mappen på memory cardet.


Varför skulle det ta tid att skapa kataloger?
Och hur menar du att det blir enklare att hitta dom i telefonen, enda alternativen du har när du bläddrar bland musik är ju typ att visa alla, visa per genre, artist eller album, du kan inte välja att browsa bland mappar på mobilen.

#35

Postad 27 januari 2009 - 09:11

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet med 5800 att stänga av så att den alltid bara försöker ansluta till WLAN så man inte råkar använda 3G internet?

#36

Postad 27 januari 2009 - 22:02

jompax
  • jompax
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Varför skulle det ta tid att skapa kataloger?
Och hur menar du att det blir enklare att hitta dom i telefonen, enda alternativen du har när du bläddrar bland musik är ju typ att visa alla, visa per genre, artist eller album, du kan inte välja att browsa bland mappar på mobilen.

jo för när man lägger över musik via nokia music så bildas det mappar för alla arister och låtar av samma artist sammlas ihop is samma mapp. Det kanske inte är någon skillnad i telefonen men om du öppnar filhanteraren så ser du att de ligger sorterade i mappar istället för en lång lista med blandade låtar.

#37

Postad 29 januari 2009 - 14:36

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Finns det möjlighet med 5800 att stänga av så att den alltid bara försöker ansluta till WLAN så man inte råkar använda 3G internet?

Ingen som vet?

#38

Postad 29 januari 2009 - 23:50

jompax
  • jompax
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
nu måste jag få ett svar på ifall det är någon som har ett fungerande ofice program med word och powerpoint.
Hur fick ni till det?
Ifall man laddar hem det från "hämta" grejen så får man ju bara en förfrågan att skriva in licens nr när man ska öppna ett nytt dokument.

#39

Postad 29 januari 2009 - 23:52

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Ingen som vet?

Jo självklart.
Du gör så, på webbläsaren trycker du val->inställningar->där ska du leta efter något som heter kopplingspunkt. du lägger den på fråga alltid. då kommer den att fråga dig vilket internet den ska använda när du trycker på webbläsaren.
Har sålt min så jag kan inte stegen exakt, ber om ursäkt.


nu måste jag få ett svar på ifall det är någon som har ett fungerande ofice program med word och powerpoint.
Hur fick ni till det?
Ifall man laddar hem det från "hämta" grejen så får man ju bara en förfrågan att skriva in licens nr när man ska öppna ett nytt dokument.


www.ipmart-forum.com .... sök här det borde finnas någon lösning.

#40

Postad 30 januari 2009 - 15:59

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Jo självklart.
Du gör så, på webbläsaren trycker du val->inställningar->där ska du leta efter något som heter kopplingspunkt. du lägger den på fråga alltid. då kommer den att fråga dig vilket internet den ska använda när du trycker på webbläsaren.
Har sålt min så jag kan inte stegen exakt, ber om ursäkt.

Tack för svaret! :) Det finns inget sätt att ställa in så den inte frågar utan enbart försöker ansluta till WLAN?

Inget att be om ursäkt för! Är tacksam för all hjälp jag kan få. ;)

#41

Postad 31 januari 2009 - 00:18

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Tack för svaret! :) Det finns inget sätt att ställa in så den inte frågar utan enbart försöker ansluta till WLAN?

Inget att be om ursäkt för! Är tacksam för all hjälp jag kan få. ;)

Jo om du endast använder e w-lan,s kopplingspunkt, då går det men om du ska använda flera så måste den alltid fråga. det är bäst så. Frågar den så kan du själv välja vilket nät du vill använda.

#42

Postad 31 januari 2009 - 08:08

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Jo om du endast använder e w-lan,s kopplingspunkt, då går det men om du ska använda flera så måste den alltid fråga. det är bäst så. Frågar den så kan du själv välja vilket nät du vill använda.

Ok, det blir nog bäst så ja. Tack för hjälpen!

#43

Postad 31 januari 2009 - 10:31

cuarenta
  • cuarenta
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Jo självklart.
Du gör så, på webbläsaren trycker du val->inställningar->där ska du leta efter något som heter kopplingspunkt. du lägger den på fråga alltid. då kommer den att fråga dig vilket internet den ska använda när du trycker på webbläsaren.
Har sålt min så jag kan inte stegen exakt, ber om ursäkt.




www.ipmart-forum.com .... sök här det borde finnas någon lösning.


varför sålde du den??? den e ju skitbra???

#44

Postad 31 januari 2009 - 14:01

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Undrade samma sak när jag läste det där.
Ofin fråga, gick du plus på affären?

#45

Postad 31 januari 2009 - 15:46

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Den hittar inga radiostationer när jag söker auto eller manuellt, vad kan det bero på?

#46

Postad 01 februari 2009 - 11:40

tirim
  • tirim
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Har du headsettet i? Den måste väll ha headsettet i för att radio ska funka?

#47

Postad 01 februari 2009 - 15:11

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Ja jag har det i men ändå....inga stationer, bara brus.

#48

Postad 01 februari 2009 - 15:41

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Söker du på Fm-bandet då?

#49

Postad 01 februari 2009 - 19:18

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Ja, men jag prövade med att ta bort batteriet och därefter fungerade det, något hade tydligen " hängt" sig.

Redigerat av TommyHugo, 02 februari 2009 - 20:40.


#50

Postad 02 februari 2009 - 22:34

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

varför sålde du den??? den e ju skitbra???

Hejsan!
Jag sålde den faktiskt inte, utan jag bytte den mot en Iphone 16GB 3G olåst och idag sålde jag faktiskt Iphonen för 4990kr.
Jag ser 5800 som en fantastisk telefon, men jag ser att det finns lite missar med den, tex: att inte alla program fungerar ännu, tex att ljudet i telefonen är väldigt dåligt alltså när man pratar och att kvalitén är dålig, detta kanske förändras i senare versioner men idag uppfyller inte Nokia 5800 alla mina krav.
Har man haft E-series telefoner så förstår man att kavlitén inte ska vara så som den är på 5800.

Redigerat av Unregistered45806226, 02 februari 2009 - 22:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.