Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 60PS8000 vs Samsung LE55B650

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 augusti 2009 - 09:39

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Nu ska det entligen bli en ny tv.
Jah har inte tittat närmre på dessa än, men skulle endå vilja ha lite feedback från er, då jag har väldigt svårt att bestämma mig, jag menar för mig är bilden bra, men någon här kanske kan komma med lite info som gör att valet blir lättare.

Jag tror att det står mellan:



Låt mig då berätta lite ang. användningen.

Den nya TV´n kommer konstant köras igen om receiver (antagligen Onkyo SR607) eller liknande.
Tillsammans med extern digitalbox, en HTPC, PS3 & Wii.

Och därmed kommer jag inte använda några so helst funktioner förutom att visa bild på tv´n, Alltså är usb ingångar, inbyggd digitalbox, internet, inbyggnadshögtalarna osv osv inte av något som helst intresse för mig.
Strömförbrukningen är lägger jag inte heller någon stor vikt hos.

Det jag är ute efter är så bra bild vid vanligt tvtittande (SD material) som bara går, och givetvis bra panoreringar osv i form av 24p blu-ray. så allt som har med det är av intresse, beaktringsvinklar, kvallite, hållbarhet, ljusstyrka osv.

Allt ljud kommer alltid spelas upp i surroundsystemet så högtalarna är inte av intresse.
Det jag kommer använda är alltså en hdmi ingång och visa bild bild bild.

Så frågan är vad ska man välja?
Vågar man välja en plasma (LG´n)
Vågar man välja en Samsung överlag?

HJÄLP!


#2

Postad 10 augusti 2009 - 14:17

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Här vad det väldigt dött..

Lite konkreta frågor ang. dessa bildvisare då.

1. Va är det för beaktringsvinkel?
2. Vilket märke har bäst garantier?
3. Bäst fjärrkontroll?
4. Fungerar bäst i ljusa rum?
5. Minst spegling i skärmen?

hoppas kunna få liv i denna tråd. behöver verkligen några att bolla ideer med..

#3

Postad 10 augusti 2009 - 15:12

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Med tanke på dina kriterier som användamål skulle nog inte LG pågrund av plastig fjärrkontroll, lätt för att få inbränningar matcha dina ändamål!

Jag rekomenderar dessa:

https://www.prisjakt...kt.php?p=344679 (elgiganten tex för 20k)

eller https://www.prisjakt...kt.php?p=307185 (dock 50tum) om du är ute efter större.

Pioneer är ju världens bästa tv, men annars i praktiken om vi bortser från svärtans roll i tevens kvalite, så är nog samsung jämnlik pioneer bland färgerna, SD uppskalningen och rörelsehanteringen.

Samsungen är dock från 08 men har en riktigt bra panel i sig tydligen :) Den verkar prisvärd om du är ute efter en större bioupplevelse! Annars är ju LED ett riktigt bra val! Hmm hoppas jag inte gjort valet svårare för dig, alla är så bra teve apparater :P

Redigerat av Unregistered1734, 10 augusti 2009 - 15:20.


#4

Postad 10 augusti 2009 - 18:57

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

  • 1 973 inlägg
  • 0

Här vad det väldigt dött..

Lite konkreta frågor ang. dessa bildvisare då.

1. Va är det för beaktringsvinkel?
2. Vilket märke har bäst garantier?
3. Bäst fjärrkontroll?
4. Fungerar bäst i ljusa rum?
5. Minst spegling i skärmen?

hoppas kunna få liv i denna tråd. behöver verkligen några att bolla ideer med..

1. LG vinner då det är en plamsa och där förändras inte färger ,svärta osv från sidor eller uppe/nere
2.Både LG och Samsung har full pixelgaranti och "prestige" service i storstäder iaf LG lämnar lånetv om den behöver tas med. Jämt skägg mer eller mindre.
3. Får någon annan rekomendera men inställningsmöjligheter och menyer vinner LG.
4. Plasma tvs ska gärna ha nerdragna gardiner dagtid för bästa bild , samsung vinner.
5.Även här lär Samsung vinna då LG har glasfront lägg till 60 " det.
Ställ dig fråga 6, 7 också.
6. Vilken bild typ gillar jag bäst plasmans lite Lugnare filmbild eller den Högre skärpan och ljusstyrkan i LCD bilden?Viktigaste frågan enligt mig.
7. Blir du knasig av att din nya tv har ojämn bakgrundsbelysning när du kollar film?
Kärt barn har många namn men clouding är ett och innebär att det kan vara ljusare vid kanterna utav skärmen osv.
Viktigt att helst jämföra LCD vs Plasma i ett mörklagt rum hos en mindre handlare då båda kommer till sin rätt där och inte på SIBA.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 10 augusti 2009 - 19:00.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.