Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AVR-1912

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 juli 2011 - 16:01

Kingermann
  • Kingermann
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har i dagsläget ett kombohemmabiosystem jag köpt för några år sen på netonnet. ett sånt med inbyggd förstärkare i dvd spelare. Jag är någorlunda nöjd med ljudet men mitt problem är att jag har för dåligt med kontakter för det jag har hemma. Det klämmer allra mest att jag får köra mitt ps3 via AUX och sen koppla ur det och koppla om för att kanske lyssna på spotify ur mobilen osv.

Min tanke och även min fråga är då att jag tänkt ha kvar högtalarna (Kan hända att dom byts ut senare) och köpa en ny receiver. Detta då mest för att jag vill ha mer kontakter så att allt går digitalt. Funkar det att ha kvar de gamla högtalarna eller kommer de inte att funka med en "bra" receiver?

Jag har även försökt läsa mig lite till vilka kontakter jag egentligen kommer vara i behov av och är lite osäker på hur alla kopplingar blir med in och utgångar? Vad är den egentliga skillnaden mellan HDMI in och ut?

min budget är ju då ganska begränsad och har kollat runt lite efter nån som kan vara bra. hittade Denon AVR-1912. Fastnade lite för den eftersom den hade airplay vilket lät rätt gött. någon som vet något om den här eller finns det bättre alternativ?

Uppskattar svar =)

#2

Postad 05 augusti 2011 - 16:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 760 inlägg
  • 0
Köpte själv en 1912:a för ett tag sen och givetvis borde det fungera med vilka högtalare som helst.

Skillnaden mellan HDMI in och ut är ju lite som det låter, du har ju 6 st ingångar där du kan koppla in det mesta t.ex din PS3 och sen har du ju en utgång som du kopplar till TV'n. På så sätt fungerar recievern som en slags HDMI-switch.

Airplay är suveränt och fungerar klockrent, riktigt trevligt att kunna streama ditt iTunes-bibliotek antingen från dator eller iPhone rätt ut i stereon.

Med hjälp av den lilla mikrofonen ställer man enkelt in ljudet om man inte vill pilla på alla inställningar själv.

Enda minuset hittills jag har upptäckt är att det är ganska segt att byta mellan HDMI-enheter som är inkopplade. Speciellt att byta från t.ex Xbox till digital-tv. Då jag inte har ägt någon annan reciever med liknande funktion så vet jag inte om det är normalt att det är lite segt.

#3

Postad 11 augusti 2011 - 19:26

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Ingen mer som köpt/lyssnat?

Lånat hem denna från klubben och sitter just nu och tittar på Transformers.
Tycker ljudet är riktigt bra, både till film och musik.
Känns även som Audyssey fungerar bättre än vad den gjorde för några generationer sedan.
Idag är det något jag för min del inte kan vara utan, hjälper till ordentligt i mitt rum.

Grymt prisvärd maskin, Airplay och Audyssey MultiEq XT var ju sådant man absolut inte kunde tänka sig i en reciver under 5000:- strecket för ett tag sedan.

#4

Postad 11 augusti 2011 - 22:02

Kingermann
  • Kingermann
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack för svaren. Kan bli så att det blir denna. Den verkar ju bra och tror den kommer ge mig allt jag vill ha. Har ju även kollat runt lite efter billigare alternativ men tror ändå denna kan vara värd sina pengar.

#5

Postad 21 augusti 2011 - 14:11

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Grymt prisvärd maskin, Airplay och Audyssey MultiEq XT var ju sådant man absolut inte kunde tänka sig i en reciver under 5000:- strecket för ett tag sedan.


Knappt man kan det nu heller. Särskilt vad det gäller AirPlay. Underbar funktion! 

Tack för svaren. Kan bli så att det blir denna. Den verkar ju bra och tror den kommer ge mig allt jag vill ha. Har ju även kollat runt lite efter billigare alternativ men tror ändå denna kan vara värd sina pengar.


Sub 5k med 7 riktiga kanaler är sällsynta. Med AirPlay ännu mer så. Helt klart bland det bästa "bang for the buck"-köpen just nu!

Extra coolt, om man har iPhone, iPod Touch eller iPad, är fjärrkontrollappen! 

Postad bild

//Stefan 



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.