Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Få bra ljud från surfplatta till stereo?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audioquest DragonFly Black (DAC & hörlursförstärkare) 4 9 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 10 juni 2017 - 06:59

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Kollar på lösningar där jag kan koppla in surfplattan till stereon o få bra ljud.
Enklaste är ju bara en kabel med 3,5mm i ena änden o 2st RCA i andra men har förstått att ljudet inte kommer bli så bra då utgången på surfplattan inte har så hög uteffekt.
Kollar lite på dragonfly dac som verkar vettig för pengarna eller finns det nån billigare variant som gör samma jobb att köpa på t.ex eBay?

#2

Postad 10 juni 2017 - 08:39

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Varför inte trådlåst. Har wifi?

#3

Postad 10 juni 2017 - 08:50

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
2 anledningar.
1 - har läst att kabel alltid är bättre än trådlöst ljudkvalite' mässigt.
2 - anledningen till att jag tänkt köra surfplatta till stereo är att vi ska ha en stor fest i en klubbstuga utan internet/wifi.

#4

Postad 10 juni 2017 - 08:58

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

2 anledningar.
1 - har läst att kabel alltid är bättre än trådlöst ljudkvalite' mässigt.
2 - anledningen till att jag tänkt köra surfplatta till stereo är att vi ska ha en stor fest i en klubbstuga utan internet/wifi.

1 - Svar: Det stämmer inte.

2 - Svar: Rimligare anledning. :)



#5

Postad 10 juni 2017 - 09:09

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

en anledning till trådat vs trådlöst är = tillförlitlighet och garanterad säkerhet för överföring.... annars skiljer de inget ljudmässigt, så kan man leva med ett avbrott eller sprak i ljudet vid uppspelning någon gång är ju trådlöst att föredra pga många anledningar.



#6

Postad 10 juni 2017 - 09:16

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

2 anledningar.
1 - har läst att kabel alltid är bättre än trådlöst ljudkvalite' mässigt.
2 - anledningen till att jag tänkt köra surfplatta till stereo är att vi ska ha en stor fest i en klubbstuga utan internet/wifi.

Ljudkvalitet i sånt läge. Är den så viktig då. Ska ni fin lyssna? Eller är det fest musik. Mycket prat och mingel tjo och chim kommer ta bort skillnaden i ljudkvalitet. Köp en advance aoucustic wtx-500. Visst blåtand. Men den är bra. Är den enda blåtands pryl jag har kvar. Och det är för samma anledning som du ha vid fest där wifi inte finns.

https://m.prisjakt.n...V3WGxoCrnHw_wcB

Redigerat av Ochåäö, 10 juni 2017 - 09:17.


#7

Postad 10 juni 2017 - 09:30

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

en anledning till trådat vs trådlöst är = tillförlitlighet och garanterad säkerhet för överföring.... annars skiljer de inget ljudmässigt, så kan man leva med ett avbrott eller sprak i ljudet vid uppspelning någon gång är ju trådlöst att föredra pga många anledningar.

Har man ett bra trådlöst nätverk, bör det inte vara några problem med sprak eller avbrott. Jag har möjlighet att använda nätverkskabel till min mediaspelare och jag har ett uttag i väggen alldeles bredvid. Jag har valt att inte använda den för att tillverkaren rekommenderar trådlös anslutning framför trådad, för att minimera risken för störningar/EMI som letar sig över via nätverkskabeln.

 

Risken för avbrott bör väl i detta fallet vara större med en lösning där kabel inkluderas, då kabeln riskerar att ryckas ur, när man hanterar surfplattan.


Redigerat av hampestampe, 10 juni 2017 - 09:34.


#8

Postad 10 juni 2017 - 13:45

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Har nu fått upp ögonen för
Hifime Sabre 9018
Jag sitter även en del med hörlurar till surfplattan så då skulle nog en sån passa bra om det funkar även till stereon.

#9

Postad 13 juni 2017 - 12:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

2 anledningar.
1 - har läst att kabel alltid är bättre än trådlöst ljudkvalite' mässigt.
2 - anledningen till att jag tänkt köra surfplatta till stereo är att vi ska ha en stor fest i en klubbstuga utan internet/wifi.

Internet har inget med wifi att göra. Sätt upp en wifi-router så kan du köra lagrad musik trådlöst.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.