Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Resident Evil Village (RE8)

52 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Resident Evil 8 Village (PS5) (PlayStation 5-spel) 8 8,14 (6) 239:-
Resident Evil 8 Village (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 8,33 (2) 271:-
Resident Evil 8 Village (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 7,75 (7) 165:-

#1

Postad 21 januari 2021 - 12:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 3

Helt otroligt. Ännu ett spel som jag trodde hade en trĂ„d, men fĂ„r skapa en sjĂ€lv dĂ„ :D

 

capsule_616x353.jpg?t=1608180633

 

The next generation of survival horror rises in the form of Resident Evil Village, the eighth major entry in the Resident Evil series. With ultra-realistic graphics powered by the RE Engine, fight for survival as danger lurks around every corner. Years after the tragic events of Resident Evil 7 biohazard, Ethan Winters has started over with his wife Mia, finally living in peace and putting the past behind them. However, Chris Redfield, the legendary hero from previous Resident Evil games, suddenly disrupts their life, throwing a devastated Ethan into a new and twisted nightmare in search of answers.

 

Trailer:

https://www.youtube....h?v=VLZ1IBH2GrU

 

 


Runt midnatt (21:a Januari) Àr det dags för ett Resident Evil Showcase.

https://www.pushsqua...t-evil-showcase


Redigerat av Svante Skoog, 21 januari 2021 - 12:57.


#2

Postad 21 januari 2021 - 23:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
7:e Maj slÀpps spelet.

Och redan nu finns det en demo, ”Maiden”, exklusivt till PS5:an.
En annan demo slÀpps vid senare datum, och dÄ till alla konsoller (utom Switch) och PC.

#3

Postad 22 januari 2021 - 01:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlĂ€gg
  • 0

Re: Verse? Umbrella Corpse blev inte sÄ lyckat men de verkar fortfarande vilja ha en del av MP-kakan.



#4

Postad 22 januari 2021 - 09:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Ja, istÀllet för det dÀr, och skin till The Division, kunde dom vÀl ha gett oss nÄt vettigare, som en Code Veronica remake.

#5

Postad 24 januari 2021 - 12:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlĂ€gg
  • 0
Ser ÀndÄ godkÀnt ut i mina ögon, fördel att det Àven kommer till ps4, resident evil 4 remake Àr nÀsta spel som kommer och det verkar bli 2023

#6

Postad 24 januari 2021 - 12:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

DF analys av demot:

https://youtu.be/bP4p_unwBPA

 

Hade ingen aning om att det var raytracing i spelet.

KÀnns fortfarande som en sak, som jag ofta inte lÀgger mÀrke till, förrÀn nÄn pekar ut det :D



#7

Postad 11 april 2021 - 10:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Den 15:e April Àr det dags för ett Resident Evil event.

 

Tydligen ska en ny demo vara uppladdad pÄ playstation store, och jag gissar pÄ att dom slÀpper lös den efter eventet, Àven till Xbox och PC.

https://screenrant.c...ion-store-vita/


Redigerat av Svante Skoog, 11 april 2021 - 10:28.


#8

Postad 16 april 2021 - 01:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlĂ€gg
  • 2

Eeeh... https://www.resetera...ps-on-s.410727/

 

4K/45 fps med raytracing? De kunde inte ha sÀnkt upplösningen och satsat pÄ 60 fps + RT?



#9

Postad 16 april 2021 - 06:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Ja, jag vet inte hur dom tÀnkte dÀr.

45fps, kommer att skapa ojÀmn frametiming.

 

Hade tĂ€nkt skaffa spelet till PS5:an, sĂ„ jag har NÅNTING att spela pĂ„ konsollen, men det fĂ„r nog bli till PC istĂ€llet.

 

 

Hur dom hanterar demo versionen, Àr inte heller speciellt vettigt.

Man kan bara spela den vissa tider...

 

https://www.pushsqua...es-you-can-play

 

Varför krÄngla till det sÄ hÀr?



#10

Postad 16 april 2021 - 08:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Ny trailer.

 

https://youtu.be/4nPVUYYC8fQ



#11

Postad 16 april 2021 - 09:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0
Ska finnas demo ute, mĂ„ste testas pĂ„ ps5an och pĂ„ projektorn đŸ‘€đŸ˜±

#12

Postad 16 april 2021 - 10:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Jepp det Ă€r ”Maiden” som fortfarande gĂ„r att ladda ner. VĂ€rt att spela igenom :)

#13

Postad 16 april 2021 - 12:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0
Village finns. :)

#14

Postad 18 april 2021 - 15:35

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • MĂ€stare

  • 3 103 inlĂ€gg
  • 0

kl 19 ikv gÄr nya demot att spela.



#15

Postad 18 april 2021 - 18:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag kört igenom demot. TyvÀrr har man bara 30 minuter pÄ sig, vilket kÀndes lite stressigt, men klarade det ÀndÄ pÄ 27 min.

 

Körde med raytracing, och Àven om det droppar lite emellanÄt, sÄ verkar ÀndÄ frameraten hÄlla sig runt 55-60fps.

Det jag tror dom menade med 45fps, Àr att frameraten Àr olÄst, och droppar som lÀgst ner till 45, vid vissa tillfÀllen.

TÀnk om dom ÀndÄ kunde anvÀnda sig av dynamisk upplösning istÀllet.

 

Ska Àven testa utan raytracing sen.

 

Rekommenderar att ni gÄr in i option och slÄr av accelerationen pÄ styrningen, för det kÀndes som att spela pÄ fyllan, nÀr detta var pÄ.



#16

Postad 18 april 2021 - 19:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte köra igenom demot igen, utan raytracing.

Gick i tre minuter, sen blev jag utkastad.

 

Trodde att man kunde börja om, och köra i 30 minuter igen, men tyvÀrr...

Fattar inte varför dom satt en tidsgrÀns, nÀr det ÀndÄ finns ett slut pÄ demot.

 

Iaf, frameraten Àr som sagt stabilare, men tyvÀrr tappar man ju mycket av den realistiska ljussÀttningen, nÀr man kör utan RT.

 

 

Spelet verkar iaf lovande.

Men vette fan om jag kommer att köra nÀsta demo, dÄ det spoilar en del.

Är ju Ă€ndĂ„ inte sĂ„ lĂ€nge kvar till releasen.



#17

Postad 18 april 2021 - 21:37

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • MĂ€stare

  • 3 103 inlĂ€gg
  • 0

Reagerade pÄ den förhöjda svartnivÄn samma som i förra demot men verkar som tur Àr ha att göra med att det streamas utan HDR.



#18

Postad 20 april 2021 - 16:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Digital Foundry tar en titt pÄ demot.

https://youtu.be/bQfMVnBemvU

#19

Postad 21 april 2021 - 12:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 760 inlĂ€gg
  • 0
SÄg rykten pÄ twitter med ett kontrakt mellan Sony och Capcom. Hoppas verkligen det Àr bullshit dÄ det mer eller mindre framgÄr att spelet inte fÄr prestera bÀttre pÄ t.ex Xbox Àn pÄ Playstation.

#20

Postad 21 april 2021 - 13:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Om det inte gÀllde att dom fick demo versionerna tids exklusiva? Eller nÄt DLC?

#21

Postad 21 april 2021 - 13:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 760 inlĂ€gg
  • 0
https://twitter.com/...7437418499?s=21

Punkt 1.4

Sen punkt 1.9.1 dÀr dom hindrar spelet frÄn att komma pÄ gamepass osv.

Sen om det Àr Àkta dokument vet jag inte.

#22

Postad 21 april 2021 - 13:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Men fy fan...

FÄr se om det stÀmmer, nÀr DF gör jÀmförelse pÄ spelet.


Redigerat av Svante Skoog, 23 april 2021 - 08:30.


#23

Postad 23 april 2021 - 12:18

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

ÅterstĂ„r ju att se om det Ă€r sant men skulle inte bli speciellt förvĂ„nad. Helt fel vĂ€g att gĂ„ och skulle blivit ett ramaskri om MS blivit pĂ„komna att göra detsamma. Tror tyvĂ€rr Sony kommer undan med det vilket sannolikt kommer etablera affĂ€rsmodellen dĂ€r man betalar för att andra ska fĂ„ sĂ€mre produkter.

 

"For the players..."  :blink:



#24

Postad 23 april 2021 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlĂ€gg
  • 0

ÅterstĂ„r ju att se om det Ă€r sant men skulle inte bli speciellt förvĂ„nad. Helt fel vĂ€g att gĂ„ och skulle blivit ett ramaskri om MS blivit pĂ„komna att göra detsamma. Tror tyvĂ€rr Sony kommer undan med det vilket sannolikt kommer etablera affĂ€rsmodellen dĂ€r man betalar för att andra ska fĂ„ sĂ€mre produkter.

Det Àr bara för MS att köpa Capcom sÄ kan det komma pÄ GP ;)



#25

Postad 25 april 2021 - 18:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 1

Nu Àr "Castle" demot igÄng.



#26

Postad 26 april 2021 - 08:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

"Castle" demot var vÀldigt likt "Maiden", förutom att man började pÄ ett annat stÀlle, hade pistol, och mötte fiender.

 

DÄ var det mindre Àn tvÄ veckor kvar :)



#27

Postad 26 april 2021 - 08:48

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlĂ€gg
  • 0

Tycker kontrollerna kÀnns sÄdÀr alltsÄ. Upplevde att kameran var lite "flytig" och nÀr jag vÀnde mig ett kvarts varv sÄ gled kameran 1-2 cm extra. Aldrig upplevt det pÄ nÄgot annat spel med min uppsÀttning, sÄ det Àr ju inte input lag eller liknande.

 

OcksÄ kÀnns det som att fienderna "stapplar" pÄ samma vis som i RE4 typ, och Àckliga dödsanimationer, de faller likadant hela tiden.



#28

Postad 26 april 2021 - 08:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 1

Tycker kontrollerna kÀnns sÄdÀr alltsÄ. Upplevde att kameran var lite "flytig" och nÀr jag vÀnde mig ett kvarts varv sÄ gled kameran 1-2 cm extra. Aldrig upplevt det pÄ nÄgot annat spel med min uppsÀttning, sÄ det Àr ju inte input lag eller liknande.

 

OcksÄ kÀnns det som att fienderna "stapplar" pÄ samma vis som i RE4 typ, och Àckliga dödsanimationer, de faller likadant hela tiden.

Ja, jag fick stÀnga av accelerationen pÄ styrningen, i option menyn. DÄ blev det mycket bÀttre.

FörstÄr inte poÀngen med att ha acceleration, dÄ det kÀndes som att man spelade pÄ en TV med brutalt högt input lagg.



#29

Postad 26 april 2021 - 12:16

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlĂ€gg
  • 0

Ja, jag fick stÀnga av accelerationen pÄ styrningen, i option menyn. DÄ blev det mycket bÀttre.

FörstÄr inte poÀngen med att ha acceleration, dÄ det kÀndes som att man spelade pÄ en TV med brutalt högt input lagg.

Åh, missade den instĂ€llningen. FĂ„r testa det om jag kör igenom Castle igen, eller nĂ€sta helg nĂ€r det Ă€r Village+Castle.



#30

Postad 03 maj 2021 - 10:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Nu finns det Àven demo till Xbox och PC.



#31

Postad 03 maj 2021 - 11:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Tydligen har RE9 varit under utveckling sen 2018, och kommer att avsluta denna trilogi.

 

https://gamerant.com...-story-trilogy/

https://www.gamesrad...esident-evil-9/

 

DÄ kanske vi fÄr del 9 snabbare Àn vÀntat.

 

Samma sak hÀnde ju med remaken av RE2 och RE3, som ocksÄ utvecklades samtidigt, och slÀpptes med bara ett Ärs mellanrum.



#32

Postad 03 maj 2021 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlĂ€gg
  • 0

SÄg rykten pÄ twitter med ett kontrakt mellan Sony och Capcom. Hoppas verkligen det Àr bullshit dÄ det mer eller mindre framgÄr att spelet inte fÄr prestera bÀttre pÄ t.ex Xbox Àn pÄ Playstation.

Med tanke pÄ vad som kommer ur rÀttegÄngen mellan Epic och Apple sÄ kÀnns det rÀtt sannolikt. Det Àr nog en hel del smutsigt som pÄgÄr bakom stÀngda dörrar.

 

 

If a game has cross play and is less popular on PS4 compared to other systems, the devs have to pay Sony a fee

 

https://www.resetera...revenue.419805/

https://www.resetera...in-2018.419808/



#33

Postad 03 maj 2021 - 18:37

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • MĂ€stare

  • 3 103 inlĂ€gg
  • 0

Nu finns det Àven demo till Xbox och PC.

 

Var trevligt att se att svÀrtan vare betydligt bÀttre Àn pÄ stream.



#34

Postad 03 maj 2021 - 20:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 760 inlĂ€gg
  • 0

Med tanke pÄ vad som kommer ur rÀttegÄngen mellan Epic och Apple sÄ kÀnns det rÀtt sannolikt. Det Àr nog en hel del smutsigt som pÄgÄr bakom stÀngda dörrar.


https://www.resetera...revenue.419805/
https://www.resetera...in-2018.419808/


Är ganska sĂ€ker pĂ„ att dokumenten tidigare dĂ„ stĂ€mmer till 100%.
Verkar ju vara den typen av taktik som körs bakom kulisserna.

#35

Postad 04 maj 2021 - 14:35

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlĂ€gg
  • 0

Tydligen har RE9 varit under utveckling sen 2018, och kommer att avsluta denna trilogi.

 

https://gamerant.com...-story-trilogy/

https://www.gamesrad...esident-evil-9/

 

DÄ kanske vi fÄr del 9 snabbare Àn vÀntat.

 

Samma sak hÀnde ju med remaken av RE2 och RE3, som ocksÄ utvecklades samtidigt, och slÀpptes med bara ett Ärs mellanrum.

 

Men va fan... hade fövÀntat mig minst fyra spel i den hÀr trilogin. 1+2+3+0 typ.

 

RE3make utvecklades av Capcoms B-lag dock sÄ det kÀnns inte sÄ troligt att de skulle fÄ ta hand om nÄgonting sÄ stort som 9:an. Eller hoppas inte det, dÄ RE3 var betydligt sÀmre Àn RE2make.



#36

Postad 05 maj 2021 - 21:13

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlĂ€gg
  • 0
84 pÄ Metacritic Àn sÄ lÀnge.

#37

Postad 05 maj 2021 - 21:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Verkar va en hel del som redan fÄtt spelet i brevlÄdan. Hoppas jag har det lagom till helgen iaf :)

#38

Postad 06 maj 2021 - 16:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Digital Foundry Tech Review:

https://youtu.be/CMRuYC8UBkk

#39

Postad 08 maj 2021 - 17:18

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Ja nu blir man tvungen att köpa fysiska spel igen, 739kr pÄ Live och 499kr pÄ Elgiganten.

240kr dyrare i digital form.

WHY???
 



#40

Postad 08 maj 2021 - 19:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlĂ€gg
  • 0
DÀrför att sÄdana som du vill köpa digitalt? Har ju alltid vart billigare med fysiska kopior av den anledningen

#41

Postad 08 maj 2021 - 20:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0

Ja nu blir man tvungen att köpa fysiska spel igen, 739kr pÄ Live och 499kr pÄ Elgiganten.
240kr dyrare i digital form.
WHY???


Sjukt Àr det, borde vara totalt tvÀrtom


#42

Postad 08 maj 2021 - 21:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
NÀr det började bli prat om digitala spel, för en j*vla massa Är sen, dÄ snackade dom hur det skulle bli billigare med digitalt, tack vara att dom slapp kostnaderna med att trycka skivor och omslag. Det sket sig med detta.

Nu Àr det ju billigare att köpa digitalt frÄn den amerikanska shoppen. DÀr det kan va mellan 150-200:- billigare, Àn hÀr.

Jag köper ÀndÄ mest digitala spel nÀr dom dyker upp pÄ REA.
NÀr det gÀller nya fullpris spel, sÄ vill jag inte chansa, ifall det Àr skrÀp, för dÄ kan jag iaf sÀlja dyngan.

Hoppas att Sony fÄr ut tummen ur röven, och fixar samma refund system som bl.a. Microsoft och Steam kör med, för dÄ skulle jag vÄga chansa mer pÄ nya spel digitalt.

#43

Postad 08 maj 2021 - 21:44

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 1
Köpte det idag för 499 pĂ„ mm till min series x och blir första skivan som fĂ„r Ă€ran att spelas sen jag fick enheten nĂ€r den slĂ€pptes😀

#44

Postad 09 maj 2021 - 08:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0
Blev faktiskt lite pepp pÄ detta men mÄste lita klart ds3 först vilket lÀr ta en stund med mina fÄ timmar i veckan... Att jag tyckte grafiken var mindblowing kan ju ha att göra med att det enda jag lirar just nu Àr ds3 pÄ ps4 pro...

#45

Postad 09 maj 2021 - 16:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Redigt bra spel.

Bra balans mellan action, och mer stÀmningsfullt utforskande och skrÀck. Varit ett par rediga jumpscares, av gammal hederlig RE klass :D

 

HÀr i 8:an, sÄ har dom verkligen lyckats, med att fÄ tillbaks den dÀr gamla hederliga gotiska RE kÀnslan pÄ miljöerna och upplÀgget, som jag tyckte saknades i 7:an.

Jag hoppas att dom kör vidare pÄ det hÀr spÄret i 9:an.

 

Om det hÄller hela vÀgen till slutet, sÄ hamnar det lÀtt pÄ top 5 listan, av RE serien, tillsammans med Code Veronica och de tre första spelen.

Ja, t.o.m. bÀttre Àn 4:an, som jag iofs gillar första halvan av, men sen blev det ju bara korridorer med zombies och trÄkiga quicktime events.



#46

Postad 10 maj 2021 - 09:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Klarade spelet igÄr kvÀll.

 

Nu blir det segt att vÀnta pÄ 9:an :D

 

I vanlig ordning, med RE serien, sÄ ballar det ur lite pÄ slutet med slutbossen, men annars överlag var det riktigt bra.

 

Enligt spelet, sÄ klarade jag det pÄ drygt 9 timmar. Men enligt min egen och konsollens tidsrÀkning, sÄ tog det 12 timmar.

Jag tror spelet endast rÀknar med tiden som man verkligen spelar, och inte tiden med cutscenes/storyn.

Troligtvis för att det ska stÀmma bÀttre för de som speedrunnar spelen.

Missade en del i utforskandet av kartan. Va t.ex. en grav som jag inte fann "nyckeln" till osv.

Jag öste mest bara pÄ genom storyn, vilket straffade sig lite mot slutet, nÀr jag inte hade rÄd med alla nya vapen och uppgraderingar.

SÄ rekommenderar att man verkligen gÄr igenom och letar upp alla skatter.

 

Vissa klagar pÄ spelets lÀngd, men det Àr lika lÄngt som 7:an, fast med bÀttre tempo i storyn.

Glad för att det inte Àr som i 4:an och 6:an, som Àr lÀngre i speltid, men som ocksÄ blev enformiga till den grad att man bara vÀntade pÄ att det skulle ta slut nÄn gÄng.

 

Nu har jag lÄst up Mercenary mode, och en massa nya vapen, som jag ska anvÀnda mig av, nÀr jag spelar om i hardcore.



#47

Postad 10 maj 2021 - 12:18

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • LĂ€rjunge

  • 307 inlĂ€gg
  • 0

Inget dĂ„ligt spel, egentligen. Det som finns dĂ€r Ă€r ok. Men det lĂ€mnas ocksĂ„ mycken att önska i regin. För ett gammal fan, som mig, som var med ifrĂ„n början av denna serie Ă€r det bara alltför tydligt att originalets skapare, Shinji Mikami, inte haft ett dugg med spelet att göra, tyvĂ€rr. 

JĂ€mför bara en sĂ„dan sak, RE1 mot RE8, som nĂ€r man 'rekvirerar' hagelgevĂ€ret... Mikami har förmĂ„gan att stĂ€lla de rĂ€tta frĂ„gorna i skapelseprocessen (som ingen annan) och fĂ„ till balans samt intressera spelaren. VĂ€rst i RE8 Ă€r fienderna/stridandet, som till stor del Ă€r ett enda irritationsmoment av tur/otur i en drös dumma lösningar. 

Men men det Ă€r lĂ€tt att vĂ€nja sig uppĂ„t och det har tyvĂ€rr blivit lite av ett magplask, i varje spel, nĂ€r Mikami saknats i gĂ€nget (Evil Within serien Ă€r ett annat exempel). 

 

Nu har jag inte spelat fĂ€rdigt RE8 (halvvĂ€gs typ) men det verkar Ă€ndock vara ett bra lyft ifrĂ„n RE7 (som var bedrövligt och mest verkade vara en marknadsundersökning, om nĂ„got).  



#48

Postad 10 maj 2021 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlĂ€gg
  • 0

det har tyvĂ€rr blivit lite av ett magplask, i varje spel, nĂ€r Mikami saknats i gĂ€nget (Evil Within serien Ă€r ett annat exempel). 

 

De flesta anser ju annars att tvÄan (som Mikami översÄg) Àr bÀttre. Men kan vara att du gillar nÄt specifikt hos Mikami.



#49

Postad 10 maj 2021 - 21:24

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • LĂ€rjunge

  • 307 inlĂ€gg
  • 0

De flesta anser ju annars att tvÄan (som Mikami översÄg) Àr bÀttre. Men kan vara att du gillar nÄt specifikt hos Mikami.

 

(InnehĂ„ller mindre RE8 spoilers) 

 

Ja, som sagt, hans förmÄga att regissera. GÀllande RE8 SÄ tror jag nog han hade haft lite bÀttre ideer gÀllande t.ex varulvarnas sköldpaddsgÄng och vampyrer som Àr odödliga mot allt förutom kyla (varför skulle de ens bo dÀr om hela omgivningen var dödlig för dem?). Och det sporadiska dodgandet ser mest bara korkat ut.

Fattiga ideer gĂ€llande stridandet och lite för mycket lösa trĂ„dar i hur vĂ€rlden Ă€r sammanvĂ€vd, tycker jag.  

 

GÀllande EW handlar det vÀl bara om att "de flesta" föredrog sandlÄdan, i 2:an. Det lÀttare att fly undan Ängesten som trÀngda lÀgen ger, nÀr man har en hel karta att röra sig pÄ, nÄgot som ju ofta kunde vara ganska övervÀldigande i 1:an.

I övrigt sĂ„ belyser ju snarare EW2 alla problem med open-world, i form av enformighet och backtracking. 1:an hade mycket mer variation i miljöer och intressantare hĂ€ndelsekedjor.  

Sen att 2:ans hela huvudstory var ett enda skilsmĂ€ssodrama, gjorde ju inte saken direkt bĂ€ttre  :wacko: 

 

Mikami sticker ut, helt klart. Synd bara att hans nĂ€sta spel inte intresserar mig ett dugg (spöken i Tokyo, suck).    



#50

Postad 11 maj 2021 - 14:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0
Dom kanske inte var vampyrer nÀr dom flyttade in, och nÀr dom vÀl blev det, och inte tÄlde kylan, sÄ fick dom vÀl hÄlla sig kvar i slottet.

Ska man leta plotholes i storyn, sÄ finns det gott om det redan frÄn början av serien ;)

Sen ser jag inget fel i stridssystemet. Vad Àr problemet med dodgandet?
Ska dom hellre stÄ kvar pÄ samma punkt och ta emot kulorna? :D



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.