Jag tyckte det skulle vara bra att skapa olika officiella trÄdar pÄ olika mÀrken som medlemmar Àger. PÄ detta sett skulle man struktuera upp informationen sÄ de som söker tv men inte vet vad de vill ha skall kunna bilda sig en uppfattning istÀllet för att hela tiden skapa trÄdar som redan finns.
Jag har sjÀlv en Diboss 32" HLP (12.190:-)som jag Àr supernöjd med. Den har en svÀrta som Àr otroligt övertygande, skarp bil och inga efterslÀpningar. Nedan Àr mitt betyg pÄ olika delar av dess anvÀndningsomrÄden:
* Analog TV
Inte perfekt bild och inte skrÀp bild, jÀmför man med en CRT tv dÀr den Àr en 10 sÄ fÄr denna TV en 7:a. Den Àr lite grynig men har inga problem med snabba rörelser.
* Digital TV
Verkligen skitbra bild! Helt och hÄllet över mina förvÀntningar! Helt klart en 9:a pÄ en 10 gradig skala.
* PC ansluten
Blir nÀstan sÄ glad sÄ jag grÄter, knivskarp bild varesig du sitter en halv meter ifrÄn eller 3 meter ifrÄn! Att spela spel pÄ denna Àr som att vara inne i TV:n spelar Battlefield 2 pÄ den och den hackar ingenting trotts de snabba rörelserna m.m. Det enda som kan pÄpekas Àr att vita partier blir aningen för vita. Annars helt klart en 9:a av 10.
* DVD film
Oj oj oj! en gÄng till Oj oj oj! Ge mig ett D, D, ge mig ett I, I...... ja ni fattar. Herregud, finns det sÄdana fÀrger pÄ filmen!? Glasklar bild! Inga efterslÀpningar och svÀrtan Àr bannemig svart. Kollade pÄ en film dÀr i en scen det var svart i en del i rummet, genom detta sÄg bilden ut att vara svart pÄ halva skÀrmen, det kallar jag svÀrta! Helt klart en 10:a av 10.
Hoppas detta get er lite insikt och hjÀlp vad det gÀller DiBoss!
Har ni frÄgor sÄ stÀll dem...... jag eller andra svarar.
Har du sjÀlv en DiBoss av annan modell? Skriv om den hÀr. Tillsammans kan vÄra erfarenheter hjÀlpa andra!
Ha dé HALLON!
/Nicon