Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Officiell DiBoss trÄd

13 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 11 oktober 2005 - 10:05

Nicon
  • Nicon
  • AnvĂ€ndare

• 117 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag tyckte det skulle vara bra att skapa olika officiella trÄdar pÄ olika mÀrken som medlemmar Àger. PÄ detta sett skulle man struktuera upp informationen sÄ de som söker tv men inte vet vad de vill ha skall kunna bilda sig en uppfattning istÀllet för att hela tiden skapa trÄdar som redan finns.

Jag har sjÀlv en Diboss 32" HLP (12.190:-)som jag Àr supernöjd med. Den har en svÀrta som Àr otroligt övertygande, skarp bil och inga efterslÀpningar. Nedan Àr mitt betyg pÄ olika delar av dess anvÀndningsomrÄden:

* Analog TV

Inte perfekt bild och inte skrÀp bild, jÀmför man med en CRT tv dÀr den Àr en 10 sÄ fÄr denna TV en 7:a. Den Àr lite grynig men har inga problem med snabba rörelser.

* Digital TV

Verkligen skitbra bild! Helt och hÄllet över mina förvÀntningar! Helt klart en 9:a pÄ en 10 gradig skala.

* PC ansluten

Blir nÀstan sÄ glad sÄ jag grÄter, knivskarp bild varesig du sitter en halv meter ifrÄn eller 3 meter ifrÄn! Att spela spel pÄ denna Àr som att vara inne i TV:n spelar Battlefield 2 pÄ den och den hackar ingenting trotts de snabba rörelserna m.m. Det enda som kan pÄpekas Àr att vita partier blir aningen för vita. Annars helt klart en 9:a av 10.

* DVD film

Oj oj oj! en gÄng till Oj oj oj! Ge mig ett D, D, ge mig ett I, I...... ja ni fattar. Herregud, finns det sÄdana fÀrger pÄ filmen!? Glasklar bild! Inga efterslÀpningar och svÀrtan Àr bannemig svart. Kollade pÄ en film dÀr i en scen det var svart i en del i rummet, genom detta sÄg bilden ut att vara svart pÄ halva skÀrmen, det kallar jag svÀrta! Helt klart en 10:a av 10.
Hoppas detta get er lite insikt och hjÀlp vad det gÀller DiBoss!

Har ni frÄgor sÄ stÀll dem...... jag eller andra svarar.

Har du sjÀlv en DiBoss av annan modell? Skriv om den hÀr. Tillsammans kan vÄra erfarenheter hjÀlpa andra!

Ha dé HALLON!

/Nicon

Bifogad fil  visa_galleribild2.jpg   11,8K   1 Antal nerladdningar

Postad 11 oktober 2005 - 10:13

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • AnvĂ€ndare

• 139 inlĂ€gg
  • 0
Hmm. Det jag sett av polarns Diboss 32 Àr verkligen inte sÄ bra som du sÀger. Testat bÄde analogt, via digitalbox och dvd. Tycker det inte finns bra svÀrta i alls, grÄ/brun dassigt.
Via dvd Àr det inte heller speciellt bra bild via hans Pioneer. Vill inte kritisera, men jag skulle aldrig köpa en Diboss. DÄ Àr ju tex en Samsung eller LG ljusÄr bÀttre bild. Har sjÀlv ett par kompisar som har bÄe Samsung 32 R41 och en som har en LG. De bilderna Àr mycket bÀttre Àn vad jag nÄnsin lyckades fÄ till med Dibossen i somras hos kompisen.

/J

Postad 11 oktober 2005 - 10:28

Nicon
  • Nicon
  • AnvĂ€ndare

• 117 inlĂ€gg
  • 0

Hmm. Det jag sett av polarns Diboss 32 Àr verkligen inte sÄ bra som du sÀger. Testat bÄde analogt, via digitalbox och dvd. Tycker det inte finns bra svÀrta i alls, grÄ/brun dassigt.
Via dvd Àr det inte heller speciellt bra bild via hans Pioneer. Vill inte kritisera, men jag skulle aldrig köpa en Diboss. DÄ Àr ju tex en Samsung eller LG ljusÄr bÀttre bild. Har sjÀlv ett par kompisar som har bÄe Samsung 32 R41 och en som har en LG. De bilderna Àr mycket bÀttre Àn vad jag nÄnsin lyckades fÄ till med Dibossen i somras hos kompisen.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

LÄte rsom han har fÄtt ett mÄndagsexemplar :blink:

Jag har inte upplevt nÄgot av det du skrev. snarare att de Àr likvÀrdiga. Men om jag sitter i ett helt svart rum och filmen visar ett mörkt skogsparti dÀr lite av trÀden Àr upplysta och det ser ut som om bara trÀden Àr dÀr. D.V.S att det svarta i bilden inte speglar sig mot det naturligt svarta runt bilden, dÄ tycker jag den har bra bild.

Desstuom har jag förstÄtt det som att de har uppdaterat sin HLP modell med ny firmware under sensommaren, detta kanske kan ha spelat in. ;)

Men alla har olika erfarenheter och det Àr det denna trÄd Àr till för. Kom med era erfarenheter och berÀtta.

Mvh

/Nicon

Postad 11 oktober 2005 - 10:39

FreddanB
  • FreddanB
  • ForumrĂ€v

• 651 inlĂ€gg
  • 0
Öhhh Denna TV:n har jag sĂ„lt sen den kom ut pĂ„ marknaden och den Ă€r inte sĂ„ bra som du tycker men du kanske har lite att jĂ€mföra med, dĂ€rmed inte sagt att det Ă€r skrĂ€p för det Ă€r det absolut inte.
BTW sen nÀr skapar man egna Officiella trÄdar ?

Postad 11 oktober 2005 - 10:52

Nicon
  • Nicon
  • AnvĂ€ndare

• 117 inlĂ€gg
  • 0

Öhhh Denna TV:n har jag sĂ„lt sen den kom ut pĂ„ marknaden och den Ă€r inte sĂ„ bra som du tycker men du kanske har lite att jĂ€mföra med, dĂ€rmed inte sagt att det Ă€r skrĂ€p för det Ă€r det absolut inte.
BTW sen nÀr skapar man egna Officiella trÄdar ?

<{POST_SNAPBACK}>

Anledningen till att jag skapade denna trÄden Àr dÀrför att det för tillfÀllet som jag förstod det saknas moderator till detta forum som kan skapa riktiga officiella trÄdar. Tycker att alla mÀrken skall ha en egen sÄdan hÀr trÄd för att enkelt kunna struktuera upp informationen mÀrkes vis.

Genom detta slippa att information om Sharp hamnar i en trÄd som heter LG.

Hoppas ingen retar sig pÄ trÄden, det var verkligen inte min avsikt.

/N

Postad 11 oktober 2005 - 12:14

FreddanB
  • FreddanB
  • ForumrĂ€v

• 651 inlĂ€gg
  • 0
Ok

Redigerat av FreddanB, 11 oktober 2005 - 12:20.

Postad 11 oktober 2005 - 15:06

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • LĂ€rjunge

• 373 inlĂ€gg
  • 0
StÄr i info att den har HDMI men om man lÀser pÄ olika hemsidor Àr det "bara" DVI ingÄng ? eller?

Postad 11 oktober 2005 - 15:25

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • ForumrĂ€v

• 589 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Oj oj oj! en gÄng till Oj oj oj! Ge mig ett D, D, ge mig ett I, I...... ja ni fattar. Herregud, finns det sÄdana fÀrger pÄ filmen!? Glasklar bild! Inga efterslÀpningar och svÀrtan Àr bannemig svart. Kollade pÄ en film dÀr i en scen det var svart i en del i rummet, genom detta sÄg bilden ut att vara svart pÄ halva skÀrmen, det kallar jag svÀrta! Helt klart en 10:a av 10.
Hoppas detta get er lite insikt och hjÀlp vad det gÀller DiBoss!

Har ni frÄgor sÄ stÀll dem...... jag eller andra svarar.

Har du sjÀlv en DiBoss av annan modell? Skriv om den hÀr. Tillsammans kan vÄra erfarenheter hjÀlpa andra!

Ha dé HALLON!

/Nicon

Bifogad fil  visa_galleribild2.jpg   11,8K   1 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

Är det bara jag som tar det som negativt att halva rummet Ă€r helt svart? det tyder ju mest pĂ„ att den inte kan visa olika svarttoner tycker jag det lĂ„ter som utan allt blir bara en svart gröt och bara det ljusa syns ? sĂ€ger absolut inget om svĂ€rtan som för övrigt inte Ă€r perfekt pĂ„ LCD...

Detta lÄter snarare som att du precis skaffat din diboss och tror att enbart den har dessa kvaliter men det har dom flesta lcd

Postad 11 oktober 2005 - 16:36

Nicon
  • Nicon
  • AnvĂ€ndare

• 117 inlĂ€gg
  • 0
Herregud vad alla skall missförstÄ mig. Tanken med rummet i filmen var att det faktisk skulle vara beckmörkt i hörnet pÄ filmen, det finns inga ljuskÀllor som skulle skapa nyanser.

Vad det gÀller att jag inte skulle tro att andra mÀrken har bra svÀrta Àr bara för mycket, kolla vad trÄden heter, den heter inte sharp, LG eller andersson. Den heter DiBoss och jag bedömmde DiBoss.

Prisjakt Àr till för att hjÀlpa personer komma fram till information, men om en trÄd innehÄller information om 15 olika mÀrken och alla 15 olika mÀrken har olika fel hur lÀtt Àr det dÄ att sammanfatta ett specifikt mÀrke?

NÄvÀl... denna trÄden var inte till för att folk skulle argumentera mot enskilda inlÀgg utan skapa egna fristÄende inlÀgg och frÄgor. Inget annat! :)

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar

/Nicon :(

Postad 11 oktober 2005 - 20:00

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • ForumrĂ€v

• 589 inlĂ€gg
  • 0

Herregud vad alla skall missförstÄ mig. Tanken med rummet i filmen var att det faktisk skulle vara beckmörkt i hörnet pÄ filmen, det finns inga ljuskÀllor som skulle skapa nyanser.

Vad det gÀller att jag inte skulle tro att andra mÀrken har bra svÀrta Àr bara för mycket, kolla vad trÄden heter, den heter inte sharp, LG eller andersson. Den heter DiBoss och jag bedömmde DiBoss.

Prisjakt Àr till för att hjÀlpa personer komma fram till information, men om en trÄd innehÄller information om 15 olika mÀrken och alla 15 olika mÀrken har olika fel hur lÀtt Àr det dÄ att sammanfatta ett specifikt mÀrke?

NÄvÀl... denna trÄden var inte till för att folk skulle argumentera mot enskilda inlÀgg utan skapa egna fristÄende inlÀgg och frÄgor. Inget annat! :)

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar

/Nicon :(

<{POST_SNAPBACK}>

Tanken Àr vÀl att folk ska fÄ hjÀlp att göra bra köp, hur vet man att ett köp Àr bÀttre Àn ett annat om man inte jÀmför, verkar vÀldigt dumt att köpa efter mÀrke istÀllet för efter vad man fÄr....

Postad 11 oktober 2005 - 22:18

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1 133 inlĂ€gg
  • 0
DETTA ÄR HELT OT,JAG VET DET!!!

Varför överhuvudtaget ens bry sig att skriva om man bara Ă€r intresserade av att kritisera,kasta skit OCH NEDVÄRDERA andras intryck? VEM Ă€r bĂ€ttre Ă€n en sjĂ€lv att beskriva SINA intryck?

Om nu NÅN tycker en sak,Ă€r det dĂ„ rimligt att snabbt tala om för NÅN att han har fel?!?

JAG tycker att rÀtt mÄnga borde tÀnka pÄ HUR man skriver sina inlÀgg!

DET LÄGSTA SOM JAG LÄST PÅ LÄNGE ÄR:

Öhhh Denna TV:n har jag sĂ„lt sen den kom ut pĂ„ marknaden och den Ă€r inte sĂ„ bra som du tycker !!! vem Ă€r du som kan bedömma det,beklagligt. Sen den intelligenta fortsĂ€ttningen: men du kanske har lite att jĂ€mföra med..

INGEN av oss som lĂ€ser detta inlĂ€gg VET NÅNTING OM vad personen har för referenser.Men,tĂ€nk om han nu HAR REFERENSER och RÅKAR gilla denna tv,dĂ„ Ă€r det ju ganska LÅGT att försöka övertyga honom/henne/NÅN att DU TYCKER FEL,DET ÄR INTE ALLS SOM DU TYCKER. DU SKULLE HELT KLART LYSSNAT PÅ OSS ANDRA FÖR VI VET BÄTTRE ÄN DIG :) VI HADE KUNNAT NÄMT FLERA ANDRA APPARATER SOM ÄR JÄTTE BÄTTRE ÄN DEN DU KÖPTE!

För övrigt sÄ Àr det flera pÄ forumet som gillar recensioner,stora som smÄ.
Bra initiativ,synd bara att det kom sÄ mycket annat skit i trÄden.

Sen kan jag tillÀgga att jag sett Di-boss o det Àr absolut inte nÄ sÀmre Àn nÄt annat mÀrke.Man behöver bara skaffa en bra DVD,nÄn som Àr bÀttre Àn Pioneer.Dom verkar ju inte fungera med Di.Boss tydligen(enl tidigare svar)
OJ,JAG DÖMDE VISST UT ALLA PIONEERS DVD SPELARE
Testa att mata en Pioneer plasma med en Ok/Q8 spelare, Àr det rÀttvist dÄ att ge Pioneeren skulden för den dÄliga bilden? Ofta Àr det ju sÄ att Skit IN=Skit UT o det gÀller allt inom bild/ljud.

//Janne

Postad 12 oktober 2005 - 03:04

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • ForumrĂ€v

• 589 inlĂ€gg
  • 0
Nu verkar mina inlÀgg tolkats som rena klagomÄl, ville bara pÄpeka att jag frÀmst antydde att det inte va sÄ nödvÀndigt med en trÄd om diboss enbart, sÄg inte skÀlet till det... Alltid trevligt med recensioner men att den har bra fÀrger och dylikt kan jag köpa men det dÀr med perfekt svÀrta lÀt inte allt för seriöst dÄ jag aldrig nÄnsing sett en lcdtv med bra svarta och att dÄ en relativt billig lcd skulle ha lyckats med nÄtt som alla tillverkare strÀvar efter utan nÄn speciell teknik verkar lustigt.
Antar att nicon Àr en person med inte maxade krav och dÀrför Àr vÀldigt nöjd med sin tv, vore trevligt om man sjÀlv kunde vara det istÀllet för att bara se felen pÄ tekniken istÀllet för det bra...

Postad 13 januari 2006 - 13:53

Nicon
  • Nicon
  • AnvĂ€ndare

• 117 inlĂ€gg
  • 0
VÀcker denna trÄd igen dÄ mÄnga frÄgar mig om DiBoss, kan vara bra att ha den lite högre upp i forum listan dÄ.

Hoppas jag inte trampar pÄ nÄgra tÄr.

Ha dé

Nicon

Postad 13 januari 2006 - 15:16

Skogga
  • Skogga
  • ForumrĂ€v

• 840 inlĂ€gg
  • 0
Jag hade en DiBoss LT-40H5LPH hemma som jag lÀmnade tillbaka pga att jag var lÄng ifrÄn nöjd. Mkt grÄdassig svÀrta pÄ alla ingÄngar och programmaterial, riktigt dÄlig bild pÄ analog-tv (vilket det brukar vara pÄ LCD), bra bild pÄ HTPCn via DVI förutom svÀrtan och ruskigt mkt rörelse defekter typ Halos runt konturer vid panoreringar. Rörelse fenomenet visade sig iaf inte via HTPCn men via alla andra ingÄngar, antagligen en Natural Motion funktion som inte gÄr att avaktivera = uselt.

TVn imponerade inte för fem öre pÄ mig och man fÄr stor bild för en rimmlig peng (betalade sjÀlv 18000kr) men vad gör det nÀr den inte Àr bra.

Redigerat av Skogga, 13 januari 2006 - 15:18.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.