Postad 11 October 2005 - 14:27
Är sugen på FPM5 som frontar och center och FPM4 som surround till min plasma. Någon som lyssnat på dem?
Postad 12 October 2005 - 07:26
Men hallå? Är det verkligen *ingen* som har hört FPM? Det är ju en av få högtalare som stilmässigt matchar en Plasma... Vad använder ni?
Postad 12 October 2005 - 10:49
Hej
Jag lyssnade "mycket" FPM innan jag beslöt att köpa B&W 705. Var riktigt sugen på ett par FPM då de passade utmärkt till Plasman och tog ingen plats på golvet hög WAF. Tycker att det är riktigt bra ljud men man betalar för designen.
Mitt intryck helt ok högtalare tyckte att de var bland de bättre vägghängda högtalarna. Tyvärr får man aldrig lika bra ljud som ett par golvare....
Mitt enda råd är att lyssna o bedöm själv.. De e du som skall vara nöjd
Det finns ett antal tillverkare som har liknande lösningar.
KEF
Paradigm
Dynaudio
M&K 150's
vandersteen
Paradigm
Jamo
MartinLogan
Vienna Acoustics Schönberg-Series har ej lyssnat på dessa Bra kritik och hög WAF.
Jag lyssnade "mycket" FPM innan jag beslöt att köpa B&W 705. Var riktigt sugen på ett par FPM då de passade utmärkt till Plasman och tog ingen plats på golvet hög WAF. Tycker att det är riktigt bra ljud men man betalar för designen.
Mitt intryck helt ok högtalare tyckte att de var bland de bättre vägghängda högtalarna. Tyvärr får man aldrig lika bra ljud som ett par golvare....
Mitt enda råd är att lyssna o bedöm själv.. De e du som skall vara nöjd
Det finns ett antal tillverkare som har liknande lösningar.
KEF
Paradigm
Dynaudio
M&K 150's
vandersteen
Paradigm
Jamo
MartinLogan
Vienna Acoustics Schönberg-Series har ej lyssnat på dessa Bra kritik och hög WAF.
Postad 15 October 2005 - 19:30
Jaha,
nu har jag i alla fall varit och lyssnat på dom på HFK, Sveavägen i Stockholm. Uppställningen var definitivt inte optimal. Det var FPM6 som frontar och en FPM5 som center. Lyssnade på lite olika typer av musik och lite filmdialog. Lät faktiskt för jäkla bra!
Som det ser ut mu blir det tre st FPM5 som frontar och center och två FPM4 som surround. Dessa skall matchas med min Velodyne DD10. Det enda sura nu är att det är 4 veckors leveranstid i svart utförande...
nu har jag i alla fall varit och lyssnat på dom på HFK, Sveavägen i Stockholm. Uppställningen var definitivt inte optimal. Det var FPM6 som frontar och en FPM5 som center. Lyssnade på lite olika typer av musik och lite filmdialog. Lät faktiskt för jäkla bra!
Som det ser ut mu blir det tre st FPM5 som frontar och center och två FPM4 som surround. Dessa skall matchas med min Velodyne DD10. Det enda sura nu är att det är 4 veckors leveranstid i svart utförande...
Postad 02 January 2006 - 12:03
Jaha, nu är (till slut) högtalarna på plats. Resultatet blev verkligen kanon (tycker jag
)!
506.jpg 93.69K
121 Antal nerladdningar
506.jpg 93.69K
121 Antal nerladdningar
Postad 04 January 2006 - 21:56
Det tog ett par veckor att spela in dom, men nu har dom verkligen släppt loss. Dom är ganska tungdrivna men det är riktigt bra tryck med rätt förstärkare. Fungerar lika bra till vanligt TV-ljud, film och musik. Rekommenderas varmt!
Postad 19 July 2011 - 00:17
Jaha, nu är (till slut) högtalarna på plats. Resultatet blev verkligen kanon (tycker jag
)!
506.jpg 93.69K 121 Antal nerladdningar
Skitsnyggt!
Men hur lyckades du köra en FPM5 som center? Köpte du två par FPM5? Jag tänkte eftersom det blir tre högtalare totalt och ett par innehåller ju två.
Jag är ute efter en center till mina kommande FPM5:or.
Vad kör du som bakhögtalare?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?