Kan för övrigt avråda från att handla från AllPosters.com om man har bråttom, de tog nästan 2 månader på sig att leverera sånt som de hade på lager!
Tacksam för alla tips!
/Martin
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 19 October 2005 - 17:56
Har beställt ett par affischer från AllPosters.com som nu behöver ramas in och sättas upp. Är det någon som kan något om inramning? Har sett att det går att köpa ram metervis på byggvaruhus men är det svårt att få det att bli snyggt? Vad kan det kosta att låta ett proffs (ramverkstad/Gallerix) göra jobbet? Det är tyvärr inga direkta standardmått på affischerna, den ena är 100x26 cm (panorama) så t.ex. IKEAs ramar går bort.
Kan för övrigt avråda från att handla från AllPosters.com om man har bråttom, de tog nästan 2 månader på sig att leverera sånt som de hade på lager! Tacksam för alla tips! /Martin Postad 19 October 2005 - 18:26
Gallerix har ju färdiga ramar för just posters annars, om det är standardmått så =)
Funkar helt ok med glas och svart ram. Har några själv som jag är mycket nöjd med. Postad 19 October 2005 - 23:15
Det är inga svårigheter att rama in affischer, bara man är noggran och låter det ta den tid det tar!
Men, om du känner att ditt ögonmått är helt snett så kan du ju anlita nån som gör det åt dig, jag tror att Gallerix gör det för en rätt billig peng. Tror även att Hornbach har en avdelning med ramar och folk som kan rama in till dig! Edit: Håller med Eskamoe att ramar med glas är är bäst, dom i plast blir lätt repiga och fula. Redigerat av Unregistereded6aa4bd, 19 October 2005 - 23:20. Postad 20 October 2005 - 00:03
ab24810 du såg inte möjligtvis vad meter priset var på byggvaruhuset?
Jag har en "massa" signerade foton som skall hänga vid ingången till HB-rummet. De flesta är av måtten 20*25cm men har även en del udda mått & det verkar omöjligt att hitta färdiga ramar av samma sort... Alt 2. Ngn. som sett billig paspartout som man kan skära till själv, så kan man köpa för stor ram & meka till det ändå.. Postad 20 October 2005 - 00:27
tjena jag har köpt min ramar till mina signarade foto på Ö&B bra pris ganska snygga 20x25 men köp många då , för mina första jag köpte finns inte mer och sen när jag skulle ha fler fick jag ta en annan modell.
Postad 20 October 2005 - 00:51
Tack för tipset jaysan!
Tar en tripp dit och kikar.. Grattis till det nya rummet.... Ser riktigt bra ut. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |