Techwood LT32W 32" Full HD LED Smart TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
Techwood LT32W (7 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 10 November 2005 - 10:43
Redigerat av Max Tinnitus, 10 November 2005 - 10:49.
Postad 10 November 2005 - 17:02
Techwood och Andersson är tydligen samma TV.
http://prylportalen...._MKF084.dbp.asp
Frågan är vilken spec som är korrekt...
Netonet:
Kontrastförhållande: 800:1
Ljusstyrka : 550cd/m²
Responstid: 16ms
Misco:
Ljusstyrka: 550 cd/m2
Kontrast: 1000:1
Responstid: 12 ms
Postad 10 November 2005 - 18:53
Power säljer väl Techwooden oxå, kolla vad de har för spec.
Verkar inte finnas på deras hemsida
Tänkte jag skulle åka förbi nån dag och kolla på den men har för mig att dom höjt priset igen på den. Frågan är bara om den blir för ljusstark. Ska ha en tv till sovrummet där enda ljuskällan kommer att vara tv:n. Vill även ha 12ms eller bättre.
Postad 10 November 2005 - 19:20
Kommer att användas som PC-skärm/TV/DVD - får återkomma med något slags omdöme. Men jag kommer förmodligen bara att tycka den är himmelsk jämfört med 26" 80-tals CRT som just dött eller 17" TFT med grafikkort som inte klarar av att visa gråskalor utan ger en totalt sönderfrätt bild.
Hey - min första post. Kul forum!
Postad 11 November 2005 - 20:19
Priset kan man inte klaga på och hoppas att man inte behöver klaga på kvaliteten.
Postad 11 November 2005 - 20:25
Köpte hos power för 8990.
MEN, jag är inget super freak vad det gäller blid/ljud.
Ett stort tips är att skaffa digital box, man MÄRKER skillnad. ( comhem har jag )
Kör 10 m vga från datorn och ser 720p filmer med nöje =)
Bifogad fil(er)
Postad 11 November 2005 - 21:25
Har inte märkt nåt hemma heller.
En sak bara, var noga med alla on/off knappar när ni får hem den.
Jag hittade inte en av dom ( den vid el kontakten ) finns inte med i manualen.
Som sagt JAG är nöjd.
Postad 12 November 2005 - 09:48
Japp, tyvärr så har dom gjort det, iaf här i Sundsvall!Har Power höjt priset på Techwood nu?
Var in förra veckan o skulle kolla på den igen o då låg priset på över 12000...
Postad 12 November 2005 - 21:07
Kör du med Dvi mot datorn eller?
Tjäna igen!
Belsebub
Postad 13 November 2005 - 11:35
Ser mest film från datan.
Som sagt, jag har aldrig sett en eftersläpning på den ännu.
Kör med en dvi från datan till vga på skärmen. Säkert skit dumt men det funkar för mig. =)
HuB
Postad 26 November 2005 - 17:05
Felen uppstod efter ca ca 3 dagar.
Tv:n hade ett grönt mönster av olika variation på mestadels ljusa delar av skärmen. Det uppstod vid helt olika tidpunkter, oberoende av ingångskälla. Alla olika källor har samma symptom när väl mönstret uppträtt; ett grönt mönster (små pixel grupper) som vandrar runt längs skärmen. Mestadels runt centrum av skärmen.
Jag testade allt: tagit ut alla andra apparater så som tex digitalboxen (även pluggat ut scart kontakten från tv:n), dragit ur alla andra elektriska apparater som tex förstärkare mm. Det blev ingen skillnad alls mönstret var kvar. I början räckte det med att sätta på och stänga av tv:n men det blev bara värre och värre. Skärmen blev grönare och grönare..
Märkte även ett svagt ljud (hög frekvens) av tv:n när den stod på standby. Hördes inte vid avstängning på stora av/på knappen. Mycket irriterande i längden.
Har nu skickat till baka tv:n till misco.se för service.
Läste även att vissa andersson y70 (som är en klon av techwood 32 lcd) har liknande problem:
https://www.minhembi...hp/t108814.html
alltså: var försiktiga med dessa lcd skärmar.. kvaliteten är inte den bästa. Man får vad man betalar för!
Postad 29 November 2005 - 21:34
"DVI-gränssnittet stödjer inte HDCP, därför kan inte en HDCP DVD-spelare användas"
Det var en otrevlig överraskning när man överallt läser att detta är en Y70-klon. Jag få givetvis skylla mig själv att jag inte kollat detta ordentligt men tycker många är mycket snabba på att skrika klon om allt på detta forumet utan att de ens verkar ha kontrollerat specar (gäller inte bara denna TV:n utan även många andra).
Hur som helst tycker jag bilden ser bra ut men har inte hunnit testa så mycket och ännu inte köpt någon DVI-kabel.
Postad 01 December 2005 - 21:05
Enligt manualen ska 1366x768 stödjas och vara den rekommenderade. Detta finns dock inte med i EDID (inte heller 1368x768) utan endast 1360x768. Detta gör dock ej särskilt mycket eftersom bilden ser jättebra ut även om den inte är pixelmappad.
Anslutning till VGA vid den medföljande sladden (ca. 1m) var ej ok. Mycket ränder och störningar så misstänker nästan nåt fel på porten men spelar egentligen ingen roll då VGA inte är intressant.
Gällande HDCP är det ju lite intressant att det står HDReady på både TV:n och i manulen vilket knappast kan stämma då HDCP-stöd krävs för att den ska vara HDReady. Precis under stycket om att den inte stödjer HDCP står även att man kan ansluta HDMI till DVI-ingången just för att den är HDReady.
Lite blandade känslor för den då jag är nöjd med bild och pris men det som sitter som en nagel i ögat är just HDCP-stödet. Borde väl iofs gå att reklamera den om jag vill eftersom specen på den inte stämmer.
Postad 02 December 2005 - 07:54
Postad 11 February 2006 - 10:56
Fick tillbaka en ny techwood lcd 32" från misco ca 3 veckor senare. Den har fungerat bra än så länge.. Nu säljs den inte längre på varken power eller misco. Antagligen var det för mycket fel med modellen.
Postad 19 February 2006 - 19:16
zer0kelvin Postat Feb 11 2006, 10:56
Billig tv som håller länge?
Fick tillbaka en ny techwood lcd 32" från misco ca 3 veckor senare. Den har fungerat bra än så länge.. Nu säljs den inte längre på varken power eller misco. Antagligen var det för mycket fel med modellen.
Det verkar som om det var samma fel på din tv som det är på min.
Skumma färgstörningar efter kort användning som blir värre och värre.
32 tum LCD, runt 9000 kr, okända märken, rätt hög felprocent, de har försvunnit från marknaden, skulle inte förvåna mig om de alla är tillverkade på samma fabrik (Turkiet) som min var.
Varje större kedja kunde få sitt eget märke med i princip samma tv men olika namn.
Jag har eller hade en Limited Label från SIBA. Jag hoppas på återköp så jag kan köpa en ny lite vassare LCD.
Postad 19 February 2006 - 21:30
men det är givet att ni måste reklamera dem eftersom de inte sagt sanningen med spec. Ni ska enligt lag få era pengar tillbaka!
Hoppas det löser sig för er! Det är absolut inte roligt att inte ha hdcp stöd..
Postad 19 April 2006 - 20:02
Bilden verkar faktiskt även vara pixelmappad (6 tomma pixelrader på höger sida) men är nästan 100 på att det har att göra med nyare drivrutiner från Nvidia. Tidigare visade TV:n "1360x768" vid anslutning till dator men med nyare drivrutiner visas "1366x768" fast detta inte finns i EDID.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Techwood LT32W
17 bilder
32 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?