Hej!
Skall slänga min gamla IXUS L1 APS-kamera och satsa på en digitalkamera.
Jag lägger mycket vikt på storleken och vikten med anledningen att en skrymmande kamera ofta blir kvar hemma eftersom den kan vara ivägen. Helst skall den få plats i byxfickan och då får den inte vara större än en kortlek.
Har två 'favoriter' som jag väljer mellan:
Sony's T7'a (länk) och Casios S500-modell (länk)
Casion är ljuskänsligare med f2,7 mot Sony'ns f3,5 men Sony har ju Carl Zeiss-objektiv (har någon historia med Leica om jag uppfattat det rätt). I övrigt är dom tekniska specifiketionerna snarlika.
Någon som känner sig manad att ge mig rekomendationer eller varningar kring dessa kameror?
Tacksam för svar.
Skall slänga min gamla IXUS L1 APS-kamera och satsa på en digitalkamera.
Jag lägger mycket vikt på storleken och vikten med anledningen att en skrymmande kamera ofta blir kvar hemma eftersom den kan vara ivägen. Helst skall den få plats i byxfickan och då får den inte vara större än en kortlek.
Har två 'favoriter' som jag väljer mellan:
Sony's T7'a (länk) och Casios S500-modell (länk)
Casion är ljuskänsligare med f2,7 mot Sony'ns f3,5 men Sony har ju Carl Zeiss-objektiv (har någon historia med Leica om jag uppfattat det rätt). I övrigt är dom tekniska specifiketionerna snarlika.
Någon som känner sig manad att ge mig rekomendationer eller varningar kring dessa kameror?
Tacksam för svar.
Redigerat av designern, 16 November 2005 - 15:22.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Sony Cyber-shot DSC-T7
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?