Gammal tråd... men jag tyckte det var onödigt att starta en ny tråd.
Bussgods är INTE mina favoriter just nu. Sålde min Denon 3806 till en kille mot efterkrav. Skickar iväg stärkaren medveten om att det tar ett tag för pengarna att gå in på kontot.
Efter 10 dagar ungefär hör killen av sig som köpt den och undrar om jag har skickat den, och det hade jag ju.
Så jag svänger ner till bussgods och hör efter... "nej den har blivit stulen på vägen" säger dom. Och har vetat det i flera dagar men dom kunde inte meddela varken mig eller köparen.
Okej säger ja. Då vill jag göra en anmälan då så jag får tillbaka mina pengar så fort som möjligt.
"Nej det går inte, den måste ha varit borta minst en månad innan du kan anmäla" ..
Jaha, det var ju roligt, det var pengar som jag räknat med att ha inom 2 veckor i alla fall.
Well, jag väntar 1 månad exakt, sen lämnar jag in en anmälan med allt dom behövs och korrekt ifyllt. Dom hade aldrig sett en så bra anmälan sa dom till och med
Jaha tänke jag, då har man väl pengarna relativt fort, men ICKE... Gick två veckor ungefär sen började jag rota...
Av bussgods fick jag ett nummer till en gubbe som har hand om saknade paket på länstrafiken, han var nästan omöjlig att få tag på men efter en vecka ungefär fick jag fatt på honom... Han i sin tur säger att han inte har något med det att göra och ger mig nummer till 2 personer på trygghansa tror jag det var i Stockholm... Ringer båda nummer, inget av nummren är aktiva men det går att lämna ett meddelande.. suck.
Efter några dagar till ringer en kille upp mig från trygghansa, men han hade absolut ingenting med det där att göra. Hade fått helt fel kontaktnummer
Han hjälpte mig att koppla över till en tjej på rätt avdelning i alla fall och hon var kanon och hjälpte mig i alla fall.
Av henne fick jag två nummer till en gubbe i Göteborg som har hand om bussgods saker på trygghansa

.
Ringer första nummret, hamnar hos en gammal tant i nån förort någonstans, testar mobilnummret... ej i bruk.
Ringer upp tjejen på trygghansa igen och dom prövar också nummren och konstaterar samma sak.
Hon mailar gubben hur som helst och ber honom ringa upp mig, det hör han efter ett antal dagar..
Och enligt honom måste paketet vara borta i 60... JA SEXTIO dagar innan dom kan börja kolla på en eventuell återbetalning.
Och där är jag nu, men det var inga problem att få pengarna i alla fall om inte förstärkaren nu mystiskt dyker upp inom ett par dagar.
Jäkligt dåligt hur som helst. Dels att ingen vet någonting och jag själv fick forska runt som tusan för att få tag på någon.
Sen är det ju sjukt dåligt att man ska behöva vänta 60 dagar innan det ens är aktuellt att få pengarna tillbaka. Dom borta ersätta mig direkt, jag har ju inte gjort något fel, sen kan dom lösa det sinsimellan, bussgods och försäkringsbolaget. Men det är var jag tycker i alla fall.
Har inte varit så skoj att ligga ute med 8.000:- i 60+ dagar.
Nej fy för bussgods, ändra era rutiner asap.
Var tvungen att skriva av mig lite bara