Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bussgods

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 November 2005 - 21:05

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hej!

Börjar tvivla på att bussgods är så bra. Längre.
Mina senaste 3 skickade/mottagna paket med bussgods:

1: Det nuvarande har stått still TVÅ dagar.
2: Paketet stod i 2-3 dagar för att paketet var för stort. What?
3: Paketet försvunnet och inte hittat än (säkert snart ett år sen).

Hur upplever ni Bussgods?

/Thomas

Postad 10 November 2005 - 21:23

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Det senaste jag skickade, som enligt mig hade helt rimlig packetering, hade innehållet tyvärr skadats en del. Så lite sämre känns det nästan som de blivit.

Dock har de många år kvar att jobba för att komma upp i postens höga lägsta nivå. :) Fick idag ett brev från posten där de bad om ursäkt att mitt brev var skadat och bad mig kontakta dem ifall något saknades.

Med tanke på att brevet var avslitet mitt itu och i allmänt dåligt skick och inte innehöll något alls längre så var det väl ganska självklart att jag saknar nått. :)

Redigerat av altair4, 10 November 2005 - 21:24.

Postad 10 November 2005 - 21:37

Unregisteredf32d731a
  • Unregisteredf32d731a
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tråkigt nog har bussgods blivit blivit lite sämre och framför allt dyrare men vad kan man begära när de inte har någon konkurrens. :)
Försändelser med posten uppslukas av svarta hål och de verkar ha personal som avsiktligt vill "hållbarhetstesta" paketen :)

Postad 11 November 2005 - 04:46

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1098 inlägg
  • 0
Jag är inte speciellt nöjd med bussgods.
Köpte ett par begagnade B&W 602s2 som skickades med dem, och paketer såg riktigt misshandlat ut när jag fick det. En av högtalarna hade skador på ett hörn fastän den var bra inpackad.

Nyligen beställde jag ett avgassystem till bilen som jag skulle plocka upp i Helsingborg innan jag körde vidare till Landskrona för att jobba.
Jag ringde dit för att försäkra mig att de hade öppet, och fick reda på att de hade middagsstängt mellan kl 13 och 14.
Jag kom dit 12.45, men då hade de tydligen gått tidigare på lunch för det var ingen där, och jag hade inte tid att vänta eftersom jag skulle jobba så jag fick köra dit dagen därpå igen. :D

Postad 30 May 2008 - 21:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Gammal tråd... men jag tyckte det var onödigt att starta en ny tråd.

Bussgods är INTE mina favoriter just nu. Sålde min Denon 3806 till en kille mot efterkrav. Skickar iväg stärkaren medveten om att det tar ett tag för pengarna att gå in på kontot.
Efter 10 dagar ungefär hör killen av sig som köpt den och undrar om jag har skickat den, och det hade jag ju.

Så jag svänger ner till bussgods och hör efter... "nej den har blivit stulen på vägen" säger dom. Och har vetat det i flera dagar men dom kunde inte meddela varken mig eller köparen.

Okej säger ja. Då vill jag göra en anmälan då så jag får tillbaka mina pengar så fort som möjligt.

"Nej det går inte, den måste ha varit borta minst en månad innan du kan anmäla" ..

Jaha, det var ju roligt, det var pengar som jag räknat med att ha inom 2 veckor i alla fall.

Well, jag väntar 1 månad exakt, sen lämnar jag in en anmälan med allt dom behövs och korrekt ifyllt. Dom hade aldrig sett en så bra anmälan sa dom till och med :D

Jaha tänke jag, då har man väl pengarna relativt fort, men ICKE... Gick två veckor ungefär sen började jag rota...
Av bussgods fick jag ett nummer till en gubbe som har hand om saknade paket på länstrafiken, han var nästan omöjlig att få tag på men efter en vecka ungefär fick jag fatt på honom... Han i sin tur säger att han inte har något med det att göra och ger mig nummer till 2 personer på trygghansa tror jag det var i Stockholm... Ringer båda nummer, inget av nummren är aktiva men det går att lämna ett meddelande.. suck.
Efter några dagar till ringer en kille upp mig från trygghansa, men han hade absolut ingenting med det där att göra. Hade fått helt fel kontaktnummer ;)
Han hjälpte mig att koppla över till en tjej på rätt avdelning i alla fall och hon var kanon och hjälpte mig i alla fall.
Av henne fick jag två nummer till en gubbe i Göteborg som har hand om bussgods saker på trygghansa :P .
Ringer första nummret, hamnar hos en gammal tant i nån förort någonstans, testar mobilnummret... ej i bruk.

Ringer upp tjejen på trygghansa igen och dom prövar också nummren och konstaterar samma sak.

Hon mailar gubben hur som helst och ber honom ringa upp mig, det hör han efter ett antal dagar..

Och enligt honom måste paketet vara borta i 60... JA SEXTIO dagar innan dom kan börja kolla på en eventuell återbetalning.

Och där är jag nu, men det var inga problem att få pengarna i alla fall om inte förstärkaren nu mystiskt dyker upp inom ett par dagar.

Jäkligt dåligt hur som helst. Dels att ingen vet någonting och jag själv fick forska runt som tusan för att få tag på någon.

Sen är det ju sjukt dåligt att man ska behöva vänta 60 dagar innan det ens är aktuellt att få pengarna tillbaka. Dom borta ersätta mig direkt, jag har ju inte gjort något fel, sen kan dom lösa det sinsimellan, bussgods och försäkringsbolaget. Men det är var jag tycker i alla fall.
Har inte varit så skoj att ligga ute med 8.000:- i 60+ dagar.

Nej fy för bussgods, ändra era rutiner asap.

Var tvungen att skriva av mig lite bara ;)

Postad 31 May 2008 - 11:37

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Man kan ju bara gråta mer eller mindre..Det verkar verkligen ha blivit ett "tattar" företag på senare tid ju. Men nu vet jag att jag inte ska skicka något med Bussgods längre då ;) Får bli DHL eller Posten i framtiden..

Postad 31 May 2008 - 12:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Schenker har ju också öppnat upp för frakt åt privatpersoner så det får väl bli något sånt nästa gång.

Nu är det i alla fall bara 4 dagar kvar tills det har gått 60 dagar.... sen kan dom börja titta på mitt ärende haha.. wohooo.

Postad 01 June 2008 - 12:33

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Jag har helt lagt ner planerna på att skicka någonting med bussgods eller få skickat till mig.
Det tar ju evigheter. Hellre så betalar jag lite extra och får med post då har man ju nästan alltid paketet dagen efter.

Med bussgods har jag nog aldrig varit med om att det har tagit mindre än en vecka för paketet att ta sig fram till mottagaren.

Postad 01 June 2008 - 14:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag har helt lagt ner planerna på att skicka någonting med bussgods eller få skickat till mig.
Det tar ju evigheter. Hellre så betalar jag lite extra och får med post då har man ju nästan alltid paketet dagen efter.

Med bussgods har jag nog aldrig varit med om att det har tagit mindre än en vecka för paketet att ta sig fram till mottagaren.

Posten tar ju max 20 kilo. Hade dom tagit mer så hade det inte varit något problem :(
Men i våran hobby så... har nog aldrig haft en förstärkare under 20 kilo :lol:

Postad 01 June 2008 - 16:35

NinjaSatan
  • NinjaSatan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nja, posten tar upp till 30kg om man lämnar in på posten terminal (gjorde förr i alla fall), inte på posten "på macken". det är även 30kg som gäller för företagspaket.

Schenker har vi slutat använda helt då det är ett par ###### klåpare, milt uttryckt. Skenfaktureringar, felaktiga avtal med mera.

(Jobbar som lageransvarig)

mvh

Postad 01 June 2008 - 16:38

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Men 30 kilo måste väl bara gälla företag? Oj så många gånger jag försökt lirka med posten när det legat på 20-25 kilo (som många stärkare ligger). Men det har varit NEJ NEJ NEJ varje gång.
På postterminalen då såklart, inte något utlämningsställe.

Men om dom ändrat till 30 kilo nån gång de senaste 2 åren så stämmer det säkert, för under den perioden har jag inte försökt mer.

Sen kanske det beror på personalen också en hel del. Här i stan jobbar de suraste kärringar jag stött på tror jag. :(

Redigerat av Martin, 01 June 2008 - 16:41.

Postad 01 June 2008 - 18:20

NinjaSatan
  • NinjaSatan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Kollade på postens hemsida och mycket riktigt är det 20kg som gäller för privatpersoner. Märkligt, jag kunde ge mig fan på att jag skickat tyngre grejer privat. Du har helt rätt.

Vad kostar det att skicka en pall med posten som privatperson? Eller är det stop-nej där också? Man är ju ltie bortskämd på företaget ibland...

Postad 01 June 2008 - 20:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Saken är att man kan skicka saker som är tyngre privatperson -> företag eller företag -> privatperson ... men icke privatperson -> privatperson ... jäkla löjligt alltså. Samma sak gäller med fraktbolag, men dom brukar man kunna muta lite och få igenom en frakt ändå.
Schenker har ju nu öppnat upp för privatpersoner också, och det är ju i alla fall ett ljud i mörkret :blink:

Så att skicka en pall som privatperson tror jag blir svårt, om du ska skicka med posten alltså. Det är schenker som gäller i första hand.

edit: Sen tvivlar jag inte på att du har skickat över 20 kilo. Postpersonalen är flexibel ibland, har själv fått ett paket på 23 kilo med posten. Men i Örebro är dom stenhårda, i alla fall när jag försökt hehe.

Redigerat av Martin, 01 June 2008 - 20:22.

Postad 01 June 2008 - 20:34

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Har endast upplevt bra saker från bussgods! Skickat 2 st set bildäck på fälg , dom fixade pall o inplastning . SKickat förstärkare utan problem. Men bästa är att jag skickade en 100kg utombordsmotor + SJ-pall från Uddevalla med Hemleverans till min far på Gotland för 395:- =) Den äldre kvinnan som jobbade där tittade brutal fel på sin lista

Postad 01 June 2008 - 21:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Har endast upplevt bra saker från bussgods! Skickat 2 st set bildäck på fälg , dom fixade pall o inplastning . SKickat förstärkare utan problem. Men bästa är att jag skickade en 100kg utombordsmotor + SJ-pall från Uddevalla med Hemleverans till min far på Gotland för 395:- =) Den äldre kvinnan som jobbade där tittade brutal fel på sin lista

Det verkar ju tyvärr vara en genomgående trend idag, dom flesta företag är kanon... ända tills något strular, då blir det precis tvärtom :blink:

Postad 02 June 2008 - 08:08

NinjaSatan
  • NinjaSatan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Saken är att man kan skicka saker som är tyngre privatperson -> företag eller företag -> privatperson ... men icke privatperson -> privatperson ... jäkla löjligt alltså. Samma sak gäller med fraktbolag, men dom brukar man kunna muta lite och få igenom en frakt ändå.
Schenker har ju nu öppnat upp för privatpersoner också, och det är ju i alla fall ett ljud i mörkret :blink:

Så att skicka en pall som privatperson tror jag blir svårt, om du ska skicka med posten alltså. Det är schenker som gäller i första hand.

edit: Sen tvivlar jag inte på att du har skickat över 20 kilo. Postpersonalen är flexibel ibland, har själv fått ett paket på 23 kilo med posten. Men i Örebro är dom stenhårda, i alla fall när jag försökt hehe.

Företag - företag och företag - privatperson vet jag att man kan skicka tyngre, men det är det alltså samma privatperon - företag? Det verkar ju mysko, när man lämnar in det som vanliga privat - privat paket?

Var tvungen att kolla lite föresten, vi kan skicka upp till 35kg/kolli med posten för 185:- :-)

mvh

Postad 02 June 2008 - 09:55

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Har vi ingen busschaufför här som kan berätta hur ni behandlar godset, om det slängs hit och dit eller om det tas om hand någorlunda varsamt.

Fick en dator skickad till mig en gång och den hade fått sig en rejäl smäll, den gången fick dom som hade packat den stå för skadorna. Kan tilläggas att den va väl inte allt för seriöst inpackad heller, men det ska ändå till en ganska så rejäl smäll för att det ska bli en sån skada på chassit.

Har aldrig haft några problem med posten om att något paket blivit misshandlat, nån som har varit med om några skador på paket med post eller buss ?

Postad 02 June 2008 - 10:34

NinjaSatan
  • NinjaSatan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har aldrig haft några problem med posten om att något paket blivit misshandlat, nån som har varit med om några skador på paket med post eller buss ?

Posten har ju sina egenheter ibland, nu skickar jag ~100 kolli i veckan så visst får man räkna med lite svinn, men i alla fall.

Bland annat har dom lyckats slarva bort ett paket på 1,8x1x0,15 meter på 25 kg, hur man lyckas med det vet jag inte. Sen staplas mycket på varandra, så ska man skicka glas/porslin så vill det till att det är stabila lådor. Långa paket händer att dom bryts av, billigt med 6meters teleskopiska kolbiferrör... Finns massor av annat också, men som sagt så gör dom det dom ska i 99 fall av 100.

Postad 02 June 2008 - 11:10

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Får bli DHL eller Posten i framtiden..

Så du tror att de är smidiga då de strulat bort något? INTE enl min erfarenhet.

Postad 02 June 2008 - 11:17

flaerdfull
  • flaerdfull
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag jobbar på postens paketterminal och sedan ajg börjar där har jag ALDRIG skickat något mer med dem. Jag har berättat för mina kompisar att inte heller göra det.

Deras hantering av paketen är helt otrolig, no mercy verkligen! Stora paket som små KASTAS in i lastbilarna...inte undra på att saker gå sönder....
Visst har de mycket att göra men det är inte någon förklaring som håller.

Mitt råd: SLUTA SKICKA PAKET MED POSTEN!!!

Bussgods har jag aldrig haft några problem med, seriöst och alltid funkat. Packar man bara varan väl tar de god hand om den.

Postad 04 June 2008 - 16:06

Unregistered0050c4c0
  • Unregistered0050c4c0
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Bussgods har jag aldrig haft några problem med, seriöst och alltid funkat. Packar man bara varan väl tar de god hand om den.

Ja frågan är i mitt fall om de inte tar lite väl god hand om paketen, tog dem drygt 2 veckor att få ner mitt hifi rack från Hifi-huset, kanske tänkte behålla det men ångrade sig, men enligt mig så är 2 veckor lite väl lång leveranstid?
Och ja, sakerna skickades dagen efter att jag beställt, fick sedan en del till som kom i eftehand, samma visa med den, tog 2 veckor att få hem.

Postad 05 June 2008 - 09:53

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Sitter och väntar på ett paket från halmstad och de sista 16 milen är nu inne på sin 4 dag. Aldrig mer bussgods...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.